Gjest Qlio Skrevet 14. august 2006 #161 Del Skrevet 14. august 2006 Om ikke din søster vil ha spagreier, tar jeg i mot! *hjelpsom* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Missbumblebee Skrevet 14. august 2006 #162 Del Skrevet 14. august 2006 Heia! Nå er det fryktelig lenge siden sist jeg var "innom" deg! Håper alt stå bra til! Ser ut som du har det travelt om dagen.. Passe på å slappe av litt også!! Håper du får en finfin uke! Stor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pepita Skrevet 14. august 2006 Forfatter #163 Del Skrevet 14. august 2006 Om ikke din søster vil ha spagreier, tar jeg i mot! *hjelpsom* ← Skal huske på det! Heia! Nå er det fryktelig lenge siden sist jeg var "innom" deg! Håper alt stå bra til! Ser ut som du har det travelt om dagen.. Passe på å slappe av litt også!! Håper du får en finfin uke! Stor ← Koselig at ud var innom! Var hos jordmor i dag. Nesten alt såt bra til... Blodtrykk, fosterlyd, vekt og alt. Men SF-målet var for lite... Så skal på UL i morgen. Lest litt Rundt 7 % av barn født etter svangerskap med for lite fostervann har fødselsdefekter, som regel i nyrer og urinveier. I disse tilfellene skyldes oligohydramnion at fosteret skilte ut for små mengder urin på grunn av misdannelsen. Hva for lite fostervann kan føre til, varierer sterkt. Man må se på hva som forårsaker problemet, hvor langt ut i svangerskapet du er, og hvor lite fostervann som finnes. For lite fostervann kan føre til: At barnets navlestreng kommer i klem fordi barnet ikke flyter slik det skal slik at oksygen- og næringstilførselen blir mindre. Større risiko for oksygenmangel under fødselen. At fødselen settes kunstig i gang før termin. Eventuelt forløsning ved keisersnitt. Dårligere fostervekst. Fødselskomplikasjoner. Spontanabort. Prematur fødsel. Dødfødsel. Lungeskader. Misdannelser av armer og bein. Litt skremmende, men trenger sikkert ikke være noe galt... Greit å få sjekket det opp i mrogen hvertfall. Satser på å sove i natt, selv om jeg tenker litt. Vært på jobb i kveld, litt sliten. Og så har jeg lagt guttungen, litt sent, men han erj o hos tante og måtte se emil. Straks sengetid for meg også. Ser litt på den nye serien på TV2. Jobb i morgen, 9 til 12. Så ul kl 13. Sambo blir med. Bursdagsmiddag for søs her etterpå. Hun ville av alle ting ha spaghetti, hvitløksbaggiser og cola til middag! Hu får det som a vil så klart! Masse liv i knøttet hvertfall, deilig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trampe Skrevet 14. august 2006 #164 Del Skrevet 14. august 2006 Lykke til på ul i morgen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
IdaC Skrevet 15. august 2006 #165 Del Skrevet 15. august 2006 Du ikke les alt du kommer over ang det med fostervann. Det fikk jeg beskjed om for jeg holdt på å bli gal. Mengden på fostervannsnivå skal ligge mellom 5-25, og hos meg var den rundt 5,5-6 en stund. For meg høres det veeeldig lite ut, men de sier at det er innen normalen. Alt er nok bare fint skal du se, ønsker deg masse lykke til i dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pepita Skrevet 15. august 2006 Forfatter #166 Del Skrevet 15. august 2006 Itacha: tusen takk for lykkeønskninger! IdaC: Måtte lese litt bare for å finne ut hva det er, men prøve å ikke lese så mye mer nå før jeg har vært på kontroll og vet mer..... Ikke sovet så altfor mye i natt. Våknet en del ganger, vanskelig å sove igjen... Angrer meg for at jeg ikke sa jeg ville ha time kl 9 istedefor 13. Men det går vel fort dit også får vi tro. Tanteungen har sovet hele natta, nå har jeg spist en tallerken med havregrøt. Han 2 lomper! Snart jobb! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
magolia Skrevet 15. august 2006 #167 Del Skrevet 15. august 2006 Lykke til på UL, det går nok bra skal du se... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pepita Skrevet 15. august 2006 Forfatter #168 Del Skrevet 15. august 2006 Takk, magolia! Glemte helt å for 34 uker! Bare 6 uker igjen.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Epona Skrevet 15. august 2006 #169 Del Skrevet 15. august 2006 34 uker!!! 6 uker igjen, og om bare 3 uker har du "lov" å føde!!! Lykke til med UL!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mireya Skrevet 15. august 2006 #170 Del Skrevet 15. august 2006 Lykke til på UL i dag, *MissS*! Håper alt står bra til med mageboeren din! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 15. august 2006 #171 Del Skrevet 15. august 2006 Lykke til på UL! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 15. august 2006 #172 Del Skrevet 15. august 2006 Lykke til på UL! ... også ... !!! 34 uker !!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pepita Skrevet 15. august 2006 Forfatter #173 Del Skrevet 15. august 2006 Takk for lykkeønskninger, Mireya, Xavia og Cr@sh! Alt vel på ul, nok fostervann og det hele. Men et lite vekstavvik på 8%. Ikke noe skummelt, men skulle inn på sjekk igjen når jeg er i uke 37. Grunnen til lavt SF-mål kunne være at jeg er ganske lang, 176cm. Godt at det ble sjekka opp og at alt var bra hvertfall. Nå kan jeg slappe av igjen.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 15. august 2006 #174 Del Skrevet 15. august 2006 Så FLOTT at alt stod bra til på kontrollen - men godt å vite at man blir ivaretatt og fulgt nøye opp... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pepita Skrevet 16. august 2006 Forfatter #175 Del Skrevet 16. august 2006 Ja, deilig at alt var som det skulle. Fikk feiret søs med spaghetti, hu var strålende fornøyd! Etterpå var vi hos et fellesvennepar, jeg, søs og gullungen, som har 2 små. Gullungen var sååå flink med de små som er ca 3 uker. Han har sovet i hele natt også, uten bleie, uten uhell!!!! Nå er vi klare for jobb og barnehage! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Qlio Skrevet 16. august 2006 #176 Del Skrevet 16. august 2006 Hvis du føder om 4 uker er ikke barnet lenger regnet som prematur. Go you! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pepita Skrevet 16. august 2006 Forfatter #177 Del Skrevet 16. august 2006 Hvis du føder om 4 uker er ikke barnet lenger regnet som prematur. Go you! ← 4 uker er ikke lang tid gitt.... Må hvertfall vente til den 8. september! Så er det fritt fram! Heller før enn etter termin... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 16. august 2006 #178 Del Skrevet 16. august 2006 Hei! Så godt at alt så bra ut i magen! Man blir bekymra når ting ikke er helt etter "skjemaet". Jeg lover deg at de siste ukene kommer til å gå kjempefort - det har de i hvertfall gjort for meg. Vips så starter permisjonen, vips er det ei uke til terminen, vips så er man over terminedatoen! Ha en fin dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dina Skrevet 16. august 2006 #179 Del Skrevet 16. august 2006 Innom med en rask ! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pepita Skrevet 16. august 2006 Forfatter #180 Del Skrevet 16. august 2006 Eleni: Kverula: Hjemme igjen fra jobb. Sliten ja, men en glede; IKEA katalog i posten! Burde ryddet og slikt, men tar en time eller flere på sofaen. Tv, pc og Ikeakatalog! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå