Gå til innhold

Har du overnaturlige evner?


Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg vet nesten alltid når folk er gravide før de sier noe og jeg kjenner på meg hvilket kjønn barnet får. Kjempespennende. (og litt gøy for meg som er så nysgjerrig)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vardøger har jeg vært borti å.

Vi bor midt i skogen der nærmeste husene er ca 2 km unna.Der bor bla bestemor,onkelen min og 4 søskenbarn,tanta til mamma og oldemor og oldefar.

Fra huset vårt ser vi opp en laaaaaang vei som ender i en sving og går videre opp til resten av slekta.

En gang skulle mamma gå til bestemor,altså sin mor.

Etter ca 1 time stod jeg tilfeldigvis og så opp veien og så mamma komme gående nedover i sin røde jakke.Men plutselig stoppet hun og forsvant inn i skogen.ja ja,hun skal sikkert gjøre sitt fornødigende tenkte jeg icon_smile.gif

Men hun kom aldri ut igjen.Tida gikk,jeg sto å så og så og så og så,men mamma kom ikke ut av skogen igjen.

Til slutt begynte jeg jo å bli redd for jeg hadde stått der i 1 time og 15 min og mamma var og ble søkk borte.

Så jeg tok på meg jakka mi og begynte og tusle oppover og halveis i bakken kommer mamma tuslende rundt svingen icon_eek.gificon_eek.gificon_eek.gif

Det var den gangen jeg lærte om vardøger og at mamma faktisk ikke er så gammel at hun ikke klarer å klipe igjen i de siste 5 minuttene det var hjem,om det hadde vært nødvendig icon_wink.gif

Trenger vel ikke fortelle at mamma ikke hadde vært i nærheten av skogen og det var heller ingen spor for å bevise det. DET var spoookey det icon_smile.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med det samme jeg driver på her icon_smile.gif

Når jeg var en 13-14 år hadde jeg samlet noen venninner hjemme hos meg for å prøve spiritisme.Lyset var av,stearinlysene tent og jentene satt klare med stooooore forhåpninger icon_smile.gif

Selvfølgelig hendte det ingenting,bortsett fra at mamma braste inn på rommet mitt og nærmest skremte livet av hele gjengen icon_smile.gif

Når hun så hva vi drev med satt hun seg ned og fortalte en historie som jeg aldri kommer til å glemme.

Det var en gang........ icon_razz.gificon_razz.gificon_razz.gif

en venninne av mamma som forsøkte spiritisme.Det var 4 stykker,to par og voksne alle sammen.Etter en stund hadde de fått kontakt med noe som sannsynligvis var en mann.Dette foregikk med beskjeder gjennom tavla,ting bevegde seg og banking i veggen.

Etter en del uhyggelige beskjeder bestemte de seg for å bryte opp og gå hver til sitt.

Denne venninnen delte da hus med faren sin som bodde i øverste etasje og hun i nederste.

Da paret dro hadde faren hennes stått på balkongen og sett menneskene dra.Han var litt nysgjerrig av natur og gikk ned for å spørre datteren sin om hvem som hadde vært der.

Per og Kari sier datteren.Så sier pappaen.......enn mannen i frakk og hatt som gikk sist da?????

Denne historien er visstnok sann.Thea icon_rolleyes.gif har ikke forsøkt seg på mer spiritisme,og kommer ikke til å gjøre det heller icon_smile.gif

Resten av kvelden gikk med til potetgull spising i fullt flomlys icon_razz.gificon_razz.gificon_razz.gif

_________________

Thea icon_rolleyes.gif1212[ Dette Innlegg er endret av: Thea den 2002-03-21 20:22 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hører og kjenner vardøger, og vet kjønn på barn i andres maver.

Også har jeg kvinnelig intuisjon. Det er spooky det...12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjenner meg stadig igjen i situasjoner. Vet ikke om det er bare fordi jeg virkelig har opplevd noe av det samme før eller om jeg har drømt det. Klarer liksom ikke å sette fingeren på det.

Da jeg var liten drømte jeg alltid det samme om og om igjen. Faktisk tror jeg at den samme drømmen gikk igjen i et par år (ikke hver natt, men jevnlig).

Er det noen av dere som har opplevd at dere er våkne, men ikke klarer å bevege dere (eller kanskje jeg sover og drømmer at jeg er våken..?)? Jeg får denne "følelsen" hvis jeg er stresset eller bekymret for noe en periode. Det er utrolig ekkelt. Sporet litt av her nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde

Jeg for min del tror nok at det som beskrives som "overnaturlige evner" har sin helt naturliige forklaring.

Har som alle mennesker opplevd "deja vu", men jeg har aldri følt at dette har vært noe overnaturlig, i så fall ville det vært veldig mange mennesker med overnaturlige evner i verden.

Jeg har nok heller ikke store troen på dere som sier at dere "ser" på gravide hvilket kjønn barnet i magen har - det skal nok mer til enn som så - men det er jo ikke så all verden vanskelig å tippe, sjansen for at man har rett er femti prosent.

Bare noen tanker fra en som har begge bena godt plantet på jorden og som tar slike uttalelser med en klype salt.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Lea- det du beskriver at du ikke klarer å bevege deg når du ligger i senga- det er psykiske angrep rettet mot deg!!!!!

Phsycic attacks, kalles det på engelsk.

http://www.arwen.no kan du kjøpe et lite hefte som handler om det.

Der finner du også historier om det, og hvordan du beskytter deg mot det.

Jeg har aldri opplevd det, men hører det skal være kjempeekkelt!!!

Tenk at noens kraft går inn for å suge energi og helse ut av en. Skummelt.

Følelsesmessige vampyrer har vel alle hørt om??12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Deja Vu's innimellom, og syns det er ganske spooky..

Har prøvd spiritisme.....men da var jeg så livredd at jeg satt og klamra meg fast til puta ler* og ingenting skjedde.

Har prøvd..hva heter det....med brett og glass.....og JA, glasset rørte på seg....

Vet ikke helt hva jeg skal tro, det kan jo ha vært noen av de andre som holdt ekstra hardt og skøyv glasset avgårde selv om jeg nevnte at det kunne være dem, og de sa de skulle holde mye løsere slik at det ikke kunne være menneskehender som rørte på glasset.....

Meen jeg vet ikke jeg...Så fort alle fjerna hendene stod glasset helt stille og nekta å røre på seg...

Det som var skikkelg ekkelt var at glasset visste svaret på endel spørsmål som ingen andre visste....men det tok også feil på endel, og forklaringen de andre hadde på det var at ånden løy.....så jeg vet ikke jeg

jeg hørte en historie en gang.....det var noen som lekte "åden i glasset"

Og, de ba djevlen vise seg i speilet kl 24....

Kl 24 gikk en av guttene inn på badet, og han ble aldri den samme igjen etterpå..................

Jeg syns det er skikkelig skremmende, og det er en verden jeg aldri aldri vil utforske noe mer på....12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei icon_smile.gif

Det har skjedd utallige ganger at jeg VET på forhånd hva en annen person skal si. Jeg leser ikke tanker, men får en følelse/stemmning. Husker b.a godt fra barneskolen da vi skulle ha glose-prøve, og læreren leste opp ordene og vi skulle skive dem rett (på engelsk). Jeg VISSTE på forhånd alle ordene, og testet meg selv ved å skrive dem ned i full fart før læreren sa noe. Og de stemte på en prikk. Tror dette var første gangen jeg la merke til det.

Har også opplevd mange ganger at jeg *føler* på meg at en person jeg kjenner er i nærheten. Til å begynne med ble jeg overrasket, men nå er jeg så vant til det. (Kjempekjekt de gangene jeg IKKE har lyst til å møte noen kjente, så kan jeg gjemme meg litt unna.)

Jeg tror min datter på snart 5 år kan lese tanker/sinnstemninger. Hun svarer når jeg tenker! I den siste måneden har jeg og sambo snakket om å få flere barn, men vil ikke si noe til henne før jeg har gått gravid en stund. Hun har selv spurt etter småsøsken siden hun var 3 år, og vi har sagt at det kan kanskje skje når hun er blitt skole-jente (6-7år). Plutselig en dag sier hun: "Mamma, du har baby i magen når det blir sommer du! Da blir jeg 5 år IKKE 6!"

Hun var faktisk litt sint når hun sa det, akkurat som at hun skjønte at vi holder fam-planleggingen skjult for henne!

Litt godt at hun sa det, for da vet jeg at det ikke tar så lang tid før jeg blir gravid igjen...hihi!

Kos dere i Påska da! (Jeg VET at dere kommer til å gjøre det...)

Klem fra

_________________

~Zafir~1212[ Dette Innlegg er endret av: Zafir den 2002-03-22 09:55 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

hallo! til hilde: tror du ikke vi andre har bena godt plantet på jorden da?

Jeg har bena plantet innmari godt på jorden, men jeg kan ikke nekte for at jeg faktisk har opplevd ånder/døde folk som går igjen i hus(tror det var bestefar, jhan bodde i det huset) jeg opplevde dunkelyder som ikke kan forklares iøverste etasje, barne skrik, ting som falt ned, og i det samme h uset hadde også venninna mi opplevd ting som falt ned, og rare lyder.

Det var ikke før hun fortalte meg dette, at jeg åpnet meg, og fortalte alt det ekle jeg hadde opplevd, for det var litt guffent.

Men jeg tror ikke han ville oss noe vondt, bare si ifra at han ikke ville at vi skulle herje så mye med der han fremdeles? bor.

Dette er ikke bare innbilning, og det er ikke før du selv opplever noe ekkelt at du begynner å tro at det er mer mellom himmel og jord enn vi aner.

Jeg opplevde stor skuffelse når enkelte ikke ville tro meg, og prøvde å bortforklare det jeg hadde opplevd, det var skuffende.

Jeg var ikke trøtt, sliten eller noe som helst da det skjedde, fikk bare en ekkel følelse da det skjedde at jeg hørte? avdøde ånder, og jeg har bestemt meg for at i det huset vil jeg aldri bo.

Synes du Hilde skal være mer åpen for folk som er synske eller hører og opplever ting.

hilsen meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vardøger har jeg også vært borti før!

Satt i klasserommet når jeg gikk på skolen, og der hadde vi en sånn intern telefon på veggen. Den ble brukt hvis noen skulle ringe til kontoret osv.

Plutselig hører jeg den ringe mens lærern min står å snakker om et eller annet. Jeg ser dumt på han å lurer på om han er døv eller no. Spør hvorfor i all verden han ikke tar telefonen som ringer!!? Men den ringte jo ikke....

10 mn etterpå ringte den! Da så han rart på meg og fortalte meg om vardøger...

Dette er vel ikke akkurat overnaturlig, men jeg kan sitte å snakke med noen og samtidig høre på en annen samtale et annet sted i rommet. Kjekt innimellom!

En veninne av meg hadde en ganske sterk vardøge engang når jeg tenker meg om. De var på hyttetur og ventet på tre personer til. Veninnen min hører noen som prater og ler utafor, og går mot døra for å slippe dem inn. Men der var det ingen!

10-15 minutter etter på hører hun det samme igjen, og da kom de!

Syns også sånt er spennende! Har mange ekle historier om spiritimse, men de hopper vi over...Vet ikke om jeg tror på de engang. Men har såpass respekt at jeg ikke vil prøve det noengang!

_________________

Indira kyss.gif

[ Dette Innlegg er endret av: Indira den 2002-03-23 17:03 ]1212[ Dette Innlegg er endret av: Indira den 2002-03-23 17:03 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

HILDE- jeg synes det er bortkastet å kaste bort energi på å ikke tro på noe som er der uansett.

Eller hva? icon_wink.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vinga...

man må jo få lov til å ikke tro til det motsatte er bevist icon_smile.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vinga:

Jeg leste det jeg fant om phsycic attacks, men skjønte ikke noe særlig av det (kanskje det sto mer enn det jeg fant). Ble skikkelig nyskjerrig. Vet du hva det er, helt kort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring når det gjeld dette temaet er at eg har hatt nokre drøymer.

Eg kan nevna bussulykka i 2000.Eg og familien var på handletur og hadde ikkje radioen på i bilen.Ulykka skjedde vel i ca 13.00 tida.Me kom heim at kl 17.00 og la oss til å sove.Vekkerklokka skulle ringe kl 18.00.Men eg vokna brått av eit mareritt,og det var at eg og barna mine var med i ein buss som blei teken av eit snøras for så å havna i sjøen.Eg våkna då eg såg for meg at eg og ungane prøvde å knusa vinduet i bussen under vatn.Eg vart nokså uroleg av denne drømmen og hadde hjertebank.Bedre blei det ikkje då mannen min satte på tv2 nyhetene kl 18.30.Og eg fekk høyre om buss ulykka i Tromsø.Men dene drøymen som eg hadde,den hadde jo skjedd berre det at eg ikkje visste om det.For 2 veker siden hadde eg ein liggnande drøym om ein buss som blei teken av eit snøras berre denne gongen drøymde eg det først og eg drøymnde om stedsnavn som eg veit det pleier å komma ras slik som Mauranger-Brimnes og Eidfjord.Men eg vart ikkje så urolig denne gong som for 2 år siden.Men det eg veit er at eg har ei mor som har både sett ting og vore sanndrøymt samt ei mormor som har hatt liggnande opplevelsar.nei eg veit ikkje kva dette er.Men det er vel meir mellom himmel og jord.Kanskje er det rett og slett berre tilfeldigt det eg har opplevd.Kva meiner dåke lesarar?

God Påske

Klem Malinn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde

Vinga, jeg er et menneske som gjerne vil se saker og ting dokumentert før jeg tror på noe. Disse såkalte "overnaturlige evnene" som enkelte påstår å være innehaver av har aldri vært bevist, eller dokumentert.

Dessuten, Vinga, dette er noe jeg faktisk ikke levner en tanke i hverdagen - ikke før jeg leser noe konkret om det - slik som denne diskusjonen f.eks. - derfor trenger du ikke bekymre deg for at jeg "kaster" så mye tid bort på å "ikke tro" på noe.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg sykkler terreng sykkling, så var det engang jeg følte at det var noe som var galt og skogen fortalte meg at kom deg unna, her blir det brann. Jeg sykkla videre å kom hjem og fortalte den merkelige følelsen. Så tenkte jeg at jeg fikk sykkle en tur til å sjekke, og der møtte jeg brannvesenet som skulle opp å slukke skogbrann. Ganske sprøtt.

Kansje ikke overnaturlig, men grunn til å stille seg spørsmål,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...