Gå til innhold

LT og gullungene

Fibonacci

Anbefalte innlegg

Håper dere hadde en hyggelig og morsom grillfest.

Hvis de grønne fingrene dine trenger litt utfordringer, kan du bare ta en tur hit. Her går det etter prinsippet om minst mulig vedlikehold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Grillfesten var veldig koselig ja! Været slo ikke helt til, så vi satt inne og spiste da.

Har vel egentlig nok med min egen hage, Fjellrypa, var på hagesenteret i helga og kjøpte enda mere som skal plantes ut. Ellers har vi fått rydda bort alt fra terrassen på garasjetaket nå, leide en container som vi fylte med planker og annet skrot fra loftet, bodene og hagen. Nå er det bare takplater igjen der oppe, og noen snekkere skal komme og rive opp det også, og legge helt ny terrasse der. Taket der har vært lekk i flere år, men nå skal det endelig fikses!

I kveld har jeg tenkt meg på trening, og håper å trene en kveld til denne uka hvis det klaffer sånn. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vel egentlig nok med min egen hage, Fjellrypa, var på hagesenteret i helga og kjøpte enda mere som skal plantes ut.

Fillern! :D

Høres ut som dere får det fint. Er formen din bra om dagen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Formen min er litt opp og ned, jeg får fortsatt migreneanfall rimelig ofte, og det sliter på. Skal til en nevrolog i slutten av juli, og håper å få noe mer svar og forebyggende medisiner...

I går fylte godjenta vår hele 3 år! Det ble behørig markert, vi har hatt bursdagselskaper både i går og i dag. Hun har fått masse fint, og kost seg med gjester og kaker og endeløs bading i bassenget i varmen. Det har vært over 30 grader her i dag, og etter endt barnebursdag heiv vi oss i bilen og dro til stranda for en forfriskende dukkert. Helt herlig!

Om en uke er det ferie, og vi skal først en tur til Danmark, så til Kristiansand, og så videre til Tønsberg og hytta i Skjeberg. Ferien avsluttes i Bergen, hvor broren min og hans kjære gifter seg 25. juli. Må ut og se på kjoler til uka, og få på plass en liten tale til lillebroren min ;)

Vet ikke om jeg kommer inn her så mye fremover, så jeg vil ønske alle som stikker innom boka mi en super sommer! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper nevrologen finner ut av det, høres veldig slitsomt ut å ha det sånn.

Ferien avsluttes i Bergen, hvor broren min og hans kjære gifter seg 25. juli. Må ut og se på kjoler til uka, og få på plass en liten tale til lillebroren min ;)

Jeg skal i bryllup samme helga, og må også på kjole-jakt. Du får si fra hvis du finner en fin kjole. ;)

God sommer til deg også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjellrypa: Jeg fant en veldig fin kjole (lilla, lang Sophie Faroh) på Skonnord på Ski storsenter, satser på å bruke den både i dette bryllupet og når søsteren min gifter seg i september! Må bare kjøpe sko og veske til.

Nå begynner vi å få reisefeber, det meste er pakka og klart og vi tar ferge til Danmark i kveld! Håper ikke regnet følger etter oss nå... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

• 2 uker senere...

Så koselig at dere er innom, smile og Niennah! :klem:

Nå er vi hjemme igjen, men bare for et par dager. Vi har hatt en kjempefin ferie, men sol og varme har vi ikke hatt så veldig mye av riktignok. Men vi har hatt veldig få hele dager med regn, kun en (tror jeg). Danmark var bare herlig, og vi fikk bada, dratt på sightseeing på Grenen, i Skagen og Råbjergs Mile, lekt fra oss i Fårup Sommerland og kosa oss med mye god mat og drikke. I Kristiansand så vi selveste kaptein Sabeltann, og det var veldig stas for de små. Vi besøkte også Kardemomme by og så mange spennende dyr, bl.a. løve, tiger, sjiraff, ulike arter av aper, slanger, krokodiller m.m.

Vi har vært hos mannens familie i Tønsberg, og hatt et par strandturer, byturer og masse sosialt samvær med slekta hans. På hytta til foreldrene mine traff vi broren og søsteren min, dro på besøk til et vennepar som fikk barn i april, vandra i Gamlebyen i fredrikstad og lekte i Kulåsparken i Sarpsborg. Et stort høydepunkt for min del var da mannen og jeg dro på kino og så Harry Potter på søndag. Kjempebra film!

Fredag drar vi til Bergen, i bryllupet til broren min og forloveden hans. Gleder meg veldig, i hvert fall til talen min er overstått og jeg kan slappe av og kose meg! :lol:

Endret av La Traviata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen! Nå er vi tilbake fra et kjempeflott bryllup, og talen gikk så fint så (men jeg var aller sist ut, og måtte sitte og grue meg gjennom hele middagen!) I morgen er det jobb igjen, og det er jeg nok ikke helt klar for, etter 3 ukers ferie! Men men!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...
  • 2 uker senere...

Annonse

Her kommer jeg og kikker innom:)

Long time no see:)

Håper dere har det bra alle sammen og at vi sees litt mer her inne etterhvert!

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Hei Fjellrypa, iingvild og Skytte! Beklager mitt lange fravær. Hverdagen er travel, og jeg har virkelig forsømt denne dagboka.

Ting skjer. Jeg har vært i veldig dårlig form denne høsten, migrenen har til tider dominert hele tilværelsen min og det har ikke vært lett. Jeg har fortsatt i gj.snitt 3 anfall i uka, og da har jeg sterke smerter og kaster gjerne opp. Har prøvd ut div. forebyggende medisiner, men hittil har ingen av dem virkelig hjulpet.

Likevel; høsten har hatt sine lyse sider. Lillesøsteren min giftet seg i september, og det var virkelig et flott og rørende bryllup. Jeg holdt tale, og det gikk fint :)

Uka etter hadde vi en ukes ferie i Tyrkia. Herlig med sol og varme!

Brage og Ylva er bare verdens beste unger. Solstrålene mine! Brage fyller 5 år om noen uker, det er utrolig hvor fort årene går. Han er så stor og flink gutt, som kan skrive navnet sitt og skal begynne på skolen neste år. Ylva har blitt stor jente hun også, har vokst masse i sommer, er fornuftig og omtenksom i bunnen, men også glad i å finne på rampestreker og få oss til å tenne på alle plugger.

Hun elsker å synge og "opptre", og å leke med babyen sin (dvs dokka). Barna går på samme avdeling i barnehagen nå, og det ser ut til å gå veldig bra.

Jeg er så lite innom her for tida, at jeg ikke har fått oppdatert meg i andre dagbøker på lenge. Men jeg er altså ikke heeelt borte. Skal prøve å skjerpe meg framover ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lenge siden jeg har vært inne her også, tror du har detti ut av "Mine innlegg". Herved på plass igjen!

Migrene er noe forbannet herk. Mannen har vært plaget mye av det, har nå fått nesespray som hjelper litt. For ham har det vært viktig å se på årsakene til at det dukker opp, som i hovedsak f.eks. er mangel på/dårlig søvn. Men det er vel forskjellig hva det skyldes. Håper du blir bedre av det, tre ganger i uken høres jo voldsomt ut. :klemmer:

Ungene blir fort store ja, uten tvil! Har dere tenkt noe mer på en nummer tre da? Her er vi i tenkeboksen, men svaret synes uklart. Mange gode grunner til IKKE å få det, spesielt en hel haug med praktiske ting. Så det spørs. Men avgjørelsen er ikke tatt her enda i hvert fall.

Ha en fin en - nå skal jeg følge deg videre i hvert fall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig med hilsen, Imax! :)

Vi har tenkt på en til ja... men akkurat nå må planene vente! Jeg må bli bedre av dette migreneherket først... men det må nok bli i løpet av neste år hvis det i det hele tatt skal skje! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Snufs! Hark! Host! Jeg har blitt så forkjøla, med feber og vondt i kroppen, og i disse svineinfluensatider tenker man jo fort i de baner. Håper ikke jeg har smitta noen, vi hadde masse folk her i helga i anledning Brages 5-årsdag. Har ikke hørt om noen som er syke ennå, heldigvis. Skulle vært i en kjær grandtantes begravelse på fredag, men må nok pent holde meg hjemme. Wææææhhh...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...