Gå til innhold

anerbikke hva jeg skal ta meg til

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

heisann!

skal søke videre nå til neste år, da jeg går mitt siste år på vgs nå! men synes det er så altfor lite informasjon om hva jeg kan velge blandt! har bedt om info hefte hos bi men det er det neste jeg finner!

jeg vet ikke hva jeg vil bli, men jeg skal studere videre! er noe lei av skole, og ønsker ikke fulle dager hver dag! jeg er veldig flink til å kese mye på egen hånd!

er noe interrisert i økonomi jus og det innenfor her! men synes at det kanskje kan bli litt tungt? dessuten vet jeg ikke i det hele tatt hva slags yrker en kan få innenfor her!'

ønsker å studere billigst mulig i oslo!

håper på god hjelp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei på deg!

Vanskelig å hjelpe deg når vi ikke vet hva dine interesser/yrkesinteresser/hobbyer er. Ser at du kunne tenkt deg noe med økonomi / jus. Kan du ikke stikke innom BI da og få en samtale med veileder ? Ring / mail også noen på universitetet der du vil studere ang jus og få en avtale der du kan få litt informasjon og kanskje en omvisning ?

Du må rett og slett bare se deg litt rundt, og se om det er noe du kan få en idè av. Hva med å se litt på alle emnene inne på forumet her og se hva andre KG`ere jobber med eller utdanner seg til ?

Jeg ønsker deg i allefall lykke til!

Vet selv det er vanskelig, jeg tror det blir kjemiingeniør eller byggingeniør på meg, men er også interessert i brannkonstabel, hudpleier, flyvertinne, jurist, sykepleier, bioingeniør, make-up artist, negledesigner, interiørkonsulent, sydame (kjoler og draktsying) osv.... Men jeg må bare prøve et yrke som jeg tror kan være interessant (og økominisk fornuftig)

Håper du finner ut av ting!

Godt nyttår : )

Klem, Diva :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta forberedende! da får du en smak på universitetslivet og det å studere. Og du kan velge mellom massevis av greier etterpå. Også jus.

Universitetet er det billigste å studere på. Jeg vet ikke hva semesteravgiften er på nå? Noen hundrelapper?

Og på BI? 40.000,-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

forbredene? hva vildet si? (se jeg vet jo ingenting)

men da kommer jeg jo ikke riktig i gang med utdanninga? jeg vil bare ikke at dte skal ta undøvendig lang tid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld, det falt meg ikke inn at man kan gå i 3. på vgs uten å vite det. Ex.phil og Ex.fac? Sier det deg noe?

Det er forberedende klasser du må ta for å begynne på universitetet.

Ex.phil må alle ta - ex.fac er noe du tar som er noenlunde tilpasset det du skal studere senere.

Jeg skjønner at du ikke vet hva du vil, jeg er passert 30 og vet fortsatt ikke hva jeg vil. Men da jeg gikk på skolen ble vi i hvert fall orientert om mulighetene allerede fra siste år på ungdomsskolen.

Hvis du er ferdig på vgs til våren, bør du få deg en time hos rådgiver og få vite hva slags muligheter du har. Klart du ikke vet hva du skal gjøre når du ikke vet hva du kan gjøre.

Blir dere virkelig sååååå dårlig orientert på skolene i dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her kan du lese mer:

Universitetet i Oslo: www.uio.no

Forsvaret: www.mil.no

Eller bare prøv å søke på nettet på utdanning...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...