Fibonacci Skrevet 6. september 2006 Forfatter #321 Del Skrevet 6. september 2006 iingvild: Ikke helt enkelt alltid nei. Brage pleier jo å være flinkere til å spise opp altså. Det ble kanskje for seint for ham? minnimy: Hvis middagen blir senere enn vanlig får han noe i mellomtiden ja. En frukt eller brødskive, kanskje yoghurt. I går fikk han litt brød, så kanskje han var mett allerede før middagen? Hehe, det virker jo som Ylva har økekveld hver kveld, på dagtid spiser hun ikke fullt så ofte. I går var det litt spesielt fordi hun sov så utrolig lenge og var da sulten som en skrubb når hun til slutt våkna! Skytte: Tusen takk vennen, blir rørt jeg nå! :grine2: Vi får nok orden på rutiner og soving og amming etter hvert! I dag har jeg fryktelig vondt i magen! Det vrir seg der nede, jeg trodde det ville hjelpe å spise litt men det virker ikke akkurat sånn! I dag morges våkna ikke Ylva med å grine som hun pleier, men lagde bare lyder og når jeg skulle ta henne opp så lå hun der og smilte og lo mot meg! Hun er superblid stort sett hele dagen, bortsett fra når hun har sovet uvanlig lenge og er så sulten at hun prøver å spise pupp gjennom genseren! I dag har jeg tenkt meg på lang trilletur med Ylva, og Brage skal på babysvømming med pappaen sin i ettermiddag. Jeg skal lage middag (spaghetti carbonara) til de kommer hjem! Og så håper jeg at jeg får tatt en lese-kose-stund med Brage før han skal legge seg. Det er de beste stundene vi har sammen det. På fanget i sofaen, bla i en bok, peke på bildene og si hva det er for noe. Han kommer stadig med nye ord! :lese: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 6. september 2006 #322 Del Skrevet 6. september 2006 Huff, det høres periodevis slitsomt ut sånn som du har det nå. Godt å tenke på det det bare blir bedre etterhvert. Men vurderer du å gi litt tillegg innimellom eller? Hadde sikkert letta litt på trykket. Evt. morsmelk i flaske for å få det litt raskere i en liten sulten tulle? Rart med det, hvordan man glemmer at man er sliten og sånt når de ligger det og smiler til deg Håper dagen idag blir bedre iallefall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 6. september 2006 #323 Del Skrevet 6. september 2006 Hvordan får du Brage til å sitte i ro når dere :lese: ? Her har vi iallefall ikke ro til å sitte stille Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 6. september 2006 Forfatter #324 Del Skrevet 6. september 2006 (endret) Hei monja! Ylva fikk flaske i går, jeg var ute en liten tur og mannen ga henne ca. 80 ml. Etter det fikk hun én pupp og så sovna hun i vogga etterpå! Så det virker som det kanskje blir bedre nå...? Tør ikke si det for høyt bare Brage sitter i ro hvis han synes boka er mer interessant enn lekene rundt! Ofte ser vi bare litt i en bok, og så går han ned igjen, kommer tilbake med ny bok osv. De bøkene som er mest spennende kan han sitte og se lenge i. Bl.a. noen bøker jeg selv hadde da jeg var liten! Men vi leser egentlig ikke, vi ser på bilder og peker og forklarer. Endret 6. september 2006 av La Traviata Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 6. september 2006 #325 Del Skrevet 6. september 2006 Torstein har en bok som heter "Barnehageboka mi" eller noe i den duren, og den liker han å se i da. Spør hva han har gjort og han peker på tegninger av leker etc og forklarer sine uvitende foreldre hva det er De er herlige nå altså. Jeg ler så mye av han, og forbløffes stadig over hva han kan og hva han lærer hele tiden. Og som han sier når han blir skikkelig sjokkert: HÆJJEGUD DA! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 6. september 2006 Forfatter #326 Del Skrevet 6. september 2006 Og som han sier når han blir skikkelig sjokkert: HÆJJEGUD DA! ← Herlig! Det er overraskende hvor mye de skjønner og kan nå for tiden! Brage skjønner jo alt vi sier, selv om han ikke snakker så mye ennå. Og vi skjønner stort sett hva han mener selv om andre ikke nødvendigvis gjør det! Og så har han en herlig måte å si "Jaaaa..." på når vi spør om noe, og det er noe han veldig gjerne vil Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest miiip Skrevet 6. september 2006 #327 Del Skrevet 6. september 2006 Og så har han en herlig måte å si "Jaaaa..." på når vi spør om noe, og det er noe han veldig gjerne vil Du er selvfølgelig også hjertelig velkommen til meg den 19.!!! Veldig hyggelig om du slenger deg med!!! Her gjelder det å invitere seg sjøl, hele greia starta jo med at jeg inviterte meg sjøl med på istreffene til MammaSarius og Murmelmy, og forrige gang inviterte Grooo seg med... Som jeg fikk høre i bryllupet mitt at forloveren min hadde lært av meg: "Man kommer ingen vei med å være beskjeden!" Hvor mye slitsommere er det å være mor til 2 enn til 1? Leste om det i "Foreldre og barn" i dag og blir nesten i tvil om jeg vil ha en til... Men ikke egentlig, for jeg veit hvor bra det er å ha søsken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Charmina Skrevet 6. september 2006 #328 Del Skrevet 6. september 2006 Hei snuppa mi! Bare innom og leser og koser meg jeg Du, kan ikke du sende meg mailadressen din igjen. Av en eller annen grunn finner jeg den ikke igjen i adresselista mi :klø: Stor klem fra Charmisen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 6. september 2006 Forfatter #329 Del Skrevet 6. september 2006 miiip: Da kommer jeg den 19.! Gleder meg! Har truffet noen KG-folk tidligere, og det har vært kjempekoselig! :-D Ang. å ha 2 barn i forhold til 1, så synes jeg det gikk veldig greit de første ukene når Ylva sov så mye, men den siste måneden har jeg merket mer hva det egentlig krever å ha to barn. Det er kjempeslitsomt av og til, særlig på dager når Ylva ikke sover og bare vil ha pupp. Ammingen tar på meg merker jeg. Gleder meg enormt til vi får mer faste rutiner, kan begynne med fast føde, til hun begynner å legge seg tidligere og jeg kan samkjøre barna litt mer! Charmina: Klart det! Sender deg PM straks! I dag har Ylva sovet minimalt. Etter kl. 12 har hun bare hatt en liten dupp, når vi trilla en tur før vi skulle hente Brage i barnehagen. Jeg tror magen hennes plager henne. Hun trykker og krøker seg sammen, og sutrer og klager, stakkars liten! Går og venter på en megableie nå, litt lenge siden sist... Brage og mannen var på svømming i ettermiddag, og jeg skulle liksom sulle litt rundt hjemme og begynne på middagen etter hvert. Men det var ikke Ylva enig i gitt. Hun illskreik så fælt at jeg nesten ble redd Hadde henne litt i bæresjal mens jeg holdt på med maten, hun falt til ro etter hvert, fikk litt pupp men var liksom ikke tilfreds! I kveld skal hun få flaske av mannen igjen. Utrolig deilig for en sliten mamma. Lurer forresten på om det følger med ammetåka at man ikke klarer å lese matoppskrifter? :klø: To dager på rad har jeg bomma på en oppskrift, og først sett det etterpå... konsentrasjon er et fremmedord, og hjernen føles som grøt av og til! Jeg er enten hardt rammet av ammetåka eller presenil. 2 sekunders hukommelse - "hva var det jeg skulle nå...???" En gang jeg henta Brage i barnehagen la jeg barnehagesekken hans oppå taket på bilen mens jeg satte ham i setet, og så kjørte jeg hjem med sekken hans liggende på taket... flaks at den ikke datt av! Jeg fikk min lille lesestund med Brage før han la seg, vi så i Barbapappa-boka. Den liker han godt! Han var greiere ved middagsbordet også, det ble litt spaghetti rundtomkring, men han sa i hvert fall takk, takk! Og så har pappaen min vært innom og fiksa spisestuebordet vårt! Det var fort gjort, det er så kjekt å ha en "handyman" i familien! Blir litt stressa av å tenke på at dåpen nærmer seg nå... Men har skrevet en fin må gjøres-liste så da har jeg liksom kontroll da - tror jeg selv! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 6. september 2006 #330 Del Skrevet 6. september 2006 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Charmina Skrevet 6. september 2006 #331 Del Skrevet 6. september 2006 Synes jeg ser dere med sekken på taket ja! Ammetåke er skumle greier altså jeg gikk ut av en butikk jeg og sto utenfor og lurte på hva jeg hadde glemt - også var det Henrik som lå og sov i vogna si der inne Hærregud er det mulig tenkte jeg da!!!! Akkurat det har jeg aldri gjort igjen da!!!!! Takk for adressen - bilde kommer iløpet av helga tenker jeg! Nå skal jeg hoppe i seng-sein som vanlig. Men i morgen begynner jeg ikke før klokka halv ti da. Bare synd ikke Martine sover lengre av den grunn! Natta vennen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 6. september 2006 Forfatter #332 Del Skrevet 6. september 2006 Oisann Charmina - godt du kom på det da! Ammetåke er ikke bare greit nei! Ylva ville SLETT IKKE ha flaska i stad, bare skrek og skrek. Hylinga kunne antagelig høres på andre siden av Drøbaksundet! Mannen var litt i villrede, men det var nok magen som plaget henne, hun roa seg når vi la henne på magen og dunka på rompa og ryggen. Gikk rundt med henne i kolikkgrepet også. Nå ligger hun på magen på ammeputa på fanget mitt og har slokna fullstendig! Lurer på om hun har sovna for natta eller om hun vil ha pupp, det finner jeg vel fort ut tenker jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glossy Skrevet 7. september 2006 #333 Del Skrevet 7. september 2006 Håper det går bedre med Ylva etterhvert og at hun finner roen. Mor må jo ha litt søvn og Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 7. september 2006 #334 Del Skrevet 7. september 2006 Innom og leser litt om dagene dine som tobarnsmor... Skjønner at det kan være slitsomt... Jeg ser frem til myyyye kos og en god del mas også... Men de er jo så herlige disse små - så man glemmer fort hvor sliten man egentlig er... Ha en fin dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 7. september 2006 Forfatter #335 Del Skrevet 7. september 2006 Hei Glossy og Cr@sh! I dag forsov mannen seg, så jeg sa at jeg kunne levere Brage i barnehagen. Og jammen sov han helt til kl. 10! Da fikk vi fart på oss og klarte å være i barnehagen litt før 11... litt seint da, men han trengte kanskje å sove ut litt? Ylva sov hele natta etter all hylinga i går kveld... deilig! I dag henter faren min Brage i barnehagen, og så spiser vi middag hos dem etter hvert. Det blir visst pølser (ikke verdens sunneste middag, men besteforeldrene bestemmer på torsdager)! Jeg har et par ærender i dag, og har tenkt å ta en grundig husvask! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 7. september 2006 #336 Del Skrevet 7. september 2006 Du skal ikke prøve kiropraktor eller noe sånt på Ylva om hun har kolikk da? Venninna mi har en baby på 1 mnd og etter to behandliger hos kiropraktor var han en helt annen baby. Det ble mye kos istedet for mye skriking. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 7. september 2006 Forfatter #337 Del Skrevet 7. september 2006 monja: Vi må nok vurdere flere tiltak hvis det fortsetter sånn... men hun hyler ikke sånn hver kveld altså. Hun har hatt masse luftsmerter og ikke klart å bæsje på mange dager... og i kveld kom endelig 3-dagersbleia! De fleste kvelder er hun mest selskapssyk og kosete (puppen skal være smokken hennes) eller veldig våken og skal se på alt mulig spennende I kveld har vi jammen stått på! Fikk "ånden over oss" nå som det nærmer seg dåp og vi må rydde litt for å gjøre plass til gjestene våre. Etter at Brage var lagt sorterte jeg først vinterklærne hans, som har ligget på loftet siden våren kom. Mye som fortsatt passer til ham, og noe som Ylva kan bruke etter hvert! Så starta aksjon "tømme klesboden" som medførte rydding, sortering og kasting av masse klær, dilldall og ræl! Åh, det er så godt å kaste ting! Ryddingen av klesboden var et ledd i aksjon "rydde stua og det ene soverommet nede" der gjestene skal ligge. Så egentlig flytter vi bare rundt på rotet vårt, kan det høres ut som, men vi har kasta en hel del også! Og ting har kommet dit de egentlig skal være, og ikke bare der de tilfeldigvis har blitt plassert en eller annen gang. Kjempedeilig å ta en sånn sjau, vi er langt fra ferdige med ryddinga vår, men er godt i gang! Og så har jeg funnet den ultimate svaret på livet, døden, universet og alt - det vil si, på hvordan takle hylende og selskapssyke Ylva om kvelden når hun bare vil bli holdt og båret og vugget... Putte henne i bæresjalet og gjøre alt jeg ikke får gjort ellers, fordi jeg sitter med henne på fanget! Forstår virkelig ikke hvorfor jeg ikke har gjort det før! Antakelig fordi hjernen min er ute av funksjon sånn ca. 90 % av tiden... Og fordi jeg ikke har funnet ut hva som er beste stilling for henne i sjalet (kjøpte det da Brage var 10 måneder og da satt han jo på en helt annen måte). Etter å ha prøvd to ganger i dag nærmer jeg meg, må bare justere litt her og der og så er det PERFEKT! Heretter skal sjalet brukes dagen lang! Og så kom endelig den bæsjebleia vi har venta på i 3 dager... det ble fullt skift oppe hos mamma og pappa! Vi jubla over at hun endelig fikk gjort noe, hun har jo vært så plaga med magen stakkars. Lurer på om det er pga at hun har fått litt morsmelkerstatning. Forrige gang hun fikk MME hadde vi også trøbbel og det gikk 3 dager før hun klarte å bæsje... så jeg får heller prøve å pumpe meg oftere, så hun kan få morsmelk hvis jeg skal være borte. Hun har ikke reagert sånn på det før, så jeg synes det er litt rart, men... Er på vei i seng nå. Skal bli godt å legge seg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 8. september 2006 #338 Del Skrevet 8. september 2006 Voldsomt så effektiv kveld da.... Du har sikkert sovet godt i natt, tenker jeg... Ha en fin fredag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iingvild Skrevet 8. september 2006 #339 Del Skrevet 8. september 2006 Godt det endelig kom noe i bleia da! Håper dere får en fin helg! Stor klem! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skytte Skrevet 8. september 2006 #340 Del Skrevet 8. september 2006 Rekker bare å ønske dere ei kjempefin helg! Nå skal jeg bekjenne mine synder Dvs vi skal på dåpssamtale Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå