Gå til innhold

LT og gullungene

Fibonacci

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hvordan går det med dietten? Merker du stor forskjell?

Spa-helg høres utrolig deilig ut. Definitivt en gave jeg hadde tatt godt imot jeg også...

Jeg er ute på en liten julerunde, så

GOD JUL

OG

GODT NYTT ÅR

til dere alle fire!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer også på hvordan det går.

Hva har du gjeninnført nå?

Skjønner at du blir matlei, men det hjelper sikkert på når du lærer deg nye oppskrifter, og etter hvert har du kanskje også gjeninnført endel matvarer (forhåpentligvis :tommel: )

Fant en side her som har oppskifter for de med allergier:

http://www.matoppskrift.no/sider/diettsok.asp

Det kan være du finner noe der som frister?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Takk for link, jeg har noen faste oppskrifter jeg bruker nå. Har gjeninnført bl.a. ost (det gikk ikke så bra), gjær (det ble ingen stor effekt, men litt ubehag og sånt), sukker og alkohol (det virker som jeg tåler sjokolade og sånt bedre enn rødvin).

Vi har hatt en veldig fin jul! Julaften var vi hjemme hos oss selv, med min familie på besøk. Spiste pinnekjøtt og kosa oss verre. Ylva avslørte julenissen, men synes det var topp likevel! :ler:

Ungene fikk masse fint til jul, og det gjorde vi også. Mannen ga meg billetter til Flaggermusen i Operaen i februar, det blir stas (har ikke vært i den nye operaen ennå) :hoppe:

Ellers fikk jeg en del gavekort og penger, litt klær, bøker, film og et strykejern (det var faktisk meget etterlengtet, selv om jeg ikke fins det spor huslig i utgangspunktet).

Brage fikk nye ski og staver, og Ylva bl.a. lekekomfyr og kjelesett, så nå lager hun mat hele tida. Sammen fikk de en kjempefin Stiga-kjelke de begge kan sitte på. Nå venter vi bare på snøen!

I romjula har vi vært på besøk hos mannens familie, vært i 2 juleselskaper og ellers slappa av og gått turer og vært på kino (Max Manus for meg og mannen, Et lite juleeventyr da barna var med). Nyttår feira vi her hjemme med venner på overnattingsbesøk, det spøkte riktignok litt for den kvelden, for jeg fikk høy feber og vondt i kroppen, pluss rar mage mandag kveld. Nå har det verste gitt seg, heldigvis.

GODT NYTT ÅR til alle som er innom og gidder å lese eller legge igjen noen ord hos meg! :klem:

Endret av La Traviata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt nytt år. Ser det er veldig lenge siden jeg har vært her inne. Skamme meg, men har liksom ikke tid. Håper alt er bra med dere:) Ser innom her innimellom, og lurer på om tredjemann er på vei, men er jo ikke det :) Men ganske hektisk med to, men veldig koselig. Du har så nydelige unger.

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest kaffedama

Håper du også blir ordentlig frisk snart!

Og GODT NYTT ÅR! :)

Jeg krysser fingrene for litt snø så ungene får prøvd kjelka... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsener alle sammen! Må tenke hardt nå Zarah, hvem du kan være... Gi meg gjerne noen hint ;)

Magen min har vært dårlig siden nyttårsaften, litt av og på. Har ikke spist noe uvanlig, så det er nok bare en kjip sjau. Men jeg er i ganske ok form. I går var det planleggingsdag i barnehagen, og jeg hadde ungene hjemme. Turde ikke gå så langt fra huset (og doen) men vi lekte ute i gata og rundt huset.

Vi tenker på å bygge ut loftet, fordi vi uansett må bytte taket snarest. Er bare litt usikker på om vi skal tørre å satse på det firmaet vi hittil har hatt kontakt med. Tilbudet vi har fått fra dem er ifølge mange vi har snakka med, uvanlig billig... og de har ikke tatt med trapp opp til loftet, som i seg selv koster flesk. Husbygging er vaaanskelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei La Traviata! :)

Lenge siden jeg har vært på besøk her. Morsomt å oppdatere seg på livet ditt og barna! Har du noen nye bilder av dem?

Husbygging høres spennende ut. Jeg skjønner at det er utfordrende, men det høres bare deilig ut å ha større potensiale der man allerede bor, framfor å flytte (særlig i disse dager!).

Ellers god magebedring :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt vel her, men unntak av en lei forkjølelse som henger i. Men ellers er det bra med mann, jobb og det meste annet! :) Og mange interessante bøker å lese, selvsagt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har visst brukt opp lagringsplassen min her på KG når det gjelder bilder! Er du på Facebook, Ciara? Kan sende deg PM jeg :)

Endret av La Traviata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

• 3 uker senere...

Takk Sandra! Julekortbildet var et av mange flotte barnehagebilder. Veldig fornøyd med fotografen i år altså! Kan sende deg bilder på mail, ellers så ligger det mange bilder på Facebook for de som kjenner meg der :)

Det er heeeeeelg! :danser:

Uka har fløyet avgårde, som vanlig. Forrige uke var begge ungene syke, og særlig for Ylva hang det i lenge. Begge hadde høy feber og masse hoste og snørr og tårer over mange dager. Men nå er de friske og raske igjen, og vi krysser fingrene for at det er lenge til neste "runde".

Skal snart begynne søknadsprosessen til kommunen om å få bygge ut loftet. Spennende... og litt skummelt!

Det skjer ikke så mye nytt ellers, men vi har det bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:klemmer:

Takk for bursdagshilsen La Traviata. Så hyggelig at du husket det!

Håper dere har det bra, og fortsatt holder dere friske og raske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Sandra! :klem:

Kroppen min vil virkelig ikke samarbeide for tida. Altså, magen har jo blitt bedre (går fortsatt på diett, selv om jeg av og til spiser litt sjokolade eller tar et glass rødvin) men skuldrene, nakken og hodet er ikke noe bra akkurat nå :(

Jeg har hatt konstant hodepine i mange mange dager nå (snart en uke). Det var veldig intenst mandag og onsdag, såpass at jeg var nær å kaste opp av smerter. Trodde det var migrene, for det kjennes sånn ut for meg, men legen min mener at det er muskulært. Jeg er veldig stiv i skuldrene og nakken. Hun sykmeldte meg i 2 uker, og i går dro jeg til en akupunktør for å få hjelp (hverken migrenemedisin eller Paralgin forte hjalp noenting, så jeg var DESPERAT...). Aku-dama syntes det hørtes ut som migrene, og satte nåler i begge ørene (mest på den sida hodepinen sitter). Og mens jeg lå der, så kjentes det som selve hodepinen letta, og det var så utrolig godt! Smertene i nakken ble til tider verre mens jeg lå der, men alt i alt tror jeg akupunktur hjalp, jeg altså! Jeg fikk noen "øredobber" som skal sitte i øreflippen og virke til de faller ut selv. Og *bank i bordet* jeg har hodepine i dag, men ikke i nærheten av så ille som det var tidligere i uka.

Ellers er det skikkelig vinter og snø her nå. Ungene har gått på ski (Ylvas første skitur var på lørdag) og akt på den nye kjelken de fikk til jul :) Kjempestas!

Endret av La Traviata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff da LT, det hørtes ikke bra ut :(

Håper akkupunkturen og øredobbene har god effekt.

--

Gøy med snø! Jeg synes man får brukt vinteren så mye bedre når det er kaldt med snø. Aking og ski og skøyter.

Det skulle komme endel snø til helgen også visst.

God helg da :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, det der høres utrolig slitsomt ut.

Jeg går forresten til en fotsone/akupunkturdame som er veldig flink (tips fra Kaffedama i sin tid), og hun er i alle fall veldig god på å ta knekken på muskelspenninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...