Gå til innhold

LT og gullungene

Fibonacci

Anbefalte innlegg

Og bare så det er sagt "Heia Brann" har hun ikke fra mammaen sin altså :ler: der er det nok broren som er pådriver ja pluss alle mennene i barnehagen :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

miiip, Moonchild og Charmina! :klem:

Kan godt hjelpe deg med bilder Charmis! :-D

Send meg en mail du! ;)

Vi hatt en kjempefin helg på hytta! Vi "forsov" oss på lørdag, for Brage våkna ikke før halv 10! Og han ville helst sove videre... Så det tok litt tid før vi kom oss avgårde. Siden han sov så lenge hoppa han over sovinga på dagen, det gikk faktisk ganske bra, han la seg til vanlig tid om kvelden.

Lørdagen var det jo fint vær, og vi spiste lunsj på terrassen på hytta (men ble så plaga av veps etter hvert at vi måtte flytte oss inn), gikk tur og lagde pizza om kvelden. Etter litt TV-titting ble vi sittende og spille spill - superkoselig! :-D

I går regna det masse, så vi koste oss inne med lego-bygging og Oppdrag Nemo før det klarna opp og vi gikk på tyttebærtur. Brage digger tyttebær! :Hehe:

Dagen fløy avgårde, og da vi kom hjem i går kveld var det så mye å ordne med at jeg ikke fikk tid til å gå på nettet. Ylva ville jo ikke legge seg, som vanlig...

Har travle dager fremover, holder på med dåpsforberedelser, ordner ting og tang til ferien vår, ammer Ylva store deler av dagen (merkelig hvor lite man får gjort med en liten baby i hus), gjør husarbeid i rasende fart mens hun er rolig eller sover, lager mat, prøver å ha alene-tid med Brage og så stuper jeg i seng utpå kvelden en gang (hvis Ylva lar meg få lov).

Er ganske fortvilet pga Ylva for tida, og det at hun henger i puppen til langt på natt. Hun er jo en stor jente og trenger mye mat, men det er jo lenge til vi kan begynne med grøt, og så er jeg usikker på om jeg har for lite melk, om hun trenger erstatning i tillegg til pupp (hvilket jeg egentlig ikke tror hun gjør, fordi hun legger så bra på seg) og om det er "greit" å gi erstatning noen kvelder rett og slett for å få litt fred...

Vanskelig dette her.

I dag skal vi en tur på Posten og hente billettene til Nytt på nytt, samt hente to pakker. Så skal jeg ta passbilder av henne, og ordne med pass. Må handle litt klær også, høsten kommer fort nå og Brage må ha nytt ulltøy og høstlue. Og så skal jeg se om jeg finner lys og servietter til dåpen!

Ha en fin mandag folkens! Rekker ikke noen dagbokrunde nå, men tar det senere! :vinke:

Love ya! :kyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til med dåpsforberedelser og annen shopping!

Tenker at det må være greit å gi Ylva flaske noen kvelder, hvertfall siden hun har fått MME før og ikke reagert noe spesielt på det?! Det er jo i alle fall veldig viktig at ikke du sliter deg ut! :Nikke:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja du må bare ikke slite deg ut vennen min.

Ta vare på deg selv også.

Sender deg en mail om ikke så lenge, toppers at du hjelper meg som vanlig - du er bare sååååå snill! tror ikke jeg får det til i dag, men snart!Det har ingen hast altså!

ha en fin kveld.

Stor klem fra Charmina :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henrik var en sånn som aldri ble mett heller. tror jeg hadde alt for "tynn" melk uten de store neringsstoffene. Så han fikk grøt fra han var såvidt fylt 4 mnd husker jeg.Huff, håper hun gir deg litt fred også innimellom for det er jo så slitsomt å bare henge i puppen hele tiden for dere begge egentlig.

Tenker på dere.

Klems fra meg :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

miiip og Charmina: :klem: Dere er noen go´jenter! *slengkyss*

Tror jeg ender opp med en løsning der jeg har erstatning i beredskap hvis det blir for slitsomt en kveld. Men jeg vil helst ikke gi hver dag, for da vil kanskje melkeproduksjonen gå ned og jeg må øke mengden erstatning, og så blir det kanskje fortere ammeslutt enn jeg har lyst til. Får se, vi gir henne nok litt tynn grøt etter 4 mnd.

Pass til Ylva må vente til i morgen, for fotobutikken på senteret hadde ikke tid (hva for slags service er det da?) og Lensmannskontoret stengte uansett kl. 14...

Så i morgen må jeg og Ylva til sentrum og ta bilde der.

Men jeg fikk handla litt! :sjarmor:

Bodyer, strømpebukser, sokker og såle i ull til Brage, høstluer og dåpsservietter. Lua til Brage måtte byttes da, for den størrelsen hun påsto ville passe til en 2-åring var for liten. :roll:

Middagen i dag ble indisk kyllinggryte til oss, og kylling i tomatsaus m/ pasta til Brage. Den indiske maten var jo litt sterk, men han ville smake av oss, og det virka som han likte det! :Hehe:

Har sett på 71 grader nord og tatt det ganske med ro i kveld. Og så har vi fått bekreftelse på booking av leilighet der vi skal bo i på Kreta! :hoppe:

Det ligger like ved stranda, har 5 minutter til sentrum av byen, med to store rom, kjøkkenkrok, bad og balkong med sjøutsikt :hjerter:

Servicen var veldig bra over mail og telefon, de tilbød seg å hente oss på flyplassen og det takker vi nok ja til tenker jeg.

Om 3 uker sitter vi altså på denne balkongen og koser oss:

http://www.flisvos-studios.com/images/photo8_edited-copy.jpg

Endret av vimse
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det så helt herlig ut!

Når det gjelder hyppig amming om kvelden, så hørte jeg et tips en venninne av meg fikk på Helsestasjonen her om dagen som jeg skulle ønske jeg hadde fått mens jeg satt pal med Micro. Hvis de maser mye om mat om kvelden, bør man pumpe ut melk på formiddagen (hvor produksjonen uansett er større om kvelden) og gi den på flaske om kvelden før man legger babyen til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tipset Moonchild! :klem:

miiip: :kyss: Gleder meg!!! Ikke så mye til å blotte kroppen på stranda da, men til alt det andre!

Fetaost i lange baner... frappé, backgammon, kvitkalkede hus, sol, bad... Hellas er så deilig! :sjarmor:

Liker det ikke, men har masse rydding på kjøkkenet som venter på meg. Så jeg sier god natt for i kveld! :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ylva slokna ikke før kl. 2 i natt... :Gjesp:

Deilig å sløve litt nå på formiddagen!

Planene for dagen er å gjøre det jeg ikke fikk gjort i går, d.v.s. ta passbilde av Ylva og dra på lensmannskontoret etterpå. Deretter å rydde opp i gangen her hjemme der det flyter av klær og annet ræl, og ringe cateringselskaper i området.

Aller først en fotoseanse av Ylva, for hun er så blid og god akkurat nå! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det Mireya! :-D

Ylva sover og sover, vi kommer oss jo aldri ut i dag!

Har fått gjort litt i huset, kjørt klesvask, rydda og tatt noen telefoner. Nå holder jeg på med å overføre bilder og skal bestille takkekort for fødselsgavene Ylva har fått. Det blir såpass mange at jeg tror ikke jeg rekker å lage dem selv midt oppi alt annet som er nå.

Og så skal jeg sende inn noen papirer til Trygdekontoret så vi får den støtten vi har krav på i forbindelse med fødsel utenfor sykehus!

Har bestilt navnearmbånd som Brage kan ha når vi er på ferie. Mitt store mareritt er hvis han skulle bli borte for oss :grine:

I samme slengen bestilte jeg også siklesmekker til Ylva og Barbapappa tallerken og kopp! :-D

Huff, internett er skummelt... for lommeboka... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så skjønn hun er, lille Ylva :hjerter:

Den der utsikten over havet.....me like :sjarmor:

Kanskje vi skulle prøvd oss på en sånn ferie et år vi og. Har liksom aldri følt for å reise til "syden" jeg. Vet ikke hvorfor, det har liksom bare blitt sånn. Hvor anbefaler du å reise?

Høres ut som travle dager i LT heimen for tiden. Blir jo svett bare av å lese om det. Men snart er det dåp og da blir det kanskje litt roligere etterpå?

Tillegg høres fornuftig ut for å få henne mett på kveldene. Kan jo være at ikke melka kommer fort nok på kvelden i og med at hun ikke har latt puppen få en skikkelig pause, og mulighet til å fylles, gjennom dagen. Vi begynte med tyyyyyynn grøt fra 10 uker vi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ååååå så deilig dere kommer til å få det da!

Det fortjener dere nå jammen også.Og det er jo bare så deilig å dra på denne tiden da.

Nydelige bilder også - for en godklump :hjerter_rundt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Innlegget mitt!!! Bare borte?? :grine:

Jeg har visst ikke dagen i dag gitt :tristbla:

Kort oppsummert: Hylende Ylva ved henting i barnehagen, "nødamming" i bilen, enda mer amming hjemme, mann som kommer seint hjem, middag som svir seg, overtrøtt Brage som ikke vil spise, kjefting og tidlig legging, sliten på sofaen og vil bare grine :grine:

Hvordan få hverdagen med to barn til å skli litt lettere når Ylva er sulten og vil ha mat NÅ og Brage også trenger meg, hvordan gjøre måltidene hyggelige og få Brage til å spise opp, hvordan strekke til overfor begge ungene og føle at de begge har hatt en bra dag i dag...

Hvordan få overskudd til å føle meg bra selv?

Og nå håper jeg virkelig ikke dette innlegget forsvinner også... får lagre det just in case.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke greit alltid,jeg satt å tenkte på noe,får han noe å spise etter bg til middag er ferdig?

jeg har en på 3,5 år og det med å være høflig kom etterhvert hun hørte at vi sa det etter mat og nå sier hun det:

-"takk for maten"

-hver så god"

-tusen takk sier hun etterpå :ler:

har du øke dager at det er derfor hun er rabiat?

jeg merker på min lille at hvis hun er mye våken en dag så sover hun mye neste dag

hun er en del våken på kveld,spiser,leker koser seg og siden hun var født tok hun kveld kl 22 eller 23 og nå sover hun til 4-5 innimellom til 6.

jeg kan ikke klage.....

håper det roer seg hos dere etterhvert

samboer min var ikke hjemme etter fødsel jeg ville komme i gang med rutiner med en gang,det har fungert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem::klem::klem: Til en fantastisk mor!

Jeg er helt fasinert av dagene dine og skjønner utmerket godt at du blir sliten ja..Er så pyton med sånne dager som er på vranga..Men heldigvis er det flest av de gode dagene!

Ylva er helt nydelig :legrine: En sånn gojente man bare vil klemme!

Så har hun lik vippestol som Sondre,stoler for gullunger det :ler:

Bra dere hadde det fint på hytta og tenker dere får det minst like herlig på ferie! Men det fortjener dere virkelig! *drømme*

Det er ikke bare bare å bli klok på den ammingen nei...Lurer på masse ting der jeg også.Håper du finner en løsning som fungerer bra for deg og at du får sovet godt etterhvert!

:klem::klem::klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...