Gå til innhold

Dreper du fluer, mygg o.l?

Anbefalte innlegg

Gjest gjest1
Skrevet

Jeg er ingen fanatiker når det gjelder dyrevern (spiser ikke kjøtt, men det har flere grunner), men har aldri fått meg til å drepe fluer, mygg eller andre insekter. Er det en flue inne i huset mitt, geleider jeg den ut og setter det seg en mygg på meg så blåser jeg den bort.

Men jeg ser de som springer som gale rundt i stuene sine med en avis for å drepe fluer som irriterer dem. Personlig synes jeg dette er både resepktløst og aldri så lite primitivt. Når det gjelder veps så kan jeg forstå det; de kan jo skape alvorlige allergiske reaksjoner om de stikker.

Dreper du fluer, og i tilfelle hvorfor?

Gjest Gjest1
Skrevet

Jeg dreper ikke fluer, det tar hunden seg av. :ler:

Men edderkopper dreper jeg. Jeg har fobi for edderkopper og det er min måte å løse problemet på.

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg tar bare de mest militante fluene og myggene, de andre lever jeg i fredelig samkvem med.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg dreper fluer fordi de surrer overalt på meg - inni nesa og inni ørene.

Jeg dreper mygg fordi de stikker meg så jeg klør meg til blods.

Kleggen her er store som elefanter, så den forsøker jeg å skyte med kanon. Den biter så jeg hovner skikkelig opp.

Edderkopper, stankelbein og nettvinger får leve.

Jeg drepte ei gresshoppe for noen dager siden. Den drev og hoppet i senga før jeg var ordentlig våken. Jeg så bare noe som føyk forbi øynene mine med jevne mellomrom og konkluderte med at det var ei loppe og gikk til angrep. Da den var død, så jeg at det var en gresshoppe.

Gjest gjest1
Skrevet
Jeg dreper ikke fluer, det tar hunden seg av. :ler:

Men edderkopper dreper jeg. Jeg har fobi for edderkopper og det er min måte å løse problemet på.

Jeg har problemer med edderkopper selv, men pleier som oftest å sørge for at noen andre tar ansvar for å fjerne de for meg... Helst i levende live :)

Skrevet

Ja, jeg dreper fluer i store mengder og med stor iver hver dag med dertil egnet redskap! Hvorfor? Skulle jeg geleidet hver enkelt ut ville det ha tatt hele dagen og de er uhygeniske og irriterende. Synes ikke det er primitivt å foretrekke mat uten smitte fra fluebein og evt. et lett dryss av eksrekmenter og egg samt å slippe ha dem krypende rundt på kroppen.

Mygg slår jeg også i hjel med god samvittighet. Akkurat som fluer sprer de smitte og er irriterende i tillegg til at de etterlater seg kløende stikk.

Skrevet

Her flyr fluene fritt for øyeblikket.. Irriterende småjævler!

Gidder ikke løpe rundt etter de heller, men setter de seg til rette i nærheten, tar jeg knekken på dem med en avis!

Skulle ønske bikkja mi var like effektiv som nevnt over her, men det er han altså ikke..

Skrevet
Skulle ønske bikkja mi var like effektiv som nevnt over her, men det er han altså ikke..

Min vil gjerne, men han er utrolig talentløs! Han har sikkert forsøkt flere tusen ganger i løpet av sitt snart ellveårige liv, men fremdeles har han ikke fått med seg at det ikke fungerer å snuse på dem først...

Skrevet

Nei, jeg prøver å la være. Synes det er unødvendig. Føler meg som en idiot mange ganger. Fordi jeg synes synd på en flue o.l. som har havnet i glass, så jeg heller ut vannet slik at insektet kan tørke, så går jeg tilbake og ser om den er blitt borte etter en stund. Men jeg vet ikke om det egentlig er "dyreplageri" for har det vært sukker i vætsken så kan jo vingene klistre seg fast, så pines de bare. Hadde jeg vært snillest om jeg trampet på de? Hva om det kommer regn da? Da forsvinner jo klisjet. Må nok søke hjelp jeg :ler:

Gjest Hedda Gabler
Skrevet

Jeg hater fluer og dreper dem gjerne.

Skrevet
Min vil gjerne, men han er utrolig talentløs! Han har sikkert forsøkt flere tusen ganger i løpet av sitt snart ellveårige liv, men fremdeles har han ikke fått med seg at det ikke fungerer å snuse på dem først...

:ler:

Noen som aldri lærer!

Skrevet

Om jeg har en flue på rommet så står jeg opp, slår på lyset i gangen og skrur av lyset på soverommet. Da flyr den ut og jeg lukker døra :idesmil:

Skrevet

-jepp-

dreper de fordi de er skikkelig ekle og jeg HATER de! :frustrert:

Gjest Gjesta
Skrevet

Nei det gjør jeg ikke, men jeg har katter som tar seg av dem. Husker jeg syntes litt synd på fluene da mamma gikk rundt og klasket for harde livet med en sånn flueklasker, og jeg bestemte meg for at det der skulle aldri jeg gjøre. Uansett så hadde jeg aldri giddet. Det kommer jo stadig nye, så det er en kamp jeg er dømt til å tape.

Skrevet

Hvorfor er det primitivt og respektløst å drepe insekter?

Ja, selvfølgelig dreper jeg insekter. :ler: Fluer er skittne og ekle, i mens mygg suger blod. Nei takk til dem.

Skrevet

Fluene bryr jeg meg ikke om, og jeg er for lat til å løpe stua rubdt etter dem med avis. Katta er litt for dårlig til å jakte på dem så han får kun tak i et par i året.

Mygg derimot dreper meg. Jeg kan legge meg på hytta og stå opp igjen med 16 stikk og :frustrert: samboer har ingen. Det er grunnen til at jeg dreper dem.

Edderkopper... De drepes! Av andre... :sjenert:

Skrevet

Mygg drepes, ja! Er omtrent ikke mygg igjen her jeg bor! :sjarmor: Fluer o.l. får surre rundt som de vil for meg, og edderkopper dreper jeg ikke fordi det betyr ulykke.

Skrevet

Fluer bryr jeg meg ikke om. Når de er så dumme og skal fly rundt på ruta kan de bare ha det så godt. Til slutt kreperer de og jeg tar de med støvsugeren. Mygg tar jeg når de setter seg eller flyr rundt meg. Jeg løper ikke etter alle mygg jeg ser. Jeg får ofte reaksjon på myggstikk så det ser jo ut som jeg har tråkka i et vepsebol eller noe. Klegg tar jeg og for de biter og det gjør vondt :frustrert:

Edderkopper setter jeg som oftes bare et glass over og venter til noen andre kommer å kan ta dem vekk da det er det værste jeg vet.

Så jeg dreper ingen insekter så lenge de ikke kommer helt oppi meg........

Skrevet

Jeg dreper en mygg om jeg klarer det ja, og småfluer også.

De store geleider jeg ut, men det er rett og slett fordi det blir sånt griseri om man klistrer de store...

Edderkopper dreper jeg personlig, men ettersom jeg har fobi er det min kjære som tar seg av edderkopper om han er hjemme. Og han bærer dem ut (i et glass med papir under da selvsagt, ikke i hånden)

Hvorfor skulle det være ok å drepe en veps, men ikke en mygg? Begge stikker og lager et hovent, kløende stikk på meg... (veps er vondere da, men så har jeg også vepsefobi... så veps dreper jeg ikke, da rømmer jeg, lukker døra, og finner noen som kan jage den ut (Ja, han som nå er min forlvoede jaget ut veps fra hybelen min på et tidspunkt da vi ikke var mer enn bekjente... Jeg er egentlig sjenert, men der og da trengte jeg NOEN til å få den ut, så jeg låste døra bak meg, ringte på hos ham, og spurte om han var flink med veps...)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...