hecuba Skrevet 28. juli 2006 #1 Skrevet 28. juli 2006 Er så lei av bivirkningene som p-piller fører med seg... Lurer på om andre har erfaringer med adre prevensjonsmidler. Gjerne ikke-hormonelle.. På forhånd takk.
Gjest Gjest Skrevet 28. juli 2006 #2 Skrevet 28. juli 2006 Jeg har bare gode erfaringer med pessar så langt. Hvis du har noen konkrete spørsmål svarer jeg gjerne på de.
Gjest regine Skrevet 29. juli 2006 #3 Skrevet 29. juli 2006 De skal slutte å selge pessar i Norge og sæddrepende krem får en ikke tak i lenger i det hele tatt.... Det var iallfall det jeg fikk beskjed om i sommer. Jeg klart - etter mange apotekbesøk - å få tak i et pessar, men har enda ikke fått tak i sæddrepende krem. Noen tips til hvordan man gjør det? Vil ikke bruke hormonell prevensjon, spiral er uaktuelt, og kondom har ført til store frustrasjoner..... så da mente jeg at pessar (som jeg har brukt før med hell) var et godt alternativ. Men det mener vist ikke apotekbansjen....
Gjest Gjest Skrevet 29. juli 2006 #4 Skrevet 29. juli 2006 De skal slutte å selge pessar i Norge og sæddrepende krem får en ikke tak i lenger i det hele tatt.... Det var iallfall det jeg fikk beskjed om i sommer. Jeg klart - etter mange apotekbesøk - å få tak i et pessar, men har enda ikke fått tak i sæddrepende krem. Hvor har du hørt det? Hør med andre apotek. Jeg kjøpte en tube med sæddrepende krem for ikke så lenge siden. Her i Oslo har jeg sett Gynol II på mange apotek. Så lenge du vet hvilken størrelse du trenger er det ikke noe problem å bestille verken pessar eller sæddrepende krem fra utlandet - i verste fall. Men både pessar og sæddrepende krem er å få tak i fra norske apotek.
Gjest gjest1 Skrevet 29. juli 2006 #5 Skrevet 29. juli 2006 En venninne av meg hadde også problemer med hormonell prevensjon, hun er veldig fornøyd med sin p- ring. Det minner jo om et pessar, bare at du ikke trenger å ta det ut og inn så ofte.
Gjest gjest1 Skrevet 29. juli 2006 #6 Skrevet 29. juli 2006 De skal slutte å selge pessar i Norge og sæddrepende krem får en ikke tak i lenger i det hele tatt.... ← Sorry, jeg kom bare til å tenke på en Seinfeld- episode. Butikkene skulle slutte å selge en type pessar og Elaine og dama til George hamstret. Mennene måtte være "spunge- worthy" for å få sex.
Gjest gjesta Skrevet 29. juli 2006 #7 Skrevet 29. juli 2006 En venninne av meg hadde også problemer med hormonell prevensjon, hun er veldig fornøyd med sin p- ring. Det minner jo om et pessar, bare at du ikke trenger å ta det ut og inn så ofte. ← P-ring er jo hormonell prevensjon. Jeg prøvde det, og fikk en merkelig bivirknig, greide omtrent ikke å sove. Sov ca 3 timer hvert døgn i en og en halv uke. Da ga jeg opp og måtte prøve noe annet.
Gjest Gjest Skrevet 29. juli 2006 #8 Skrevet 29. juli 2006 Sorry, jeg kom bare til å tenke på en Seinfeld- episode. Butikkene skulle slutte å selge en type pessar og Elaine og dama til George hamstret. Mennene måtte være "spunge- worthy" for å få sex. ← Det var ikke en type pessar, det var p-pute.
La Luna Skrevet 29. juli 2006 #9 Skrevet 29. juli 2006 Det var ikke en type pessar, det var p-pute. ← Out of topic, men hva er en p-pute?
Gjest regine Skrevet 29. juli 2006 #10 Skrevet 29. juli 2006 Hvor har du hørt det? Hør med andre apotek. Jeg kjøpte en tube med sæddrepende krem for ikke så lenge siden. Her i Oslo har jeg sett Gynol II på mange apotek. Så lenge du vet hvilken størrelse du trenger er det ikke noe problem å bestille verken pessar eller sæddrepende krem fra utlandet - i verste fall. Men både pessar og sæddrepende krem er å få tak i fra norske apotek. ← I Oslo var jeg på to kjeder: Apotek 1, og vitus (eller hva det nå heter), flere filialer av begge kjedene. Overalt sa de at de holdt på å avvikle pessar salget, jeg visste størrelsen og de hadde et igjen i den størrelsen på et av apotekene. Ingen hadde sædrepende krem, og samtlige sa at det hadde de sluttet å selge. Samme beskjeden fikk jeg fra et apotek utenfor Oslo. Så jeg blir veldig glad om du kan fortelle meg hvilke norske apoteker som selger det.....
Gjest Gjest Skrevet 29. juli 2006 #11 Skrevet 29. juli 2006 En venninne av meg hadde også problemer med hormonell prevensjon, hun er veldig fornøyd med sin p- ring. Det minner jo om et pessar, bare at du ikke trenger å ta det ut og inn så ofte. ← P-ring er hormonell prevensjon, men den slipper ut hormoner over tid og mer lokalt enn p-pillene som leverer en hormonbombe en gang i døgnet. Out of topic, men hva er en p-pute? ← Det er vel noe av det samme som pessar bare at den er formet som en liten pute. Tror den brukes på samme vis som pessar.
Gjest Spire Skrevet 29. juli 2006 #12 Skrevet 29. juli 2006 Jeg bruker pessar i tillegg til ladycomp (på de røde dagene) og jeg er strålede fornøyd! Blir kjempelei meg hvis de seriøst har tenkt å slutte å selge disse... Var også lei av hormonhelvete da jeg startet med ladycomp, og ble også rimelig fort lei av kondomer. Pessar er genialt, men dessverre tenker nok alt for mange at dette er noe gammeldags som man vagt husker fra bøkene på ungdomsskolen med grelle bilder av alle prevansjonsmidlene... Slå et slag for pessaret, jenter! Det verste med pessar var når jeg måtte finne ut hvilken størrelse jeg skulle ha...man føler seg rimelig dum når man spankulerer rundt på gulvet hos en gynekolog iført bare sokker og genser, og man blir bedt om å kjenne etter og å prøve å presse...
Gjest Gjest Skrevet 30. juli 2006 #13 Skrevet 30. juli 2006 I Oslo var jeg på to kjeder: Apotek 1, og vitus (eller hva det nå heter), flere filialer av begge kjedene. Overalt sa de at de holdt på å avvikle pessar salget, jeg visste størrelsen og de hadde et igjen i den størrelsen på et av apotekene. Ingen hadde sædrepende krem, og samtlige sa at det hadde de sluttet å selge. Samme beskjeden fikk jeg fra et apotek utenfor Oslo. Så jeg blir veldig glad om du kan fortelle meg hvilke norske apoteker som selger det..... ← Jeg har funnet sæddrepende krem på apoteket på Jernbanetorget og sett det mange andre steder, uten at jeg husker nøyaktig hvor. Jeg kjøpte også pessaret mitt der og fikk beskjed om at når jeg skulle kjøpe et nytt så trengte jeg ikke å ha resept så lenge jeg visste hvilken størrelse jeg skulle ha. Jeg ble ikke fortalt at de skulle slutte å selge det. Du kan få kjøpt pessar hos http://www.milex.no/page25.html, men det er et silikonpessar som er dobbelt så dyrt som et vanlig pessar laget av latex. Vil du bestille fra utlandet kan du bestille f. eks. herfra: http://www.fpsales.co.uk/professional/Caps...ml?V=&SSID=3627 http://www.fpsales.co.uk/professional/Sper...V=&SSID=6969702 (tror de selger til privatpersoner også)
Gjest regine Skrevet 30. juli 2006 #14 Skrevet 30. juli 2006 Takk. Jernbanetorgeg var et av apotekene jeg var på, og de sa i juni i år at 1) de hadde ikke sæddrepende krem og 2) de avviklet pessarsalget. Dvs. de solgte ut de de hadde men ville ikke få nye. Skal sjekke ut linkene iallfall!
Gjest Gjest Skrevet 30. juli 2006 #15 Skrevet 30. juli 2006 Jeg var innstilt på å få tilpasset pessar, men legen min var av en annen oppfatning. Hun mente jeg burde prøve kobberspiral i stedet, og jeg kunne ikke vært mer takknemlig for det rådet.
melina Skrevet 31. juli 2006 #16 Skrevet 31. juli 2006 Jeg ringte mitt nærmeste apotek (et Alliance apotek) og forhørte meg om pessar i dag og de sa at det er den sæddrepende kremen som har gått ut og at de derfor også skal avvikle salget av pessar. Irriterende- hadde tenkt å begynne å bruke dette som prevensjonsmiddel Noen som har erfaring med å bestille fra utlandet?
Gjest Gjest Skrevet 31. juli 2006 #17 Skrevet 31. juli 2006 Jeg ringte mitt nærmeste apotek (et Alliance apotek) og forhørte meg om pessar i dag og de sa at det er den sæddrepende kremen som har gått ut og at de derfor også skal avvikle salget av pessar. Irriterende- hadde tenkt å begynne å bruke dette som prevensjonsmiddel Noen som har erfaring med å bestille fra utlandet? ← Jeg bestilte sæddrepende krem fra www.condomerie.com og det gikk fint.
Gjest Cosmic Girl Skrevet 31. juli 2006 #18 Skrevet 31. juli 2006 Jeg hadde også tenkt å prøve pessar, med Gyn bare lo av meg og synes det var en veldig dårlig ide
Gjest Gjest Skrevet 31. juli 2006 #19 Skrevet 31. juli 2006 Jeg hadde også tenkt å prøve pessar, med Gyn bare lo av meg og synes det var en veldig dårlig ide ← Fikk du noen begrunnelse? (Og du, du kan bytte lege og gynekolog det finnes faktisk de som tar folk seriøst selv om de ikke vil ta hormoner)
Gjest Gjest Skrevet 10. november 2008 #20 Skrevet 10. november 2008 Fikk du noen begrunnelse? (Og du, du kan bytte lege og gynekolog det finnes faktisk de som tar folk seriøst selv om de ikke vil ta hormoner) Jeg har vært hos legen min for å ta mål til pessar, men hun skjønte ikke hva slags størrelse jeg skal ha. Hun har heller aldri hørt om at man må ta mål for å få pessar. Hun har da vært lege i USA, og det er visst ikke vanlig der... Hun brukte 4 dager på å søke på nett og ringe rundt til norske apoteker for å finne ut mer, og fant ut at det er kun 2 størrelser på pessarene, stemmer dette? Føler meg litt rådvill, for jeg vil gjerne begynne å bruke dette. Men vil ikke bruke måneder på å finne ut hva som er det rette for meg pga ventetid til leger.. Help...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå