Gå til innhold

angelous dagbok


angelou

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Takk jenter :) jeg er egentlig glad vannet gikk først, og at det ikke begynte med rier, for hadde det gjort det så er jeg redd vi hadde blitt for seine, tror jeg hadde rundt ti rier før pressriene begynte.... Men ja, det var veldig fint å ha en så kjapp fødsel :) slapp å sy noe som helst også, selv om det gikk så fort :) synes jeg har vært veldig heldig :)

Hun er kjempeskjønn, god og rund og veldig lik storebroren sin. De har forøvrig vært her i dag, og man blir jo liksom ikke noe særlig emosjonell av slikt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kos med søskenbesøk i dag :hjerte:

Fødselen høres ut som en drøm uten rifter og sying :)

Er det lov å spørre om de vitale mål på skjønnheten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det øyeblikket da storebror vår kom inn på fødestua for å se sin etterlengtede lillebror er det mest rørende øyeblikket jeg har opplevd, så skjønner godt du syns det var emosjonelt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hjemreisedag :) vi ble en ekstra natt vi, fikk lov til det da det ikke var fullt her, deilig å kunne få en natt til i fred og ro før det braker løs på hjemmebane. Melka har kommet for fullt og hun har begynt å legge på seg igjen også :) er bare skjønn og god, sover og er fornøyd :)

Gleder meg veldig til å komme hjem nå, har savna mannen veldig når jeg har vært her. Han har jo tatt seg av de to minste og bare hatt den innom noen småturer :) så ikveld blir det kos :) For han og A også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer her inne også! Verdens peneste prinsesse og nydelig navn! Kos dere!! Vi nyter dagene og spiser OFTE om natta....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fødselshistorie :)

Jeg var hos jordmor mandag 20.08 og siden hun ble så veldig i tvil om hodet var festa eller ikke så måtte hun sjekke vaginalt, og det var det. Jeg var helt moden og hadde tre cm åpning. Hun sa da at hun kunne røske litt og få meg i fødsel samme kveld, men vi ble enige om at jeg trengte å hvile litt og at det skulle få lov å sette i gang av seg selv. Hun mente at det uansett ikke kom til å gå lang tid icon_smile.gif Tirsdagen og onsdagen gikk uten noen vondter, jeg sov godt om natta og tenkte at nå skjer det sikkert noe snart, stille før stormen vet dere icon_smile.gif Hadde noen veldig kraftige kynnere som nesten kjentes ut som pressrier uten vondtene, så husker jeg sa til mannen på onsdagskvelden at jeg trodde det kom til å gå fort når det først satte i gang. Han skulle ut og drikke kaffe med en kompis, så jeg sa han måtte ha telefonen ved siden av seg, for jeg hadde liksom en følelse...

Når klokka var 22.30 så måtte jeg løpe på do, og da hadde jeg skikkelig løs mage, og da tenkte jeg, NÅ skal jeg føde snart. La meg, men fikk ikke sove, for var så gira icon_wink.gif Mannen kom hjem og la seg ved siden av meg akkurat når klokka var 00.00, og skulle snu seg over for å gi meg en kos, og da kjente jeg det sildra mellom beina mine, så jeg føyk ut av senga i en rasende fart (siden ingen av de andre har startet med vannavgang så hadde jo ikke jeg tenkt på noe madrassbeskyttelse...). Han lurte på hva i alle dager som skjedde, en god stund siden jeg har greid å hoppe ut av senga for å si det sånn og jeg sa helt rolig at "vannet gikk".

Så da sto jeg opp, kledde på meg, fant fram bind, og ringte føden. Fortalte at dette var nytt for meg, og at jeg var engstelig fordi jeg trodde dette kom til å gå fort, men hun sa det ikke var noe å stresse med, at jeg skulle komme når jeg var klar, men det ble ikke fødsel uten rier. Så jeg dusja og ordna meg, pakka siste rest av toalettsaker og klokka 00.45 hadde barnepikene kommet og vi dro. I bilen på tur til sykehuset kjente jeg såvidt antydning til første rie. Ble satt på registrering klokka 01.00 akkurat og fikk snakket litt med jordmor som lurte litt på hvilke tanker jeg hadde om fødselen, så vi skravlet litt om det. Og at nå skulle jeg sitte på registrering en halvtime og så fikk vi se an om de sendte meg hjem eller om det ble fødestue. Nå begynte riene, de kom med 4 minutters mellomrom omtrent og var ikke kjempevonde, gikk fint å puste seg igjennom dem, men etter 20 minutter var ikke jordmora i tvil lenger, så da ble det fødestue. Gikk inn dit, la meg på senga og ble sjekket 01.30, og da var det 8 cm åpning gitt icon_lol.gif Da fikk de det travelt... Hadde to rier til som var fryktelig vonde (tror det var de eneste som var sånn at jeg aua meg), og så fikk jeg beskjed om å presse. Jeg hadde ikke trykketrang, men skulle presse likevel for da kom jeg til å få det. Og det fikk jeg, to pressrier til og så pustet jeg henne ut før den tredje, klokka var da 01.58.

Det var en helt ubeskrivelig følelse å føde så fort. De gikk jo en time og ti minutter fra jeg i det hele tatt kjente noe til hun var ute. De sier jo at det kan føles helt overveldende, men det syntes jeg overhodet ikke. Hadde full kontroll hele tiden og det var bare fint. Slapp å sy et eneste sting icon_smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke jeg har skrevet noe her før, men jeg vil gratulere deg så mye med vesle frøkna!

Og for en drømmefødsel da!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hørtes ut som en skikkelig drømmefødsel, bestiller en sånn neste gang! Hvis det blir noen neste gang. Godt du kom deg avgårde i tide!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mykje med jenta! :strix:

Høyrest ut som om du hadde ein fantastisk fødsel. Kos deg masse med det nye familiemedlemmet! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Takk jenter :) Vi har det bare bra, hatt mamma på besøk så har ikke prioritert så mye nett-tid :) Vesla er veldig rolig og snill, en skikkelig fang-jente, vil helst bare være oppe i henda hele tiden. Hun sover godt i senga si på natta da, det er godt :) men det er jammen koselig med baby altså :) går bra med de to eldste også, vesla er litt sjalu innimellom, men mest bare god med A som får så mye susser at hun er konstant seig i håret ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

En måned siden sist oppdatering gitt, oups :) vi har det bare fint, storesøsknene koser seg veldig med lillesøster og hun er, ja, hva skal man si. Jeg sover hver natt fra 23-07 og har en blid og fornøyd unge hele dagen, så kan vel ikke bedre ha det :)

Mannen er under utredning for en kronisk sykdom, så det er ikke fullt så moro :( så har hatt litt nok med oss selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, håper det går bra med mannen din :klemmer:

Uansett er det godt å lese at lillemor en snill og fornøyd :)

Endret av Spatula
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...