Gå til innhold

Noen som skal på UL snart?


Ephemera

Anbefalte innlegg

Det begynner vel å nærme seg for de første - gjør det ikke?

Hadde vært gøy om dere kunne skrevet om opplevelsen her, og ikke minst rapportere om dere får gutt eller jente - for de som vil vite kjønnet, selvsagt. Så kan vi sette inn en :babygutt: eller en :babyjente: bak termindatoen på terminlista. Vi må vel endre litt på noen terminer underveis også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har vært på en for tidlig UL (i uke10) pga en polypp i livmorhalsen. Skal selvfølgelig på nytt igjen i uke 18. Det var helt fantastisk å se den lille babyen som lå der og sparka og sprella. Synes det er så merkelig at man ikke kjenner noenting når det er så mye aktivitet inni der :ler: . Den var 4 cm lang og så ut som en helt ferdig baby i miniatyr :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har allerede vært på en UL i uke 9, skal på en til 3 aug er da 13 uker..

Vi er fortsatt ikke helt sikre på om vi vil vite kjønnet vi da...

For jeg er jo sikker på at det er en :babyjente: og mannen min er jo sikker på at det er en :babygutt:...

Så da har jo i hvertfall en av oss rett :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har væt på UL i dag. I følge JM's termin er jeg 17+4 i dag, men etter UL er termin nå justert 3 uke og jeg er "bare" 14+4. Trodde nok den kom til å bli justertm men kanskje ikke så mye.

Siden det var så tidlig, og ungen er så liten, så var det ikke så lett å se så mye. Men, vi fikk i hvertfall vite at det er en sprell levende ungen inni der, med alle kropsdeler i behold og et hjerte som banker som det skal. Hodet er 33mm. Det var for tidlig for å kunne se kjønn, men vi vil uansett ikke vite dette så det spiller ingen rolle.

Siden det viste seg å være så tidlig, og det var vanskelig å se noe, så får vi komme tilbake om 4 uker for å se mer. Gleder oss til det!

Endret av ost
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har væt på UL i dag. I følge JM's termin er jeg 17+4 i dag, men etter UL er termin nå justert 3 uke og jeg er "bare" 14+4.  Trodde nok den kom til å bli justertm men kanskje ikke så mye.

Siden det var så tidlig, og ungen er så liten, så var det ikke så lett å se så mye. Men, vi fikk i hvertfall vite at det er en sprell levende ungen inni der, med alle kropsdeler i behold og et hjerte som banker som det skal. Hodet er 33mm.  Det var for tidlig for å kunne se kjønn, men vi vil uansett ikke vite dette så det spiller ingen rolle.

Siden det viste seg å være så tidlig, og det var vanskelig å se noe, så får vi komme tilbake om 4 uker for å se mer. Gleder oss til deg!

Så deilig det måtte være å se babyen! :-D Har du regnet ut hva den nye terminen din blir? Jeg kan jo begynne å redigere terminlista, jeg da (utålmodig :ler: ) og da skriver jeg inn "vil ikke vite kjønn" på deg og de andre som ikke vil vite det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei

var på Ul i går 9+3 og justeringen min var 9+2 jeg var sikker på at det ikke kom til å bli noe spesiell justering jeg har altid vært på dagen med mens vær 4 søndag og eggløsning der etter men artig var det.

Å den lille så flott ut 2.3 cm! :) skal til bake i uke 18.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Just-Me*

Var på Ul for to dager siden. Og det var helt utrolig!! :) Jeg var så redd for at jeg ikke skulle klare å se noe baby inni der tydelig og ikke skjønne hva som var hva..... Men HUN lå der å sprellet med armer og bein. HUN hadde så søtt et hode og man kunne se nese, hake osv. *sukk* må hele tiden gå å se på bildene jeg fikk med meg hjem. hehe, rart at jenta mi kan være så skjønn på bilder allerede... :ler:

Alt så i orden ut og det var godt å få vite!! Ul termin ble akkurat den samme som mens termin. så 3 januar skjer det!! har på følelsen at det blir å gå litt over tiden, noe jeg håper også.... bare ikke for mye over tiden... :ler:

Magefølelsen min på at jeg har ei jente inne i meg stemmte altså. Jeg klarte ikke å se selv at det ar jente, men hadde det væørt gutt hadde jeg kansje sett det!?! for hun lå så godt til å spriket med bena....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig, *Just-Me*! :hoppe: Jeg har allerede satt inn en jentebaby på deg på terminlista ;) Gjorde det når du fortalte om UL'en i en annen tråd!

Gleder meg til vi blir flere som får vite kjønn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal på ul 18 august :) gleder oss veldig og vil vite hvem som bor i magen min.

Har følelse på gutt siden svangerskapet har vært andreledes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal på ul 11.sep. Leeenge til... Jeg har lyst til å vite kjønnet, men ikke gubben, så vi får se. Av en eller annen grunn ønsker vi oss begge jente. (Uten at vi overhodet blir skuffet over gutt!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var på ordinær UL i går. Det var egentlig en litt skuffende opplevelse, legen hadde lite tid og vi fikk ikke sett så mye. Det viktigste er likevel at nurket så ut til å ha det bra. Terminen ble flyttet til 31/12 og det så ut som det kunne være ei lita jente.

På tross av at jeg nå har termin i desember håper jeg at det er greit at jeg holder meg i denne terminklubben. Min egen beregning tilsier 6 januar, og jeg tror uansett at jeg havner på overtid.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har vært på UL, fikk ny termin hele tre dager frem :ler: fra ca 9 januar til 6 januar. Var kjempe gøy å se lille knøttet, som sprellet og danset rundt i magen. Først lå han helt rolig for så å plutselig ta helt av :ler::ler:

Og det var en liten gutt, en helt perfekt liten gutt :sjarmor:

Har sammenliknet Ul bildene jeg fikk nå med UL bildene av storesøster, jeg synes de var veldig like, så det bli spennende å se om det er noen likheter når han kommer til verden.. he he

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

  • 2 uker senere...

Da har vi vært på UL igjen (sist viste det seg å være for tidlig til å se så mye). Hodet hadde vokst til 45 mm, og nå var det lettere å se ting som legen forklarte. Hjerte, hjerne, nyrer,urinblære, armer og bein, tær, osv. Alt er normalt og ser bra ut :)

Legen sa ingenting om kjønn, og spurte ikke engang om vi ville vite. Like greit siden vi ikke har tenkt å vite uansett. Ikke sikkert han hadde sett det, for ungen lå vist litt kronglete til.

Nå henger det et bilde på kjøleskapsdøra som viser ansiktet i profil. En bitteliten nesetipp stikker fram :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke på UL før 25. september, er da ca. i uke 19/20. Vi ønsker i utgangspunktet ikke å vite kjønnet, men hvem vet; kan hende nysgjerrigheten tar totalt overhånd mens vi er der inne :) JM snakket om at jeg kanskje skulle ha flere ultralydundersøkelser i løpet av svangerskapet, siden førstemann var 5-6 uker for tidlig født.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...