Gå til innhold

Delt omsorg i praksis

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Jeg har nå lest gjennom tråden og synes egentlig den skeiver ut litt.

Jeg håper det ordner seg for deg og at livet blir slik du håper på.

Men en ting har jeg tengt over under lesingen:

1-Tråden starter med Gjest som kommer med frustrasjon.

2-Lasse sier han har hørt noe lignende fra "Mirabella".

3-Neste Gjest underskriver med Mirabelle.

4-Så etterpå kritiserer Mirabella Lasse for å indikere at det var Mirabella.

5-Mirabelle skriver pålogget.

6-Tilbake til Gjest med underskrift Mirabella. +/-

Må si jeg blir litt forvirra jeg.

Hvorfor skrive under som Mirabella og klage til Lasse etterpå? Hvorfor ikke stå for at det ikke er Mirabella og heller fortsatte som bare gjest?

Ikke for å kverullere men det var bare litt rart....... :-?

Skjønner at man kan bli "forvirret". Men som dere kanskje har lagt merke til skriver jeg ofte innlegg uten å være pålogget. Jeg føler ikke så stort behov for å logge meg inn før jeg skriver, eller å vise andre hvem som har skrevet innlegget på framsiden; altså før man har lest innlegget. Men det kan jo selvsagt være en fordel å være påloga om man ønsker å endre noe senere.... Som oftest underskriver jeg med mitt kallenavn da.

Det hender også at jeg går inn og ut av diskusjoner pålogga/ulogga.

Grunnen til at jeg ikke hverken var pålogget eller skrev under med mitt kallenavn i begynnelsen av denne diskusjonen - som jeg egentlig ikke hadde tenkt skulle bli noen diskusjon -var at jeg håpte å ikke bli gjenkjent. Men det er jo vanskelig da det er få personer som er i en situasjon lik min...Da Lasse så skrev at "dette hadde han hørt fra Mirabella før" så følte jeg at jeg var avslørt, og da kunne jeg like så godt bruke mitt kallenavn. Selv om jeg kunne fortsatt å være gjest så hadde han allerede hintet. Og jeg ville også gjøre det klart at jeg virkelig var Mirabella, for å kunne fortelle han hva jeg mente om hans oppførsel.

Jeg synes fortsatt det var meget simpelt gjort av han.

Som sagt så skrev jeg ikke dette for å få i gang en diskusjon, eller for å få råd. Jeg skrev at jeg ikke "krevde svar". Men det er jo alltid noen som har meninger om slike ting...Jeg skrev dette først og fremst for å få ut egen frustrasjon.

Jeg må si at jeg føler meg meget skuffet over mesteparten av de reaksjonene som har kommet.Ikke det at jeg ikke tåler andres syn. Men det er måten de skriver på, hvordan de mistror meg. Lasse later til å tro at jeg bare sitter her og lyver, og at dette ikke har hold i virkeligheten. Det har det. Men det er selvsagt ingen her som kan stadfeste det. Jeg kan imidlertid innrømme at jeg kanskje har lagt ut for mye om min eks. og hans familie, og det beklager jeg.

Men jeg blir bare så oppgitt når folk ikke forstår hva jeg mener, og absolutt må mistro en hele tiden. Eller å påpeke ting som de utelukkende ser på som positivt uten å tenke noe mere over saken.

Det ble nevnt fra Post It at kommentarene sikkert kunne oppfattes som "sunne" også. Jeg synes egentlig ikke det. Bortsett fra hennes til en vis grad, da hun endret mening senere da hun forstod at jeg faktisk har "bein i nesa". Hun viste meg ihvertfall respekt.

Man kan godt påstå at hverken Kristian(71), Lasse eller Maiken har noe imot meg(Bortsett fra Lasse - han har jo sagt at han ikke vil skrive innlegg til meg mere). Men det er en sannhet at vi har totalt ulikt syn på dette lovforslaget om at delt omsorg skal innføres ved lov. Og at vi har kranglet om dette tidligere. (Kanskje ikke så mye meg og Kristian(71), men jeg vet hvilken side han støtter)

Nå ble jo ikke dette lovforslaget innfridd da.

Selvsagt er min negative holdning til en slik lovendring preget av den livssituasjonen jeg er i. Og det må jeg vel få lov til . Selv om F2F sikkert gjør en god jobb på mange områder så synes jeg de har vist et lite nyansert bilde av saken. Og jeg beklager å derfor måtte si at jeg faktisk ikke har så mye til overs for denne organisasjoen. Jeg synes også det er meget respektløst av disse å påpeke at mine holdninger til dette er totalt feil, at jeg ikke skjønner hva jeg snakker om...De har aldri skjønt eller gitt uttrykk for forståelse for hvor vanskelig jeg faktisk føler at min livssituasjon faktisk er. Det kan da ikke være noe positivt for den saken de støtter at de så totalt mangler forståelse for andre sin livssituasjon. Dette endres ikke ved at man skriver "lykke til" i siste setning. (Det føles mest som et hån)

Jeg kan kanskje virke "kald", og jeg tåler jo å få negative svar. Eller rettere sagt; det Må jeg....jeg kan ikke bare legge med ned å dø her heller. Men det føles likevel vondt når folk tror jeg farer med løgn, at jeg bare sitter her og sutrer over alt...Dette er faktisk min livssituajon. Kanskje er det min egen feil, kanskje bør jeg se ting på annen måte..Men da hjelper det ikke meg om man skriver at dette har man hørt hundre ganger før...

Selvsagt har jeg også forståelse for de som ikke får se barna sine. Noen sier at de ikke kan flytte nærmere barna om de skulle flytte langt unna med mor. Kanskje pga jobb, gård(!), ny familie osv. Så jeg forstår ders frustrasjon...Men jeg tror ikke dette løses ved at man tvinger den andre til å bli boende f. eks på et sted som jeg gjør..Der det knapt finnes jobber og er svært vanskelig å få seg nettverk. Jeg tror heller ikke det er så enkelt å bare påstå at den som flytter mister barna.

Nå skal jeg ikke starte noen diskusjon om dette. Håper jeg har fått klargjort hvorfor dette ble som det ble, og hva jeg har følt. Og ja jeg vet jeg kan være ganske frekk i kjeften jeg også.

Lasse skrev en gang til meg at det var flere enn meg som hadde det vanskelig..ja det vet vel jeg også det. Men det gjør dessverre ikke mine problemer mindre, og hvilken rett har han til å si at jeg skal tie..Jeg ber ikke andre om å holde munn. Og er det folk eller innlegg jeg ikke liker så prøver jeg å vise såpass respekt at jeg ikke lar det gå ut over de. Som regel er det da også kun SAK jeg forholder meg til, aldri person. (Om de ikke provoserer meg veldig(Gjør jeg det Lasse?) eller de svarer meg i mine innlegg)

Mirabella

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå er jeg faktisk glad for at jeg startet denne diskusjonen og fikk visse personer fram i lyset...

Å lese mellom linjene har alltid lønt seg.

Å kue mennesker skjer overalt - også i cyberspace.

Mirabella

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mirabella...jeg ville forsøkt å ta meg litt sammen var jeg deg.

Innleggene dine får deg til å fremstå som en som ikke har ting på stell. Nå går du sikkert opp i røyk igjen, men dette gjør du mot deg selv.

Du driver jo regelrett trakassering. Og hevder samtidig at du er god på å skille sak og person...

Maiken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Maiken.

Jeg flyr ikke opp i spinn over dine svar - og egentlig trenger de heller ikke svar da de taler for seg selv.

Men jeg vil fortelle deg hva jeg synes om deg - etter min oppfatning slik jeg "leser" deg her, er du en meget ondskapsfull kvinne.

Jeg TROR du bærer på mye vondt, og jeg tror dette er din form for å takle den situasjonen du enten er i nå eller har vært i. Hva andre eller du måtte mene om dette spiller ingen rolle.

Jeg kan anta, tro og mene akkurat hva jeg vil - slik som dere kan gjøre mot meg.

Mirabella

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har beveget seg mer og mer bort fra opprinnelig tema. Dersom noen mener noe om enkelt brukere, så kan det postes meldinger på personlige meldinger.

Tråden stenges!

Cassandra - moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...