Gå til innhold

Kvinners komplimenter om øyne


BlueEyes

Anbefalte innlegg

Jeg har fått inntrykk av at en god del kvinner synes komplimenter om øynene er litt "enkle", at det blir litt intetsigende greier menn lirker av seg for å si noe pent i en presset situasjon. Dette gjelder vel særlig når mannens troverdighet er ukjent.

Hmm...

Jeg er en sånn mann som sjelden får komplimenter av en kvinne - i hvert fall på grunn av utseende. De få jeg har fått har stort sett gått ut på at, nettopp, øynene er så spesielle, eller dype, eller snille, eller blå, eller...

*Legge sammen to og to...*

Så da er jo spørsmålet greit nok: Når dere kvinner gir komplimenter om øynene tidlig i et mulig forhold - er det noe sånt dere gjør fordi det er enkelt og "ufarlig"? Når du svarer kan du jo også opplyse om hvilken holdning du har til slike komplimenter når de er rettet mot deg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest gjesta

Jeg ser vanligvis på øynene og blikket. Synes det forteller mye. Jeg danner meg en mening om personen. Jeg tenker mitt, men det er ikke ofte jeg sier noe.

Og så hadde jeg nok følt meg litt frekk dersom jeg sa at du har en lekker rompe ;) Det går jo på kropp og ikke person.

Hadde likt å fått et slikt kompliment.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lumina

øyne er viktig for meg.. så det er ikke et intetsigende kompliment dersom jeg sier at noen har vakre øyne..

min kjæreste har vakre, mørkeblå øyne.. :hjerter_rundt:

jeg synes det er et fint kompliment å gi, og et fint kompliment å få :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg tror det fort kan bli intetsigende, øyne kan man alltid si noe pent om, siden det er svært få som har direkte stygge øyne. Men for meg skal det også mye til før øyne utmerker seg nok til at det er verdt å nevne det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Viss jeg sier at noen har fine eller nydelige øyne er det fordi jeg synes de er det. :) Ikke mer komplisert enn det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det fort kan bli intetsigende, øyne kan man alltid si noe pent om, siden det er svært få som har direkte stygge øyne. Men for meg skal det også mye til før øyne utmerker seg nok til at det er verdt å nevne det.

Skriver under på denne jeg!

For å legge merke til øynene, må de være "spesielt utstrålende" eller hvordan man skal si det.. Øynene er det viktigste for meg når jeg legger merke til menn...

Endret av Festus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Øyne er veldig viktig for meg. Det er det jeg faller for ved en mann.

Mannen min så ut som en nerd når vi bel sammen, men hadde nydelige øyne og jeg falt pladask. Var jo naturligvis det han fikk mest komplimanger for da.

Jeg ville aldri gitt de komplimangene til en jeg ikke syntes hadde pene øyne.

Og jo eldre man blir jo mindre viktig blir utseende, sefølgelig er det noe man faller for, men for meg er sjarm og utstråling noe jeg tenner mer på enn en som bare er kjekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øynene er kjempeviktig, så hvis jeg sier til en mann at han har pene (etc) øyne er jeg antakelig litt betatt. Ja, faktisk er det det mest seriøse komplimentet du kan få fra meg tror jeg. "fin rompe" feks. blir mye mer distansert og på et annet plan.

Og selvfølgelig liker jeg å høre at jeg har pene øyne! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått inntrykk av at en god del kvinner synes komplimenter om øynene er litt "enkle", at det blir litt intetsigende greier menn lirker av seg for å si noe pent i en presset situasjon. Dette gjelder vel særlig når mannens troverdighet er ukjent.

Hmm...

Jeg er en sånn mann som sjelden får komplimenter av en kvinne - i hvert fall på grunn av utseende. De få jeg har fått har stort sett gått ut på at, nettopp, øynene er så spesielle, eller dype, eller snille, eller blå, eller...

*Legge sammen to og to...*

Så da er jo spørsmålet greit nok: Når dere kvinner gir komplimenter om øynene tidlig i et mulig forhold - er det noe sånt dere gjør fordi det er enkelt og "ufarlig"? Når du svarer kan du jo også opplyse om hvilken holdning du har til slike komplimenter når de er rettet mot deg selv.

En gutt jeg var forelsket i i over 3 år hadde de nydligste og dypeste og mest uskyldige øynene jeg noen gang har sett :hjerter_rundt:

og jeg hadde så utrolig lyst til å si det til ham!

Så for min del kan et kompliment for øynene være større enn noe annet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg kan jo ikke nekte for at disse svarene tok en mye mer positiv vending enn jeg hadde trodd på forhånd. Da velger jeg å tro at jeg faktisk er litt bedre enn jeg har trodd hittil.

Takk for svar og økt selvtillit ;)

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Elsker å komplimenter for mine øyne :) Og når jeg sier til en gutt at jeg digger øynene hans så mener jeg det virkelig. Funnet ut at jeg syne brune øyne er penest, mens blå er mest søtt og sjarmerenede, grønne kan være ganske nydelig de også, men penest på jenter. Men det er nå min mening :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 18 år senere...
Festus skrev (På 20.7.2006 den 16.53):

Skriver under på denne jeg!

For å legge merke til øynene, må de være "spesielt utstrålende" eller hvordan man skal si det.. Øynene er det viktigste for meg når jeg legger merke til menn...

🧡🧡

Anonymkode: e4366...0d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mange øyne som er lukket for godt siden denne tråden ble laget.

Anonymkode: b4c6a...f6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Mange øyne som er lukket for godt siden denne tråden ble laget.

Anonymkode: b4c6a...f6b

😂 Ramlet plutselig borti 

Anonymkode: e4366...0d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...