Gå til innhold

Boka mi


Tusseline

Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Her er jeg igjen, mellom alle de stressende øktende. :forvirret:

Kjenner stresset begynner å tære på helsa mi. Dvs. at magen lever sitt eget liv, og jeg føler meg konstant trøtt. Å kombinere skolestart, jobb og flytting er ingen god kombi, det kan jeg skrive under på. I dag klarte jeg å legge det store egget, og forsov meg såpass at jeg ikke så vits i å gå på skolen. Begynnelsen er nokså viktig for en bra skolehverdag har jeg hørt (stifter nye bekjentskaper osv.), men jeg får dessverre med meg lite. I løpet av de få dagene jeg har vært har jeg heldigvis blitt kjent med en gjeng, så jeg har i hvertfall et grunnlag. Morgendagen går med på jobbing på Oljemessen, noe som var planlagt for lenge siden, men som var gått i glemmeboka. Dårlig timing.

Glad-ting: skal ut på byen i morgen. Trenger virkelig å lette på trykket, og glemme diverse bekymringer.

Endret av Tusseline
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ting begynner å falle litt mer på plass nå. I dag var vi innom IKEA for å handle inn diverse, og prisen svei skikkelig. Heldigvis er ikke slik pengebruk hverdagslig.

Nå mangler egentlig bare innkjøp av et par bilder på veggene. Vi orker ikke å begynne med oppussing (maling, sparkling osv.), så vi fant ut at bilder kan dekke det meste. Store hull i vegger er ikke særlig lekkert. Sett bort i fra det, gjenstår det bare å sette ting på plass. Alt flyter utover gulvene, og jeg har null system. Håper å få det i orden innen mandag. Fram til den tid tilbringer jeg tiden hos kjæresten. Han er like innblandet i flyttingen som meg, om ikke mer. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest seroxata

heisann :) Ikea altså.. nå er jeg misunnelig, hehe.. hatt lyst til å dra dit hele sommeren, men kommer aldri så langt.. :(

lykke til i ny leilighet ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Dagene flyr avgårde, og jeg sitter i ei skikkelig tidsklemme akkurat nå. Hverdagen er litt vel forandret, så det tar vel sin tid å komme inn i rutinene.

Trives fortsatt godt på skolen. :) Alt ser ut til å gå sin gang nå, men jeg merker at jeg må jobbe hardt framover. Sette av faste dager i uka til skolearbeid, og holde meg til det. Blir sikkert litt vanskelig, men jeg takler ikke flere skippertak før eksamen. Fører til unødvendig stress.

Vurderer å si opp jobben nå. Var nettopp på legevakten pga. "litt-for-ekkel-ting-å-fortelle-om", men det var heldigvis helt ufarlig, og jeg fikk beskjed om å holde meg i ro. Det motsatte av hva jeg gjør for tiden, og jeg er sikker på det skyldes stresset på jobb. Sliter meg totalt ut, og i går hadde jeg konstant hodepine hele dagen pga. mas og stress på jobb. Det er ikke første gangen. Dessuten er det en påkjenning for ryggen min. Lommeboka sier at jeg burde fortsette, men helsa er det verre med..... Får håpe jeg klarer å finne en løsning. Snarest. En ny jobb hadde vært en god idè, men det er lettere sagt enn gjort. Men ingenting skjer så lenge jeg ikke tar et tak, så jeg skal få fingen ut. Promise.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg HATER krangling! Er ikke sikker på om det kan kalles krangling, uenigheter kanskje? Det bryter meg ned psykisk, og suger alle krefter ut av meg. Takler det bare ikke....

Heldigvis er ting på bedringens vei. Jeg er dårlig på å legge ting bak meg, i hvertfall når det gnager. Håper søvnen hjelper på.

Endret av Tusseline
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For en koselig kveld. :) Lenge siden jeg har fått mulighet til å sette meg ned i sofaen, og rett og slett bare slappet av. Kjæresten og jeg har nettopp vært på besøk hos noen venner, spist litt, sett film og kost oss. Nå er det derimot poker på gang, selv om klokka er over midnatt og det enda er hverdag, mens jeg er i ferd med å slokne for kvelden.

Sitter i et lite "dilemma" (yeah right) om dagen. Er SÅ fristet til å klippe meg kort. Ikke kortkort, men kortere. Halvlangt vil kanskje noen si. Nå har jeg altfor langt hår (i følge meg selv, kjæresten sier derimot noe annet), og jeg har siklet på en mengde fine frisyrer med lengde til ca. øvert på skuldrene. Tror det hadde passet meg bra, for jeg er lei av hår som egentlig ikke har noen slags form eller stil, men "bare er der", hvor dumt det høres ut. Men vi får se. Nå har jeg i hvertfall farget håret i dag, og burde være glad for èn forandring, i det minste.

Endret av Tusseline
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp vært i byen, og der oppdaget jeg trolig Vinterens jakke med stor V. En gore-tex jakke fra Peak Performance, og jeg falt helt pladask. Jeg har lett så lenge etter en skikkelig god vinterjakke, men prisen holder meg igjen, foreløpig. 4200 kr. :overrasket: Her er et bilde: http://www.peakperformance.com/templates/p...ts____5453.aspx. På tredje linje, helt til venstre. Der vises den i rosa, men jeg vil gå for hvitt.

Endret av Tusseline
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp vært i byen, og der oppdaget jeg trolig Vinterens jakke med stor V. En gore-tex jakke fra Peak Performance, og jeg falt helt pladask. Jeg har lett så lenge etter en skikkelig god vinterjakke, men prisen holder meg igjen, foreløpig. 4200 kr. :overrasket:  Her er et bilde: http://www.peakperformance.com/templates/p...ts____5453.aspx. På tredje linje, helt til venstre. Der vises den i rosa, men jeg vil gå for hvitt.

:Nikke: Den var kjempefin, jeg og vil ha en sånn. :sjenert:

Håper du får en fin lørdag. :rosasmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er fin ja, men jeg vet ikke helt om jeg tillater meg en så ekstrem pris. Vi får se. :) Jeg skal i hvertfall sende tilbake plaggene jeg bestilte fra H&M, en grå cardigan og mørkeblå ulljakke. Egentlig likte jeg sistenevnte veldig godt, men den minste størrelsen var altfor stor til meg. Snittet og formen på jakken forsvant helt. Irriterende!

Nå skal jeg i gang med konstruering av en leilighet. Vi er i gang med prosjektarbeid på skolen, og i morgen skal vi lufte leilighetforslaget. Det hadde jeg såklart glemt ut, og helgen har vært travel nok. Håper ikke det tar lang tid, for jeg sliter seriøst med søvnunderskudd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagene flyr avgårde, og jeg er absolutt ikke vant med slike hektiske dager. Hektisk og hektisk, fru Blom..... Skoledag fra 8 til 14 er ikke det aller verste, men sist år var mer eller mindre preget av sløve dager, så jeg har måttet snu litt om på hverdagsmønsteret. Men jeg trives bra med tilværelsen nå, og liker å ha noe å sette fingrene i.

Gode nyheter på jobbfronten. :) Fikk en telefon i fra den tidligere sjefen min i helgen. Hun lurte på om jeg visste om noen som var på jakt etter en jobb, for hun hadde mangel på ansatte. I frykt for å miste verdigheten min, sa at jeg var kjempeinteressert selv. :sjenert: Jeg har lenge angret på at jeg sa opp, og har grublet om å spørre henne. Endelig fikset det seg, og jeg har fått den gode, gamle jobben min tilbake. :tommel: Hun var mer enn fornøyd, og mente det hadde gått over alle forventninger.

Eneste jeg kvier meg til nå, er å snakke med den nåværende sjefen.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg eier ikke motivasjon. :sur: Har en hel del å ta igjen når det gjelder skolearbeid, men jeg klarer ikke å komme i gang. Til og med husarbeid frister mer! Herregud..... Jeg har ikke noe valg, enkelt og greit. Nå skal jeg lage en smart plan, også skal jeg følge den til punkt og prikke (nesten, i hvertfall).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God treningsøkt! Treningsvanene mine er ikke som de engang var, men jeg prøver å krabbe meg oppover. Jeg får være fornøyd med en - to ganger i uka med intensiv trening, samt at jeg spaserer en del utenom. Nå har jeg altfor mye å rutte med (skole på fulltid, kjæreste, leilighet som skal holdes i orden osv.), men jeg kommer nok sterkere tilbake.

Middagen i dag er så lite spennende som Fjordland fiskesuppe, men den er absolutt overkommelig. Deretter er det i gang med konstruering av oppgave på data. Har på følelsen av at jeg kommer til å sitte leeeeenge..... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er uten internett hjemme. :sur: Dumme nabo som ikke gidder fikse opp i problemet (ja, vi stjeler internett, og ja, vi får faktisk lov ;)), men jeg har ikke tid til å vente for evig. Vi skal gå til innkjøp av egen internettgreie i morgen, for alt skolearbeidet mitt går via nettet, og jeg føler meg tapt uten.

Nå er jeg hos kjæresten, og det ser dårlig ut med å stå opp kl. 07.00 til forelesning i morgen. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Heia i:-D

Takk for innlegg i gjesteboka mi :)

Hvor studerer du? Hvilken linje? Jeg grubler for harde livet ja.. Vet ikke om jeg fikser det, men bør jo bare ta sjansen egentlig :sjenert:

Linken til dagboka di funker ikke forresten..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er supertrøtt etter syv timers jobbing, men pause er ikke vits i å tenke på engang, for nå må jeg i gang med innleveringsarbeid. Dritt. Jeg er møkkalei av å kave med samme oppgaven dag etter dag, men jeg må bare få det unnagjort fortest mulig. Problemet er at jeg står helt fast. :roll:

Deilig følelse at jeg reiser utenlands på onsdag. Trenger å komme meg bort. En uke holder egentlig ikke, men gir meg i hvertfall litt mer energi. Tingen hadde vært å studert en annen plass, helst i utlandet. Selv om jeg elsker byen jeg bor i, føler jeg at jeg har oppdagt alle sider, og det er liksom ikke så spennende lenger. Har lyst å utforske ett nytt sted, en ny kultur, nye mennesker osv. Det blir uansett ikke noe av nå, men kanskje neste år?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en snikleser står frem... Har lest en del i dagboka di men aldri lagt igjen noen hilsen tror jeg, så det er kanskje på tide :sjenert:

Håper du får en koselig helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...