Gå til innhold

Dreper du fluer, mygg o.l?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg dreper hverken mygg eller fluer.

Hvorfor ikke? Jeg ser ærlig talt ikke poenget i å drepe dem og hvis jeg ikke ser poenget i det, hvorfor gjøre det da? Drepe noe for morro skyld? Nei takk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dreper stort sett alt jeg ser av insekter...

Uff, gjør det meg BAD nå, eller?

Skrevet (endret)

For meg så har det å drepe insekter ingenting med dyrevern å gjøre, så edderkopper som kommer inn i huset dreper jeg gledelig. Fluer som surrer rundt meg og plager vettet av meg kan jeg også drepe. I allefall all den knotten som finner på å sette seg på meg, de må være de mest plagsomme insektene ever. Sambo foretrekker helst å ta krypene i live slik at han kan gi de til fiskene. Selv om ejg dreper insekt så er det ikke det samme som at jeg går rundt som en galning og dreper for morros skyld, un de som plager meg innendørs for det meste, i noen tilfeller også utendørs som den nevnte knotten (stakkar........)

Endret av Kitz
Gjest Sativa
Skrevet

Dreper mygg ja. Men ikke fluer. De er ikke så irriterende som mygg. Ellers slår jeg ihjel (eller får noen andre til å gjøre det) edderkopper. De er jeg livredd for.

Skrevet

Jeg dreper fluer hvis de bråker og flyr som tullinger i tak og på vinduet. Edderkopper hiver jeg ut vinduet, men hvis de er kjempestore og ekle tråkker jeg på dem. Da tør jeg rett og slett ikke komme nærmere enn det. Veps og slike prøver jeg å få ut uten å irritere dem for mye..vil ikke ha noe stikk. Og jeg treffer sjelden de jævlene når jeg prøver. Men jeg er ikke redd edderkopper på camping f.eks, for da er jo jeg "inntrengeren". De har ingenting i stua mi å gjøre. :ler:

Gjest Sorte Får Bææ
Skrevet
For all del, jeg dreper hvis jeg må (huff... :tristbla: ), men det beste er å fgå dem ut av huset på annen måte. Eller hvis det er utendørs, bruke myggmiddel.

Hvis alle bruker myggmiddel, dør avkommet deres.

Skrevet

Må tilføye at jeg ikke dreper humle! Den er litt grom, synes jeg... Prøver etter beste evne med redningsaksjon om den skulle forville seg innomhus.

Skrevet

dreper sjelden fluer, da jeg ikke irriterer meg nevneverdig over dem og ikke ser vitsen i å drepe dem. tar dem heller ikke ut, sjelden jeg har store fluer inne, så de som er kommer seg enten ut selv eller de dør på egenhånd, da vaskes de døde ut. :ler:

mygg er litt opp og ned, er det noen mygg, vifter jeg stort sett vekk dem som setter seg.

er det MANGE mygg, som er på hele tiden, så begynner jeg å klapse dem både når de setter seg på meg og når de surrer rundt huet mitt, uten ett gram dårlig samvittighet. jeg orker virkelig ikke innpåslitne mygg som stikker og stikker og stikker og stikker. (har hatt min del av myggestikk, trenger ikke la dem holde på, og når det er så mange at det børste dem bort ikke hjelper en smule, da klasker jeg dem døde ja.)

veps dør, rett og slett fordi jeg er redd dem., folk kan si hva de vil, jeg er sikker på at veps er lyststikkere, ergo må de dø. jeg har aldri blitt stukket av veps noengang, så jeg er dritredd og sikker på at det er helt vanvittig vondt og jeg kommer sikkert til å dø og sånt. :ler:

humler er søte og store, så i tillegg til at det er flotte insekter så blir det for mye gørr av å drepe de, så de geleides ut. dessuten er de snillere en veps og stikker dersom de føler seg truet eller liknende, altså ikke lyststikkere. har blitt stukket av humle, og det overlever jeg så det er greit. :ler:

klegg dreper jeg om jeg får sjansen, de biter meg om de får sjansen, gjerne flere ganger til og med, så der er det gjensidig manglende respekt. :sjarmor:

sånne langbeiner dreper jeg, de er ufattelig ekle og irriterende. eier ikke retningssans og virrer forkomment rundt og havner helt på måfå ett eller annet sted. de kan fly en vei og plutselig bare skjener de en helt annen vei.... dritekle. de drepes altså, alltid.

edderkopper får stort sett leve sitt liv, har ikke noen store her jeg bor nå, de som er her ser små og spinner lite spindelvev, + at de gjerne holder seg i nærheten av vinduet og klatrer litt ut og inn, så det får de gjøre i fred for meg.

tror ikke at det å ha drept noen mygg, veps og langbeiner har gjort noe med meg som menneske, for å være helt ærlig. jeg har ikke noen respektfølelse ovenfor insekter, uansett om jeg dreper dem eller ikke. de jeg ikke dreper, lar jeg ikke leve fordi jeg føler en så enorm respekt for deres liv, det ligger gjerne andre ting bak. men jeg er nok litt neandertal av meg... :ler:

Skrevet

veps dør, rett og slett fordi jeg er redd dem., folk kan si hva de vil, jeg er sikker på at veps er lyststikkere, ergo må de dø. jeg har aldri blitt stukket av veps noengang, så jeg er dritredd og sikker på at det er helt vanvittig vondt og jeg kommer sikkert til å dø og sånt.  :ler:

humler er søte og store, så i tillegg til at det er flotte insekter så blir det for mye gørr av å drepe de, så de geleides ut. dessuten er de snillere en veps og stikker dersom de føler seg truet eller liknende, altså ikke lyststikkere. har blitt stukket av humle, og det overlever jeg så det er greit.  :ler:

Enig!!!Vepsen er ond!!! Men det er faktisk vondere å bli brent av humle, synes jeg! O intense smerte! Ellers har du helt rett; å bli stukket av veps er også vondt. :frustrert: Hadde en inni skoen en gang, og det visste jo ikke jeg da jeg skulle ha på meg den...Vepsen er ellers så utrolig hissig og innpåsliten, mens humla surrer bare med sitt.

Skrevet (endret)

Mygg går den sikre død i møte om de lander på meg.

Veps har jeg liten toleranse for at forviller seg inn i mitt hus, og fluer avgår ved døden om de setter seg på maten min eller sitter i vinduet og surrer.

Edderkopper er det sjelden jeg dreper, rett og slett fordi de ikke plager meg på samme måte som mygg, veps og fluer gjør.

Endret av Soraya
Gjest gjest1
Skrevet

Nei, jeg bare bitchslapper dem rundt litt. Når de suser rundt huet mitt.

Gjest gjest1
Skrevet

Øy! Veps og humle og bier er PENE! Ikke ta dem! :(

Gjest King James
Skrevet

Så lenge de ikke plager meg plager ikke jeg dem. Og de har aldri plaget meg jeg lever i harmoni med alle insekter.

Gjest King James
Skrevet
Dreper stort sett alt jeg ser av insekter...

Uff, gjør det meg BAD nå, eller?

Ja det viser at du er et ondt og kaldt menneske. Tenker du ikke på hvem som sitter igjen. Insekter har også familier husk det.

Gjest gjest1
Skrevet

JEG HATER ALLE SMÅKRYP!!! SÆRLIG MYGGEN (Men den elsker vist meg)

Fluer og mygg dreper jeg ja... Og maur! Veps kan jeg dø av så jeg dreper det også.. bedere enn å miste livet skjøl.

Gjest *Just-Me*
Skrevet

JA visst de plager meg så klapser jeg til dem. hender jeg blåser bort en mygg/ peiver de bort, men som regel klapser jeg til dem. Er det flue i huset lukker jeg opp vinduet og får dem ut, men som regel har katten fåt tak i dem først og spist den!!

Føler meg ikke fæl selv om jeg tar knekken på fluer/mygg. Finner jeg edderkopp i huset tar jeg den i litt papir og moser den godt før jeg skyler den i do, sånn at jeg er sikker på den er død og ikke kommer krypende tilbake... :)

Skrevet
Jeg dreper ikke fluer, det tar hunden seg av. :ler:

Min prøver også på det, men jeg tror ikke at hun lykkes ofte akkurat.

Ja, jeg dreper fluer i store mengder og med stor iver hver dag med dertil egnet redskap! Hvorfor? Skulle jeg geleidet hver enkelt ut ville det ha tatt hele dagen og de er uhygeniske og irriterende. Synes ikke det er primitivt å foretrekke mat uten smitte fra fluebein og evt. et lett dryss av eksrekmenter og egg samt å slippe ha dem krypende rundt på kroppen.

Mygg slår jeg også i hjel med god samvittighet. Akkurat som fluer sprer de smitte og er irriterende i tillegg til at de etterlater seg kløende stikk.

*signere*

Min vil gjerne, men han er utrolig talentløs! Han har sikkert forsøkt flere tusen ganger i løpet av sitt snart ellveårige liv, men fremdeles har han ikke fått med seg at det ikke fungerer å snuse på dem først...

*LoL*

på camping f.eks, for da er jo jeg "inntrengeren". De har ingenting i stua mi å gjøre.  :ler:

Her har vi vel selve kjernen. Jeg klasker jo ikke annet enn den myggen som setter seg på MEG når jeg er UTE, men inne møter de den sikre død. Har da for pokker ikke invitert dem inn

tror ikke at det å ha drept noen mygg, veps og langbeiner har gjort noe med meg som menneske, for å være helt ærlig. jeg har ikke noen respektfølelse ovenfor insekter, uansett om jeg dreper dem eller ikke. de jeg ikke dreper, lar jeg ikke leve fordi jeg føler en så enorm respekt for deres liv, det ligger gjerne andre ting bak. men jeg er nok litt neandertal av meg...  :ler:

Enig

Skrevet

Fluer er plagsomme og gjør ingen nytte for seg, så de dreper jeg.

Ikke alltid så enkelt å få tatt de, men med en god fluesmekker får jeg has på de fleste :)

Mygg, veps, maur, biller, larver osv.. blir ikke gamle her i huset, eller rundt meg.

Edderkopper derimot får leve, gjerne de jeg finner inne i huset, da de som kjent eter andre innsekter.

Er litt plaget med fleskebiller/larver om sommeren og da er edderkoppen god å ha ;)

Gjest gjest1
Skrevet

Her må jeg si meg enig med han james! Tenk på familien til insektene og alle de titusen søsknene deres :(

Gjest gjest1
Skrevet

Jeg prøver faktisk å la være, men jeg har jo drept mange også, da.

Jeg har for eksempel fått noen digre beist av noen forvokste mygg-stankelbein-dyr inn til meg, og dem klasker jeg ned fortest mulig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...