Gå til innhold

Er det vanlig å kalle sin kjære stygge ting?

Gjest Mzfire

Anbefalte innlegg

Gjest Zalomine

Jeg hr nå vært sammen med min kjære i over 1 1/2 år, hvorav vi har bodd sammen i et år i disse tider. Vi har aldri kranglet. Er det unormalt? Si slemme ting til hverandre i raseri? Kunne jeg ikke tenkt meg at vi kunne opplevd.

Jeg er ikke en som blir sint og rasende nemlig, blir jeg sitn, så blir jeg LEI MEG aller mest. Det nærneste vi kommer en krangel var vel nå i helga da vi skulle rydde, og en liten detalj han sa såra meg litt (men uvensentlig var det) så jeg brente av en "sint kommentar" som jeg gjør når jeg blir såra. Ikke mot ham som person altså, men nei, "jeg skulle vel faens ikke gjøre det da..." eller noe i den duren. Aller mest var jeg litt såra, litt irritert over at jeg hadde sagt det slik, og svært redd for at han var sint på meg. så jeg rydda uten å se på ham, og han vaska opp uten å gjøre tegn til å ta på meg. En gang strakk ahn ut hånden etter meg, men jeg gikk med tårene i øynene, og gikk fort videre.

Han trudde jeg var sint på ham, jeg trudde han var sint på meg. Det endte som det selvsagt måtte, han la armene rundt meg og holdt meg, og jeg brast i gråt... når tåreflommen ga seg, så snakka vi sammen, og kom frem til at da ingen av oss var sint, men begge frykta den andre var det, så hadde vi jo ikke krangla, så "make-up-sex" kunne vi ikke ha (men sex kunne vi vel ha? :oops: )

I vårt forhold er det altså slett ikke vanlig å kalle hverandre stygge ting, ikke vanlig å krangle heller (men vanlig å trøste meg når jeg gråter ja, jeg tar dessverre lett til tårene, og klarer ikke unngå det)

Joda, jeg kaller ham "dumming", klart gjør jeg det. Med et smil og en latter, og han sier "dum kan du selv være!", og så ler vi, smiler, kysser, og det er bare i slike stemninger vi kaller hverandre noe som helst som kan oppfattes som negativt. altså når vi bare tøyser.

Jeg ville aldri akseptert at han kalte meg stygge ting (vel, sånn som jeg er, så ville jeg blitt såra, trukket meg tilbake, og grått. Sånn som han er ville han selvsagt trøsta meg når jeg gråt.. holdt meg, trøsta meg, sagt han elska meg, og prøvd å gjøre det hele bra. Men, siden vi ikke kaller hverandre slike ting, så slipper vi den prosedyren.)

Ellers er det vel litt varierende fra forhold til forhold, slik det klart kommer frem her. Avhenger nok av menneskene, tenker jeg. Men liker du det ikke, så si fra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Embla s

Når jeg krangler med min kjære faller det absolutt ukvemsord, ja!! Han kan være utrolig irriterende, jeg blir GAL av frustrasjon og koker!! I slike stunder tar jeg i bruk den mindre pene delen av mitt ordforråd.

Men: han er i stand til å ta igjen/forsvare seg. Desutten kjenner vi hverandre så godt (i likhet med eks. Lea) at vi utmerket godt vet hvor vi står i forhold til hverandre på tross av verbale mitraljøser når vi er sinte. Ukvemsord sagt i affekt er mao ikke noe som går inn på oss. Er det ord/uttrykk vi vet den andre ikke fikser, bruker vi self. ikke slike ord.

syns dette funker helt greit jeg! Og vi har et godt, nært og fortrolig forhold, så kom ikke her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da vel ganske så vanlig å kalle noen ting man kanskje ikke burde i kampens hete???!! Enten det er familien din eller kjæresten din

Jeg har kalt kjæresten min ett par ting jeg kanskje ikke burde når vi krangler , men begge vet at jeg ikke mener det. Jeg ville da aldri vært sammen med en jeg syntes var en dust/idiot el lignende. Men det er lett at slike ting detter ut av en når temperaturen stiger...

Men hore og bitch er å gå for langt syntes jeg.... Om kjæresten min kalte meg en tosk/ dust hadde jeg ikke reagert noe særlig på det om det er i en krangle situasjon, hore derimot hadde såret.

Tror det kommer an på hvilke ord som blir brukt og når de blir brukt.

Noen skrev at man behandler hverandre slik man selv vil bli behandlet, men ærlig talt, man er forskjellige.

Så der er jeg fullstendig enig med Vibeke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...