Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
Jeg har vært hos legen min for å ta mål til pessar, men hun skjønte ikke hva slags størrelse jeg skal ha. Hun har heller aldri hørt om at man må ta mål for å få pessar. Hun har da vært lege i USA, og det er visst ikke vanlig der... Hun brukte 4 dager på å søke på nett og ringe rundt til norske apoteker for å finne ut mer, og fant ut at det er kun 2 størrelser på pessarene, stemmer dette? Føler meg litt rådvill, for jeg vil gjerne begynne å bruke dette. Men vil ikke bruke måneder på å finne ut hva som er det rette for meg pga ventetid til leger..

Help...

Be om henvisning til noen som er kompetent. I enkelte områder er det mulig du må til et sykehus.

Kikket på http://barriermethods.com/ og det ser ut som det er minst 8 ulike størrelser. Femcap kan også være et alternativ.

• 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ringte til gynekologkontoret jeg ble henvist til av legen min, og spurte om det var mulig å få tilpasset pessar der. Damen i telefonen sa at de ikke lengre hadde pessar, men at de likvel kunne måle og finne ut hvilken størrelse jeg må ha. Hvordan går det egentlig an? Og etter hva jeg har lest så må man lære hvordan man setter inn pessaret riktig og at det er noe gynekologen viser en...? Kan ikke bruke prevensjon med hormoner, og da er det ikke så mange alternativer...

Skjønner ikke hvorfor de slutter å selge pessar i Norge når det tydeligvis er en del som har lyst og behov for det.

Litt på siden av temaet kanskje, men henvisningen jeg fikk fra fastlegen min var til en bestemt gynekolog. Hvis denne gynekologen ikke kan hjelpe meg med pessar, kan jeg da bruke samme henvisning til en annen gynekolog? Syns det var litt irriterende at jeg ikke fikk en generell henvisning så jeg kunne bestemme hvem jeg vil gå til selv.

Skrevet
Ringte til gynekologkontoret jeg ble henvist til av legen min, og spurte om det var mulig å få tilpasset pessar der. Damen i telefonen sa at de ikke lengre hadde pessar, men at de likvel kunne måle og finne ut hvilken størrelse jeg må ha. Hvordan går det egentlig an? Og etter hva jeg har lest så må man lære hvordan man setter inn pessaret riktig og at det er noe gynekologen viser en...? Kan ikke bruke prevensjon med hormoner, og da er det ikke så mange alternativer...

Skjønner ikke hvorfor de slutter å selge pessar i Norge når det tydeligvis er en del som har lyst og behov for det.

Litt på siden av temaet kanskje, men henvisningen jeg fikk fra fastlegen min var til en bestemt gynekolog. Hvis denne gynekologen ikke kan hjelpe meg med pessar, kan jeg da bruke samme henvisning til en annen gynekolog? Syns det var litt irriterende at jeg ikke fikk en generell henvisning så jeg kunne bestemme hvem jeg vil gå til selv.

Jeg fikk heller ikke min pessar hos legen. Han målte og fant størrelsen. Så bestilte han en til meg via et firma, miltex eller noe i den dur. Fikk den i posten etter en tid. Bruksanvisningen som fulgte med var nok for meg til å forstå hvordan den brukes. Husker ikke om han demonstrerte for meg, eller om jeg bare leste det. Jeg fikk pessar før den gikk av markedet i Norge.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...