Annie Skrevet 31. juli 2006 #81 Skrevet 31. juli 2006 Ungene her får 1 krone for hvert insekt de dreper. Spesiellt fluer. Desverre er de ikke så gode på det enda, så jeg tar flesteparten selv. ← God ide. Men skulle vi innført det samme her, så ville ungene blitt ganske så rike i den perioden fluene er som værst. D.v.s fra april - september. Vi derimot ville blitt ganske så fattige ← I går tjente hun 20 kroner på fluer. Jeg går ut ifra at dere skriver dette for å være litt morsomme. Er det ikke andre måter som barna deres kan tjene lommepenger på? Det som provoser meg mest med dette er at man gir penger til barn for å drepe insekter til. Er det ikke greit å gi de en leksjon om jorden, økosystemer og hvor avhengig vi alle er hverandre? Gi de en mulighet til å ta et reelt valg før de dreper insekter? Jeg kjenner jeg blir provosert langt inn i ryggmargen av slike uttalelser. Ja, det er deres barn og jeg kan ikke legge meg opp i deres barneoppdragelse, men barna dere er den oppvoksende generasjon og tror nok ikke det å drepe fluer for penger vil være med å forme dem i noen positiv grad. ← Tuller du?????
Gjest Sorte Får Bææ Skrevet 31. juli 2006 #82 Skrevet 31. juli 2006 (endret) Det som provoser meg mest med dette er at man gir penger til barn for å drepe insekter til. Er det ikke greit å gi de en leksjon om jorden, økosystemer og hvor avhengig vi alle er hverandre? Gi de en mulighet til å ta et reelt valg før de dreper insekter? ← Forsovet enig med at det er dumt å gi barna penger for å snappe fluer, men det har mer med at jeg ikke synes barn skal få penger for alt de gjør. Nuvel. Tror også du bør sette deg inn i økosystemet, så ser du at fluer og mygg nok overlever selv om du klasker til en eller sveiver litt med fluesnappern en gang i blandt. Det er forskjell på å utrydde en art og drepe noen plagsomme insekter her og der. Og om en fluart eller myggart dør ut, vil nok naturen klare seg for det. Endret 31. juli 2006 av Slangen
Gjest Gjesta Skrevet 31. juli 2006 #83 Skrevet 31. juli 2006 Dreper alle småkryp som kommer inn i huset mitt, på verandaen min og på veggen ute jeg.. Orker ikke å springe etter fluer altså, men alt annet må dessverre dø..
Annie Skrevet 31. juli 2006 #84 Skrevet 31. juli 2006 Forsovet enig med at det er dumt å gi barna penger for å snappe fluer, men det har mer med at jeg ikke synes barn skal få penger for alt de gjør. Nuvel. Tror også du bør sette deg inn i økosystemet, så ser du at fluer og mygg nok overlever selv om du klasker til en eller sveiver litt med fluesnappern en gang i blandt. Det er forskjell på å utrydde en art og drepe noen plagsomme insekter her og der. Og om en fluart eller myggart dør ut, vil nok naturen klare seg for det. ← Barna våre får ikke ukepenger, og jeg syns det er greit at de kan "jobbe" for pengene sine. Det er forskjell på insekter og dyr, de får 1000 kroner f.eks for hver katt som går over tomta.....
Gjest Sorte Får Bææ Skrevet 31. juli 2006 #85 Skrevet 31. juli 2006 Barna våre får ikke ukepenger, og jeg syns det er greit at de kan "jobbe" for pengene sine. Det er forskjell på insekter og dyr, de får 1000 kroner f.eks for hver katt som går over tomta..... ← Nå føler jeg at det blir bråk her.
Annie Skrevet 31. juli 2006 #86 Skrevet 31. juli 2006 Nå føler jeg at det blir bråk her. ← Uffda, tror du det? Slett ikke meningen.
Gjest Gjest Skrevet 1. august 2006 #87 Skrevet 1. august 2006 Det er forskjell på insekter og dyr, de får 1000 kroner f.eks for hver katt som går over tomta..... ← Denne tråden er veldig morsom
Cuba Skrevet 1. august 2006 #88 Skrevet 1. august 2006 Edderkoppet dreper jeg skjelden, men det er fordi jeg ikke tør! Fluer dreper jeg for de er plagsomme! Særlig i Danmark!! Veps dreper jeg skjelden for de er ikke så plagsomme og forsvinner som regel uten å gjøre skade for seg. Men gjør de ikke det har jeg ikke stort i mot å slå de med en avis e.l.
Trampe Skrevet 1. august 2006 #89 Skrevet 1. august 2006 Jeg dreper mygg og klegg, ja, fordi de stikker og biter - og jeg hovner noe helt forferdelig. Fluer og edderkopper får være i fred. Veps også, med mindre de er innendørs og ikke forsvinner av seg selv. Veps er greie sånn - de stikker ikke uprovosert. Ser jeg en forsvinner jeg raskt ut av rommet, og da er den som oftest borte når jeg kommer tilbake
Cat&Cat Skrevet 5. august 2006 #90 Skrevet 5. august 2006 SLår kun ihjel mygg og bittesmå fluer, dette skjer fordi det er en refleks når de setter seg på meg. MEN, isted var jeg ute på verandaen for å ta meg en røyk...og da så jeg en svær edderkopp på vei ned veggen. På rent innfall blåste jeg røyk på den for å se om den ville reagere. Den datt rett ned i en ball og rørte seg ikke! Får nesten litt dårlig samvittight, tror jeg drepte den....
Ottine Skrevet 6. august 2006 #91 Skrevet 6. august 2006 SLår kun ihjel mygg og bittesmå fluer, dette skjer fordi det er en refleks når de setter seg på meg. MEN, isted var jeg ute på verandaen for å ta meg en røyk...og da så jeg en svær edderkopp på vei ned veggen. På rent innfall blåste jeg røyk på den for å se om den ville reagere. Den datt rett ned i en ball og rørte seg ikke! Får nesten litt dårlig samvittight, tror jeg drepte den.... ← Hmmm.... You naughty woman!
snøfnugg Skrevet 6. august 2006 #92 Skrevet 6. august 2006 Innendørs dreper jeg det meste av insekter. Utenom edderkopper. Mest mygg og biller,veps,humler osv. Ute - kun mygg.
Gjest Anneli Skrevet 6. august 2006 #93 Skrevet 6. august 2006 Jeg dreper mygg og knott som blir nærgående, andre insekter får stort sett være i fred. Vil ikke ha moste insekter her inne, så jeg finner på ulike måter å få dem ut på. Oftest finner de jo veien til vinduet selv, så da er det bare å åpne det for dem! Jeg dreper aldri edderkopper, humler, bier og veps. Misliker stankelbein. Husker pappa måtte komme og fjerne dem fra rommet mitt når jeg var liten... Eneste insektet jeg ikke taklet! Liker dem fortsatt ikke, men klarer ikke å drepe dem. De er jo så pinglete og forsvarsløse! Klegg kan jeg også styre min begeistring for. Gikk i vei et eksemplar på hytta forrige helg, den ble rett og slett for innpåsliten. Her hjemme har jeg enda til gode å se en klegg - heldigvis!
snøfnugg Skrevet 7. august 2006 #94 Skrevet 7. august 2006 Apropos "jeg sa jeg ikke dreper edderkopper..." Veeel.I går kom min kjære hjem fra fisketur. Med på lasset fulgte en gjest. På døra ved vasken vandret en rød passe liten edderkoppsak. Jeg laget mat,så da fant jeg ut at jeg måtte ta den. Vel i det jeg skulle drepe den (merk at kjøkkenskapdøra den vandret på sto åpen) Så tok dyret et byks på ca 25 cm og hoppet tilbake på vasken!! Jeg fikk helt bakoversveis. Så sprang den fort som f tilbake på døra igjen. Spiderman var kommet på besøk til oss jo. Jeg fikk helt hetta da jeg begynte å fantasere om at den hoppet opp i pannekakene mine jo! Vel,jeg drepte den med bankende hjerte. Ikke meningen,men vi kan jo ikke ha trapeskunstnere av edderkopper her i huset.
Lenemor Skrevet 7. august 2006 #95 Skrevet 7. august 2006 Ja jeg tar de dyra jeg kan få tak i og slår de ihjel.
Gjest Tweetypie Skrevet 7. august 2006 #96 Skrevet 7. august 2006 Skyldig i: Drap på Flue Drap på veps Stankelbein og små edderkopper flytter jeg bare ut :D
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2013 #97 Skrevet 20. mai 2013 Mygg dreper jeg med glede, jeg hater de og det er så mange av de her jeg bor. Vi har to myggmaskiner i tillegg. Må tømme disse relativt ofte, fordi posene fylles opp av knott og mygg. Ser jeg en mygg i stuen, forfølger jeg den og dreper den. Jeg hater de! Jeg skal faktisk innrømme at jeg et par ganger, dersom jeg har våknet om natten av en mygg som suser i ørene mine, har jeg klappet borti den forsiktig slik at den fortsatt lever, så tar jeg tak i den med en pinsett og fyrer opp en fyrstikk. Da har jeg selvsagt vært veldig forbannet over å ikke få være i fred! Veps, humler, edderkopper og bier fanger jeg med en kopp og slipper ut. Anonym poster: 021b76b08c14ab99804d03d77d43d389
Blod Skrevet 20. mai 2013 #98 Skrevet 20. mai 2013 (endret) Jeg liker ikke å drepe dem, men om de irriterer meg så kan det hende jeg gjør. For eksempel hvis de kommer inn i mitt hus til tross for all myggnettingen, og flyr rundt meg hele tiden. Det er respektløs ovenfor meg! Pleier aldri å drepe fluer da, siden de ikke tar blod fra meg og ikke lager irriterende myggstikk... Endret 20. mai 2013 av Blod
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2013 #99 Skrevet 20. mai 2013 jeg dreper alt av insekter som kommer inn i huset mitt! vis de vil leve får de holde seg ute. veps og edderkopper dreper jeg med hårspray før jeg moser de. jeg er så livredd det at jeg tørr ikke være i nærheten før de ikke kan røre seg så fort. Anonym poster: cb2e25df2dbb373812f583d8cdf25968
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå