Gjest Gjest Skrevet 27. juli 2006 #1 Del Skrevet 27. juli 2006 Hvor mange ganger i uken er det normalt å trene? For tiden har jeg lyst å gå hver eneste dag. Jeg har vært der mandag, tirsdag og onsdag, jeg har også lyst å dra i morgen. Først springer jeg (på maskin) 15-20 minutter. Så trener jeg med apparater i ca 30 min. Jeg trener ca en time hver gang, med uttøying. Blir det for mye? Takker for svar. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
momo Skrevet 27. juli 2006 #2 Del Skrevet 27. juli 2006 Man skal ha en dag hvile mellom hver dag med styrketrening. Med mindre du er veldig godt trent, men da skal kroppen deles opp, sånn så de samme musklene ikke blir trent hver dag. Hvis det er en stund siden du har trent og, så bør du ikke trene mer enn 3 ganger i uka. Er du trent så kan du jo heller gå på spinning eller aerobic noen dager og. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trolletrine Skrevet 27. juli 2006 #3 Del Skrevet 27. juli 2006 Littegrann off-topic,men stemmer det at man bremser fettforbrenningen ved å trene mye(altså hver dag)?Trodde nemlig at jo mer jeg trener(spinning),jo mer forbrenner jeg.Men så kom et klokt hode til meg og sa at hvis jeg trener hver dag,så bremser jeg heller forbrenningen.Er det virkelig mulig??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 27. juli 2006 #4 Del Skrevet 27. juli 2006 nei, det tror jeg absolutt ikke. det anbefales jo å gå en halv time hver dag, minst, så trening hver dag skader ikke forbrenningen. men, det som ikke er bra, er å trene for lenge sammenhengende. tror det er helst max en time i slengen som er anbefalt. mye over dette kan få kroppen til å produsere noen stoffer som gjør at man blir i dårligere form. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trolletrine Skrevet 27. juli 2006 #5 Del Skrevet 27. juli 2006 Så da er det ikke bra å trene 1 time på ergometersykkel(3 mil)+ 2 timer på vanlig utesykkel hver dag?Hvis man gjør dette f.eks 4-5 ganger per uke da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 27. juli 2006 #6 Del Skrevet 27. juli 2006 nei, jeg vet ikke... jeg leste det i puls, av hun idrettsproffessoren. men som sagt, da snakker jeg om HØY intensitet. du har vel ikke høy puls hele tida?? uansett, hvis det funker for deg, hvorfor ikke? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kitz Skrevet 27. juli 2006 #7 Del Skrevet 27. juli 2006 Om du trener på studio hver eneste dag tror jeg du vil gå fort lei. Jeg gjorde som deg, trente nesten hver dag da jeg omsider bestemte med for å begynne på treningsstudio. Nå er jeg lei etter ca 4-5 mnd... Det kan lønne seg å trene kanskje 4 ganger i uken, men å variere hva du trener slik at det ikke blir ensformig, da går man raskt lei tror jeg det kan også være lurt å delta på timer en gang i uka, noe jeg selv ikke har klart å rote meg til enda. Nå trener jeg ca 2 ganger i uka, synes det er like kjedelig hver gang, men det må da til. Hva med å trene styrke to ganger i uka, og kondis to ganger? Slik får du litt avveksling... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 28. juli 2006 #8 Del Skrevet 28. juli 2006 Man holder en jevn og høy forbrenning dersom man trener. Når man utvikler muskler, forbrenner de mer enn det fettet gjør. Den anbefalte dagsdosen er vel 22 minutter pr dag, men det er det man MINST bør bevege seg, så jeg kan ikke tenke meg at det er skadelig med en times trim om dagen. Det kan umulig stemme at det gjør at forbrenningen går ned. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Frk Åberg Skrevet 28. juli 2006 #9 Del Skrevet 28. juli 2006 For det første er det en klassisk nybegynnerfeil å overanstrenge seg i begynnelsen, fordi man er så motivert til å trene masse/gå ned i vekt. Dette betyr at man kan overanstrenge muskler, noe som gjør den videre, jevne treningen vanskeligere. Dessuten kan det ødelegge motivasjonen. Etter noen uker med trening 5 dager i uka, kan man fort bli lei, sånn at man nesten gir opp helt. Ville heller satset på 2-3 ganger i uka hvis man ikke har trent tidligere, og heller trappe opp etterhvert hvis man vil det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå