Fibonacci Skrevet 19. juni 2007 Forfatter #1301 Del Skrevet 19. juni 2007 Takk for det, Glossy og smile! Jeg nyter ferien min, men mye avslapning blir det jo ikke akkurat! I går dro Ylva og jeg på shopping. Fikk bra fangst synes jeg! Var innom en ny sportsbutikk borti her og fikk meg vindstopper fleecejakke og redningsvest til Ylva. Kjøpte gardiner til rommet hennes, litt klær og annet småtteri, og handla inn mat for hele uka. Brage holdt på renne bort i barnehagen da vi henta ham da... Han har jo shorts og T-skjorte liggende der, men de hadde ikke skifta på ham så han løp rundt i langbukse og langerma og var skikkelig gretten. Da vi kom hjem fikk han bare av seg alt og så fylte vi opp bassenget hans i hagen! Han elsker å gå rundt uten noenting, og var flink til å si fra når han måtte tisse og sånt. I dag våkna Ylva litt for tidlig. Hun satt i senga og klappet og ropte høyt og ville opp kl. 6, så det var bare å stå opp ! Så spiste vi frokost og kjørte Brage i barnehagen. Koselig å ta seg litt god tid med leveringa, jeg fikk en kaffekopp og satt der og skravla litt, assistentene og barna ville så gjerne kose og leke med Ylva, og Brage likte veldig godt at jeg satt der sammen med ham en stund! Nå har jeg lagt Ylva i vogna for en dupp. Har tenkt å starte på husvasken. Støvsuge og vaske gulvene, og ta badene! Etterpå må vi komme oss ut på tur, for været er helt nydelig (litt kaldt nå, men det blir sikkert varmt i løpet av dagen). Ha en fin dag alle sammen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madden Skrevet 19. juni 2007 #1302 Del Skrevet 19. juni 2007 Innom med en god på en fin-fin tirsdagskveld! Håper dere fikk en flott dag i finværet! Vi har storkost oss ute i kveld, herlig når skinner og det er varmt og fint! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kaffedama Skrevet 20. juni 2007 #1303 Del Skrevet 20. juni 2007 Hei hei! Kos deg i ferien din! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susanna Skrevet 20. juni 2007 #1304 Del Skrevet 20. juni 2007 Så koselig å bli bedt på kaffe en gang i blandt i bhg da, slikt skjer ikke i Jonas sin bhg ihvertfall Men det hørtest veldig kjekt ut å kunne gjøre slikt! Apropo å stå opp 06 ja, det gjør Jonas stort sett hver bidige dag, det er TIDLIG altså!! Prøver å fortelle han at han godt kan sove en time ekstra i blandt, han er sååå enig hver kveld, men det funker selvfølgelig ikke De er jo så skjønne når de våkner disse små nurkene (kaller Jonas også nurk enda til tross for at han er litt større enn hva betydningen av nurk tilsier ) de er helt i hundre og et evinelig STORT smiiil!! :rødme: Kos deg i ferien!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 21. juni 2007 Forfatter #1305 Del Skrevet 21. juni 2007 Madden, kaffedama og Susanna: I dag lot frøkna meg sove helt til halv 7! Men likevel er jeg trøtt... lurer på om det skyldes gresspollenet og kombinasjon med å ikke klare å legge meg tidlig om kvelden... I går var jeg på jobben med Ylva. hadde et møte med mine to ekstra-veiledere, hvorav den ene er i permisjon og hadde med seg sin lille gutt på 5 måneder. Det gikk fint, tingene mine ser bra ut og jeg skal prøve å komme litt videre nå i ferien (har jo bare et knapt år igjen på doktorgraden, så må nesten gjøre det). Men vi koser oss masse og går turer etc. Og så er det som vanlig masse husarbeid som venter, men jeg prøver å ta litt nå og da og vil heller utnytte dagene enn å holde på hele tida i huset. Vi håper å få ferdig rommet til Ylva i løpet av helga! Brage er veldig opptatt av ting som har blitt ødelagt, og vil så gjerne reparere dem! På hytta har det stått en leketraktor fra da vi var små, sørgelig medtatt og rusten, og nå hadde begge forhjulene falt av. Men Brage insistrerte på å reparere, selv om bestefar mente at det ikke gikk, og dro og kjøpte ny lekebil til ham. Etter mas om å "jepajeje" hele helga på hytta tok jagggu bestefar med seg traktoren på fabrikken der han jobber og fikk den fiksa på verkstedet. Så i går, oppe hos mamma og pappa fikk Brage kjøre den gamle trraktoren igjen , og gjett om det var stas! Brage er definitivt ikke noe bruk-og kast-menneske, bra det! Nå venter klesvask, rydding av kjøkken og lang trilletur! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madden Skrevet 21. juni 2007 #1306 Del Skrevet 21. juni 2007 Fikk tårer i øynene av å lese om den gamle traktoren som Brage trykket så til sitt hjerte...for en herlig liten tass! Og for en herlig liten historie!! :rødme: Ser du har hatt fullt opp i dag! Effektiv du vennen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smile Skrevet 23. juni 2007 #1307 Del Skrevet 23. juni 2007 Det er jammen meg en fornuftig sønn du har!!!! Hvordan går det med rommet til Ylva? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 24. juni 2007 Forfatter #1308 Del Skrevet 24. juni 2007 (endret) Hei Madden og smile! Vi er tidlig oppe en søndags morgen! Været var grått i stad, men ser lysere ut nå! Håp om solgløtt Brage fikk sommerklippen i går, og ble fin og kort på håret! Ylva er i farta, og er veldig ivrig på å reise seg opp nå. Hun blir kjempesinna hvis hun ikke får det til! På fredagskvelden var jeg på Strawberry daquiry-fylla *fnis* Hadde det kjempegøy med noen venninner og formen var forbausende bra dgen derpå Resten av gårsdagen foregikk stort sett inne. Vi fikk besøk av foreldrene mine, lagde moussaka fra bunnen av, drakk gresk vin og spiste iskake og jordbær. Så på film og koste oss! I dag skal mannen legge lister på rommet til Ylva. Jeg skal ha barna med på tur, men håper på bedre vær enn det er nå (grått og disig, men opphold). I kveld skal vi i bursdagsselskap! :-D Endret 24. juni 2007 av La Traviata Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smile Skrevet 24. juni 2007 #1309 Del Skrevet 24. juni 2007 Kjekt å lese om hverdagen deres! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 25. juni 2007 Forfatter #1310 Del Skrevet 25. juni 2007 (endret) Koselig at du titter innom smile! Mannen ble ferdig med å legge lister i rekordfart i går! Han har jammen blitt mer handy med åra! Jeg gikk lang tur med ungene i går, og vi unngikk heldigvis regnet! Skal ut på tur i dag også. Og så skal jeg handle litt og forberede bursdagsfest for Ylva... det nærmer seg nå! Denne uka har vi litt planer, utenom de vanlige rutinene og turene! Skal treffe litt folk, alltid koselig det! Og så skal jeg og Ylva en tur på IKEA Neste lørdag er det overraskelsesfest for en venninne som nå blir ferdig med hovedfaget sitt! Og på søndag kommer masse familie hit på felles bursdagsfeiring for Ylva og moren min Ylva er helt propell for tida, og vil aller helst bare gå mens vi holder henne i hendene. Her er et lite bilde: Endret 25. juni 2007 av La Traviata Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kaffedama Skrevet 25. juni 2007 #1311 Del Skrevet 25. juni 2007 Ylva er nydelig! Og Brage også, fantastisk historie om den traktoren... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madden Skrevet 25. juni 2007 #1312 Del Skrevet 25. juni 2007 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 26. juni 2007 Forfatter #1313 Del Skrevet 26. juni 2007 (endret) Madden: Nå lader vi opp til bursdag her i heimen! Mannen har nå kjørt avgårde for å henge opp en gratulasjonsplakat og ballonger på E6 der Ylva kom til verden for snart ett år siden! Og jeg skal bake sukkerbrød etterpå, håper jeg får det til da... det er min mor som kan sånt, jeg har aldri lagd det før! Driver og mimrer litt nå, fra tida før Ylva ble født... det er så rart at det er ett år siden alt sammen Dette skrev jeg i dagene før hun kom: 23. juni Kl. 14:40 Har stort sett ligget og sovet i hele dag! Natta var jo en pine, som dere har skjønt. Jeg var oppe en stund, men da jeg skulle prøve å legge meg igjen starta sirkuset. Lillesøster romsterte så fælt at det var helt umulig å sove. Skjønner ikke hva hun drev med jeg, hun pleier ikke å være fullt så propell! Mannen foreslo at vi skulle gå ut og spise i kveld, for å feire St.Hans og sånt. Men jeg vet ikke om jeg orker å dra ut blant masse folk egentlig! Føler meg som en uelegant og oppblåst flodhest, og har nesten ingen klær som passer! Har mest lyst på en hjemmekveld jeg. Vi får se hva det blir til! Kl. 03:33 Er oppe for å ta noe mot halsbrann - jeg får det ikke så ofte, men det var sikkert pga den sterke pizzaen vi spiste i kveld! Og så kommer det en del slim her... *gruble, gruble* 24. juni Kl. 14:05 Har harde kynnere nå, masse nedpress, føles som jeg må skikkelig på do! Kl. 02:38 Vi har kost oss med kino og mat på Peppe´s etterpå! Vi prøvde å huske sist vi var på kino eller ute og spiste, og kom fram til at den siste filmen vi så var "King Kong" i romjula! Så det var jammen på tide. Hadde litt problemer med å konsentrere meg om filmen. Fikk noen kraftige kynnere med sinnsykt nedpress, det gjorde skikkelig vondt, særlig i symfysen. Og det føltes som underlivet ble sprengt... Klarte nesten ikke gå etterpå! Kom oss inn på Peppe´s, fikk gått på do, etter det føltes det litt bedre. Spiste god mat og dro hjem etterpå, jeg var veldig klar for å legge meg, men jeg fikk jo selvsagt ikke sove. Nå har forresten lillesøster fått hikke! Selv om jeg er veldig klar for å bli kvitt magen nå, kan jeg fortsatt ikke fatte at det skal komme en baby ut av meg om ikke lenge... Det er liksom for utrolig til å virkelig skulle skje! Men plutselig så er hun her, og det blir et helt nytt liv igjen, med pupping, bleieskift, kos, skrik og hele pakka! 25. juni Kl. 16:21 Vet ikke hvor lenge jeg holder ut dette her! Etter en liten spasertur i Drøbak sentrum, og besøk på Donald Duck-utstilling, klarte jeg neste ikke ta et eneste skritt til. Har sånn nedpress, det gjør vondt å bevege seg! Kl. 20:58 I stad fikk jeg litt mer forhåpninger til action, for da fikk jeg noen vonde tak i ryggen, og det føltes som det kom noe i trusa. Men det var bare vanlig utflod, og ryggvondtene slapp taket. Hvor lenge jeg skal gå sånn, er uvisst! Må prøve å tenke på noe annet, ellers blir jeg bare sprø! 26. juni Kl. 07:40 Her sitter jeg fortsatt med stormagen min! Men har sovet hele natta, småvåkna litt av vondter i ryggen og nedover rompa, men ikke vært oppe en eneste gang! I går kveld kom det enda mere tykt, blankt slim. Nå har mannen og Brage dratt avgårde i barnehagen og på jobb. Har noen tak innimellom, men det er ikke rier dette her, så jeg tror ikke det skjer noe mer ennå. Kl. 20:21 Æsj og uff. Hver gang jeg kjenner noe som kan minne om rier, så gjentar det seg et par ganger og så forsvinner det bare helt igjen. Er jo greit å slippe "maserier", men jeg blir så utålmodig av dette! Endret 26. juni 2007 av La Traviata Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
søndagsengel? Skrevet 26. juni 2007 #1314 Del Skrevet 26. juni 2007 Jeg får frysninger av å lese beskrivelsene av den siste tiden før hun ble født! Tenk at det er et år siden!! :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iingvild Skrevet 27. juni 2007 #1315 Del Skrevet 27. juni 2007 Koselig å lese! Utrolig at det er gått et år, men Ylva har også blitt ei stor jente i løpet av året! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 27. juni 2007 Forfatter #1316 Del Skrevet 27. juni 2007 (endret) Kjære jenta mi! I dag er det 1 år siden du kom til verden! Du overrasket oss alle ved å ville ut underveis til sykehuset, men ut kom du, og pappa tok imot deg, og det gikk veldig fint alt sammen. Du er ei nyyydelig jente med strålende humør, ei ordentlig tulle-og kosejente som vi er ufattelig glade i. Dine gledeshyl fyller huset, bablinga di får oss i godt humør, og Brage elsker å kose deg hardt! Litt for hardt iblant, men du vet å si fra! Lille, store jenta vår, du kommer til å spre mye glede i årene som kommer, og mamma og pappa er veldig rørt i dag og tenker på oss tre, i bilen, etter at du var kommet, mens vi venta på ambulansen og det er ikke fritt for at mamma feller en tåre i dag GRATULERER MED DAGEN KJÆRE YLVA! Endret 27. juni 2007 av La Traviata Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iingvild Skrevet 27. juni 2007 #1317 Del Skrevet 27. juni 2007 Hurra for Ylva som har bursdag! Blåser hun ut sitt første lys mon tro? Hilsen fra Ingvild Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 28. juni 2007 Forfatter #1318 Del Skrevet 28. juni 2007 (endret) iingvild: Joda, Ylva blåste ut sitt første lys (med litt hjelp!) Den store dagen er vel overstått. Snuppa var helt i hundre over gaver, oppmerksomhet og kake! Og det beste av alt var selvsagt papiret Hun fikk masse fint; Brio gåvogn, klær, penger, dukkehus og kassa-apparat (som Brage straks kasta seg over så hun nesten ikke slapp til). Brage fikk også noen trøstegaver, en verktøykasse og et lite fly. Så var det tid for bløtkake, og Ylva spiste over et stykke selv... hun satt der og lekte/spiste av skjea, brukte fingrene, fikk selvsagt grise så mye hun ville! Jeg har forresten aldri hørt henne si "takk takk" så mye som i går! Det kom i ett sett! Hun sier også veldig tydelig "nei" og "hei" og så noe som jeg tror skal bety Brage :-D Hun var ikke mye trøtt ved den vanlig leggetida, ei heller broren, så det ble seint før de sovna, og ingen av oss var våkne før 8 i dag! Jeg trodde ikke mine egne øyne Brage har vært på tur til akvariet med barnehagen i dag! De kjørte buss ned dit, og det var veldig stas vet dere Ylva og jeg har vært på IKEA, og handla masse fint til barnerommet hennes! Lekekasser, teppe til gulvet, hyller, lamper, kosedyr, en froske-sittemøbel-ting, bilderammer og sengetøy! Kjøpte også et malestaffeli til Brage og noen oppbevaringsbokser for å prøve å få orden her på kontoret... Så dro vi for å handle sko for penger vi fikk i går. Det ble to par; Ponny-sandaler og Geox joggesko! Fiiine altså :-D Har vært så spent i dag, ei høygravid venninne av meg sendte melding i morges om at vannet hadde gått og de var på vei til sykehuset! Håper det er overstått snart... Endret 28. juni 2007 av La Traviata Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 29. juni 2007 Forfatter #1319 Del Skrevet 29. juni 2007 Venninna mi fikk en liten gutt i natt! Hun har en gutt fra før av, som er 13 dager yngre enn Brage! De har lekt en del sammen, men nå er det lenge siden sist. Vi får prøve å komme på barselbesøk etter ferien! Her er det grått og trist i dag. Kjeeedelig vær altså! Vi skal ut på tur etterpå, har et par ærend nedi sentrum. Hente en pakke på Posten og prøve å finne noen gaver. Og så skal jeg støvsuge her hjemme og ordne litt til bursdag i helga! Ha en god helg alle sammen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madden Skrevet 30. juni 2007 #1320 Del Skrevet 30. juni 2007 Riktig god helg snuppa! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå