Gå til innhold

LT og gullungene

Fibonacci

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Denne dagen er nesten over før den har begynt! :overrasket:

Jeg rakk å handle litt, men ikke alt jeg skulle.

Det var noen julegaver jeg ikke rakk å se etter, men julekalendergaver er i boks (og jeg har kjøpt meg Nemi-kalender :sjarmor: ) og ungene har fått regnbueull frotté-klær. Ylva har dessuten fått masse fint fra H&M, pluss en ny leke.

Fikk tak i fotoramme til svømmebildet av Brage, og en scrapbook-kalender jeg skal lage til broren min & familien hans!

Så var det hjem til risgrøt! :sikle:

Brage har ikke sovet i dag, som vi trodde, siden han sov så lenge utpå.

Ylva har spist grøten sin og vært blid som en sol. Her er hun i ku-dressen (litt stor ennå):

gallery_4867_169_34297.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Cr@sh! :klem:

Nå holder mannen på ute på kjøkkenet, med god middag til oss!

Straks blir det Johnny Depp & co. :Hehe:

Foreløpig er det Kjempesjansen som står på i bakgrunnen, heier på Stephen Hansen jeg, operaelsker som jeg er!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nyyyydelige vesle Ylva!!! :hjerter:

Håper du koste deg med Piratene!! Han er temmelig kjekk fortsatt Depp'ern! :sjarmor::ler:

Vi tenkte se DaVincikoden i går...men både jeg og mannen sovna etter Løvebakken! :ler:

Ha en flott søndag da! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madden: :klem: Takk for det vennen!

Johnny Depp var helt konge i Pirates 2! :sjarmor:

Vi storkoste oss med filmen i går, story´en var muligens litt mer frynsete i kantene denne gangen men Johnny dro det hele i land. Nå er det bare å vente på 3´ern... :plystre:

I dag har vi hatt skikkelig nissbilde-seanse. Begge ungene i nisseklær foran peisen, temmelig kaotisk, ettersom Brage slett ikke ville sitte stille, Ylva fikk lua ned i øynene rett som det var og peisen døde ut! :ler:

Fikk ett eller to brukbare av sikkert 30 stk.! Får se om jeg får til å lage noen fine julekort ut av det :-D

Svigers var innom en tur på besøk i dag, det var koselig! Brage koste så fælt med farmoren sin, ville nesten ikke slippe taket da de skulle dra. Nå er han i seng, jeg har akkurat kommet i mål på dagens husarbeid-liste og planlegger å dumpe ned i sofaen med kaffekopp, strikketøy og Kvitt eller Dobbelt!

Ylva våkna forresten ganske mye i natt. Første gang i 3-tida, og så var det mat et par ganger til før det ble lyst. Det er nok fordi hun har begynt å legge seg tidligere om kvelden, får se hvordan det blir i natt! Kanskje vi skulle øke til 2 grøtmåltider? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:ler2: Ikke lett å få til nissefoto med to barn nei... Husker vi styra ille i fjor, og da var det bare en gutt som skulle bli tatt bilde av... :ler:

Blir sikkert fine kort - er jo sååå sjarmerende når man kan se at ungene kribler i fingre og tær... ;)

Kos deg med strikking og Kvitt eller Dobbelt.... :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nyyydelige lille Ylva :hjerter:

...og Ylva er bare fornøyd når hun får STÅ i fanget! :overrasket:

Theo vil også stå i fanget og har gjort det lenge nå. Har vel noe med at han gråter seg stiv som en stokk og har virkelig noen muskler!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig å høre om tobarnsmorlivet. Får nesten lyst på en til med en gang! :ler:

Mmmmmmm.... :riste:

Ikke alle er like heldige med sine perfekte små som LT :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cr@sh, Murmelmy og miiip: :klem: To barn er slett ikke verst. Faktisk veldig kos! :)

I går kveld ble det mest sløving på sofaen med strikking, amming og Ylva-kos! Vi endte også opp med å tråle hele huset etter forsvunnet babycall-enhet, som dukka opp i en kommodeskuff på gangen i dag tidlig! Kan nok skylde på Brage for det der ja... :ler:

Øsende regnvær i dag!

Perfekt for å dra med seg to barn ut i - NOT! :roll:

Har vært hos frisøren med Brage. Det gikk kjempefint, selv om frisørdama plutselig forsvant en stund for å snakke i telefonen. Brage satt musestille og så på Flåklypa mens hun klipte i vei, men mot slutten ble han litt lei. Fin ble han også!

Vi gikk og spiste bolle etterpå, og så hjem for lunsj og soving. Prøvde å gi Ylva litt fruktmos i dag, men da skulle dere ha sett på grimaser! :ler: Det falt IKKE i smak!

Brage sover ute i vogna nå, og Ylva inne! Med andre ord litt alenetid! :Hehe:

Kl. 3 skal vi være hos fotografen for å søskenbilder! Må leite fram et kart på nettet, er litt usikker på hvor det er...

Endret av La Traviata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink Brage var hos frisøren... :klappe: Da fortjente han jammen meg bolle etter på også.... :Nikke:

Enig i at det er kos med to barn! I dag er Lillegutten min 8 uker - og det er som han har vært her evig! :hjerte:

Ha en fin dag! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heia du!

Nei huff..nå må de snart finne ut hva det er med magen din stakkars....

Men så stilig Brage er på svømminga da :legrine: Og snertne lille snella i kudressen sin!!Den var tøff!

Men så smelta jeg jo bare heeelt da jeg leste om hvor god Brage er mot Ylva...det må jo bare få et moderhjerte til å svulme fælt!

:overrasket: Hvor store er puppene dine om jeg tørr spørre?!? :ler:

Jeg fatter ikke hva Sondre legger på seg av,jeg prøver stadig å pumpe men nå er det helt stopp.Greier kanskje å tyne ut 30-40 ml på en halvtime...........

Tante snakket om å prøve å klemme ut for hånd men huff for et styr...Jeg har bare lagt hele pumpingen på hylla nå.Regner med han får det han trenger og vel så det..ungen er vel strax 7,5 kg så jeg kan ikke tro annet!!Hvor stor er Ylva nå?

Hehe,jeg har også tenkt å prøve på sånn fruktmos men vet ikke når...Jeg strdes med meg selv når det gjelder Sondre og mat :ler:

Men han har jo spist grøt siden han var 3mnd og ei uke..nå er han jo snart 4 mnd så...Spennende!Og litt vanskelig å beregne samtidig.Hvor mye grøt får Ylva? Jeg lager av 100ml melk,men tror jeg må øke litt for han hyler som en stukket gris når det er tomt...Samtidig så har han ikke bæsjet på noen dager så jeg blir redd for forstoppelse nå som han ikke får bare pupp....

Ble jammen meg mye greier fra meg her nå...men det er så fint å "snakke med" en erfaren mamma.......!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rognebær

Og i morges når vi skulle ut, og Ylva gråt litt der hun satt innpakka oppi bilsetet, og jeg fløy rundt for å finne regnjakka mi, sto Brage plutselig der og vugga så fint på setet hennes og sang for henne! Hun ble tyst, og alt var ren idyll! Flinke storebroren :hjerte:

SÅ HERLIG! :hjerte::hjerter: Jeg og vil ha to når jeg leser sånt... :hjerter_rundt:

Middagen i dag blir enchiladas, med kylling! Har ikke prøvd det før, men fikk lyst på noe annet enn taco for en gangs skyld. Forbinder det veldig med studentmiddag  fra mine år på Blindern :ler:

Enchiladas er skikkelig dagens-på-frederikke-var-kjip-i-dag-mat! :hoho: Jeg tror ikke jeg har spist det noe annet sted enn på texmex-en i Frederikkebygget. :Hehe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så nyyydelig bilde av Ylva :hjerter:

..og så flink Brage var hos frisøren :klappe:

Har akkurat begynt å gi snuppa grøt jeg da... Er noen grimaser der også :ler: Hadde egentlig trodd det var lettere å gi fruktmos jeg da... for er ikke det litt søtere? :klø: Men jeg er jo en uerfaren mamma... :sjenert::ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mange koselige hilsener! :-D

Epica: :klem: Alenetid er helt nydelig, og brukes helst til å slappe av! ;)

Cr@sh: :klem: Oi, er gutten din 8 uker alt! Ja, tida flyr så fort, snuppa vår er jo snart 5 måneder!

Skytte: :klem: Ylva var 7,5 kg for en måneds tid siden, så nå er hun sikkert over 8! Fruktmosen prøvde vi mest for å venne henne til litt nye smaker. Og det er meeeget sjelden jeg pumper så mye altså, i det hele tatt sjelden jeg føler at jeg har noe særlig til overs! Vi lager omtrent like mye grøt som du gjør, og det går fort ned! Det hender hun får litt flaske etterpå når hun ikke blir mett. Hvis Sondre er treg i magen, så prøv å ha litt maltekstrakt i grøten, en liten teskje eller deromkring!

Rognebær: :klem: Så koselig å "se" deg igjen! To barn kan anbefales, det blir bare bedre og bedre synes jeg! :-D

iingvild: :klem: Fotograferinga i går ble avlyst, vi ble forsinka og fotografen hadde barn hun måtte hente i barnehagen! Så da blir det på fredag istedet!

LinKri: :klem: Fruktmosen var nok uvant i smaken for Ylva, for hun har jo hittil bare fått morsmelkbaserte ting, og det virka som hun syntes den var sur! Neste gang vi prøver noe annet enn grøt blir det nok grønnsaks/potetmos.

I går kveld hadde jeg fryktelig vondt i magen igjen. Synes det hadde blitt bedre i det siste, men så kom det tilbake gitt. Orka ikke stort, men fikk ikke sove heller. Det hjelper verken med smertestillende eller varmeflaske mot magen. Må få levert sånn prøve hos legen snart, så jeg kan få ny time.

I dag har vi vært på barselgruppe på helsestasjonen. Kjempehyggelige jenter, og for en gangs skyld en helsesøster som var direkte kul! :Hehe:

De møtes annenhver uke, så jeg slenger meg med på neste treff hjemme hos hun ene, onsdag neste uke!

Tida fløy unna, var der et par timer og Ylva var veldig trøtt på slutten, hun sovna i bilen på vei hjem og nå ligger hun i vogna og purker. Jeg har tatt meg litt mat, og snart skal vi hente Brage. Må handle litt på vei bort dit, middagen i dag blir pølsegryte!

Fortsatt god tirsdag til dere som er innom! :klem:

Endret av La Traviata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Epica :klem:

I dag har jeg ikke gjort stort. Regnvær mesteparten av dagen, og innevær. Leverte Brage i barnehagen, handla på vei hjem og har kost meg med snuppa, titta på en film, pusla i huset og prøvd å lage fotokalender i julegave til besteforeldrene (jeg skriver prøvd, for alt hang seg og jeg må starte helt på nytt...).

Nå har mannen og Brage dratt på svømminga, og jeg skal slappe av litt før jeg begynner på middagen. Merker at jeg er ganske sliten for tida. Magesmertene kommer og går, og de mest hektiske periodene på dagen tapper meg for krefter (levering og henting i barnehagen, middagslaging og fram til Brage legger seg). Men i morgen får jeg "fri" for da leverer mannen og faren min henter i bhg.

Fredag drar vi til Bergen for å besøke broren min, samboeren hans og barna!

Så i morgen må jeg begynne å pakke. Det blir nok litt av et bagasjelass er jeg redd! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...