Gå til innhold

Dreper du fluer, mygg o.l?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjesta
Skrevet

Klarer jeg å få ut en flue eller veps ut av huset uten å drepe de, gjør jeg helst det. Ene og alene fordi det er det enkleste. Mygg derimot, dreper jeg så snart jeg får anledning.

Skrevet
Her må jeg si meg enig med han james! Tenk på familien til insektene og alle de titusen søsknene deres :(

Huff ja. Tenk på den stakkars myggmoren som omsorgsfullt la eggene sine i vannpytten. Tenk på alle drømmene hun hadde for framtiden til sine tusenvis av avkom.

Ga hun dem navn? Drømte hun om hva de skulle bli og hvilke deler av verden de skulle få oppleve?

Gjest #Spidergirl#
Skrevet

Eg bur på ein plass med dyr som tiltrekke seg fluer. Eg har ein teit forbi mot innsekt som stikker. Men eg prøver og ikkje slå etter dei, men heller sitta musestille når eg veit dei kjem mot meg. Viss ikkje er du garantert stikk.

Har prøvd å drepa fluer men treff nesten aldri. Me pleier å ta ein runde med støvsugaren av og til. Seriøst her er det fluer overalt. Sikklig kjipt å finna dei i maten din og i glasset ditt :frustrert: Usj......!!!!!!!!

Det første eg vaknar til er den evige summinga i den store fluecampen på rommet mitt...... Så det blir noken krigerske øyeblikk, men må jobba med treffsikkerheten. Det er ikkje lett for ein pasafist......

Skrevet
Ja det viser at du er et ondt og kaldt menneske. Tenker du ikke på hvem som sitter igjen. Insekter har også familier husk det.

:grine:

Skrevet

Går ikke inn for å drepe de nei, men biter myggen, slår hånda sånn er det bare. Ren refleks. Eller om myggen surrer rundt ørene mine når jeg skal sove! *ARG*

Veps og fluer vifter eller jager jeg som regel vekk. Halvdøde lydløse høstvepser er jeg derimot mer på vakt for så lenge de befinner seg inne. De må nok bote med livet. Bedre føre var - prinsippet gjelder der.

Skrevet

Jeg har ingen problemer med å drepe mygg og fluer som stikker/irriterer/generelt er ekle. Humler prøver jeg å geleide ut hvis de en sjelden gang kommer på besøk, så jeg kan vel ikke være bare ond? :ler:

Gjest Gjest
Skrevet
Min vil gjerne, men han er utrolig talentløs! Han har sikkert forsøkt flere tusen ganger i løpet av sitt snart ellveårige liv, men fremdeles har han ikke fått med seg at det ikke fungerer å snuse på dem først...

:ler: Vår klarte å fange en, men ble så forbauset over at det kilte slik i munnen at han slapp flua ut igjen! :ler:

Skrevet

Ungene her får 1 krone for hvert insekt de dreper. Spesiellt fluer. Desverre er de ikke så gode på det enda, så jeg tar flesteparten selv.

Gjest Tweek
Skrevet
Edderkopper... De drepes! Av andre... :sjenert:

har også, syntes de er ekkle!

fluer dreper jeg bare hvis de er store, og at de aldri går sin vei, på soverommet eks.

ellers gidder jeg ikke.

mygg dytter jeg av når de er på meg, hvis jeg merker det, ellers vifter jeg bare llitt rundt..

Gjest Tweek
Skrevet
Nei jeg dreper ikke mennesker

tror du har kommet litt feil nå altså :ler:

Gjest Tweek
Skrevet

jeg er redd at myggen eller veps skal fly inn i øret mitt :sjenert:

Skrevet

Jeg bryr meg så lite om de, så jeg gjør nok ikke det.

Skrevet (endret)

Tror sånn alt i alt jeg som mennesket lett kan ha vært mere irriterende enn fluer og mygg. Prøver ikke å drepe dem når jeg kan. Men jeg sliter litt med Langbein og edderkopper :hjelp:

Endret av pace
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet
Jeg er ingen fanatiker når det gjelder dyrevern (spiser ikke kjøtt, men det har flere grunner), men har aldri fått meg til å drepe fluer, mygg eller andre insekter. Er det en flue inne i huset mitt, geleider jeg den ut og setter det seg en mygg på meg så blåser jeg den bort.

Men jeg ser de som springer som gale rundt i stuene sine med en avis for å drepe fluer som irriterer dem. Personlig synes jeg dette er både resepktløst og aldri så lite primitivt. Når det gjelder veps så kan jeg forstå det; de kan jo skape alvorlige allergiske reaksjoner om de stikker.

Dreper du fluer, og i tilfelle hvorfor?

:ler:

Ta deg en tur til meg du, så vil nok du også begynne å drepe fluer etter at du har rundt 15 - 20 av dem som sitter å krafser på kroppen din. Samtidig.

Eller etter at du har prøvd å spise litt mat, å fluene svermer i maten din.

Gjest Gjest
Skrevet
Ungene her får 1 krone for hvert insekt de dreper. Spesiellt fluer. Desverre er de ikke så gode på det enda, så jeg tar flesteparten selv.

God ide.

Men skulle vi innført det samme her, så ville ungene blitt ganske så rike i den perioden fluene er som værst. D.v.s fra april - september.

Vi derimot ville blitt ganske så fattige :ler:

Gjest gjest1
Skrevet

God ide.

Men skulle vi innført det samme her, så ville ungene blitt ganske så rike i den perioden fluene er som værst. D.v.s fra april - september.

Vi derimot ville blitt ganske så fattige :ler:

Jeg går ut ifra at dere skriver dette for å være litt morsomme. Er det ikke andre måter som barna deres kan tjene lommepenger på? Det som provoser meg mest med dette er at man gir penger til barn for å drepe insekter til. Er det ikke greit å gi de en leksjon om jorden, økosystemer og hvor avhengig vi alle er hverandre? Gi de en mulighet til å ta et reelt valg før de dreper insekter?

Jeg kjenner jeg blir provosert langt inn i ryggmargen av slike uttalelser. Ja, det er deres barn og jeg kan ikke legge meg opp i deres barneoppdragelse, men barna dere er den oppvoksende generasjon og tror nok ikke det å drepe fluer for penger vil være med å forme dem i noen positiv grad.

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg går ut ifra at dere skriver dette for å være litt morsomme. Er det ikke andre måter som barna deres kan tjene lommepenger på? Det som provoser meg mest med dette er at man gir penger til barn for å drepe insekter til. Er det ikke greit å gi de en leksjon om jorden, økosystemer og hvor avhengig vi alle er hverandre? Gi de en mulighet til å ta et reelt valg før de dreper insekter?

Nå er jeg litt usikker på om du faktisk mener dette seriøst, men...

Hvorfor regner du ikke mennesker med i økosystemet? Vi er da ikke lagd for å gjete og passe på de andre dyrne (med mindre man er veldig kristen.). Mennesker er dyr blant dyr. Dyr dreper andre dyr, og ikke bare for mat.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg kjenner jeg blir provosert langt inn i ryggmargen av slike uttalelser. Ja, det er deres barn og jeg kan ikke legge meg opp i deres barneoppdragelse, men barna dere er den oppvoksende generasjon og tror nok ikke det å drepe fluer for penger vil være med å forme dem i noen positiv grad.

:hoho:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...