Gå til innhold

LT og gullungene

Fibonacci

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei Cr@sh og Madden! :klem:

Vi hadde det kjempefint i går kveld, teaterstykket var veldig bra, og morsomt! Gikk ut og spiste etterpå sammen med vennene våre. God Cajun-mat og rødvin på meg, siden jeg ikke kjørte! ;)

Hadde kontakt med barnevaktene underveis, og det gikk ganske greit med Ylva. Hun sov mye! Hosta også mye, men vindustrikset hjalp litt. Brage hadde kost seg veldig med "mommo" og bestefar, og syntes det var veldig spennende å se på traktoren som måkte snø her i gata! Han fikk snøplog til leketraktoren sin av pappa, og har måkt gulvet her inne i hele dag! :ler:

Natta var ikke no´særlig. Ylva kasta opp, og hadde diarébleie i tillegg til hostetokter og rar pusting. Mannen satt med henne ved vinduet et par ganger, og til slutt letna det, utpå morgenkvisten en gang.

Det ligger masse snø her ute nå, og Brage har prøvd de nye skiene sine i dag. Han var kjempeflink, og sååå stolt av seg selv etterpå!

Jeg har også gått på ski i dag, tok en tur sammen med mamma i lysløypa mens Brage sov og mannen passa Ylva. Deilig å komme seg ut etter å ha vært hjemme med syke barn så lenge nå. Håper snøen holder seg litt utover i uka så kanskje det blir flere turer!

Ylva er liksom ikke så mye bedre, hun har fortsatt feber, er tett og puster tungt og av og til veldig fort. Hun har masse verk i øynene, har prøvd å dryppe med morsmelk men det ser ikke ut til å hjelpe noenting. Hun sover masse, spiser ikke noe særlig og er i det hele tatt ikke seg selv. Kasta opp en gang i dag, og i stad sovna hun uten å få pupp eller noenting, så her sitter jeg med to fulle mugger...

Har heldigvis time hos lege på helsestasjonen i morgen, til 6 mnd. kontroll. Håper vi kan få noe til henne som hjelper bedre, Efedrinen hjelper ikke stort. :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååååå, vennen :klem:

Håper virkelig at Ylva blir bedre. Godt dere har time på HS i dag. DEt er så leit og man føler seg så maktesløs når de små er syke... :forvirret: . Man vet liksom ikke hva godt man kan gjøre for dem. God bedring... :klem:

Vi skal på teater til neste uke. Mannen fikk det i julekalenderen fra foreldrene sine (ja jeg vet :overrasket::ler: ). Fikk to billetter med en post it lapp hvor det stod: "vi er mer enn gjerne barnevakt" *fnis*. Tror det er stykket, Spellemenn på taket... :klø:

Ha en friskere uke, snuppa :kyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Murmelmy: :klem: Takk for hilsen, det er neimen ikke greit når de små er syke...

Legen på helsestasjonen ga oss resept på øyedråper og hostesaft, men hadde ikke utstyr til å gjøre andre undersøkelser (CRP) så hun anbefalte å ringe fastlegen. Men der var det helt overbooka, og de ba meg ringe legesenteret som har vakt i dag. Der har vi fått time kvart over 3!

Natta var litt bedre enn de to foregående, hadde henne oppe en gang og satt ved vinduet, og etter det fikk hun ro på seg.

Hun har forresten ikke lagt på seg stort siden forrige kontroll (hun spiser jo nesten ikke for tida). Men strukket seg 1,5 cm og økt litt rundt hodet da.

Endret av La Traviata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei og nei her var det mye sykdom...Får så utrolig vondt av dere for jeg kan bare forestille meg i min villeste fantsi hvor slitsomt dere har det når det står på sånn...

Men veldig veldig bra at dere får kommet dere ut litt både sammen og hver for dere sånn at det ikke blir full kræsj og smell...

Sender over alle friskvibber jeg har(((((((((())))))))))))((((((((((((()))))))))))))(((((((((((((())))))))))))((((((((((((()))))))))))))(((((((((((()))))))))))))(((((((((((())))))))))))))(((((((((((())))))))))))))))((((((((((()))))))))

Håper dere får mer hjelp hos legen i dag og at uka gjør dere friske og raske hele gjengen!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh, for et styr!

Troppa opp hos vakthavende lege og han mente Ylva har et sinna virus. Mulig RS-virus, får svar i løpet av noen dager. Ganske høy CRP, men han ville at vi skulle se det an...

Så skulle vi på apoteket og hente øyedråper og hostesaft...

Men teite lege på helsestasjonen hadde skrevet ut to typer slimløsende og hostedempende remedier som apoteket stussa over, de ringte legen og hun innrømte at hun hadde vært usikker, jeg måtte opp til legevakten igjen for å spørre ang. medisnene og rakk ikke henting i barnehagen pga ventinga... og legen kom fram til at de medisinene ikke skulle gis til så små... greit å ha sjekka det opp altså!

Ringte faren min i desperasjon og han satte av gårde for å hente Brage i barnehagen...

Sliten, og gråteferdig jeg nå! :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

miiip og iingvild: :klem:

Nå ser det endelig ut til at Ylva er på bedringens vei! Hun er mer seg selv, og smiler og ler og babler, og har begynt å spise litt grøt igjen! Hoster og slimer gjør hun, og feberen er ikke helt borte, men hun er den gamle gode jenta vår igjen og et par dager til nå så tenker jeg hun er helt fin. :)

Ikke mye spennende som skjer hos oss for tida, dagen i dag har stort sett gått med til husarbeid ved siden av å ta meg av frøkna. Hun haaater å få øyedråper forresten! Men de ser ut til å virke.

Det skal være ski-og akedag i barnehagen til Brage i morgen! :tommelsmil:

Og den ene vinterlua hans er søkk borte! Var ute og kjøpte ny i stad, det er meldt 10 minus så det er best å sende med alt av varmt tøy! Tror de skal få det gøy, det blir pølser og saft og mere til. Han synes det er veldig gøy å "gå på i" som han sier! :ler:

Jeg klør etter å gå mer på ski jeg også, men tida mi blir spist opp til de grader. Tenker liksom at om kveldene skal jeg få tid til ditt og datt, men de flyr avgårde de også, masse småtteri som skal ordnes, unger som våkner, litt alenetid foran TV eller PC, og vips så er det leggetid... :sove:

Endret av La Traviata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt at Ylva er på bedringens vei.... Syke barn er ufysjelig... det er liksom så lite vi får gjort for dem.

Storegutten min hadde ski- og akedag i går. Kjempstas nå som snøen endelig er her! :hoppe: Er de ute i barnehagen til Brage når det er minus ti grader? I "vår" barnehage holder de seg innendørs hvis gradestokken viser så lav temp... *brrr* 4-5 minus kontinuelig framover er greit - da får vi beholde vinteren. Men -15 som vi våkna til idag... det er litt for mye av det gode... :roll:

Ha en fin kommende fredag! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg Cr@sh! :klem:

De har en grense på minus 10 for soving ute, og jeg tror de er forsiktige med å være lenge ute og leke også. Det har ikke vært så kaldt her hos oss ennå, heldigvis!

Ylva hoster veldig ennå, hun virker i bedre form men om nettene er det veldig slitsomt må jeg si. Hun har store problemer med å få opp slimet, hoster og hoster uten stopp og vil bare ligge hos oss hele natta. Så søvnen min har ikke vært så mye å skryte av.

Ringte legekontoret i stad, og de har ikke fått svar på prøvene de tok av henne ennå. Hvis hun ikke er bedre over helga får vi dra til fastlegen...

Har planlagt helgevisitt hos svigers, men vi ser an formen til Ylva. Det er visst ikke så mye snø hos dem som her, så sånn sett hadde det jo vært fint for Brage å være hjemme og kose seg masse med ski og akebrett!

God helg alle sammen! :klem:

Endret av La Traviata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff så slitsomt med sykdom på de små! Håper Ylva fortsetter å bli bedre og at prøvene ikke viser noe skummelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Cr@sh, Fjellrypa og monja: :klem:

Nå er vi hos svigers! Kjørte hit i dag. Ylva er ganske bra, i hvert fall på dagtid... men i natt måtte hun ligge hos meg.

Brage fikk gått på ski i formiddag, før vi dro! Han er veldig flink, og synes det er gøy. Litt vanskelig å gå i hagen, så neste helg må vi prøve noen oppkjørte spor tror jeg!

Svigers har fått seg hund siden sist, en nydelig toller retriever-valp! Den er vilter og lekelysten, men kosete også. Brage kom godt overens med den!

Har også funnet ut at vi skal bli med svigers til hytta deres om to helger. Ha med pulken og kose oss masse med skigåing og god mat og drikke! :hoppe:

Nå skal vi snart ha litt svinefilet m/ tilbehør... rødvin også tror jeg!

Se på Grand Prix og Spellemann og så en tidlig kveld?

Skål! :perebrus:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig med planlagt hyttetur med svigers! :) Er så godt å ha noe sånt å se fram til syns jeg.

Godt at Ylva er litt bedre, i hvertfall på dagtid. Får du litt avlastning nå i helga eller, sånn at du får sovet litt?

Kose dere med god mat og drikke! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Vi hadde nøyaktig det samme i går, svinefilet med grønnsaker og div., rødvin og spellemann..men vi hadde farmen og Heartbeat..ikke GP.. :sjenert::ler:

Godt å lese at Ylva er på bedringens vei..nå er det nok sykdom i LT-heimen!! Krysser fingrene for at de holder seg friske nå!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...