Mirabella Skrevet 2. januar 2003 #21 Del Skrevet 2. januar 2003 Vet du, gjest, jeg syns det du forteller om følelsene dine er for alvorlig til å ta noe av det vi sier HER innover deg. Jeg skjønner du har behov for å lufte tankene dine, men dette kan aldri bli bra nok for så alvorlige og fundamentale problemstillinger. Det er tydelig for alle som leser det du skriver at dette er på ramme alvor for DEG. Hadde du vært en en jeg hadde kjent ville jeg sagt at du burde oppsøke et menneske som kan lytte til det du har å si. Har du ikke noen i nærmiljøet du kan snakke med? Noen du stoler på, som kan hjelpe deg videre med dette? Jeg tar ikke det som blir skrevet her særlig innover meg. Jeg velger å svare enkelte som jeg synes "fortjener" å få høre hva jeg mener om deres svar. Kanskje du; Anne Mona mener at jeg er i en veldig vanskelig livssituasjon. Jeg mener ikke det, da jeg har kommet over den verste kneika. Jeg føler en stor tilfreddstilelse ved å få holde på med det jeg liker, selv om dette medfører at jeg blir lite sosial. Men noe må en jo ofre. Jeg regner med at jeg får tatt igjen dette senere. Det er tross alt viktigere å få seg en skikkelig utdanning nå og å få en jobb en liker senere, enn å tulle bort livet nå - og kanskje også det livet som kommer senere. Som sagt er jeg meget positivt innstilt til å takle livet mitt både nå og senere. Men jeg må jo likevel få lov til å si at jeg blir meget skuffet over min eks.. En av grunnene til at jeg valgte å trekke fram mitt eksempel her, var for å trekke fram hvordan eventuelt "pliktig delt samvær" kunne(og kan) utvikle seg. Det er vel ingen hemmelighet at noen her mener at dette burde innføres ved lov. Og du skal ikke ta det så tungt det jeg skriver. Vi har alle forskjellig "tåleevne"... Leste i et avisintervju en dag her at en påstod at det jammen var bra at nettopp hun hadde fått kreft, for ingen andre ville tåle en slik påkjenning...jeg tror mange tenker slik. Og noen ganger er man jo bare nødt til å tenke slik for å - nettopp - overleve. Nei, nå er jeg jammen lei av å skrive om meg selv....Dette tok litt mere av enn jeg hadde tenkt. Får håpe det blir de siste ord. Mirabella Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
OppNed Skrevet 2. januar 2003 #22 Del Skrevet 2. januar 2003 Mirabella...Get A Grip Of The Situation! For det første så hadde jeg ikke det fjerneste begrep om at du gjemte deg bak gjestenick. For det andre så aner jeg ikke hvem du er; hvorfor skulle jeg like deg eller ikke like deg? Ikke bli paranoid. Jeg er ikke enig i alle dine konklusjoner. Det har ingenting med å "like" eller "ikke like" noen som du ikke engang har møtt. Dette blir litt usunt for min del. Velger å trekke meg ut av debatten, for dette blir rett og slett litt for ubalansert og litt for destruktivt. Hvis du spør om tips/råd, så svarer folk etter beste evne. Hvis du ikke liker svaret, så er det lite smart å legge problemstillingen ut på nett. Lykke til med livet ditt, Mirabella. Mener det. Maiken Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabella Skrevet 2. januar 2003 #23 Del Skrevet 2. januar 2003 Mirabella...Get A Grip Of The Situation! For det første så hadde jeg ikke det fjerneste begrep om at du gjemte deg bak gjestenick. For det andre så aner jeg ikke hvem du er; hvorfor skulle jeg like deg eller ikke like deg? Ikke bli paranoid. Jeg er ikke enig i alle dine konklusjoner. Det har ingenting med å "like" eller "ikke like" noen som du ikke engang har møtt. Dette blir litt usunt for min del. Velger å trekke meg ut av debatten, for dette blir rett og slett litt for ubalansert og litt for destruktivt. Hvis du spør om tips/råd, så svarer folk etter beste evne. Hvis du ikke liker svaret, så er det lite smart å legge problemstillingen ut på nett. Lykke til med livet ditt, Mirabella. Mener det. Maiken Ja, det er bra at man har evnen til å trekke seg ut av en diskusjon med æren i behold..... Mirabella Ps: skrev at jeg ikke "krevde svar".... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Leon Skrevet 3. januar 2003 #24 Del Skrevet 3. januar 2003 Dette handler da ikke om delt omsorg, det handlsr om DEG. Ved fordeling av omsorg er det vel barnet som er i fokus??? Det du skriver vitner om en kynisme og likegyldighet ovenfor andre som er meget grov. Du virker egoistisk i og med det du skriver om dine behov for å spre eder og galle uten å bry deg om hva andre skulle mene om det. Sitte inne? Du kan vel være ute med barnet dit vel??? Du har det sikkert vanskelig, men jeg er glad jeg ikke kjenner deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mathias Skrevet 3. januar 2003 #25 Del Skrevet 3. januar 2003 Jeg skrev at Mirabella hadde skrevet om dette mange ganger før... Men at du gjorde det en gang til VISSTE jeg jo ikke Mirabella.... Hvilken RETT jeg har: Når du skriver det samme om og om igjen bare for å få ut gruff, synes jeg det er ok. Du er jo ikke ute etter råd. Du skriver jo heller ikke om delt omsorg md bakgrunn i barnet, det er vel det viktigste??? Hva delt omsorg kan gjøre for deg er noe annet, er det så fælt, så gjør noe med det, mao flytte... Jeg har vel på en måte rett til å "avsløre" innlegg som andre har til å kun krangle og spre drit her på forumet. Om din fokusering på meg så får du bare mene det, helt greit, jeg melder meg ut av dine tråder, så slipper du mer. Jeg trenger ikke være her for å krangle. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 3. januar 2003 #26 Del Skrevet 3. januar 2003 Dette handler da ikke om delt omsorg, det handlsr om DEG. Ved fordeling av omsorg er det vel barnet som er i fokus??? Det du skriver vitner om en kynisme og likegyldighet ovenfor andre som er meget grov. Du virker egoistisk i og med det du skriver om dine behov for å spre eder og galle uten å bry deg om hva andre skulle mene om det. Sitte inne? Du kan vel være ute med barnet dit vel??? Du har det sikkert vanskelig, men jeg er glad jeg ikke kjenner deg. Det er ikke sikert at far hadde fått den daglige omsorgen, så hvem er det som tenker på seg selv. Jeg har valgt å bli boende her for at han også skal få ha så mye kontakt med ungen som mulig. Om jeg får så dårlig råd at jeg ikke lenger kan bo her og heller ikke får meg jobb her så MÅ jeg flytte. Er det da så sikkert at far får omsorgen? Jeg kan ikke gå ut om kveldene når jeg har ansvar for en liten unge. Jeg er også glad for at jeg ikke kjenner deg. Mirabella Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 3. januar 2003 #27 Del Skrevet 3. januar 2003 Jeg skrev at Mirabella ahdde skrevet om dette mange ganger før... Men at du gjorde det en gang til VISSTE jeg jo ikke Mirabella.... Hvilken RETT jeg har, når du skriver det samme om og om igjen bare for å få ut gruff, synes jeg det er ok, du er jo ikke ute etter råd. Du skriver jo heller ikke om delt omsorg md bakgrunni barnet, det er vel det viktigste??? Hva delt omsorg kan gjøre for deg er noe annet, er det så fælt, så gjør noe med det, mao flytt og gå over til å få mindre samvær... Om din fokusering på meg så får du bare mene det, helt greit, jeg melder meg ut av dine tråder, så slipper du mer. Dette blir jo litt vel merkelig synes jeg. At det går an å være så dum...Jeg setter jo nettopp barnet i fokus, jeg mener at det viktigste er at det får ha kontakt med begge sine foreldre. Men da skal ikke faren(min eks) gjøre det slik at jeg ikke kan bo her pga økonomiske problemer. Som jeg skrev til forrige innskriver så er det da ikke sikkert at far hadde fått den daglige omsorg. Mirabella Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 3. januar 2003 #28 Del Skrevet 3. januar 2003 Og det er heller ikke så veldig sannsynlig at far får seg jobb her...Synes dere at jeg da skal flytte etter slik vi kan oppretholde samværet slik det er i dag? HVEM er det som tenker på barnets beste? Ja, dere trenger ikke svare. Men når noen har så lite vett i skallen som enkelte her synes å ha, så tenkte jeg at jeg kunne utvide deres hjernekapasitet litt.. Mirabella Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kristian (71) Skrevet 3. januar 2003 #29 Del Skrevet 3. januar 2003 Folkens, jeg syns vi skal la denne tråden legges død jeg. De siste svarene her forteller at det det spiller liten rolle hva andre måtte mene, og da er det meningsløst å gi råd eller debattere noe som helst. Mirabella... lykke til, håper ting ordner seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 3. januar 2003 #30 Del Skrevet 3. januar 2003 Folkens, jeg syns vi skal la denne tråden legges død jeg. De siste svarene her forteller at det det spiller liten rolle hva andre måtte, og da er det meningsløst å gi råd eller debattere noe som helst. Mirabella... lykke til, håper ting ordner seg. Jeg har ikke bedt om råd. Hvor vanskelig kan det være å skjønne at jeg skrev dette med utganspunkt i hvor vanskelig delt omsorg kan være når den ene parten ikke har økonomiske muligheter til å få dette til å fungere. Og når dette blir gjort med utgangspunkt i de lovregler vi har nå. Og jeg har også mistet en stor del av min respekt for deg. Sitter du der som Gud og forteller andre hva de skal mene.. Jeg trenger ikke råd, men dere kan gjerne debattere dette generelt uten å trekke fram meg som dere tydeligvis anser for å være egoistisk og slem... Det er et vanlig argument for menn som ikke gidder å lage mat at den andre er flinkere til dette. Dine holdninger til dette levner ikke mye tvil om hva slags mannsperson du er. Mirabella Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 3. januar 2003 #31 Del Skrevet 3. januar 2003 Til mirabella Les nøye gjennom alle innleggene dine, tenk godt over hva det egentlig står skrevet, forestill deg at noen snakker slik til deg og kjenn etter hvordan du ville oppfattet denne personen. Du vil kanskje lære noe av det :oops: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 3. januar 2003 #32 Del Skrevet 3. januar 2003 Til mirabella Les nøye gjennom alle innleggene dine, tenk godt over hva det egentlig står skrevet, forestill deg at noen snakker slik til deg og kjenn etter hvordan du ville oppfattet denne personen. Du vil kanskje lære noe av det :oops: Før jeg går i forsvarsposisjon så vil jeg bare si at jeg GJERNE vil at du forklarer litt nærmere hva du mener - med dette mener jeg altså hvordan jeg formulerer meg galt. Det er ikke sikkert jeg klarer det selv. Gjør du ikke det så tar jeg ikke dette seriøst. Og til forsvar for meg selv vil jeg gjerne påpeke at det ikke er lett å skulle "samtale med andre" når man lever så "isolert" som jeg har gjort. Håper det bedrer seg når jeg treffer folk igjen....om jeg da ikke er "ødelagt" for livet... Mirabella Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 3. januar 2003 #33 Del Skrevet 3. januar 2003 De som har svart meg her og som har vært mest negative til meg, er de som har et annet syn enn meg på hvorvidt det skal bli innført delt omsorg ved lov. Dette er godt kjent. Jeg regner med at dette er et "spill" de holder på med, enten hver for seg, eller sammen, slik at jeg skal fremstå i et så dårlig lys som mulig. Og nå skal jeg i tillegg ta en grundig selvransakelse... Alle vet at jeg fikk rett mht utfallet av dette lovforslaget. Det ble IKKE vedtatt. Klart det er tungt å svelge for de som bl.a støtter F2F. Og sikkert for F2F selv også.....(ler rått) Dere kan gjerne påstå at jeg er "paranoid", da jeg ikke regner noen av dere for å ha særlig kompetanse til å kunne vurdere dette. Dessuten er dette også umulig å vite uansett. Uansett:dere tok feil. Jeg fikk rett! Mirabella Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 4. januar 2003 #34 Del Skrevet 4. januar 2003 Du kjefter og skriker til alle jo... Og dersom du tror noen rotter seg sammen for å få deg og ditt syn til å se dårlig ut, da tror du godt om deg selv... http://home.world-online.no/sedaf/linksx.html Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 4. januar 2003 #35 Del Skrevet 4. januar 2003 Tror du virkelig at jeg som er så dårlig på data har egen hjemmeside? Er nok flere enn meg som kaller seg Mirabella. Mirabella Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 4. januar 2003 #36 Del Skrevet 4. januar 2003 Vel. For å være litt alvorlig(jeg var visst litt for rask i stad) så skjønner jeg at du antakelig prøver å få meg til å virke som en "psykopat"... Dette går det uansett ikke an å få stadfestet her. Det er det samme for meg hva du måtte tro - jeg kan uansett ikke gjøre noe med det. Jeg synes imidlertid det er en svært sterk påstand å indirekte antyde - noe du vel har prøvd hele tiden. Jeg føler en sterk indre kulde hver gang jeg har med deg å gjøre...(og det har ingenting med kuldegrader å gjøre) Mirabella Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mathias Skrevet 5. januar 2003 #37 Del Skrevet 5. januar 2003 Jeg kommer aldri mr til å kommentere noen innlegg fra deg Mirabella, men siden du har meg som hatobjekt nr 1 her, må jeg bare understreke at jeg IKKE er "gjest" i de foregående innleggene, jeg skriver ALLTID under med mitt navn... Men du skal som nevnt slippe meg mer :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Martin Skrevet 5. januar 2003 #38 Del Skrevet 5. januar 2003 Mirabell. Jeg har lest ditt første innlegg på denne tråden, og så en annen der du sier at du har bestemt deg for å flytte med ungen (har altså ikke lest hva du siden har skrevet). MEN: Dersom det er slik at du nå nærmest pakker og drar med ungen, uten å rådføre deg med faren som har delt bosted/felles omsorg med ungen, er dette en handling som utvilsomt skal sidestilles med kidnapping. Jeg håper at din ex er så oppegående og kjapp at han omgående oppsøker advokat og saksøker deg for å få hovedomsorgen (i første omgang får stanset flyttingen av barnet). Jeg har null komma null forståelse for foreldre (ofte mødre) som utfører slik selvtekt. Dersom du ikke makter å sette ditt barns behov foran dine egne behov, ja, da fortjener du ingen omsorg. Når det gjelder dine utfall mot F2F, som kjemper for at barn har rett til to foreldre, synes jeg det er ganske så talende for hva du står for. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 5. januar 2003 #39 Del Skrevet 5. januar 2003 Jeg har nå lest gjennom tråden og synes egentlig den skeiver ut litt. Jeg håper det ordner seg for deg og at livet blir slik du håper på. Men en ting har jeg tengt over under lesingen: 1-Tråden starter med Gjest som kommer med frustrasjon. 2-Lasse sier han har hørt noe lignende fra "Mirabella". 3-Neste Gjest underskriver med Mirabelle. 4-Så etterpå kritiserer Mirabella Lasse for å indikere at det var Mirabella. 5-Mirabelle skriver pålogget. 6-Tilbake til Gjest med underskrift Mirabella. +/- Må si jeg blir litt forvirra jeg. Hvorfor skrive under som Mirabella og klage til Lasse etterpå? Hvorfor ikke stå for at det ikke er Mirabella og heller fortsatte som bare gjest? Ikke for å kverullere men det var bare litt rart....... :-? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 5. januar 2003 #40 Del Skrevet 5. januar 2003 Du kjefter og skriker til alle jo... Og dersom du tror noen rotter seg sammen for å få deg og ditt syn til å se dårlig ut, da tror du godt om deg selv... http://home.world-online.no/sedaf/linksx.html Nå er jo dette hjemmesiden til ei Dame på over 40 år og tre barn og ikke en alenemor til et barn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg