Gå til innhold

Vannmelon og tvillingene

Vannmelon

Anbefalte innlegg

Enig i at det høres koselig ut med tvillinger, men med en på 9 år og en på 10 mnd nå, så holder det liksom med en til. Ihvertfall i denne omgang. :fnise: Men kommer det to, så kommer det to.... da takler man vel det også. Men 3 barn på 1,5 år er i meste laget :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kan ikke hjelpe for det, men av og til så ser jeg for meg Vannmelon som Phoebe i Friends når hun skulle passe trillingene. Når hun har ryddet opp en vase som har falt ned snur hun seg og sier "Hvorfor er det bare to av dere?". Hun finner den tredje trillingen i en skuff, og tar henne med tilbake til broren og søsteren... som ikke lenger er der :fnise:

Sånn ser jeg for meg at jeg er med tvillinger/trillinger i alle fall ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i at det høres koselig ut med tvillinger, men med en på 9 år og en på 10 mnd nå, så holder det liksom med en til. Ihvertfall i denne omgang. :fnise: Men kommer det to, så kommer det to.... da takler man vel det også. Men 3 barn på 1,5 år er i meste laget :fnise:

Det kan jeg skjønne. Tror andre tvillingmødre jeg kjenner, som har barn fr afør av, syns det er mer slitsomt enn det jeg gjør. De har sagt at hadde de fått tvillinger først, hadde de ikke fått flere. Det kan ikke jeg skjønne...

Jeg kan ikke hjelpe for det, men av og til så ser jeg for meg Vannmelon som Phoebe i Friends når hun skulle passe trillingene. Når hun har ryddet opp en vase som har falt ned snur hun seg og sier "Hvorfor er det bare to av dere?". Hun finner den tredje trillingen i en skuff, og tar henne med tilbake til broren og søsteren... som ikke lenger er der :fnise:

Sånn ser jeg for meg at jeg er med tvillinger/trillinger i alle fall ;)

Hehe. Det føles litt sånn noen ganger, og verre blir det visst. Gleder meg til de begynner å løpe i hver sin retning, og gjør ugang på helt forskjellige steder, ikke bare forskjellige steder innen rimelighetens grenser.

Så herlige de er :-D

:jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så søte :hjerter:

Ja, absolutt :) Har vært heldige der.

Jeg vil også ha tvillinger! Bittelitt misunnelig ja... :sjenert:

Neida, er storfornøyd med han jeg har, men høres unektelig ut veldig kos med to. Dobbelt opp av alt. :)

Er nok greit begge deler. Det er mer hektisk, og mindre kos per barn, så man har dårlig samvittighet mye av tiden, men veldig veldig morsomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Krysser fingrene for at lille frøken TV2 skal sove natta igjennom etter åha sovet lite i dag. Tror de sliter med nye tenner begge to. Men - om en halvtimes tid skal jeg og mannen ut og trene, så nå kom det noen besteforelere som skal passe på de søte små.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilig med sånne besteforeldre da :)

Når var det de fikk tenner første gangen igjen? Jeg synes det tar evig lang tid her i huset ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun ene fikk en tann på syvmånedersdagen, etter en ukes tid fikk hun andre to, og så fikk hun første en tann til en ukes tid etter det igjen. Søskenbarna deres var visst over ett år før de fikk tenner, så kan ta tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Er visst en stund siden jeg har vært innom her. Mye som skjer. Jentene har virkelig vært aktive de siste ukene. Høyt og lavt, og helst enda høyere. Nå har begge reist seg opp, de gnager på peisen, har fire tenner hver (hvorav to draculatenner oppe - ser bra ut :fnise: ), sitter, klapper, klatrer på mamma'n sin, klatrer inn i oppvaskmaskinen og opp i skuffer... De våkner tidlig, men sover greit på dagen. Har vært mer slitsomt, men mer morsomt også. Og så skal jeg tilbake på jobb om to måneder. Etter et år hjemme, er det fryktelig kort tid...

Ellers har vi hatt litt sykdom. Litt feber, og ellers forkjølelse med hosting og rennende nese i flere uker. Helsesøster mente vi ikke trengte lege, så da satser jeg på det, men lurer litt på om hun ene har fått falsk krupp. Ikke så ille, men hostingen høres ikke bra ut. En nabo som er sykepleier, sa også at det hørtes ut som krupphosting. Hun (ikke sykepleieren, altså) er i god form, så satser på at det går seg til snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Mye som skjer i vannmelon livet ditt :) Men jeg lurte på en ting, er tvillingene eneggede? Prøvde å lese meg litt bakover og finne ut selv, men ga opp :-P

Endret av Reka
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ruser litt rundt, og nå var turen kommet til deg.

Virker som om du har mer enn nok å henge fingra i med tvillinger i huset!

Sjøl har jeg "bare" en på ni mnd...

Holder lenge det og!

Ha en fortreffelig søndag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

et år går alt-alt for fort ja

Gjør det... Morsomt å se hvordan de utvikler seg, men de blir store så altfor fort.

Mye som skjer i vannmelon livet ditt :) Men jeg lurte på en ting, er tvillingene eneggede? Prøvde å lese meg litt bakover og finne ut selv, men ga opp :-P

Hei :) Har ikke sett deg her før, har jeg vel? Velkommen inn i dagboka mi. Ikke at jeg skriver så mye her for tiden :sjenert:

De er visst eneggede, ja. Har ikke testet dem, men i følge morkakeundersøkelsen hadde de hatt samme morkake og ligget i samme sekk uten skillevegg og da er de visst definitivt eneggede. Spurte en lege om jeg hadde forstått utskriften av journalen/undersøkelsen riktig, og det hadde jeg visst. Som han sa - her har lykken vært bedre enn forstanden. Det var ikke oppdaget på UL, og dette er et høyrisiko tvillingsvangerskap som skal følges ekstra nøye opp. Men vi fikk to friske, fine jenter, og det er det viktigste.

Ruser litt rundt, og nå var turen kommet til deg.

Virker som om du har mer enn nok å henge fingra i med tvillinger i huset!

Sjøl har jeg "bare" en på ni mnd...

Holder lenge det og!

Ha en fortreffelig søndag!

Velkommen hit du og. Kan ikke huske å ha sett deg her inne?

Dobbelt av det meste blir det vel, og en senebetennelse på kjøpet, men vet ikke om det er så mye verre å ha tvillinger, jeg. De har hverandre å leke med, så ser for meg at de ikke må ha så mye underholdning som hvis det bare er en (de får sitt disse og, selvfølgelig). Blir litt mer løping for å fjerne dem fra stikkontakter og sånn (tar gjerne hver sin), litt flere bleieskift, og litt lengre nattevåkperioder i og med at de kan finne på å vekke hverandre. Men - vi har helt utrolige barn som så godt som alltid er blide, stort sett sover natta igjennom (hvis det ikke er tenner på gang), har ikke hatt kolikkbarn... Har vært heldige. Ikke vet vi om noe annet heller :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er 2. gang jeg besøker deg, så det er kanskje ikke så rart at du ikke har sett meg her inne før...

Ha en fortreffelig -om noe travel- tirsdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
  • 2 uker senere...

:vinke: ufattelig lenge siden jeg har vært her inne nå... :flau: men nå ramlet jeg innom og legger igjen noen spor etter meg ;)

Har ikke rukket å lese så langt tilbake, men håper du har det bra og koser deg med jentene dine :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...