Gå til innhold

angelous dagbok

angelou

Anbefalte innlegg

Godt at han sover så godt om natta da. Da gjør det ikke noe om det er litt verre med andre ting.

Kose deg på handletur. Hvis det er like kaldt hos dere som her er det nok litt i kaldeste laget for lillemann ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Handleturen endte med et sykk skirkende baby og et stykk svett mamma :fnise: Puh - så den ble kort gitt. Fikk gjort unna det mest nødvendige da :) Nurkeliten har vært litt misfornøyd de siste dagene, hatt en del luft i magen til tiden. Men, han promper og raper fælt. Så nå har han enten hengt fast i puppen eller liggi på brystkassa mi i hele går og idag - våkner med en gang jeg legger han ifra meg. Puh :) Heldigvis sovner han på natta, så tvi tvi for i natt også :)

Vi hadde også en sånn periode der snuppa bare ville ligge på meg, eller være i armene mine på dagen. La jeg henne fra meg, våkna hun også. Men det er heldigivs bare for en periode kan jeg trøste deg med.

Har også hatt antydning til feber når jeg har hatt melkespreng, så det er nok helt normalt. Det er jo bare å pumpe ut litt hvis det blir for ille :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde tre timer aleine i byen igår - DET var deilig det :) Fikk kjøpt meg en amme - bh til, ammepute og siste julegaven. Fikk fylt opp kjøleskapet og handla inn en del middagsmat, begynner å bli litt lei av ferdigpizza nå :) Og så skal jeg bake vørterbrød, så fikk kjøpt inn til det også. Var rasende effektiv synes jeg selv. Hadde pumpa meg og greier, men når jeg kom hjem så hadde nurkeliten sovet i fire timer han, så det trengtes ikke. Noen som har peiling på hvor lenge morsmelk holder seg i kjøleskap? Har lest alt fra 2 til 5 dager.

Har igjen sambo sin julegave (alltid vanskelig!), men vi driver å vurderer om vi rett og slett skal være kjipe og kjøpe noe vi trenger til huset eller noe - må bare finne ut hva det er først :fnise: Har i grunnen ikke plass til noe mer. Jeg ønsker meg fryseskap, men før vi kan kjøpe det må vi gjøre i stand boden så vi får plass, og det har vi ikke tenkt å gjøre før til sommeren :sjenert:

Ellers har den lille tassen vår vondt i magen igjen i dag, men nå tror jeg at jeg har funnet grunnen - melkeprodukter! Hadde spist masse youghurt (for å få igang MIN mage) og drukket melk de dagene han hadde vondt i magen sist, og igår spiste jeg potetstappe med en del melk i og riskrem til dessert. Han er ikke veldig plaget tror jeg, men blir bare ekstremt "needy" når han har litt vondt.

I dag blir jeg nok hjemme hele dagen, det er -14 grader ute(og kjempefint vær, jeg har såååå lyst å trille tur) og sambo sin tur til å ha litt alenetid utenfor de fire vegger :) Får besøk av søster`n jeg da, blir koselig det. I helgen kommer faren min og samboeren hans, men de skal ikke bo her. Er vel snart på tide at vi sier ifra at de som kommer på besøk gjerne kan bo her også, men det har vært godt å slippe å tenke på det disse ukene. Får vel første overnattingsbesøk i jula, da er nurkeliten over en måned, så da tror jeg det blir greit. Mulig jeg er litt sær, men jeg stresser og styrer så innmari når jeg veit folk skal bo her, og det har jeg rett og slett ikke hatt overskudd til disse ukene med hormoner som har vært på bærtur og et helt nytt liv med en liten en i hus :)

I dag tror jeg jammen jeg skal bestille meg ny telefon, min klikka for en stund siden, så nå har jeg bare lånt en. Og så skal jeg vaske juledukene mine, må vel begynne å shine huset litt til jul også. På mandag begynner sambo på jobb igjen, spent på hvordan det blir å være hjemme alene, men tror det skal gå bra nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du virker veldig effektiv selv om du akkurat har blitt mor jeg. Men skjønner at det er litt skummlet å plutselig skulle være helt alene.

Ha en fin dag :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rundt 2-5 dager for MM i kjøleskapet ja. Tror det lengste vi hadde den i kjøleskapet var 3 dager.

Husk å rist den når du tar den ut da. Fettet deler seg jo fra resten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres ut som dere er bra i gang :rødme:

Deilig å ha muligheten til å komme seg litt ut alene for både deg og samboeren.

Skjønner godt det er litt skummelt å tenke på å være alene. Men går sikkert kjempebra.

Greit å få en uke prøverunde, før dere får jula sammen.

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 dager har jeg hørt.. og den skal ikke stod i døra.. for der er det varmere enn resten.

men du kan jo fryse den og.

i fyser som er i kjøleskapet (dersom dere har kombiskap) er det vel 3mnd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble kvitt MM i natt jeg :) Nurkeliten ville ikke roe seg igjen når han våkna halv tre for å få mat, så sambo tok han, slik at jeg skulle få sove. Lite skjønte jeg når jeg våkna klokka 08.00 og han fremdeles sov :sjenert: Men, da hadde den stolte far mata han i natt - deilig, fem timer sammenhengende søvn gjorde underverker :)

Har vært på helsestasjonen i dag og veid igjen, og han fortsetter å vokse i rasende tempo. Lagt på seg 500 gram på ti dager denne gangen, og er nå 4320 gr :dåne: Og så har han vokst fem cm i lengden også :dåne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei vennen! Har bare en ting å si: Ja, til fennikkel kapsler! :fnise: Funker kjempe fint for oss altså.

Ser ut som om dere også koser dere masse om dagen. Utrolig godt å høre! Du må ha en riktig god helg! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har jo tatt igjen knirket mitt jo. tydligivs næringsvett i gutten din :)

her ligger vi på ca 200gram i uka og det er jo bra det. Hvor lang er nurkeliten nå da? Her vet jeg ikke helt, for de måler ingen ting for på 3mnds kontrollen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Godt å høre at det er flere som har næringsvett :)

Men nå veier han iallefall mer enn hva lille snupp gjorde når hun ble født :fnise:

Ha en fin helg :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nurkeliten er 56 cm - kommer ikke helt over at han har vokst 5 cm i lengden på tre uker altså.... Så han er lang og slank :)

Har vært skikkelig flink til å sove i natt, hatt to matpauser isteden for en. Normalt pleier han å spise en gang i løpet av natta, og neste gang han da våkner er det mat igjen, og da er han lys våken, slik at vi bare må stå opp. Men, idag sovna han igjen etter måltid nummer to, så vi sto ikke opp før 09.30 - deilig! Han sovner litt tidligere på kvelden nå, slokner på brystkassa mi i 22.30 - tiden, og da går det bra å legge han aleine i vogga si også. Pleier å legge meg samtidig jeg altså, men benytter anledningen til å snike meg opp i fanget til sambo og kose litt først - kjenner at det er deilig med litt alene - tid sammen med han også :rødme: , er litt lite av det om dagen egentlig :sjenert:

Måtte :gråte: litt igjen i går da, skjønner ikke jeg, de følelsene tar helt overhånd noen ganger. Men, men - det går da over, heldigvis.

Har funnet ut at nurkeliten får vondt i magen når jeg spiser ting med mye melk i, grøt, riskrem osv - har unngått det i noen dager nå, og han har vært helt fin i magen. Nei, får løpe - er en som plutselig synes det var fryktelig kjedelig å ligge aleine :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at det begynner å bli litt rutiner etterhvert, med du som han vokse :overrasket: Skjønner at det ikke er noe vits i å kjøpe klært i str 50 nei...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her bruker vi fremdeles mesteparten av klærne i str 50 Eeyore og knirket er jo over 2 mnd nå.. så det kommer mye ann på babyen tenker jeg. (har vokst fra bodyer i str 50 fra hm.. men det er vel stort sett det eneste i 50 vi har vokst i fra)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi brukte også klær i str. 50 en stund, for selv om hun var tung, så var hun ikke så lang. Men det går jo an å kjøpe noen få plagg, også supplere hvis man trenger mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...