Gjest fett Skrevet 26. juli 2006 #1 Del Skrevet 26. juli 2006 I denne artikkelen http://www.dagbladet.no/dinside/2003/05/04/367892.html (gammel, fra 2003) blir det nevnt "fettopptakshemmende tabletter". Hva er det, funker det, hvor får man kjøpt det og hva koster det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 26. juli 2006 #2 Del Skrevet 26. juli 2006 Hm, jeg vil vel tro at hvis det fungerte, hadde verden vært kvitt fedmeproblemet nå... Hvis det ser ut til å være for godt til å være sant, så er det som oftest det... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest fett Skrevet 27. juli 2006 #3 Del Skrevet 27. juli 2006 Hm, jeg vil vel tro at hvis det fungerte, hadde verden vært kvitt fedmeproblemet nå... Hvis det ser ut til å være for godt til å være sant, så er det som oftest det... ← Ja, det var min umiddelbare reaksjon også. Det som får meg til å undres er hun som nevner disse tablettene er overlege på Ullevål - da kan man jo begynne å tro at det har noe for seg...? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elfrida Skrevet 27. juli 2006 #4 Del Skrevet 27. juli 2006 Det er nok Xenical hun mener. Xenical tar opp fettet i tarmen og fører det ut den naturlige veien. MEN hvis du spiser mye fett vil du bli skikkelig dårlig i magen, det blir nesten som en fett-antabus, for du blir tvunget til å spise mager mat hvis du ikke vil få en forferdelig diare. Xenical kan en lege skrive ut, ogn du må være overvektig for å få det. Jeg har ikke prøvd det selv, men har lest en del om det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gus Skrevet 27. juli 2006 #5 Del Skrevet 27. juli 2006 Regner med at det er Xenical hun sikter til. Dette er et reseptbelagt medikament som er ment å hindre kroppen i å ta opp ca 30% av det fettet en spiser. Forskning viser vektnedgang hos noen, da kombinert med kalorifattig diett. Xenical kan kun skrives ut ved alvorlig fedme, har mye bivirkninger og er svinedyrt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yme Skrevet 27. juli 2006 #6 Del Skrevet 27. juli 2006 Hm, jeg vil vel tro at hvis det fungerte, hadde verden vært kvitt fedmeproblemet nå... Hvis det ser ut til å være for godt til å være sant, så er det som oftest det... ← Nææh... Jeg veit at det fins tabletter som fjærner fett fort som fy! Det fins en type astmamedisin som er suuper fettforbrennende! Den er egentlig lagd til hester, men idrettsutøver bruker den som fettforbrenner og muskeloppbyggende. Det er en del bivirkninger og sånt da, såklart :-P Men poenget er, det fins! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest fett Skrevet 27. juli 2006 #7 Del Skrevet 27. juli 2006 Da må jeg nok droppe den herlige tanken på å gå ned fort (som dog virket for god til å være sann...). Jeg sluttet å røyke for 5 måneder siden og har gått opp 5 kg som skal av igjen. Og jeg skjønner ærlig talt ikke hvor de kiloene kommer fra for jeg har vært bevisst på hva jeg har spist: Begynt å spise flere måltider om dagen, spist mer frukt og grønt, ikke spist godteri. Gått mye mer tur enn jeg pleier. Er en del stoffskifte-problemer i familien så jeg har tenkt på om det kan være noe der? Er nå 172 høy og veier 75 kg og det er for mye, syns ikke det er hyggelig i det hele tatt.. Og så har de kiloene kommet så fort! Har bestilt noen kokebøker fra Grete Roede og må vel begynne å bevege på meg. Er ikke så glad i å trene, men... Har tenkt å begynne å klatre, noen som vet om bra klatrevegger i Oslo sentrum? Villmarkshuset er jo borte og de skal starte igjen på Sagene i høst, noen som vet når? Noen andre tips om hvordan jeg blir kvitt de kiloene? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elfrida Skrevet 27. juli 2006 #8 Del Skrevet 27. juli 2006 Merker du på klærne at du har lagt på deg? Hvis du har begynt å bevege deg mer kan noe av det være økt muskelmasse, men neppe 5 kilo. Jeg syns det virker som du har en bra livsstil - og som du sier er det lurt å bevege seg. Jeg syns du skal se an utviklingen litt, fortsette med den gode livsstilen, kanskje trene litt mer, og se om ikke vekten stabiliserer seg. Du har tross alt nylig sluttet å røyke, la kroppen venne seg til det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest fett Skrevet 27. juli 2006 #9 Del Skrevet 27. juli 2006 Har gått opp en størrelse i klær og fått en lite kledelig valk rundt midjen (stor en som tyter ut over buksekanten) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skrue Skrevet 27. juli 2006 #10 Del Skrevet 27. juli 2006 Noen andre tips om hvordan jeg blir kvitt de kiloene? Det er jo ganske åpenbart. Dersom du ikke vil spise mindre (det bør du antagelig ikke) så er det bare å begynne å trene. En aktiv livstil er noe man kan lære å leve med, og kroppen vil like det, mens alskens dietter, sær mat, osv er noe man går lei av etter en stund. Piller er iallefall ingen løsning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sarabi Skrevet 29. juli 2006 #11 Del Skrevet 29. juli 2006 Nææh... Jeg veit at det fins tabletter som fjærner fett fort som fy! Det fins en type astmamedisin som er suuper fettforbrennende! Den er egentlig lagd til hester, men idrettsutøver bruker den som fettforbrenner og muskeloppbyggende. Det er en del bivirkninger og sånt da, såklart :-P Men poenget er, det fins! ← Tror jeg vet hva du snakker om, men er livsfarlig å bruke. "Astmamedisinen" kødder med hjerterytmen sånn at du kan ende opp med hjertefeil og den andre typen du snakker om overoppheter kroppen og kan ta livet av deg ved feil dosering. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå