Gjest Sorte Får Bææ Skrevet 21. juli 2006 #21 Skrevet 21. juli 2006 Er det virkelig noen som går rundt og synes synd på en flue eller mygg? Jeg er virkelig glad jeg ikke er så empatisk, eller hva man skal kalle det.
Gjest piaf Skrevet 21. juli 2006 #22 Skrevet 21. juli 2006 Jeg hjelper fluer, veps og humler ut et vindu, insekter som ikke flyr (inkl. edderkopper) tar jeg i hånden og bærer ut. Er sjelden i settinger der jeg plages av mygg, men det har nok hendt at jeg har drept noen av dem, ja. Og så dreper jeg hærmygg, dvs. sånne små fluer i potteplanter.
Gjest gjesta Skrevet 21. juli 2006 #23 Skrevet 21. juli 2006 Det blir kun uaktsomme insektdrap på meg. Dog har det hendt at jeg har skaffet meg en leiemorder for å ta knekken på store og skumle flyveinsekter som jeg ikke klarer å få ut selv...
Gjest Gjesta Skrevet 21. juli 2006 #24 Skrevet 21. juli 2006 Dreper ikke insekter om jeg kan hjelpe det, men det hender nok det går med en mygg eller to når jeg veiver dem bort fra kroppen.
Gjest Bellatrix Skrevet 21. juli 2006 #25 Skrevet 21. juli 2006 Jeg dreper mygg. De stikker og er fryktelig irriterende. Mannen min gelider fluer og andre insekter ut med mindre det er mange av dem Da dreper han dem..
Gjest Gjesta Skrevet 21. juli 2006 #26 Skrevet 21. juli 2006 Jeg lyger. Jeg dreper flått (eller jeg drepte den ene jeg har sett).
Gjest mela Skrevet 21. juli 2006 #27 Skrevet 21. juli 2006 Nei, men det er mest fordi jeg brekker meg av moste innsekt klint utover aviser og overflater.
Arkana Skrevet 21. juli 2006 #28 Skrevet 21. juli 2006 Jeg dreper ikke fluer, så fremt de ikke er store. Mygg dreper jeg hvis de kommer for nært. Veps og andre store stikkende insekter blir alltid drept.
Gjest Gjest Skrevet 21. juli 2006 #29 Skrevet 21. juli 2006 Jeg dreper en mygg hvis den sitter på armen min. Veps og humler slipper jeg alltid ut hvis de har flydd inn. De stikker ikke så sant man sitter i ro. Jeg har hatt humler og vepser sittende og hvile på meg.
bob marley Skrevet 21. juli 2006 #30 Skrevet 21. juli 2006 Jeg tar bare de mest militante fluene og myggene, de andre lever jeg i fredelig samkvem med. ← se opp for al quida fluer
Gjest gjest1 Skrevet 21. juli 2006 #31 Skrevet 21. juli 2006 Hvorfor er det primitivt og respektløst å drepe insekter? Ja, selvfølgelig dreper jeg insekter. Fluer er skittne og ekle, i mens mygg suger blod. Nei takk til dem. ← Når vi som sitter øverst på næringskjeden dreper en flue kun fordi den irriterer, så synes jeg det er litt primitivt, ja. Er det virkelig noen som går rundt og synes synd på en flue eller mygg? Jeg er virkelig glad jeg ikke er så empatisk, eller hva man skal kalle det. ← Det er ikke snakk om en sentimental greie som å synes synd på. Respekt er noe helt annet.
Gjest Bellatrix Skrevet 21. juli 2006 #32 Skrevet 21. juli 2006 (endret) Vel, når flua/myggen surrer rundt meg i en halvtime, setter seg på nesa mi og i maten min, da har ikke den respekt for meg heller. Endret 21. juli 2006 av Bellatrix
Gjest Fruktfat Skrevet 21. juli 2006 #33 Skrevet 21. juli 2006 (endret) slår ihjel og moserså mange mygg jeg kan få tak i, fluer og veps prøver jeg å få ut, men er fluene ekstra plagsomme dreper jeg gjerne. eddekopper og andre småkryp er litt opp og ned. synes ofte det er vanskelig å flytte dem -de sitter jo ikke stille!-, så da er det fram med noe å drepe dem med. (vi har MYE edderkopp rundt her vi bor, og en gang fant jeg en klase med babyedderkopp , de druknet jeg med hageslangen.) tviler på at de får vondt, større dyr som hummer f.eks mangler sentralnervesystem og kjenner ikke smerte, litt rart om mygg har det da. men, men. Endret 21. juli 2006 av Fruktfat
Gjest Sorte Får Bææ Skrevet 21. juli 2006 #34 Skrevet 21. juli 2006 Det er ikke snakk om en sentimental greie som å synes synd på. Respekt er noe helt annet. ← Hmm. Manglende respekt, etter min syn, er å ikke holde næringskjeden vedlike ved å ikke drepe de som er under deg.
Gjest gjest1 Skrevet 21. juli 2006 #35 Skrevet 21. juli 2006 Hmm. Manglende respekt, etter min syn, er å ikke holde næringskjeden vedlike ved å ikke drepe de som er under deg. ← Det sørger vel andre dyr for? Ser jo over her at katter og hunder spiser fluer o.l Vi behøver jo ikke fluene til mat eller andre formål. Jeg tror det gjør noe med mennesket når man dreper noe, om det så bare er en liten flue eller mygg. Hva med såkalte vakre insekter som marihøner? Blir de drept om de setter seg på maten deres?
Gjest Gjest Skrevet 21. juli 2006 #36 Skrevet 21. juli 2006 Når vi som sitter øverst på næringskjeden dreper en flue kun fordi den irriterer, så synes jeg det er litt primitivt, ja. Det er ikke snakk om en sentimental greie som å synes synd på. Respekt er noe helt annet. ← Hehe, så da skal jeg vente på at en fugl spiser fluen, og at fuglen blir spist av en røyskatt, som igjen blir spist av en rev, som igjen dør og blir til jord og dermed gress..som kyr spiser, også kan jeg drepe kua Eller snarveien, jeg kan drepe en fisk som har spist fluen? Morsomme påstander dette
Gjest Sorte Får Bææ Skrevet 21. juli 2006 #37 Skrevet 21. juli 2006 Katter spiser heller ikke alle dyrene/insektene de dreper. Katter dreper og jakter instinktivt uansett om de er sultne eller ikke, for å holde bestandene nede. Jeg orker ikke noe homsepatruljediskusjon om drap av insekter er skadelig for mennesker.
Merchedes Skrevet 21. juli 2006 #38 Skrevet 21. juli 2006 (endret) Jeg kan skjønne at man dreper fluer, mygg, veps o.l. selv om jeg vanligvis unngår det, men jeg synes det er skikkelig unødvendig å drepe en edderkopp! Det er jo bare å¨ta den på et ark og hive den ut vinduet. Jeg er ikke redd for edderkopper og jeg er ikke redd for veps og humler heller. Kanskje det hadde vært annerledes om jeg var det. Endret 21. juli 2006 av Merchedes
Gjest Gjest1 Skrevet 21. juli 2006 #39 Skrevet 21. juli 2006 Jeg skjønner ikke denne argumentasjonen om at vi er så mye mer siviliserte enn dyr. Det finnes jammen ikke mange gode argumenter for det. Jeg dreper insekter om jeg føler for det.
Svart Katt Skrevet 21. juli 2006 #40 Skrevet 21. juli 2006 Jeg dreper flått. Maaange i løpet av et år. De fester seg på kattene mine og suger blodet ut av dem før de slipper taket og formerer seg. De er ekle. Men der stopper det egentlig. Insekter inne bærer jeg ut med et glass. Fluer er.. litt hyggelige. Mygg.. Hm... De prøver jeg å unngå. (Har kanskje drept noen mygg i løpet av livet.) Fikk litt skrekk da jeg så et fluepapir for første gang på en gård jeg besøkte. Groteskt. Jeg tenker sånn alle individer kun har ett liv. Dessuten er jo insekter der for en grunn.. Hadde det ikke vært for insekter hadde ikke fugler fått mat, hadde det ikke vært for fugler hadde ikke... Osv
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå