Gå til innhold

Hvilke bordkort skal dere ha

Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Dette har nok vært oppe tidligere

men fortell da uansett hvilke bordkort dere skal ha i deres bryllup icon_wink.gif

Vi har tenkt på en av disse alternativene

- Skjell der navnene til gjestene er malt på

- To ringer i gull festet sammen med et silkebånd hvor vi også skriver navnet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest KristinK

Jeg tar meg den frihet å kopiere den beskrivelsen jeg gav i et tidligere innlegg i dag jeg:

I helga laget jeg et litt ålreit bordkort som var kjempeenkelt. Litt vanskelig å forklare, men jeg prøver.

Jeg laget en sirkel av en tynn ståltråd i gull. På ståltråden tredde jeg en navnlapp slik at ståltråden gikk gjennom arket med navnet på. Etterpå festet jeg ståltrådendene sammen bak (tvinnet dem).

Denne ståltrådsirkelen skal være en slags serviettholder. Bretter man ut servietten helt og tar tak i midten av servietten og bretter den som en trompet på en måte kan man legge ståltråden rundt nederst.

Vanskelig å forklare, men det ble kjempestilig og kanskje vi velger en slik enkel løsning.

Skal prøve å få tatt bilde av det, så kan dere få se.

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har tenkt på:

Små fugler med to bånd på

Sommerfugl med to bånd på

tørkede blomster .....

tørket løv....

Friske blomster med......

To klokker

Hjerter (blir kanskje litt søtt)

Har sett at de har tørkede blomster og løv, fugler i forskjellig størrelser, sommerfugler, frosker, marihøner og annet småtteri på Ponduras. Tenkte å legge de mellom to tallerkner og lime to bånd på.

Men er ikke sikker ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg er ikke så kreativ, og til 90 gjester kan man (desverre) ikke plundre så mye med hver ting... Har kuttet opp fint papir,(samme som invitasjoner,konvolutter,forsider etc.) små firkanter med navnet trykt på. Henger disse på vinglasset med små sølv-klesklyper. Ble ganske fint. Disse klypene finnes også i gull. kjøpte hos bokhandler...12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er den største dillefaktoren i vårt bryllup; mor har brodert alle bordkortene. Navna broderes med mørk rød (samme farge som i brurebuketten baccara, trur jeg det heter) tråd på offhvite tøyserviett. Disse skal stives og så legges på tallerkenen. En enkel brett, og altså rødt på hvitt. Som sagt, den største dillefaktoren. Men så lar det seg også gjøre siden vi skal ha 11 gjester! Og så skal vi legge mørkerøde roser utover bordet (på midten). Det blir eneste bordpynt. Tror dette blir lekkert, og faktisk ganske stilfullt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

tror vi blir å sage opp tynne flater av bjørk hvor vi limer på to gullringer og så skriver vi navnet med svart stilig skrift. passer litt til menyen syns vi...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skulle egentlig lage hjerter av gips og male dem røde. Navn skrevet på med gullpenn.

Etter å ha funnet ut hvor stress dette ble siden jeg ikke fikk tak i flere hjerteformer på et brett, fikk jeg tipset om leire fra hobbybutikken.

Leiren heter DasPronto(mener jeg å huske). Den kjevles ut og lufttørker.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøvde å legge inn adressen til mitt innlegg om bordkort, men siden hadde byttet adresse.

Du kan gå på søk og søke etter den. Det er jeg, Eivissa, som skrev den og den heter akkurat det samme som ditt innlegg. Her er det i hvert fall mange svar på spørsmålet ditt.

Dette var egentlig adressa:

http://www.kvinneguiden.no/forum/viewtopic...pic=296&forum=3

Eivissa hjerter_rundt.gif1212[ Dette Innlegg er endret av: Eivissa den 2002-03-20 16:42 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi funderer enda på hva slags innvitasjoner og bordkort vi skal ha. Har bestemt at fargene skal være grønt, hvitt og gull.

Men vi nærmer oss, har blitt enige om at lillesøstrene våre skal lage hvert sitt forslag og så skal vi lage hvert vårt. Det som blir finest tar vi.

Glede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk faktisk et kjempebra tips forige gang det ble tat opp. jeg har kjöpt isoporhjerter og malt dem rosa for kvinner og blå for menn. på disse hjertene har jeg festet 2 stk hule guldhjerter med gavebånd i samme farhge som hjertene(eller omvent da - rosa - blå og omvendt)

I og med at vi skal sende ut meny med inbydelseskortene så har jeg limt hjertene på et kort der menyen de har valgt skal stå. Navn og meny er skrevet med gullpenn..... det ble faktisk veldig fint

jeg har ikke funnet tilbake til den som gav meg ideen, men takker så mye icon_smile.gif)

tjingeling

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slike isopor hjerter som ble nevnt i innlegget over er å få kjøpt i de fleste hobby butikker. De minste koster 9 kr, og er passe størrelse som bordkort. Går kjempe greit å male på de, men må ha to strøk maling. Ihvertfall må de jeg har malt ha det, valgte en vinrød farge på de. Men det tar tid å male over 50 slike hjerter to ganger. Så derfor har jeg begynt allerede jeg... Vi gifter oss neste sommer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 2002-02-23 17:06, Frøya*0803 wrote:

Vi skal male navnet til hver gjest på blåskjell. Vi skal ellers pynte bordet med steiner, skjell, garn, kavler og hjemmelagede lys. Og blått skal være gjennomgangsfargen. Tror det kommer til å bli kjempefint!

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har bare behövd å male 1 gang.......bruker sånn specialmaling - tror jeg - fikk ihvertfall besked av damen i butikken at det var den malingen jeg måtte bruke....Humbrol super hobby Acrylic heter den - kjempebra icon_smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fortalt om våre bordkort før, men nå har jeg laget dem. Vi skal ha fargene sølv og hvitt og hjerter som gjennomgang i bryllupet vårt.

Jeg har kjøpt terakottahjerter (som ikke er helt standard standard i formen - jeg pleier å kalle dem et litt slurvete tegnet hjerte!!!?) Disse har jeg malt i sølvfarget granittmaling - en maling som får dem til å se ut som stein som glimrer. Jeg har limt en liten kule bak på hvert hjerte - slik at de står litt skeivt opp fra bordet. Navnet maler jeg i hvitt.

Høres kanskje ikke så fint ut - er så dårlig på å forklare, men de ble akkurat slik jeg ville ha dem - flotte.

Det er en del jobb med dette - så jeg er glad jeg kun skal lage 30!

icon_wink.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 2002-03-20 16:05, Gunhild wrote:

Dette er den største dillefaktoren i vårt bryllup; mor har brodert alle bordkortene. Navna broderes med mørk rød (samme farge som i brurebuketten baccara, trur jeg det heter) tråd på offhvite tøyserviett. Disse skal stives og så legges på tallerkenen. En enkel brett, og altså rødt på hvitt. Som sagt, den største dillefaktoren. Men så lar det seg også gjøre siden vi skal ha 11 gjester! Og så skal vi legge mørkerøde roser utover bordet (på midten). Det blir eneste bordpynt. Tror dette blir lekkert, og faktisk ganske stilfullt!

bare så det er sagt, jeg gjorde dette til min mors 50 års dag og da var det 50 gjester, veldig vellykket!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg glemte å si at denne DasPronto koster rundt 50 kroner. Da fikk jeg over 30 bordkort. Males med vanlig hobbymaling.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KristinK

Skal man lage hjerter e.l, men ikke ønsker å bruke gips kan man kjøpe noe som heter Silkisleire. Dette er en lett leir som er grei å forme. Samtidig tørker den i luft.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal ha grønne tynne løv( kunstige) som vi skriver med gull lim (relieffliner) og limer på en liten marihøne. Veldig enkelt!12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal ha helt enkle bordkort, hvite i papir med navn skrevet med kalligrafi i svart.

Dekker med damaskduker og linservietter og sølv/plett-lysestaker, og pynter med markblomster.

Moro å se at vi alle er så forskjellige!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...