Gå til innhold

Å slutte på p-piller

Fremhevede innlegg

Gjest gjest 0
Skrevet

Jeg har gått på p-piller i snart 8 år, og nå har jeg for første gang tatt en pause. Jeg sluttet for 3 uker siden, så jeg har hatt en menstruasjon (vanlig p-pillemens) og nå tror jeg at jeg har eggløsning. Jeg har aldri merket at jeg har hatt eggløsning tidligere men nå har jeg utrolig vonde bryster. De er ømmest rundt, altså nesten helt inntill kroppen.

Hva slags erfaringer har dere andre som har sluttet på p-piller?

Videoannonse
Annonse
Gjest gjest1
Skrevet

Har alltid fått tilbake mensen med en gang og hatt normale sykluser. Har ikke merket noe annet enn at jeg får kraftig mens og mye vondt ;)

Gjest gjest 0
Skrevet

Det jeg er mest redd for er å få tilbake de kraftige smertene jeg hadde før jeg begynte på pillen. Jeg besvimte flere ganger også...

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg fikk tilbake de smertene jeg hadde før jeg gikk på ppiller. Fikk regelmessig mens med en gang, og litt dårligere hud.

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg gikk på p-piller i ca 13 år, og sluttet i fjor. De første par mens-syklusene var litt uregelmessige, men ikke så voldsomt mye, og snart var jeg tilbake i vanlig 28-dagers syklus. Mensen er litt lenger uten piller, slik den var før jeg begynte, og jeg har fått uren hud på bryst og rygg (nok til at jeg vurderer å begynne på igjen med p-piller). Jeg ble også mye mer følsom etter jeg sluttet med p-piller. Tårene veltet opp for den minste ting på tv etc. Det har heldigvis roet seg litt nå.

De fleste erfarer at mensen går til slik den var før pille-start, så det er ikke utenkelig at du igjen får de kraftige periodene du slet med før. Men kanskje er du heldig og opplever at kroppen har endret seg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...