Bønna Skrevet 21. juli 2006 #1 Del Skrevet 21. juli 2006 Nok en gang rystes Belgia av et brutalt drap. Ugjerningen fant sted på en buss full av passasjerer. Kollektive transportmidler terroriseres i økende grad av innvandrerungdom i belgiske byer. Familiefar og togkonduktør Guido Demoor (på vei til jobb) forsøkte å roe ned noen innvandrerungdommer som plaget andre passasjerer. Det kostet ham livet; han ble sparket og slått ihjel foran øynene på sine medpassasjerer. Svært få av disse tør å hjelpe politiet med å oppklare forbrytelsen, til tross for løfter om full anonymitet. Les mer i Brussels Journal (på engelsk) I fjor vinter ble norske Kjetil Rusvik brutalt overfalt og invalidisert for livet av innvandrerungdommer på en bussholdeplass på Holmlia i Oslo. Var dette bare en forsmak på den utviklingen de har hatt i Belgia? Det er betydelig fare for at vi vil få en lignende utvikling i Oslo, Stockholm, Malmö, Göteborg, København og andre skandinaviske byer. Utviklingen her har bare ikke kommet fullt så langt som i Belgia ennå. Hvor lenge tror f.eks. Erling Lae (H) det vil være trygt for nordmenn å reise kollektivt i Oslo og Akershus? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 21. juli 2006 #2 Del Skrevet 21. juli 2006 Blir du aldri lei? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bønna Skrevet 21. juli 2006 Forfatter #3 Del Skrevet 21. juli 2006 Blir du aldri lei? ← Lei av å reise spørsmål omkring konskevensene av innvandringspolitikken? Aldri! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest1 Skrevet 21. juli 2006 #4 Del Skrevet 21. juli 2006 Og stort sett den eneste likheten er at gjerningsmennene er utlendinger og åstedet er en buss? Nei, jeg tror ikke dette blir noen stor bølge. Hvorfor skulle jeg tro det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bønna Skrevet 21. juli 2006 Forfatter #5 Del Skrevet 21. juli 2006 Nei, jeg tror ikke dette blir noen stor bølge. Hvorfor skulle jeg tro det? ← Hvis du leser artikkelen til Brussels Journal går det frem at de sliter kraftig med innvandrerungdom som terroriserer passasjerene på kollektive transportmidler i belgiske byer. Det er ikke bare i store byer som Antwerpen og Brussels, men også i mer provinsielle byer som Sint-Niklaas. Som en belgisk passasjer sier: “They call you names in a language you do not understand, shouting and abusing you. What can you do? Who can you call for help? I do not know.” I tråd med at innvandringspolitikken ufortrødent går sin videre gang er det grunn til å anta at Kjetil Rusvik bare var en forsmak på det som vil komme. Utviklingen har bare ikke kommet så langt som i Belgia. Mener du at disse signalene ikke er noe vi bør ta på alvor i forhold til den innvandringspolitikken vi fører? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 21. juli 2006 #6 Del Skrevet 21. juli 2006 De må intergreres bedre. Det er der problemet ligger. Har du aldri hørt om norske "hvite" gjenger som har gjort fa..skap, Bønna? Det skjer jo stadig... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest1 Skrevet 21. juli 2006 #7 Del Skrevet 21. juli 2006 Jeg tviler på familien til Kjetil Rusvik ville satt pris på at hans navn ble brukt i denne sammenhengen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 21. juli 2006 #8 Del Skrevet 21. juli 2006 Syns disse innvandrerne som holder på slik kan sendes hjem, jeg og heller drive faenskap der... Det burde i det minste blitt innført en prøveperiode av noe slag, at om de ikke oppfører seg i det nye landet sitt og ikke prøver å integrere seg, så burde de bli sendt tilbake! Det kan jo hjelpe, da tenker de kanskje litt mer over hva de faktisk gjør... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bønna Skrevet 21. juli 2006 Forfatter #9 Del Skrevet 21. juli 2006 (endret) Jeg tviler på familien til Kjetil Rusvik ville satt pris på at hans navn ble brukt i denne sammenhengen. ← Sier du det? Mammaen til Kjetil sier: ”De tok ikke livet av Kjetil, men de tok livet fra ham.” På hvilket grunnlag mener du at mammaen til Kjetil ikke skulle ønske at det som skjedde med hennes sønn ikke skal bli brukt til å forhindre at dette blir stadig vanligere? Endret 21. juli 2006 av Bønna Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bønna Skrevet 21. juli 2006 Forfatter #10 Del Skrevet 21. juli 2006 Syns disse innvandrerne som holder på slik kan sendes hjem, jeg og heller drive faenskap der...← Men da individualiserer du noe som har sitt i utgangspunkt i samfunnet. Noen sier det skyldes manglende integrering. Jeg sier det skyldes innvandringspolitikken. Nå har man snakket om integrering i flere tiår i hele Europa. Alle land sliter med det. Hvorfor ikke bare kalle en spade for en spade, og si at dette multikulturelle fellesskapet er et håpløst prosjekt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 21. juli 2006 #11 Del Skrevet 21. juli 2006 Sier du det? Mammaen til Kjetil sier: ”De tok ikke livet av Kjetil, men de tok livet fra ham.” På hvilket grunnlag mener du at mammaen til Kjetil ikke skulle ønske at det som skjedde med hennes sønn ikke skal bli brukt til å forhindre at dette blir stadig vanligere? ← Men hvor har de sagt noe om innvandrere? De har da aldri poengtert gjerningsmennenes opprinnelse, men har klart å se saken med fokus på individer. Alle land sliter med det. Hvorfor ikke bare kalle en spade for en spade, og si at dette multikulturelle fellesskapet er et håpløst prosjekt? ← Det er ikke slik at alle land sliter med det. IGJEN så spør jeg deg hvorfor det faktisk fungerer i noen land, for eksempel Singapore, der de aller fleste raser og religioner lever fredelig side om side. (Ikke bare er det fredelig, men et svært velfungerende samfunn.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 21. juli 2006 #12 Del Skrevet 21. juli 2006 Blir du aldri lei? ← Antageligvis ikke - det begynner å virke sykelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sorte Får Bææ Skrevet 21. juli 2006 #13 Del Skrevet 21. juli 2006 (endret) Jeg må si meg enig med Bønna. Volden og grusomhetene i Belgia vil ingen ende ta. http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=217088 http://atvs.vg.no/player/player.php?id=958...idth_detected=1 Endret 21. juli 2006 av Slangen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
liv Skrevet 21. juli 2006 #14 Del Skrevet 21. juli 2006 Syns disse innvandrerne som holder på slik kan sendes hjem, jeg og heller drive faenskap der... Det burde i det minste blitt innført en prøveperiode av noe slag, at om de ikke oppfører seg i det nye landet sitt og ikke prøver å integrere seg, så burde de bli sendt tilbake! Det kan jo hjelpe, da tenker de kanskje litt mer over hva de faktisk gjør... ← "problemet" er at disse invandrerene er hjemme! De fleste av de har faktisk norsk statsborgerskap! Og det er da ingen steder å sende de! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 21. juli 2006 #15 Del Skrevet 21. juli 2006 "problemet" er at disse invandrerene er hjemme! De fleste av de har faktisk norsk statsborgerskap! Og det er da ingen steder å sende de! ← Hm... da kan man gi dem prøvetid på livstid Vet ikke jeg, er jo mange som er her for å søke seg inn i landet også som driver og herjer rundt. Men men, var bare en tanke fra min side Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
liv Skrevet 21. juli 2006 #16 Del Skrevet 21. juli 2006 Hm... da kan man gi dem prøvetid på livstid Vet ikke jeg, er jo mange som er her for å søke seg inn i landet også som driver og herjer rundt. Men men, var bare en tanke fra min side ← De som herjer verst er nok barna av de som kom, født og delvis oppvokst i Norge Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bønna Skrevet 21. juli 2006 Forfatter #17 Del Skrevet 21. juli 2006 Men hvor har de sagt noe om innvandrere? De har da aldri poengtert gjerningsmennenes opprinnelse, men har klart å se saken med fokus på individer. De har ikke gitt uttrykk for at de individualiserer problemet, og vil ha seg frabedt å se det som skjedde med Kjetil i et større lys enn akkurat de individene som utførte udåden. Det er uansett lite rasjonelt å individualisere en virkning som er knyttet til årsaksfaktorer utenfor individet selv. Enten det er snakk om dårlig integreringspolitikk eller dårlig innvandringspolitikk. Det er ikke slik at alle land sliter med det. IGJEN så spør jeg deg hvorfor det faktisk fungerer i noen land, for eksempel Singapore, der de aller fleste raser og religioner lever fredelig side om side. (Ikke bare er det fredelig, men et svært velfungerende samfunn.)← Jo da, å trekke fram et liberalistisk diktatur som et eksempel på et velfungerende samfunn er jo et slående argument. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bønna Skrevet 21. juli 2006 Forfatter #18 Del Skrevet 21. juli 2006 De som herjer verst er nok barna av de som kom, født og delvis oppvokst i Norge ← Ja, det er en trend man ser over hele Europa. Andre- og tredjegenerasjon er mer radikale enn førstegenerasjon. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 21. juli 2006 #19 Del Skrevet 21. juli 2006 De har ikke gitt uttrykk for at de individualiserer problemet, og vil ha seg frabedt å se det som skjedde med Kjetil i et større lys enn akkurat de individene som utførte udåden. Det er uansett lite rasjonelt å individualisere en virkning som er knyttet til årsaksfaktorer utenfor individet selv. Enten det er snakk om dårlig integreringspolitikk eller dårlig innvandringspolitikk. Jo da, å trekke fram et liberalistisk diktatur som et eksempel på et velfungerende samfunn er jo et slående argument. ← I Kjetil-saken vet vi ikke årsaken til den kriminelle handlingen. Det er du som trekker konklusjonen at det er dårlig integreringspolitikk eller innvandringspolitikk. Dersom gjerningsmennene hadde vært vestlige ville man måtte ha funnet andre årsaker. Det er rart at så lenge gjerningsmennene er mørke så kan vi skylde på innvandringspolitikk og ikke individuelle årsaker. Jeg lurer på hva du ser på som ikke er velfungerende i Singapore. Diktatur er det ikke, men du må vel ha unnskyldninger for å bortforklare at det finnes multikulturelle samfunn som fungerer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bønna Skrevet 21. juli 2006 Forfatter #20 Del Skrevet 21. juli 2006 I Kjetil-saken vet vi ikke årsaken til den kriminelle handlingen. Det er du som trekker konklusjonen at det er dårlig integreringspolitikk eller innvandringspolitikk. Dersom gjerningsmennene hadde vært vestlige ville man måtte ha funnet andre årsaker. Det er rart at så lenge gjerningsmennene er mørke så kan vi skylde på innvandringspolitikk og ikke individuelle årsaker. At det er irrasjonelt å individualisere virkninger som har årsaksfaktorer utenfor individet har ingenting å gjøre med hudfarge, religion, kultur eller etnisitet. Det er bare irrasjonelt. Punktum! Jeg lurer på hva du ser på som ikke er velfungerende i Singapore. Diktatur er det ikke, men du må vel ha unnskyldninger for å bortforklare at det finnes multikulturelle samfunn som fungerer. ← Tatt fra Wikipedia; Foreign political analysts and several opposition parties including the Workers' Party of Singapore and the Singapore Democratic Party (SDP) have argued that Singapore is a de facto one-party state. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå