Gjest Myztica Skrevet 14. oktober 2006 #541 Del Skrevet 14. oktober 2006 Lykke til med valg av farge på huset. Jeg liker en lys, gulaktig farge jeg da... Ikke akkurat gult, men sånn "hvitgul" Er ikke så flink til å forklare! Ha en fin kveld, og håper du får slappe av litt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Murmelmy Skrevet 14. oktober 2006 #542 Del Skrevet 14. oktober 2006 Når og hvor lenge er det diverse mat- og drikkevarer når/er i melken? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 14. oktober 2006 Forfatter #543 Del Skrevet 14. oktober 2006 (endret) LinKri: Jeg liker også den fargen du beskriver, men det blir litt for blekt for huset vårt, med tanke på farge på taket og sånt! Tror vi blir fornøyde med den vi har valgt nå Murmelmy: Vet du, jeg er av og til usikker. Egentlig tenkte jeg at det sikkert tok noen timer før maten er fordøyd og er ute i "systemet", men så var det en gang jeg spiste druer uten å tenke meg om og da reagerte frøkna rimelig fort med skriking og tydelig magevondt! Så noen stoffer går tydeligvis fortere over i melka enn andre...? Nå er frøkna i seng og jeg skal kline til med et glass rødvin og se resten av Kill Bill tenker jeg... Endret 14. oktober 2006 av La Traviata Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 14. oktober 2006 #544 Del Skrevet 14. oktober 2006 Kos deg med rødvin og resten av filmen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 15. oktober 2006 Forfatter #545 Del Skrevet 15. oktober 2006 (endret) Takk for hilsen Cr@sh! Jeg var ikke så begeistra for filmen, men koste meg med litt konjakk (medisin mot forkjølelse ) istedetfor rødvin. Brage våkna utpå kvelden og var helt umulig å få i seng igjen. Han fikk nesespray, hostesaft, jeg prøvde å gi ham solbærtoddy mot vond hals, han fikk sitte lenge på fanget og kose, men tilbake i senga si ville han IKKE. Var like før vi lot ham sove hos oss, da han omsider fant roen til lyden av mamma som sang "Trollmor"-sangen... Her går det i snørr, gørr og slim fortsatt! Bare hos meg og Brage da, mannen og Ylva har holdt seg friske! Brage er fortsatt ikke helt feberfri, i morges hadde han 37,8 og er rimelig slappesen. Nå tar han formiddagsluren sin, og jeg fikk så lyst til å bake eplekake, men vi har bare ett egg! Lurer på å ta en tur ut og se om de har egg på 7-Eleven. Gleder meg til fårikålen, men eier ikke luktesans så jeg går glipp av den gode lukta som sprer seg i huset mens det står og putrer. Jaja, det går vel over en gang! Været er tåkete og fuktig, stemmer ikke helt med værmeldinga, så mannen får ikke slipt rekkverket i dag heller... og det frister ikke å finne på så mye annet... Kan jo ta unna det vi ikke rakk i går da. Dvs ta ting på loftet og så har jeg jo resten av takkekortene som ligger og venter på meg. God søndag folkens! Endret 15. oktober 2006 av La Traviata Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 15. oktober 2006 Forfatter #546 Del Skrevet 15. oktober 2006 Fårikålen ble god, og Ylva har fått flaske i kveld mens jeg har fått "fri" :-D Brage spiste mest kjøtt og ikke kål, men han har ikke den store appetitten for tida. I kveld hadde han 38,1 i feber, og er fortsatt ikke klar for barnehagen, han er trøtt og slapp og rimelig tett. Lurer på hvor lenge dette her skal vare... Vi har legetime på tirsdag, så får vi svar på om det er noe mer enn bare forkjølelse... Ylva og jeg trilla en god tur til 7-Eleven og tilbake. Tok en omvei så det ble en skikkelig runde ut av det. Skrittelleren sto på nesten 6000 da vi var tilbake. Eplekake ble det, og den så veldig fin ut en lang stund, men på slutten av steketida falt den litt sammen i midten og var slett ikke gjennomstekt etter endt tid... så resultatet ble brente kanter til slutt! Og den ble liksom ikke helt bra ellers heller... Åh, jeg blir så oppgitt. Akkurat det samme skjedde når jeg skulle bake til dåpen. To kaker måtte hives i søpla, og jeg ga opp og kjøpte istedet. Er det noe feil med ovnen vår eller??? Det kan bli festlig å bake ørti mislykka-kaker til bursdagsfeiringa neste helg... Nå skal vi se på Buddy her! Skal strikke minst 5 cm på ermet til jakka som Ylva skal få har jeg planer om. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 16. oktober 2006 #547 Del Skrevet 16. oktober 2006 Utrolig kjedelig når balkinga ikke går veien. Det kan jo være noe med ovnene din... men jeg vet ikke :klø: Det var én kake som jeg ikke fikk til før vi pussa opp og skiftet ut ovenen vår - nå går det som en lek. Merkelige greier.... Flink du er som strikker... Får vi se når du er ferdig? på en mandag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 16. oktober 2006 Forfatter #548 Del Skrevet 16. oktober 2006 Hei Cr@sh! Ja, det er utrolig kjedelig når kaker ikke blir som de skal pga ovnen, skjønner ikke helt hva som er galt heller... :klø: Brage hadde jo fortsatt feber i går, så han er hjemme i dag også... og jeg er IKKE bra ennå. Følte meg ganske dårlig i går ettermiddag/kveld, kanskje det ble litt voldsomt å gå tur i går... men jeg trengte å komme meg UT av huset litt! I dag er jeg kjempesliten, tett, hostete, snørrete og veldig LEI Fikk strikka en del i går kveld da, nå er ermene ferdige og er satt inn på samme pinne som rygg og forstykker. Så skal alt strikkes sammen med fellinger oppover mot halsen. Det er jo mange masker i starten, men så minker det jo etter hvert, håper det ikke tar for lang tid, for Ylva vokser jo så fort atte. Skal vise fram når det er ferdig Cr@sh! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Myztica Skrevet 16. oktober 2006 #549 Del Skrevet 16. oktober 2006 Så flink du er til å strikke! Det eneste jeg klarer å strikke er skjerf.... Kunne egentlig tenkt meg å lære å strikke sokker, men det ser jo sååå vanskelig ut! Så mye sykdom det er hos dere! God bedring til Brage! Så kjedelig at bakinga ikke går. Har enda ikke prøvd å bake kake i den nye ovnen vår. Regner med at det blir brent, for alt annet blir det Ha en fin kveld Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Charmina Skrevet 16. oktober 2006 #550 Del Skrevet 16. oktober 2006 Jeg misunner alle som kan strikke. Men det der har jeg rett og slett bare gitt opp. Håper dere kommer dere fort nå - det er jo bare så kjiiiiipt å være syk. Ha en strålende mandag vennen. Her skal det tv slaves i hele kveld Klem fra Charmisen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Charmina Skrevet 16. oktober 2006 #551 Del Skrevet 16. oktober 2006 God natt og GOD BEDRING SNUPPELUPP Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 16. oktober 2006 Forfatter #552 Del Skrevet 16. oktober 2006 Takk Charmina og LinKri! Jeg har en fantastisk mann altså! Han har handla, lagd middag, lagt Brage og gitt Ylva flaske så jeg har fått hvilt meg. Det gjorde så utrolig godt å få sove litt, føler meg bedre nå og har håp om at jeg snart er helt bra igjen! Brage er nå seg selv igjen og klatrer på alt som er som han pleier, så han er veeeldig klar for barnehagen i morgen. Han har bølla, tulla og trassa en del i dag, og Ylva har hatt en veldig urolig dag (økedag?) så jeg har hatt litt kort lunte i dag og var potte sur når mannen kom hjem, da hadde jeg akkurat hatt to bæsjeunger og Brage løp naken rundt i huset mens jeg prøvde å roe ned Ylva som var fryktelig sinna! Hun har sovet maks. 15 minutter to ganger i dag, og det er det... Brage har ikke sovet på dagtid i det hele tatt. Men nå sover de små englebarna da! Skal prøve å strikke videre! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linn3c Skrevet 16. oktober 2006 #553 Del Skrevet 16. oktober 2006 Innom for oppdatering! Uff, så kjedelig å vera sjuk.. God betrings- frå meg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 17. oktober 2006 Forfatter #554 Del Skrevet 17. oktober 2006 Takk for besøket Linn3c! Brage har vært hos legen i dag, og han er bare forkjøla, de tok CRP også, som var grei, så da var det rett i barnehagen etterpå! Har begynt å sende med ham mer vinteraktig tøy nå, det går mot kalde tider... *brrrr* Mannen jobber hjemmefra og må straks ha PC´en! Jeg er litt bedre av forkjølelsen forresten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skytte Skrevet 17. oktober 2006 #555 Del Skrevet 17. oktober 2006 Hei hei!! Huff...forkjølelse hos dere også ja..ikke bra ikke bra... Men du er sterk og står på som vanlig! Veldig herlig at mannen trår til så du får slappet av innimellom også,man må jo nesten det ellers blir det en stor smell... Baking ja...Ikke alltid det er like vellykket,men det er alltid et mysterium syns jeg.Gjør jo ingen ting annerledes men forskjellig resultat blir det..*hmm* Oisann....der tissa Sondre utover babygymen og matta si....Da har han vel ligget lenge nok å sprada naken Vi snakkes! Ha en fin dag og god bedring! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 17. oktober 2006 Forfatter #556 Del Skrevet 17. oktober 2006 Hei Skytte! Nå har mannen begynt å merke vond hals, hodepine osv... det samme jeg begynte med for ca en uke siden... Huff! Jeg er jo bedre heldigvis. Brage også! Han hadde så herlige røde roser i kinna når han kom inn i stad, fornøyd med å leke lenge ute! :-D Ylva har nok hatt økedag i dag. Siden vi sto opp har det vært pupp etter pupp etter pupp. Det eneste jeg har fått gjort (med Ylva sittende i vippestolen og se på) er å tømme oppvaskmaskinen, rydde kjøkkenet og sortere klær. Så vips! var dagen nesten over... I morgen skal vi på 3-mnd kontroll, litt i seneste laget (hun er jo snart 4 måneder!) og Ylva skal få vaksine. Eller er det 2 vaksiner? Det har jo blitt nytt oplegg nå... :klø: Og så skal vi på PREMIERE!!! Gleder meg så sinnsykt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
søndagsengel? Skrevet 17. oktober 2006 #557 Del Skrevet 17. oktober 2006 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 18. oktober 2006 Forfatter #558 Del Skrevet 18. oktober 2006 Hei og hopp! :-D Nå har vi vært på en forsinka 3 måneders kontroll, og Ylva har lagt veldig bra på seg! Vekt: 7510 gram Lengde: 65,5 cm Hodeomkrets: 42,5 cm Nok en gang kom vi til en ny og ukjent helsesøster... de har hatt mye utskifting av folk og sykdom dernede, så sånn blir det nå... synes hun var grei nok. Snakka mye om amming, soving på dagtid, syke barn, syk mor, drikke nok, hvile nok... ikke alltid så lett å ta det med ro heller. Det er jo barn som skal passes på, henting i barnehagen, mat som skal lages osv osv. Ylva har fortsatt litt tendens til favorittside, men det har bedra seg veldig siden sist. Så var det vaksinene da, en i hvert lår, og SOM hun skrek! Tror den siste gjorde veldig vondt, for hun ble så ute av seg at jeg nesten ikke fikk til å legge henne til puppen engang. Det ble ikke helt lett å fullføre samtalen med helsesøster, men vi var jo nesten ferdige da. Fikk spurt om råd mot sår og rød hud på halsen, inni hudfoldene der. Ylva er skikkelig irritert der, har prøvd å smøre med alt mulig... det skal holdes tørt, men hvordan i all verden skal jeg klare å holde tørt??? Da må hun jo ligge med hodet laaangt bakover... Skal spørre etter en bedre salve på apoteket. Ylva sovna i bilen på vei hjem, og jeg la henne ute i vogna, der hun fortsatt ligger og sover. Nå skal jeg rydde litt her, og finne fram klær til i kveld, barnevaktene kommer kl. 18. Å, som jeg gleder meg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 18. oktober 2006 #559 Del Skrevet 18. oktober 2006 Så spennende med premiere! Må være deilig med en barnefri kveld - du får virkelig kose deg! Hva er økedag, forresten? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Myztica Skrevet 18. oktober 2006 #560 Del Skrevet 18. oktober 2006 Har du prøvd med talkum på halsen hennes? Må være forsiktig så hu ikke puster det inn da. Men går ann å ta litt på fingeren, og stryke over! Jeg bruker talkum i lysken på snuppa, hun er så rød og irritert der KOS DEG I KVELD! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå