Skytte Skrevet 1. oktober 2006 #461 Del Skrevet 1. oktober 2006 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Charmina Skrevet 2. oktober 2006 #462 Del Skrevet 2. oktober 2006 Jammen bra jeg er her og redder deg opp fra side 2 vennen - der synes jeg ikke du passer inn i det hele tatt! Det er så utrolig koselig med meldingene du sender meg - blir så glad hver gang det piper inn en liten melding Og her er en : Hilsen fra Knossos hvor Brage har klatra på ruinene og fått løpt fra seg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Charmina Skrevet 2. oktober 2006 #463 Del Skrevet 2. oktober 2006 For en nydelig liten gullgutt han er Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Charmina Skrevet 2. oktober 2006 #464 Del Skrevet 2. oktober 2006 Og her er ny melding fra La Traviata vennen Vi nyter vår siste dag her nede. I morgen drar vi hjem. Jammen går slike ferier fort. Men det er nå alltid deilig å komme hjem også da. Og det virker jo som om dere har hatt det helt toppers der nede. God tur hjem i morgen vennen.Skal nå bli godt å få deg tilbake igjen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
søndagsengel? Skrevet 2. oktober 2006 #465 Del Skrevet 2. oktober 2006 Gleder meg til du er tilbake! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Charmina Skrevet 3. oktober 2006 #466 Del Skrevet 3. oktober 2006 Velkommen hjem vennen! Gleder meg til å høre alt om turen! Stor klem til deg og gullungene fra Charmisen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iingvild Skrevet 3. oktober 2006 #467 Del Skrevet 3. oktober 2006 Velkommen hjem! Det har vært koslig å se bilder av Brage på tur! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Charmina Skrevet 3. oktober 2006 #468 Del Skrevet 3. oktober 2006 Kommet hjem eller......................... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 3. oktober 2006 Forfatter #469 Del Skrevet 3. oktober 2006 Ja, nå er vi hjemme igjen! :-D Vi har hatt en kjempefin ferie og kost oss masse! Kom hjem til regn i ettermiddag og vurderte sterkt å snu og ta første fly til Kreta igjen! Faren min henta oss på flyplassen og vi spiste middag hos dem, deilig å komme til dekket bord etter lang reise! Brage har bada (nesten) hver dag og har blitt en tøffing i bølgene! Ellers har han lekt med masse andre barn og sjarmert butikkdamer og kelnere der nede, men var ikke så begeistra for middagene vi bestilte til ham, han spiste "bolla", som han kalte ventebrødet på restaurantene, og likte appelsinjuicen han fikk servert, men der stoppa det. Ylva har til tider spist meg opp men hun er nå en godjente da, som sjarmerte alle der hun titta opp fra bæresjalet mitt (hun ville helst ikke ligge i vogna hvis hun ikke sov, da skulle hun opp og titte!). Jeg og mannen har også fått kost oss Flyturene har vært litt slitsomme, begge gangene har Brage hatt vanskelig for å roe seg og sove selv om vi har flydd midt i sovetida hans. Og Ylva har bæsja på begge flyturene, den lille lurejenta Vi har vært masse på stranda, vi bodde i en liten by (ca. 2 mil fra Chania) med flott strand og tilbrakte noen dager der og i nærliggende byer de første dagene før vi leide bil og fikk se litt mer av Kreta. Det er jo så flott natur der, fine fjell og koselige landsbyer. Vi gikk tur i en kløft med ungene i bæresele - og sjal, og var på Knossos. Vi besøkte også en liten by på sørkysten en dag. Å kjøre rundt der gikk veldig fint så fort vi kom inn i den greske kjørekulturen Brage har virkelig fått fart på språket sitt i løpet av ferien! Nå sier han masse! F.eks: Jeg vil bade (svært ofte hørt) Hvor er mamma? Mat er godt! Komme Ylva Pappa bade Se der! En-tle (et forsøk på å si en-to-tre) Hadet vovva Tærne til mamma (han var så opptatt av at jeg hadde lakkert tåneglene) Han har også lært seg navnene på de fleste av dyra vi så på turen, bl.a. geiter, esler, sauer, høns, griser og en struts! Klatre som en fjellgeit gjorde han også, og hoppa og spratt rundt så vi ble helt øre i hodet av og til Å reise med barn byr på visse utfordringer, men ingen av dem er uoverkommelige. Amming og bleieskift har foregått på de rareste steder, og vi holdt oss til taxi eller leiebil når det gjaldt å komme seg rundt (å ta buss med stor søskenvogn = dårlig idé). Restauranter ble valgt ut med tanke på barnevennlighet og at de skulle ligge litt tilbaketrukket fra trafikken, og middagen ble inntatt før alle andre så vi fikk putta barna i seng til omtrent normal tid. Så satt vi heller ute på vår nydelige balkong, delte en flaske rødvin, skravla eller bare hørte på dønningene fra havet rett nedenfor. Ylva har vært sinna iblant, og av og til har jeg følt at vi har plaga våre omgivelser en smule, og vært en slags parodi på småbarnsfamilie på tur med hylende baby, overtrøtt og trassig storebror og foreldre som kjefter eller løper etter sistnevnte og får tak i ham like før han hopper ut i veien Men stort sett har det gått ganske rolig for seg, vi har faktisk fått begge barna inn i samme rytme nå, de sover samtidig på formiddagen og legger seg ca. samtidig på kvelden. Det er kjempedeilig! Skal legge inn noen få bilder også før jeg tar kvelden. Har tatt 144 stk., pluss filma en god del! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 3. oktober 2006 Forfatter #470 Del Skrevet 3. oktober 2006 Utsikten fra balkongen vår: Gullungene mine: Far og sønn skal ut og bade! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 4. oktober 2006 #471 Del Skrevet 4. oktober 2006 Høres ut som en herlig ferie. Nydelige bilder underveis og på slutten her og. Nå fikk jammen jeg og lyst på litt mer sommer jeg og. Velkommen hjem! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 4. oktober 2006 #472 Del Skrevet 4. oktober 2006 Det høres ut som en deilig, og til tider typisk ferie med trøtte og grinete småbarn! Men de kveldene på balkongen.......... med en flaske vin og mannen du elsker, kan jeg tenke meg veide opp for eventuelle slitsomme timer med sutrete unger. Hvordan var temperaturen der nå? Ikke så "gæli" regner jeg med, ettersom dere orket både fjelltur (i kløft) og tur til Knossos, og å ha ungene inntill dere i bæresjal. Da vi var på Kreta orket jeg ikke tanken på gåtur i flott landskap, men så var jeg også gravid, så da er det kanskje ikke så rart... Varm og svett og det var over 30 grader i skyggen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 4. oktober 2006 Forfatter #473 Del Skrevet 4. oktober 2006 monja: Takk for det! Xavia: Temperaturen var akkurat passe synes jeg! Lå sånn ca. rundt 26-27-28 grader tipper jeg, og det var ikke så høy luftfuktighet der nå. Perfekt tid å reise dit på! Skjønner godt at du ikke orket tur når det var over 30 grader OG du var gravid! I dag prøver jeg å pakke ut resten av tingene og få orden her. Har bretta masse tøy og sett på en episode av 71 grader nord som min far tok opp for meg. Ylva har ligget lenge i babygym´en og kost seg (hun får mer og mer tak i ting nå), og nå sover hun etter å ha fått pupp. Må avgårde etterpå og handle middag med mer. Pluss nytt tørkestativ! Vi har to stk., men det ene hadde knekt mens vi var borte! Må jo kjøre klesvask som en helt nå etter ferien, hakke sjans til å få tørka alt på ett stativ. Vi skal skaffe oss tørketrommel, men vet ikke helt når det blir. Dette var litt om husmor-LT´s bekymringer. Ellers så er det så mye jeg skulle ha gjort at jeg ikke helt vet hvor jeg skal begynne. Må ordne med bilder fra dåpen og ferien. Få gamle bilder inn i album. Skrive i babyboka til Ylva. Ordne takkekort. Lese fag. Sortere klær... tenke på 2-årsdagen til Brage, planlegge julegaver, julekort, strikke ferdig det jeg holder på med, gå masse trilleturer, bytte klær, handle mere klær... The list goes on and on... Her er det jeg gleder meg til fremover! Oktober 12.: Treff hos Murmelmy! :-D 18.: Dra på kabaret i Oslo! 21./22.: Feire 2-årsdagen til Brage! November 16.: Dra på innspilling av Nytt på nytt! 25./26.: Muligens Bergenstur for å besøke broder´n m/ fam. Desember Juleforberedelser 12.: Feire min egen bursdag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pepita Skrevet 4. oktober 2006 #474 Del Skrevet 4. oktober 2006 Velkommen hjem fra ferie! Deilig med sommer på høsten! Ser ut til at du har nok å fare med framover ja. Og tørketrommel aner jeg ikke hvordan jeg skulle klart meg uten! Og det var FØR jeg fikk barn... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Charmina Skrevet 4. oktober 2006 #475 Del Skrevet 4. oktober 2006 Velkommen hjem vennen! Hørtes deilig ut det du skrev. Og jeg lo av prototypen av en familiebeskrivelse ja Nydelige bilder også! Godt å ha deg tilbake igjen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Murf Skrevet 4. oktober 2006 #476 Del Skrevet 4. oktober 2006 Takker for trøstende ord i dagboka, godt å høre at det er flere som ikke har små sovedyr fra første stund, og at ting kan endre seg. (Joda, jeg vet at de finnes, men godt å høre andre i samme situasjon.) Treffer deg dessverre ikke på treffet, men kommer sterkere tilbake neste gang! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-TeddyToria- Skrevet 4. oktober 2006 #477 Del Skrevet 4. oktober 2006 VELKOMMEN HJEM!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 4. oktober 2006 Forfatter #478 Del Skrevet 4. oktober 2006 *MissS*, Charmina, Murf og TT: Nå har Brage lagt seg etter et kveldsbad! Ylva ligger og sutter på hånda si og lager høye smaskelyder! I stad, på stellebordet, prøvde hun jammen å snu seg rundt! Hun var på vei over fra rygg til mage, jeg fikk jo stoppet henne da, men er spent på om hun kommer til å gjenta bedriften! Fikk melding fra den ene biveilederen min, og de forsøkene jeg egentlig skulle gjort i Danmark i våres (men ikke fikk lov til å gjøre pga psycho-sjef der nede) er nå blitt kjørt! Er skikkelig spent på resultatene. De skal sende det over og så må jeg sette i gang og analysere... Nå føler jeg at det var en viss nytte i oppholdet mitt der tross alt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 4. oktober 2006 Forfatter #479 Del Skrevet 4. oktober 2006 Litt flere bilder fra ferien vår! Her er Brage i full fart på stranda: En blid Ylva i vogna: Brage hilser på et av "dyra" på Koumos, en veldig spesiell taverna laget av en lokal kunstner, hvor alt er bygget av stein fra Lefka Ori-fjellene på Kreta! Brages første møte med ferskpresset appelsinjuice! Litt surt kanskje? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 4. oktober 2006 #480 Del Skrevet 4. oktober 2006 Så skjønne de er.... Herlige Brage på de to siste bildene der Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå