Gå til innhold

Vareopptelling på 1.Nyttårs dag..........

MarianneE

Anbefalte innlegg

Om en time må jeg tasse ned på jobben for og ha varetelling!!!!

På en førstenyttårsdag :o !!!! Er dette vanlig????

Jeg har ferie, jeg har IKKE lyst til og stå der og telle smykker, hårstrikk, spenner, børster...... i dag!!!!!!

Begynner klokka 17, og er nok ikke ferdig før i 21-tida :x ........

Åsså jeg som går i pysjen enda :oops: ..........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest eminel

Er glad vi hadde det søndag 29 jeg. Da begynte vi 09.00 og holdt på til 16.00 :o Kjipt å sløse vekk en deilig fridag til vareopptelling, synes de burde stengt butikken på en vanlig arbeidsdag for å gjøre det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror nok at dette er ganske så vanlig i detaljhandelen.

Alle jeg kjenner som jobber i butikk eller kiosk er på jobb i dag.

Selv teller jeg lageret i morgen tidlig, vi har ikke så stort lager at det gjør noe. Endelig en stooor fordel med min jobb :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

jepp har det imorgen jeg også!og jeg kan ikke si at jeg gleder meg! det er noe av det verste som finnes det der!

men stemmer det at de fleste har det idag slik at vi andre kan gå på salg første åpningsdag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her varierer det, men noen hadde det igår og andre idag. Noen butikker har stengt til klokka to idag fordi de teller varer igår, og de største hyra inn idrettslag for å telle varer igår...... :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne du ikke bare sagt at du ikke kunne? Hvis du har ferie kan de jo ikke tvinge deg på jobb. Vi slipper unna varetelling vi... ihvertfall foreløpig. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du har sagt ifra på forhånd om at du skal ha ferie kan de ikke tvinge deg til å jobbe, men om de gjør det likevel skal du ha 100% av lønna di i ekstra lønn for den dagen (iallefall er det slik på jobben min)

Har du bare ferie fordi at det er "rød dag" visste du vel at det kom varetelling den dagen? Men du skal likevel ha helligdagstillegg på de timene du jobber.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde K S

Det er desverre slik at nå er det ikke lengre lov til å holde stengt en dag for å holde varetelling !

Men alle som jobber på røde dager skal ha 133 % eller 100 % overtid.

Synes du er heldig som slipper å stille kl 9.00 !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frøken Brovold

Hva? Ikke lov å holde stengt en dag? I hvert fall to av butikkene på CC Vest hadde da stengt pga varetelling... 2. og 3. januar tror jeg. Heldige meg jobber i blomsterbutikk, og varetellinga foregår der før åpningstid 2. januar. Jeg jobba kvelden den dagen :))

Stine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...