Gå til innhold

når tar man ned juletre?:)

Gjest Gjesta

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hvis jeg hadde hatt juletre i år - noe jeg altså ikke har - så hadde jeg hvertfall ventet til neste uke. Liksom for å beholde jula litt lenger.

Første året mitt uten juletre - litt rart - men Ok - men før så har jeg hvertfall beholdt treet noen dager inn i det nye året.

Liksom - på en måte - hvis du skjønner hva jeg mener. :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13. dag jul, dvs 6. januar.

Her betyr det at treet klippes ned søndag - og mandag går dagen til å rydde vekk julepynt og starte opprenskningen og den nye begynnelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Minnie Emmerdale

Den korrekte datoen er 13. Januar, men jeg vet om veldig mange som tar ned pynten i løpet av denne uken eller kommende helg.

Milla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

Det er såååååååå koslig med juletre og julenisser. MEN nå har jeg hatt det slik i snart to uker. Jeg vil ha stuen min tilbake!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

(Det betyr at treet ryker ut i morgen, gleder meg: skal vaske hus, ta en tur på IKEA - et år til neste jul - JIPPI)

Syntes julen er koselig altså, men det er deilig når det er over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 dag jul eller 20 dag jul, er to datoer som blir brukt.....................

Men som kristian sa, er du lei det - så ta det ned :)

PSST... Forresten hvordan går det med deg Jasmin????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her ryker nok treet ut til helga. Søndag tipper jeg, får se litt når jeg har tid. Klipper det ned med hagesaksa og brenner det i ovnen. Svigermor beholder treet til soldagen, altså 21. januar her i Tromsø. Alt for lenge for meg.... Min mor er lei før romjula er over, så der i huset forsvinner treet 1. januar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13. dag jul har alltid vært dagen da mor ryddet bort julen hjemme - jeg er nok ikke så tålmodig - her ble all julepynt ryddet fint bort igår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter nyttårsaften synes jeg all julepynt bare er "feilplassert" - så hos meg er allerede det aller meste tatt ned. Treet - som står uten lys forsvinner nok ut i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos meg skal julepynten vekk før nyttår. Trenger å starte på en frisk uten alt for mye stæsj overalt. Er litt kjipt å kvitte seg med julebelysningen (både på tre og adventslysestaker), men hos meg ble det fjernet nyttårsaften.

Jennifer :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har 13.dag jul, og du har 20.dag jul.

Og så er det de som sier at jula varer helt til påske.

Så du har mange valgmuligheter.

Noen ganger er det faktisk juletreet som bestemmer også. Om jeg ikke får det ut før- forsvinner det ut når det begynner å bli glissent mellom nålene.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...