Gå til innhold

Vannmelon og tvillingene

Vannmelon

Anbefalte innlegg

Var egentlig på dagbokrunde, men ble så trøtt, så må legge meg. Men må bare fortelle først:

Jentene har blitt mobile!

Hun ene skyver seg bakover (selv om jeg ikke tror det er helt meningen).

Hun andre begynte å åle seg forover i dag. Ikke så fort og ikke så langt, men det kommer seg. Måtte lokke henne litt med leker et stykke foran henne, da, for å se om det faktsik stemte at hun flyttet på seg :sjenert: De små jentene mine begynner å bli store!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det går så fort! Mi har begynt og såvidt snu seg litt rundt i ring når hun ligger der og lurer på hva hun skal gjøre :fnise: Snart må vi nok barnesikre huset i gulv-høyde ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det også rundt i ring. :ler:

Artig med mobile jenter da. Vi var og kjøpte trappegrind i går. Blir plutselig mye mer å tenke på når de begynner å bevege seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise: Rundt i ring har det gått lenge, ja. Må bli svimle av sånt. Nå har de tydeligvis funnet ut at å gå rundt i ring kan bli litt kjedelig i lengden, særlig når de gjerne vil utforske alt de ser, så da er det på tide med noe nytt. Og så er de så fornøyde med seg selv når de får til, og så glade når mamma skryter av dem :jepp:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tiden går noe helt vannvittig fort, ja. Bare fire måneder igjen av permisjonen, sånn omtrentlig :hakeslepp: Skulle ønske jeg kunne jobbe 50%, jeg, men det har vi ikke råd til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Au! I går var vi på besøk, satt og spiste og da jeg reiste meg opp, hadde ryggen min låst seg helt, eller noe er i klem. Følte jeg hadde skikkelig narkoknekk i knærne i går kveld og i dag morges. Vondt nedover i beina også. Droppet barseltreff i dag, for det er et sted jeg må kjøre til, og valgte å ikke løfte vogn inn og ut av bil... Virker som om det har løsnet litt, men ikke helt, så får se det an litt. Bevege meg mye, og kontakte kiropraktor eller noe hvis det ikke har gitt seg i løpet av uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jentene er skikkelig snørrete... Håper det går over før onsdag, i hvertfall for hun som skal inn på sykehuset for etterkontroll etter operasjonen. De vil ikke ha forkjøla folk inn på avdelingen der. Det sitter bare i nesa, riktignok. Jeg pøser på med saltvann (ikke veldig populært) og håper det gir seg snart...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal prøve, Angelou, og masse lykke til i dag/morgen! :klemmer:

Ryggen er en liten smule bedre. Tror det er muskulært. Får satse på det... Og jeg som ikke trente forrige uke, håper jeg får til noe trening i dag.

Jentene er fortsatt surklete i nesa. De vil ikke ha forkjøla folk inn på sykehuset, men så lenge hun bare surkler, og hun ikke hoster, har feber eller nesa ikke renner, tror jeg vi tar sjansen på at de tar imot oss. Vil så gjerne bli ferdig med antibiotika og sånn + at jeg selvfølgelig er kjempespent på om alt har gått som planlagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff da, må passe på ryggen din nå.. Vet akuratt hvordan det er ja :tristbla:

Så morro med mobile jenter, og jeg tror ikke akuratt de blir mindre mobile heller nei :ler:

Håper du får en fin uke, og god bedring.

store :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så gøy med utvikling! Her går det også rundt omkring og jammen skjer det kjappere og kjappere for hver dag som går. Nå må vi nok skaffe oss trappegrind snart ja.

Håper ryggen blir bra igjen. Det er slitsomt å ikke kunne bevege seg som vanlig. Lykke til på kontroll!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vi hjemme fra kontroll. Dro hjemmefra kvart på sju i morges. Det var tidlig. Er ikke vant til sånt lenger, men da kom vi da i hvertfall før det tettet seg helt til på veiene. Tok urinprøve, vekt og lengde før vi var på UL. Etterpå ble det satt veneflon (denne gangen fikk hun Emblakrem, så merket ikke noe, og hun fikk premie etterpå - begynner visst å bli stor) og vi dro på diureserenografi (radioaktivt stoff og røntgenbilder). Fikk jammen meg premie etter den undersøkelsen og. Så var det blodprøve. Hun ble stukket i fingeren, tenkte seg litt om, tittet bort på fingeren sin og hylte :fnise: Så ut som om hun måtte tenke seg om for å finne ut om det gjorde vondt.

Var ferdig med alle undersøkelser kl 11, spiste lunsj, og så ventet vi til kl tre for å få fem min med legen (hun hadde stått i en operasjon og var ikke tilgjengelig før). Uansett - operasjonen var vellykket, nyren tømmer seg greit, men det er fortsatt den ene som tar mesteparten av jobben, Sånn kommer det nok til å være, men den opererte bør ikke bli verre. Vi skal tilbake til kontroll om et år. Hun kunne også slutte med antibiotika, så da sier vi at vi har to friske barn :)

Og - ryggen min er fin igjen, virker det som.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise:

Så bra at det meste ser bra ut nå. Håper hun slipper flere problemer med nyren :)

Har de begynt å krype eller? Er så spent på når det skal skje jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe. På sykehuset kom vi i snakk med en mann som hadde en sønn på et par måneder. Ble snakk om fødsel, og han syns det var tøft at jeg hadde prøvd å "presse dem ut selv" før det ble keisersnitt. Så fortalte han med et stort smil at kona hadde brukt 14 timer uten smertestillende. Min bedre halvdel så på han, og sa at jeg hadde brukt 32 timer. Da gjorde den fremmede store øyne, og sa "eh... og her har jeg gått og skrytt av kona mi som jeg trodde brukte så lang tid... Jah..."

Godt han var stolt av kona, da, hun har helt sikkert gjort en fantastisk jobb :) Og jeg hadde nå smertestillende en stund. Bare litt morsomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise:

Så bra at det meste ser bra ut nå. Håper hun slipper flere problemer med nyren :)

Har de begynt å krype eller? Er så spent på når det skal skje jeg

Hun ene åler seg framover (et stykke i hvertfall, men gir opp hvis det er for langt til det hun vil ha tak i). Hun andre skyver seg bakover, og setter seg stadig fast her og der. De jobber også med å løfte rumpa. Hun som skyver seg framover, fikk faktisk knærne under seg og rumpa litt opp et lite sekund i sta. Lurer sånn på hvor de er ved juletider.

Så godt å høre at hun er friskmeldt! :klemmer:

Ja, det er helt greit :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. På sykehuset kom vi i snakk med en mann som hadde en sønn på et par måneder. Ble snakk om fødsel, og han syns det var tøft at jeg hadde prøvd å "presse dem ut selv" før det ble keisersnitt. Så fortalte han med et stort smil at kona hadde brukt 14 timer uten smertestillende. Min bedre halvdel så på han, og sa at jeg hadde brukt 32 timer. Da gjorde den fremmede store øyne, og sa "eh... og her har jeg gått og skrytt av kona mi som jeg trodde brukte så lang tid... Jah..."

Godt han var stolt av kona, da, hun har helt sikkert gjort en fantastisk jobb :) Og jeg hadde nå smertestillende en stund. Bare litt morsomt.

Bra han var stolt av henne. Jeg er da stolt over meg selv jeg også. Selv om jeg bare brukte rundt fire timer. Synes jeg var såå flink som klarte å presse han ut. Var et øyeblikk sikker på at det kom aldri til å gå, men plutselig var han ute. Snålt.

Synes alle som har født har gjort en fabelaktig jobb jeg. Uansett hvordan babyene har kommet ut. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...