Gå til innhold

Har du overnaturlige evner?

Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Jeg kan av og til høre tankene til mennesker jeg er veldig glad i. Det er skummelt.

Hva med dere andre?12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ser av og til bestemoren min. Hun er død, men jeg ser henne liksom i øyekroken av og til. Vet ikke om det er overnaturlig akkurat.

Dessuten har jeg ofte rett når jeg har ting "på følelsen". F.eks at en god venninne har det vanskelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har noen ganger drømt om natten det som skjer neste dag, men vil ikke kalle det overnaturlig akkurat. Det har bare skjedd en 4-5 ganger i hele mitt liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også drømt ting som har skjedd....

Ikke så mange gangene, så å kalle det overnaturlige evner blir vel litt drøyt...

Har også "sett" hvor et savnet menneske befant seg. Ikke i nøyaktig geografisk område, men riktig terreng... Vanskelig å forklare...

Innimellom får jeg også en slags "feeling" om at noe er i gjære...

Vil fortsatt ikke kalle det overnaturlige evner... Har ganske så stor respekt for det der... icon_smile.gif

Men spennende er det jo, da... 12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har drømt ting som senere har skjedd. En gang drømte jeg at nabogutten kjørte seg i hjel i en hvit bil. Og det gjorde han. Men jeg kom ikke på drømmen før etter han var død. Så har jeg visst at ting kommer til å skje rett før de skjer. Reddet en gutt fra å drukne når jeg var liten på den måten.

Men etter man har hatt sånne opplevelser så har man en rar følelse hvis dere skjønner hva jeg mener, en likegyldig følelse. Akkurat som om det var en selvfølge at du visste eller drømte det. Skjønner dere hva jeg mener?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke akkurat overnaturlig akkurat. Men veldig følsomme evner, kanskje?

Skjønner som regel hva folk føler men ikke hvorfor, merker alle stemningssvingninger. Vet hvis ting er i gjære. Ser feks at venninna mi får migrene før hun merker det selv, vet når jeg skal være på vakt fordi sjefen min har et eller annet på gang, merker når folk er falske etc. Litt ekkelt for ofte er jeg ikke sikker på om det er mine eller andres følelser. Blir veldig smitta liksom.

Også vet jeg bestandig når samboern min kommer hjem! icon_smile.gif

Men jeg vil heller kalle det magefølelse.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg drømmer når venninder og andre kjente skal ha barn,ofte før de vet det selv eller før det er "offentliggjort".

Mamma vet instinktivt kjønnet på babyen.

Men det er ikke så rart,for mamma er synsk.

Hun healer,drømmer og snakker med ånder.Spooookey icon_smile.gif

Ellers har jeg ofte dej sjavu,aner ikke hvordan det skrives jeg icon_smile.gif

Kan plutselig ha en følelse av å ha gjort den tingen eller vært det stedet før,uten å ha gjort/vært der før.

Synes det er litt arti jeg icon_smile.gif12

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deja Vu er spooky det syns jeg.

Hender meg hvertfall et par ganger i uka.

Aner ikke hvorfor dette skjer.

Leste en gang at det er fordi en hjernehalvdel oppfatter det som skjer ørlitegrann før den andre, så derfor føles det som om det skjer to ganger. Noen som har en bedre forklaring? icon_smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

he he. jeg kan se når folk ljuger, men det er ikke akkurat overnaturlig. så pleier jeg å ringe kjæresten min akkurat når han ringer meg, og ganske ofte tenker jeg på det han kommer til å si idet han åpner munnen. da regner jeg ikke med når han sier noe forutsigbart, bare overraskelser, ting jeg ikke kunne vite. f.eks hvis han spør 'vet du hvem jeg møtte i dag' og så buser jeg ut med svaret i munnen på ham. og så er jeg rå til å spå med tarot. tror faktisk alle 'psykisk overfølsomme' mennesker jeg har snakket med har påstått at jeg har 'evner'... bare venter på at de skal manifestere seg på en matnyttig måte, som f.eks at jeg våkner lørdag morgen med lotto-rekka klart for meg - det hadde vært noe, det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint.Nå vet jeg hvordan det skrives icon_smile.gif

Jeg har hørt at det henger sammen med ting du har opplevd i tidligere liv.

Skulle likt å vite hva jeg surra med for 300 år siden icon_smile.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg kan ikke kalle det synsk akkurat, men.

Jeg har testet dette ut selv. Ber noen om å tenke på ett tall mellom 1-20. Jeg gjetter riktig. Ber så noen om å gjette ett tall mellom 1-40, og jeg har riktig igjen. Mange blir redde når jeg har rett, og ber meg slutte.

Andre ting kan være at jeg vet når folk har bursdag, uten at de har sagt det til meg. Om noen spør meg om jeg vet bursdagen deres, eller ber meg gjette, har jeg som regel rett i 90% av tilfellene...

Da en bekjent døde, visste jeg det dagen før. Fortalte det til venninna mi dagen før. Og dagen etter var han borte. Har hatt det slik med andre også.

Jeg kjenner på meg når andre er syke, eller snart blir det. Jeg vet når andre ringer meg, eller når jeg får besøk.

Jeg tror egentlig ikke jeg er syns eller noe slikt. Tror jeg er overfølsom ovenfor andre mennesker og stemninger. Dette gjør at jeg vet mye om en person jeg ikke kjenner, bare ved å være nær personen, elller snakke med h*n.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen mener vel at sånne sanser egentlig er sanser vi har hatt, men har "mistet" underveis i vår (menneskets) utvikling. Jeg vet ikke, men jeg synes det er fryktelig spennende med sånne fenomener!

Deja Vu har jeg hatt noen ganger i livet, men det er flere år siden nå. Egentlig ganske spennende! "Akkurat her har jeg vært før", "Dette har jeg gjort før" eller "Nå kommer det eller det til å skje" - og så bare skjer det! Helt utrolig følelse!

Kan man øve opp disse evnene, mon tro? På en måte "hente dem fram" igjen?

Klem

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg synes dette er veldig interesangt og spennende.

Deva vu er at underbevistheten din stopper opp et ørlite sekund, og dermed får en denne følsen om å ha opplevd øyeblikket før......

Ellers så har jeg healet to mennesker for smerter.... Lært av tanta mi som driver med litt av hvert....icon_smile.gif

kos

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis jeg ligger på magen og løfter rompa høyt opp sånn at jeg liksom hviler på knærne kan jeg prompe innover.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sandy...hihihihihhi!!!!!!!!!!!!!!!

Men tilbake til poenget: Jeg har hørt at deja vu forekommer fordi hjertet slår et dobbelt-slag, men også at en hjernehalvdel oppfatter en ting før den andre. Den siste forklaringen høres mest vitenskapelig riktig ut. Synes det er skikkelig ekkelt, får frysninger nedover ryggen av det. Skikkelig ubehagelig følelse..

Men det verste av alt er at jeg hører noe som vi kaller "vardøger". Jeg kan sitte hjemme og høre en bil komme, noen som går opp trappen og så skjer det ingenting. Jeg går da ut for å sjekke hva som skjer, men der er det ingen! Noen minutter senere kommer det faktisk en bil, og noen kommer faktisk opp trappen og INN. ALtså jeg hører ting før det skjer. Har hørt om folk som har denne evnen i større former, f.eks hører bil, trinn, sette fra seg skoene, gå ned i kjelleren, dører slå igjen... og så skjer AKKURAR det samme noen minutter senere. DET ER EKKELT DET! Jeg får frysninger så øynene renner over bare jeg skriver det.

Pusen vinke.gif1212[ Dette Innlegg er endret av: den 2002-03-21 09:48 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Anonymous

Så spennende å lese om dere!!

Jeg sto på badet her en dag og pusset tennene, og så hørte jeg høyt og tydelig: " OFF, JEG ER SÅ SLITEN!" Samboeren min satt i sofaen på stua, så jeg ropte inn til ham: "Er du sliten vennen? Jeg kan lage middag jeg altså." For jeg trodde jo at han hadde kommet med et oppgitt utbrudd... ikke sant.

Men der inne satt han og så uforstående på meg: "Hvordan visste du det??? Jeg tenkte det akkurat, at jeg var sliten!"

Jeg måtte bare le, "Jada, for jeg leser tanker jeg.. Jeg hørte jo at du sa det nettopp."

"Nei, jeg tenkte det! Jeg sa ingenting."

Samme skjedde en gang jeg og mamma var på et handlesenter og handlet mat. Jeg hørte høyt og tydelig: "Pasta må vi ha. Og saus."

"Jeg henter det jeg", sa jeg icon_lol.gif

Gjett om hun var lang i ansiktet da. Så sa hun: "hvordan visste du hva jeg tenkte?" icon_redface.gif Oops I did it again...

Spooky synes jeg. Og ganske morsomt.

Men det skjer alltid når jeg ikke venter det. Og jeg har aldri klart å lese tanker bevisst! (dessverre. tenk så morsomt jeg hadde hatt det da!!!)12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

hei! jeg har faktisk ei trollkjerring som mamma kalte det, langt bak i slekta mi, og bestemor spådde i tekopper og hadde rett, jeg har også noen merkelige evner av og til, jeg f. eks "så" at pappaen min sin kiste ble senket, og ble begravd, noen år før jeg så det med mine egne øyne, det var skummelt det...

Jeg vet også instinktivt hva kjønnet til barnet gravide damer, blir, og jeg har rett hver gang.

Jeg har opplevd ånder som lager lyder i et hus, og jeg kan "røre" på talglys, det vil si, stirrer jeg på et talglys, og vil få lyset til å flytte seg lengre opp mot taket, gjør det det, scary....

hilsen meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått høre at jeg har evnene av de som driver med det, men jeg har ikke gått noe mer inn for å "hente de ut". Både moren og faren min har for eksempel varme hender, men ikke jeg. Ennå.

Jeg har derimot en slags "radar" for andre menneskers følelser og tanker. Ikke ekstremt utviklet, men hos mennesker jeg ønsker det, er jeg ganske god på å "føle" hva de mener, tror og tenker, hvordan de er.

Fikk høre av en kamerat at jeg leste ham som en åpen bok etter første møtet, og det er jo litt skoj. Ellers føler jeg ofte om søsteren min har det vondt - har hatt noen telefoner i grevens pølsetid der icon_wink.gif

Jeg og en venninne tenker ofte på de samme tingene til samme tid, og spør i munnen på hverandre.

Har også opplevd dette med "vardøger" - synes bare det er litt morsomt, hvorfor er det skummelt?

Nå ser ikke jeg på noe av dette som overnaturlig, heller meget naturlig.

Følsomheten overfor et annet menneske ligger jo der i oss alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...