Gå til innhold

LT og gullungene

Fibonacci

Anbefalte innlegg

Gjest Myztica

Bare innom og titter litt. Lenge siden jeg har vært innom deg kom jeg på :ler:

Så bra at Ylva er i form igjen! Krysser fingrene for at det forblir slik :tommelsmil:

Så herlig at Ylva har sagt mamma da :hjerte: Snuppa og har sagt "mamma", men tror det fortsatt bare er en tilferldighet :roll:

God helg :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I kveld har vi spist greske wraps med kyllingkjøttdeig - kjempegodt! Brage spiste masse! Etter middagen lekte vi litt med et dyre-lotto han fikk til bursdagen sin. Han var veldig flink til å finne de riktige brikkene!

Han kjørte rundt på gulvet med bilene og traktoren sin i stad, og stoppa så opp ved Ylva, ga henne en stooor klem og sa "Min!" :hjerter_rundt:

TV-kveld i kveld, med både Nytt på nytt, Skavlan eller Thomas & Harald og kanskje en film seinere?

Fikk skifta på sengene våre i ettermiddag, så det blir ekstra deilig å hoppe i køya i kveld. :sove:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:grine:

Ylva er syk igjen!

Hun kasta opp i natt, og har feber. Hun er forstoppa også! Har snakka litt med broren min som er lege, han mente vi skulle se det litt an...

Har vært og handla litt i dag, bl.a. kjøpt Istid 2 på DVD, som vi koste oss med i stad mens vi slurpa i oss smoothies. Brage lo av ekornet! Og det gjorde vi også! :ler:

Føler meg ærlig takt som et vrak i dag, men ser fram til litt lørdagskos med mannen etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Utrolig slitsomt at det ikke gir seg! Har dere noe sjans til å få avlastning av feks besteforeldre? Håper å se deg på neste treff (når vi får somlet oss til å avtale ett)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Håper dere får kost dere masse hele familien, selv om Ylva er litt syk igjen. Håper hun er frisk igjen nå.

:):klem: fra iingvild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:legrine: Sier hun mamma!!Ååå det må være herlig ja...*sukk*

Og Brage er jo en kjernekar som vanlig han da!Som husker på å kose med lillesøss midt i leken!Det er skikkelig søtt!

Og bra å høre at alt var fint på kontrollen!

Men slett ikke bra å høre om all denne sykdommen som forfølger dere værre enn pesten altså...Håper noen kan hjelpe dere litt ja,jeg skjønner ikke hvordan dere greier med alt når dere blir syke selv også...ordne i hus og ta rede på barna,hente og bringe...Men det er vel sånn det er,må man så må man...

Håper inderlig at dere er friske og raske snart! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for at dere stikker innom, miiip, Murmelmy, Murf, iingvild og Skytte! :klem:

Vi har fått legetime i ettermiddag, Ylva er verre i dag. Hun har kasta opp mye i helga, og i dag hoster hun nesten uavbrutt (men får sove litt innimellom) og er mye tettere pluss har fått øyekatarr igjen...

Snille pappaen min henter Brage i barnehagen i dag, og har tilbudt seg å gjøre det hele uka. Hva skulle vi gjort uten de supre foreldrene mine! :hjerte:

Synes det er fælt å se Ylva sånn, og at det liksom "aldri" går over. Men samtidig er det mange som har det verre enn oss også. Tenker på de som har kronisk og alvorlig syke barn f.eks.

Og så sender jeg mange tanker til Karius og familien hennes i dag... :cry:

Trass i sykdom fikk vi da noe ut av helga som var. I går bakte jeg og Brage Daim cookies (oppskrift fra Havfrua) og så fikk jeg gått meg en times tur i det fine været! I går kveld var Brage og jeg i bursdagen til kusina mi også. Kjempekoselig!

Egentlig skulle jeg ha vaska huset i går, men prioriterte det ned. Mannen støvsugde litt, og så får jeg ta det litt innimellom andre ting tror jeg. Klesvask må jeg også kjøre, sofaen ble spydd ned i går... Takk for vaskbare trekk! :Nikke:

Endret av La Traviata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg kjempesliten. Måtte vente over en time hos legen, og Ylva hosta hele tida. Han fant kjapt ut at hun har ørebetennelse, og sett i sammenheng med det han kalte "særegen og ustoppelig hoste" så skrev han ut en antibiotika som også skal fange opp de mer utypiske bakteriene. Han sa også at hvis hun blir verre så må hun legges inn rett og slett... men vi får håpe vi blir kvitt det nå!

Har vært og henta medisinen hennes, og skal spise litt, for jeg er helt utsulta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt dere kom til en lege som tok det hele på alvor :Nikke:. Nok av dem som sier "ingenting galt" og sender en ut av døren igjen uten noe særlig form for hjelp...

God bedring til Ylva-snuppa :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Murmelmy: :kyss:

En god nyhet: Ylva liker medisinen sin! Smatter det i seg og er veldig fornøyd. Ikke fullt så fornøyd med nesespray og øyedråper riktignok, hun har lært seg å knipe igjen øya så det er komplett umulig å komme til med øyedråpene!

Det har kommet snø her i natt og i morges. Så kanskje like greit at vi må være innendørs! Har pusla litt i huset i dag, og snakka med svigerinna mi på telefonen. Og så har jeg gomla i meg noen Daim cookies... :sjenert:

Ylva kasta opp kl. 6 i dag morges, men jeg fikk hoppa ut av senga i tide så det bare kom over henne og meg... så nå har hun ikke flere rene og tørre pysjer! Vi skulle jo kjøpe tørketrommel... får nevne det for mannen i dag! ;)

Vi dropper hytteturen til helga, det blir for tett opptil sykdom selv om Ylva skulle bli bra til da. Det er jo meldt kaldere vær også. Får håpe vi får til en tur seinere, er jo fortsatt en stund igjen av vinteren!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En god nyhet: Ylva liker medisinen sin! Smatter det i seg og er veldig fornøyd. Ikke fullt så fornøyd med nesespray og øyedråper riktignok, hun har lært seg å knipe igjen øya så det er komplett umulig å komme til med øyedråpene!

Enda godt dere fikk noe med god smak! Mye antibiotika som smaker utrolig vondt, til tross for smakstilsetningene.

Får håpe dere får sjans til en ny hyttetur med litt vintervær! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å endelig finne ut av hva som feiler Ylva! Håper antibiotikaen virker i superfart så hun blir frisk og kvikk igjen!

Daim cookies du...det hørtes virkelig godt ut!!undres om du har noen igjen!? :sjenert::ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem: til deg.

Ikke gøy med syke barn.... Amelia er også syk med ørebettenelse, halsbettenelse og tendens til falsk krupp. Hun fikk også antibiotika... Uff fælt og se barna syke altså... Ikke kan forklare hva som er galt heller...

God bedring til dere i heimen

Klem....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Murf, Madden og Felicity: :klem:

Leit at jenta di også er syk F! God bedring! :kose:

Madden: Du, de cookies´ene forsvant som dugg for solen... Jeg skjønner ikke hva som skjedde jeg... :sjenert:

En slitsom natt, Ylva hosta i ett sett! Ble ikke noe særlig søvn på meg. Går rundt som en zombie, håper vi får slappet av litt senere i dag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutta mine har vært på svømming, men hvor blir de av tro...?

Middagen er i hvert fall klar, og magen min skriker av sult!

Ylva virker bedre i dag også, hun er veldig blid og ville ha littegranne grøt. Men hun har litt diaré, kan det være pga medisinen tro? Et eller annet lakserende stoff?

Det har snødd og snødd i hele dag, er litt å måke unna men det får nok bli mannens oppgave seinere i kveld ;)

Håper snøen holder seg litt nå, så Brage kan ha glede av den! :tommel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...