Charmina Skrevet 10. oktober 2006 #521 Del Skrevet 10. oktober 2006 74 i klær allerede, dette går fort unna skjønner jeg! Martine bruker jo 80/86 ennå,hva bruker Brage? Og hvor tung og lang er han? Martine er 10 kg nå, og spiser som en mus. Også hun som var så glad i mat før Ser ut som om hun blir sånn som broren gitt. Håper du ikke blir dårligere og du får en fin dag i dag vennen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest miiip Skrevet 10. oktober 2006 #522 Del Skrevet 10. oktober 2006 GOD BEDRING! Du må bli frisk til torsdag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 10. oktober 2006 Forfatter #523 Del Skrevet 10. oktober 2006 Charmina: Brage bruker 86 eller 92 nå (86 i bukser, for han er litt kort i beina). Han veier 13,6 kilo... en plugg ja! Hvor lang han er vet jeg faktisk ikke! :klø: miiip: Takk for det, håper jeg blir bedre... Nå har Brage feber også. Han ville ikke ha middag i dag, og det er alltid et dårlig tegn. Han har jo hosta mye de siste dagene, og i kveld hadde han 39 i feber. Så da blir han nok hjemme noen dager fremover... Ylva har sovet lite i dag, så jeg har ikke fått slappet av så mye i dag... Men det blir en tidlig kveld. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Charmina Skrevet 10. oktober 2006 #524 Del Skrevet 10. oktober 2006 Da er jo ikke han så stor heller egentlig! Og korte ben vet jeg alt om Så leit at han er blitt syk da. Og det blir nå travelt nok for deg med 2 små som krever sitt. Martine er heller ikke helt i toppform, hun hoster noe veldig. Men hun må pent bli med i barnehagen i morgen og på torsdag. Fredag er det planleggingsdag så da må hun være hjemme med pappaen. God bedring til både liten og stor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Murmelmy Skrevet 10. oktober 2006 #525 Del Skrevet 10. oktober 2006 Håper dere alle blir friske til torsdag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 11. oktober 2006 Forfatter #526 Del Skrevet 11. oktober 2006 Charmina: Takk for det vennen! Murmelmy: Det håper jeg også... Brage sov kjempelenge utover i dag, og har mindre feber nå. Men han hoster veldig! Jeg følte meg også bedre etter en god natts søvn, men nå har det sneket seg inn en skikkelig hodepine her, så jeg håper ungene kan sove litt samtidig etterpå... Mannen sa at han kunne komme hjem litt tidligere i dag, og det blir deilig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 11. oktober 2006 Forfatter #527 Del Skrevet 11. oktober 2006 Føler meg litt bedre etter at jeg fikk sovet i stad. Men hodet er der fortsatt (hadde jo vært synd ellers...!) Brage hadde mer feber i kveld, og hoster så det skraller. Ikke bra, jeg tenkte å ringe legen i morgen. Og dessverre!! Jeg kommer meg ikke på treff i morgen, må være hjemme med syk gutt... Veldig kjipt, skulle så gjerne vært der! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 11. oktober 2006 #528 Del Skrevet 11. oktober 2006 Huff, god bedring til alle syke. Dakar lille Bragegutten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 12. oktober 2006 Forfatter #529 Del Skrevet 12. oktober 2006 Takk monja! Ringte legen i dag, men de har ingen timer før neste uke... han er jo ikke akutt syk, så vi fikk time neste tirsdag. Han hoster jo veldig synes jeg, men hvis det blir verre får vi bare dra på legevakta. Nå sover begge gullungene! Han hadde 38 i feber i dag morges, og var i perioder litt slapp og ville sitte på fanget. Heldigvis var Ylva veldig rolig i formiddag, og godtok å ligge på gulvet og å sitte i vippestolen mens Brage satt hos meg. Formen min er bedre i dag. Har mere overskudd, og hodepinen har sluppet taket! Kjempedeilig!!! Har ringt og bestilt tannlegetime... *skjelve, skjelve* Var hos tannlegen i våres, og da oppdaget han flere hull. Han tok "bare" 2 av dem p.g.a. at jeg var gravid, og så må jeg ta resten nå... Gruer meg! Har attpåtil betalt en del regninger i dag, og sett kontoen bli tommere og tommere... Ellers så har vi fått invitasjon til premiere på showet til kusina mi & makkeren hennes i Oslo! Det er neste onsdag, og mamma og pappa har allerede sagt ja til å være barnevakter! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Murmelmy Skrevet 12. oktober 2006 #530 Del Skrevet 12. oktober 2006 God bedring til gullgutten . Du gikk glipp av et veldig hyggelig treff i dag . Vi får ta det igjen 2. november med Rognis Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skytte Skrevet 12. oktober 2006 #531 Del Skrevet 12. oktober 2006 Hei hei! Huff..syke barn er trist og værtfall når du ikke er bra selv... Jeg må bare si at jeg har tenkt på deg mange ganger hvis jeg føler at ting går meg imot,eller noe er tungt,så tenker jeg at du har TO og greier så utrolig mye så jeg skal ikke klage! Håper dere blir friske og raske hele gjengen og får ei kjempefin helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 12. oktober 2006 Forfatter #532 Del Skrevet 12. oktober 2006 Murmelmy: Tviler ikke på at jeg gikk glipp av mye i dag, sånn er det å ha barn i barnehage... Skytte: Du klarer nok det og mere til når (eller hvis) du en gang blir 2-barnsmamma! :-D Brage er virkelig verdens beste lille gutt! :grine2: Jeg var uggen i stad og hadde ligget og slappet av på soverommet, og når jeg kom opp i stua igjen, kom han bort og ga meg den lengste klemmen jeg noengang har fått! Han var så søt i stad også, når han lekte at han ringte til mormoren sin. "Heia mommo", og så en haug med babbel, som bare han forstår, og så "Hadet!" Som dere skjønner er ikke formen hans så aller verst tross feberen. Håper han får sove i natt tross hostinga, i går kveld og natt plagdes han veldig... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest miiip Skrevet 12. oktober 2006 #533 Del Skrevet 12. oktober 2006 Du var savnet i dag! Men jeg skjønner at det er vanskelig å dra på ekspedisjon i Oslo når man har syke barn... God bedring fortsatt til alle sammen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Charmina Skrevet 12. oktober 2006 #534 Del Skrevet 12. oktober 2006 Å så leit at du ikke kom deg på treffe da vennen, men sånn er det med syke unger. Etter at Martine begynte i barnehagen har hun vært konstant tett og hostete stakkars liten. Utrolig slitsomt.Hun ser bare så bleik og tufs ut for tiden. heldigvis er det planleggingsdag i morgen sånn at hun kan være med pappaen istedenfor. Håper Brage blir fort bra igjen nå da. Og du også! Stor klem fra Charmisen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Charmina Skrevet 13. oktober 2006 #535 Del Skrevet 13. oktober 2006 Side 2 Der må du jo ikke være. Håper dere ikke er blitt dårligere vennen min. Ha en fin helg og god bedring. Diger klem fra Charmisen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 13. oktober 2006 Forfatter #536 Del Skrevet 13. oktober 2006 Heisann Charmina, og takk for at du plukker meg opp fra side 2... I dag har det gått helt i ett fra vi sto opp. Sov litt lenge da, Brage var mye våken i natt pga tett nese og hosting, og våkna ikke før kl. 10, og selv har jeg blitt potte tett og fikk ikke sove noe godt i natt. Så det var deilig å sove ut litt! Brage hadde ikke noe særlig feber i dag, men han var merkbart roligere og ville sitte mye på fanget. Det var veldig stas at mommo kom en tur innom i dag, og koste og lekte med ham! Ellers i dag har jeg rydda kjøkken og stue, kjørt klesvask og satt igang oppvaskmaskin, støvsugd hele huset og rydda i klær. Sommerklærne har gjort jobben sin etter at Kreta-turen var over! Middagen i dag ble hamburgere. Brage var flink til å spise dem i dag, før har han mest tatt av hamburgerbrødet og spist bare det, men nå holdt han hele burgeren i hendene og spiste neste en hel en! Han har vanskelig for å sovne i kveld, han er så tett. Har gitt nesespray nå, han roa seg etter det. Bare en uke til bursdagshelg her i huset! I morgen skal vi kjøpe bursdagsgave til Brage (han skal få ski av oss!) og så har mannen planer om å få malt rekkverket på terrassen vår i løpet av helga. Men vi må få bestemt oss for farge! Neste år skal vi male om hele huset i ny farge, men akkurat det rekkverket må tas nå før vinteren, for det er såpass ille. Så for å slippe å male to ganger, må det males i den nye husfargen, som vi altså ikke vet hva blir. Synes det er så vanskelig! :klø: Noen som har tips til en fin og litt lys farge (ikke helt hvit) som passer sammen med hvite karmer? Snart blir det Nytt på nytt, Skavlan og senere i kveld Sopranos. Har som mål å strikke ferdig ermet på babyjakka til Ylva. Har ikke sååå mye igjen så det burde jeg greie! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Murmelmy Skrevet 13. oktober 2006 #537 Del Skrevet 13. oktober 2006 Så koselig med bursdag, kosete Brage og valg av farge på huset . Jeg synes lys grått er fint jeg, da...og veldig fint til hvitt. Det er jo ikke lurt å male et helt hus hvitt pga denne soppegreia (eller hva?). Mener å huske at man måtte male huset oftere med hvitmaling. Hadde selv det på huset jeg vokste opp i, men det er jo maaaange år siden. Og flinke du med alt husarbeidet Vi ser på det samme som dere i kveld men bytter ut Sopranos med Stingers. Har fulgt med på den serien siden starten for flere år siden. Eeeelsker Australia - bodde jo der for endel år siden. Vi legger oss til Sopranos her... Hvordan går det forresten med den lille natterangleren? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 13. oktober 2006 Forfatter #538 Del Skrevet 13. oktober 2006 (endret) Hei Murmelmy! Natterangleren har skjerpa seg... Mens vi var på ferie (og hun passerte 3 måneder) begynte hun å slokne tidligere på kvelden, og nå sovner hun stort sett i 10-tida. Dvs at vi kanskje var litt tidlige med å legge henne i stad, og hun protesterer litt, så det spørs om ikke det må slukes en pupp til! Lys grå er jo en mulighet, vi har blågrå fra før og jeg forestiller meg noe litt varmere og lysere i fargen....? Vi får se hva det blir til! Endret 13. oktober 2006 av La Traviata Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 13. oktober 2006 #539 Del Skrevet 13. oktober 2006 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 14. oktober 2006 Forfatter #540 Del Skrevet 14. oktober 2006 Kverula: tilbake til deg! Jeg er fortsatt godt snylta i forkjølelse, hoster og nyser og tørker snørr og tårer hele tiden. Er tett og får ikke puste. Litt slitsomt, men det er vel den tida på året nå... Har sovet i natt, men ikke særlig godt. Våkna med hodepine og var tørr som Sahara i munnen. Brage har også vært mye våken i natt stakkars! Vi satt lenge med Jotun Fargevelger i går, og fant ut at vi prøver Varmgrå... lurte litt på Kyst også, men den blir mer gul igjen. Håper det blir bra. Var på en handlerunde tidligere i dag, og fikk tak i gave til venninna mi som har bursdag neste uke (god håndkrem og leppebalsam fra parfymeri), barselgave til noen naboer av oss som nylig fikk baby, og body, strømpebukse og sokker i "prinsesseull" til Ylva samt gode ullsokker til meg selv. Sportsbutikken hadde ikke fått inn ski ennå... så Brage får en lekescooter av oss istedet, han elsker sånne og sitter konstant på en sånn når han er ute og leker i barnehagen! Har fått unna litt husarbeid i dag også, kjørt klesvask, skifta på senger, rydda i klær og bretta to tonn med tøy. I kveld har vi spist pizzasnurrer og sett på TV, slitne begge to! Ylva har hengt mye i puppen i dag, det var bare såvidt jeg "fikk lov til" å henge opp klesvask... gleder meg sånn til hun begynner med fast føde og ikke er avhengig av meg hele tiden. Mannen har vært opptatt med vask og rens av terrasserekkverk, eller kunne sikkert han gitt flaske. Men i morgen skal hun få flaske, for da skal vi ha fårikål! Små puppetroll liker muligens ikke kål i melka så godt, men vi hadde så lyst på fårikål begge to så da blir det sånn! :-D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå