Gå til innhold

Hvilket insekt liker du?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Noen som LIKER noen insekter her da?

Jeg liker veldig få for å være helt ærlig - men HUMLA er bare SÅ bra! Får skikkelig sommerfølelse bare ved å høre summinga dens... :) Og den holder nå bare på med sitt i motsetning til den :frustrert::frustrert: VEPSEN som er til stor irritasjon og en viss engstelse!

Så hvilke liker du?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du aldri opplevd å bli bitt av ei humle da? Det er neimen ikke godt!!

Liker ikke så særlig insekter, men MARIHØNE og SOMMERFUGL er ok!

Gjest gjest1
Skrevet
Har du aldri opplevd å bli bitt av ei humle da? Det er neimen ikke godt!!

Liker ikke så særlig insekter, men MARIHØNE og SOMMERFUGL er ok!

Som jeg skulle sagt det selv, Ugla

Skrevet (endret)

Jo, marihøna er søt. Bortsett fra de stedene hvor det er for mange av dem og de blir en pest.

Maur kan også være greie. Men igjen, ikke der det er for mange av dem slik at de kryper inn i hus og heim, i skapene og fysj. Men maur er absolutt et av insektene jeg slett ikke føler er vemmelig når de kravler på hånden.

Vet ikke helt om jeg tør si det, men jeg er egentlig litt glad i edderkopper også. Tenker jeg gjemmer meg bak denne barrikaden nå, jeg. :)

Endret av K.A.
Gjest Chrizzy
Skrevet (endret)

Glem det, feil tråd :flau:

Endret av Chrizzy
Gjest gjesta
Skrevet

jeg liker insekter generelt om jeg går en tur i skogen, "der de hører hjemme". men ikke inne eller på hverandaen når vi spiser. Ellers synes jeg sommerfugler er nydelige, og humler og marihøner er søte.

Gjest Chrizzy
Skrevet
*nysgjerrig på hva du trodde det var*

Finn på et insekt da vel, kan da ikke være så vanskelig!

Jeg trodde det var den tråden om man dreper insekter o. l.

Jeg synes edderkopper er litt søte. Humler også! Ei jeg traff heromdagen fortalte at når hun var liten brukte de å stryke humlene på ryggen med fingeren sin :)

Gjest Chrizzy
Skrevet

Selvfølgelig synes jeg sommerfugler og marihøner også er søte. Glemte helt av de jeg!

Gjest Anneli
Skrevet

Insekter ja. Disse liker jeg:

- Jeg synes Øyenstikkere er kule, små helikoptre! :)

- Bier/humler er alrighte dyr (og ja jeg har blitt bitt)

- Marihøner og enkelte andre billesorter

- Gresshopper

- Sommerfugler

- Pinnedyr

- Maur

Jeg synes og edderkopper er helt greie, da tenker jeg på de søte små som lever her i Norge. ;) Jeg synes ganske enkelt de er imponerende, men jeg må innrømme at jeg ikke liker de store edderkoppene...

Har ikke så mye i mot innsekter egentlig, men alt kan bli plagsomt i for store mengder... og jeg foretrekker å ha dem ute ja.

(De insektene jeg ikke liker i det hele tatt er mygg, knott, flott, lus, kakerlakker fluer og klegg).

Gjest gjest1
Skrevet

Jeg liker de fleste insekt, men er veldig begeistret for øyenstikkere. De er så utrolig vakre. Alle typer biller (også kakerlakker) er også veldig fine.

Skrevet

Jeg liker også sommerfugler og marihøner. Og jeg liker lyden av gresshopper om kvelden når vi er hos bestefar i Frankrike (men liker ikke selve gresshoppene så godt).

Gjest gjest1
Skrevet (endret)

Jeg elsker og HUMSER, bier og veps. Og blå, rød og grønne øyenstikkere som summer i vannet ved broa i sola er nydelige!

Marihøner er oppskrytt. De har stygt navn, og de er dumme :(

Endret: glemte sommerfugler, men de er et selvfølge. Sitronbøtterflais er finest, de gule!

Endret av Towelie
Skrevet
Jeg trodde det var den tråden om man dreper insekter o. l.

Jeg synes edderkopper er litt søte. Humler også! Ei jeg traff heromdagen fortalte at når hun var liten brukte de å stryke humlene på ryggen med fingeren sin :)

Søsteren min ville klappe en humle når hun var liten. Men så fikk hun "au" også, ja! :ler:

Gjest Gjesta
Skrevet
Vingene til sommerfuglene er fine, men resten av dyret ser ekkelt ut.

Nei, jeg liker ingen innsekter egentlig, bortsett fra små snegler med hus på ryggen som beveger seg sakte. Denne er litt søt til og med:

http://www.babyanimalz.com/images/IMG_0006.jpg

Snegler er bløtdyr...

Skrevet
Snegler er bløtdyr...

Ikke hvis du krysser den med en flue. :lol:

Skrevet

Jeg liker øyenstikkere og noe vi kaller for høyhest. Vet ikke hva den egentlig heter. Det ser ut som en diger forvokst mygg uten snabel, med kjempelange bein. Men det er kanskje for jeg har mange gode sommerminner knyttet til den. Den er jo slett ikke søt i seg selv... Men jeg blir glad av å se dem! :)

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg liker mange insekter, selv om jeg ikke er så glad i å ha veps, fluer, fleskebiller og andre eklinger innendørs.

Favorittene er kanskje:

Øyenstikkere og libeller

Alle slags sommerfugler og svermere, og deres larver, unntatt de som gjør skade i hagen og grønnsakene mine

Marihøner (de blir da aldri en pest - de spiser kun bladlus og er veldig nyttige uansett hvor mange de er)

Ulike biller - diverse tordivler, spesielt den store grønne metallglinsende som er på mjødurt, bladbiller i fine farger, smellere og blomsterbukker. Vannkalver. Neshornbille.

Blomsterfluer - alle arter:-)

Bier og humler, men ikke veps.

Steinfluer, vårfluer og døgnfluer og larvene.

Gulløye.

Jeg liker edderkopper og snegler også, men de er jo ikke insekter.

Skrevet
Søsteren min ville klappe en humle når hun var liten. Men så fikk hun "au" også, ja! :ler:

Hannhumle stikker ikke.

I tillegg til humler liker jeg:

- Øyenstikkere. De er så vakre. De stikker heller ikke.

- Marihøner og enkelte andre billesorter

- Gresshopper

- Sommerfugler

- Pinnedyr

- Maur. Søte og arbeidsomme.

- Edderkopper. De er veldig fasinerende, men vet ikke om jeg hadde tort å ha en svær en på handa.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...