Gå til innhold

Vannmelon og tvillingene

Vannmelon

Anbefalte innlegg

Nøyaktig hvor mye koster MME i Norge? Her i landet koster de store boksene med pulver (ca. 850 gram) rundt 9 pund som jo er... 99 kr?

De små pakkene med ferdiglaget MME tror jeg ligger på rundt 50 pence, så 5 kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 kg Nan koster 93 kr, eller hva det nå var. Men det går nå noen sånne bokser etterhvert. Nå påpekte mannnen min at vi spiser for mye mer, men likevel. Nesten en straff for å ikke få til ammingen. Håper det går bedre neste gang! Bortsett fra at det er vooooondt i begynnelsen, ser det så koselig ut. Men er vel både fordeler og ulemper med både amming og flaske. Det beste må være å få til begge deler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er en stor fordel å få til begge deler samtidig! Når det går problemfritt :fnise: Nå har vi ett problem med puppenekt og lite melk, men prøver fortsatt å kombinere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm... En av jentene gråt veldig. Regnet med at hun var trøtt fordi det var rett før sengetid. Hun ville ikke roe seg i senga, ikke av at jeg gikk rundt med henne, så jeg satte meg i mørket og sang sanger mens jeg vugget henne. Da begynte hun å le... Lurer på hva det sier om mine sangferdigheter :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe. Jeg tror ikke sangstemmen min er ille, altså, hun har ikke ledd av den før i hvertfall :klø: Men var nå litt søtt. Sluttet å gråte, gjorde hun i alle fall.

:kgbaby: Så søt denne var...

I dag skal vi på tvillingparseltreff. Blir visst en sju-åtte mammaer med 14-16 babyer født mellom januar og juni, såvidt jeg har skjønt. Gleder meg stort, men ser for meg at jentene kan bli litt slitne. Blir nok livat der, ja... Får la dem sove litt i vogna på et rolig sted innimellom, så går det nok bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kos deg på barseltreff. Sikkert fint å treffe andre tvillingmammaer. :)

Har jentene samme soverytme forresten? Og er dte i såfall noe som skjer naturlig, eller må du "styre" dem litt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kos deg på barseltreff. Sikkert fint å treffe andre tvillingmammaer. :)

Har jentene samme soverytme forresten? Og er dte i såfall noe som skjer naturlig, eller må du "styre" dem litt?

Om natta har de samme soverytme i hvertfall -begge er trøtte i seks-sju-tiden og sover rundt. Om dagen varierer det litt fra dag til dag. De har igrunn styrt det ganske greit selv, sånn rent bortsett fra at de alltid har vært lagt samtidig og matet samtidig, selvfølgelig. Vet ikke om det har hatt noe å si. Våkner en og vil ha mat, vekker vi den andre også.

Håper dere koste dere på treff i går :klemmer:

Hadde det fint :)

:vinke:

Ser deg rundt på KG, men ingen oppdatering her? ;)

Hehe. Ja.. Går en runde, og så skjer det noe så jeg ikke får skrevet her eller i andre dagbøker. En annen ting er at jeg blir jo ikke logget av, selv om jeg restarter maskina, så må visst huske å logge av selv når jeg ikke er her noe mer.

*venter spent på oppdatering fra tvillingtreff*

:) Kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tvillingtreffet gikk bra, det. Omtrent som alle andre barselgrupper, bortsett fra at det var dobbelt så mange barn som voksne. Var babyer født mellom januar og mai der, så litt varierende alder. Morsomt å treffe andre og dele litt erfaringer. Vi var to med jenter (begge eneggede), to med gutter (i hvertfall ett toegget par, usikkre på det andre paret) og to med en av hver, så det var relativt jevnt fordelt. Det andre "jenteparet" var født i mars, de også fem uker før, men de var mindre enn mine jenter, så tydelig at jeg har to som er glade i mat og som har tatt godt igjen andre barn.

De fleste var litt "typiske tvillingforeldre", tror jeg - de som har barn fra før av og "bare skal ha en til", "bare skal ha en jente etter tre gutter" og sånne ting. Oj sann - der kom det to!

Skal møtes igjen, og har funnet ut at vi må møtes hjemme hos hverandre, for litt mye styr å møtes på kafè. Ser jo det i forhold til den andre barselgruppa mi og. Jeg har litt mer styr, selv om de er flinke til å hjelpe meg når deres barn sover. Uansett er det to her som heller vil ligge på gulvet enn i vogna nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker ikke om jeg har skrevet det, jeg, men en av jentene begynte å rulle fra rygg til mage forrige lørdag. Hun har vært nesten rundt før det, men nå fikk hun endelig med seg skuldrene sine også. Så nå skal hun ikke ligge på ryggen! Spretter rundt med en gang hun blir lagt ned, men stort sett bare en vei, selv om hun kan rulle begge veier. I tillegg har begge klart å rulle fra mage til rygg en stund, men det har nok vært mer at de har mistet balansen og tippet over. Ganske snodig - ligge på gulvet og miste balansen :ler:

Hun som rullet fra rygg til mage har nok forstått prinsippet med å rulle motsatt vei nå, da, for hun fant jeg igjen et helt annet sted enn jeg la henne fra meg her en dag. Og ellers støtter hun seg på armene og spinner rundt seg selv, så dytter seg vel framover eller bakover om ikke så lenge. Hun har også såvidt begynt å trekke knærne oppunder seg. Jo - hun er så oppsatt på å skulle rulle den ene veien, at da hun lå i lekegrinda, fikk hun armer og bein ut gjennom sprinklene, for hun skulle absolutt den veien.

Hun andre berta er litt mer bedagelig av seg, i tillegg til at hun har vært operert og henvist til ryggen en periode. I løpet av siste uka har hun begynt å snu litt på seg igjen (var i gang før operasjonen, men det stoppet), så nå er hun ivrig på å snu seg rundt hvis hun får holde noen i hånda. Dessverre går det ikke an å snu seg ved å holde seg selv i hånda eller å holde i en leke. Irriterende! Hun tipper også rundt fra mage til rygg, men har ikke helt prinsippet inne, så hun slår hodet i gulvet gang på gang. Stakkars. Håper hun ikke ender med hjernerystelse. Hun faller jo alltid på utsiden av teppet, for klarer å vri seg litt rundt og vekk fra det. Hun her har vært tidligst ute med lyder og latter, da, så er vel den intelektuelle mens den andre er den motoriske :) Jeg ser for meg hun ene i toppen av et tre mens hun andre sitter under med nesa i en bok. Eller som mamma sa - hun ene kommer til å fyke rundt og prøve alt, mens hun andre går bak og sier "nei nei".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers har vi to teknikere boende her.. Hun ene skriver gjerne på pc-en (har skrevet mail til bestemoren sin), og hun andre fant forsterkeren vi har under tv'n og begynte å trykke på den. Tror vi skal sette på dører foran der, ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Puh... Da har jeg brukt en hel dag på å rydde i boden, bare avbrutt av litt mat, mating, leking og kosing med barn. Nå ble det bra, og det går an å gå inn der igjen. Så da er det bare for mannen å putte det som skal på loftet opp dit - en del tunge esker, ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

innbilte meg at jentene dine kom nesten 10 uker før tiden jeg :sjenert: men så var det jo bare 5 :)

vet ikke helt hvor jeg fikk det i fra men... kanskje fordi du bare plutselig var reist for å føde husker jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsomt når de begynner å snu seg og bli mer mobile. Husker jeg ble så utrolig stolt når Knerten snudde seg fra rygg til mage. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...