Gå til innhold

angelous dagbok

angelou

Anbefalte innlegg

Akkurat sånn har vi tenkt også :) Men vi krangler fortsatt litt om hvem som skal få komme på besøk på sykehuset. Jeg mener kun nærmeste familie, men han sier at bestekompisen hans mååå få komme. Jeg prøver villt å sette foten ned, og håper at kompisen ikke har nevneverdig lyst til å komme :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så bra :sjarmor:

Kan vel fort bli litt overkill å få svigermor på rommet før man rekker å sumem seg etter en fødsel ja :fnise:

Eeyore: jeg og angelou har forresten funnet ut at om jeg ikke får oppdatert her når jeg får sladris-meldinger så sender jeg dem videre til deg ;) Så da blir du reservesladris, men angelou får bare en å forholde seg til ;) Lurt? :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en god idè vente med å si noe hvs det er fare for at de dukker opp på sykehuset før fødselen er ferdig.

Greit å kunne summe seg litt og ha litt familietid før det røyser inn med besøk :)

Men er nok ikke alltid like lett for disse kommende besteforeldrene å få beskjed om at de faktisk må vente litt... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ventet også med å fortelle det til knirket var født.

Dvs jeg måtte jo ringe mamman min siden hun på det tidspunktet befant seg på andre siden av jordkloden,,, men hun tok ikke telefon da..så hun fikk ikke vite det før etter fødsel..

også måtte jeg ringe broren min for transport (mannen min har ikke lappen.. så vi hadde taxi på en telefon og han på den andre).. fikk tak i han da.. så han fikk vite det at vi var på vei til sykehuset (men han befant seg på en fest den kvelden.. så at han kjørte meg var jo ikek akkurratt aktuelt)..

men resten måtte vente til knirket var ute.. og jeg trur ikke pappa skjønte så mye da han ble oppringt tidlig søndagsmorgen :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei :)

Åååå det blir så spennende altså :hoppe:

Gjett om jeg skal følge med :)

Til sladdrisene: håper dere kan sende en sms i tilfelle jeg er på jobb og ikke får med meg begivenheten ;)

store :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi sa ifra til mamma og pappa da vi dro, og jeg tror mannen ringte til sin mor, men med streng beskjed om at vi sa ifra når det var greit med besøk. Skjønner godt at du ikke vil ha folk rennende inn med en gang. Mamma var hos meg litt under fødselen (mannen måtte hjem og sove litt, og det varte jo en stund), men det var mitt valg... Stå på krava, du, man er fort sliten etter en fødsel, det vet man jo ikke. Og han kameraten til mannen din - kan ikke han komme, men uten at du trenger å se han, da? Mannen din kan jo ta med barnet ut i gangen eller noe. Jeg nektet å få svigermor inn til meg (hun skulle komme så tidlig, og utenom visittid og sånn), så det ble til at mannen tok med jentene ut mens jeg sov litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel Eeyore som har problemer med mannens kompis, ikke jeg :fnise: Vi har et, kanskje to vennepar som jeg regner med kommer til å komme på sykehuset, men ellers er det vel svigerfamilien min som kommer til å renne ned dørene, familien min bor jo så langt unna, bortsett fra søstra mi. Sambo skal jobbe de dagene jeg er på sykehuset, slik at han får de 14 dagene sine når jeg har kommet hjem, så vi har sagt fra at det er visittiden som gjelder... Kan jo hende jeg kjeder meg og har lyst på masse besøk etter fødselen da, man veit jo ikke hvordan det blir :) Og så kan det hende jeg sniker inn søstra mi på besøk utenom visittiden :sjenert:

Får ta ting litt som det kommer, synes det er bedre å ha vært litt "restriktive" på forhånd og så heller slippe opp litt hvis man kjenner at det er riktig. Jeg kjenner meg selv så godt at jeg veit at jeg har behov for mye ro i rundt meg, og takler veldig dårlig andre enn sambo og mine nærmeste (mamma, pappa, søsken) hvis jeg er litt utafor - og det må jeg bare ta konsekvensen av. Og så må jeg lære meg å si fra hva det er jeg vil/ikke vil uten å være altfor redd for å såre.....

I dag har jeg vondt og kranglete bekken, stiv som en stokk i ryggen og nedover lårene - så i dag skal jeg ta det med ro. I går baka jeg, lagde middag til begge søstrene mine, var og handla og styrte litt. Nå har jeg ikledd meg en av sambos ullgensere, joggebukse og sitter godt plassert i sofaen med laptopen i fanget - vurderer å ta meg en dusj da..... Skal ta oppvasken idag da- er eneste planen jeg har, hadde egentlig tenkt å bake i dag også, men det kan vi ta en annen dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra at du tar det med ro når kroppen er kranglete. Lov til å la ting flyte litt på slutten.

Tror det å være restriktiv er riktig. Bedre at besøket blir positivt overrasket enn negativt, og en vet jo ikke hvordan man føler det før man er i den situasjonen.

Dessuten er det jo koselig om noen kommer innom etter at dere har vært på sykehuset også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Havner vi på rom sammen, skal jeg ta ansvar for å sparke ut svigers jeg! :fnise: Skjønner du ikke vil ha de løpende der! Hmm, lurer på hvordan det blir for oss.. Jeg har ikke behov for å ha mine svigerforeldre der mer enn en gang..

Godt å høre at du slapper av i dag. Det er jo ingen vits å presse seg til ting og tang nå. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig lurt å ha gjort seg opp noen tanker på forhånd om hvordan en ønsker å gjøre det mht besøk! Og en annen ting som er lurt er å la mannen få ta seg av å formidle det dere har bestemt! Jeg lar meg altfor lett overtale...så han fikk si ifra at det ikke var snakk om noe besøk før vi gav beskjed om at det var greit! Enkelte taklet det helt fint..andre ikke! (svoger har enda ikke vært på besøk... :fnise: ..de ville komme bare få dager etter hjemkomst, og da var jeg i elendig form..de ble fornærmet og har ikke gitt lyd fra seg siden!) Men det er deres problem ikke vårt!

Det kan jo hende at du har lyst på besøk som du sier, men jeg råder deg til å ta det som det kommer! :jepp:

Håper du får en flott uke angelou! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet at mine foreldre kun hadde oss andre barna på besøk den tiden hun var på sykehuset.. Jeg har 4 søsken og husker når de to minste ble født..

Og med første barnet så er det ting som skal "læres" osv.. Amming bl.a.. Og så er det jo ikke lenge man er på sykehuset. Men som sagt så er jo dette noe en bestemmer helt selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bra du tar ansvar Flying :fnise:

I dag kjennes kroppen mye bedre ut, sov til elleve idag (sover fryktelig dårlig fram til klokka seks om morran, og så er jeg helt utslått fram til jeg våkner, og da blir det seint før jeg kommer meg opp gitt...HVER dag :fnise: ).

Nå skal jeg dusje og fikse meg litt før jeg skal ut og shoppe noen julegaver. Må være litt tidlig ute iår, for må sende med mamma og stefar de gavene som skal hjem (stort sett alle skal jo det) så jeg slipper å sende alle i posten, de kommer den helga jeg har termin.

Og så har jeg "tio tusen røda rosor" på hjernen - jaja - normal har jeg aldri vært :ler:

Vi snakkes :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sover også ekstremt dårlig helt til det er morgen. Om formiddagen har jeg min beste søvn, og må dermed utnytte det. Jordmor mente også det var lurt, og syns jeg viste god omsorg for meg selv :ler:

Har tenkt å ta meg en liten lur nå snart, ble nemlig vekket av telefon fra jobb (!) i morges :sur: , og fikk ikke sove mer etter det. Ha en fin shoppetur! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres greit ut å bli tidlig ferdig med julegavene i år. Selv om det sikkert ikke er en drøm å tusle rundt høygravid må det være et mareritt med en nyfødt en i vogn i overfylte shoppingsenter før jul... :sjenert:

Mitt mål er som vanlig å bli ferdig i løpet av november. Har vært veldig flink i år og allerede kjøpt 9 julegaver :juhu: Men i blandet en del bursdagsgaver og til et nytt familiemedlem som kom i november og brødrene hans har det blitt mye :shoppe:

Har fortsatt ganske mange julegaver igjen da... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:danse: Tio tusen røøøøda rosor vil jag shenka deg! :danse:

-er det mulig... jeg vil ikke ha den på hjernen!!...-

Hva gjør det om du sover lenge nå da! Bare godt for deg det! Snart er det nok uansett slutt på det... :fnise:

Julegaver ja.. Det har jeg planer om å bli ferdig med snart også. Jeg og søss skal ta en liten runde etter jobb i dag..

Ha en fin dag! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nyt tiden du har nå til å slappe av og glede deg til jul og nurket som kommer i november :babysmokk:

Snart blir det våkenetter og bleieskift på deg, så du må bare kose og pleie deg selv nå mens du kan :)

Kos deg på juleshopping! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På sykehuset jeg skal på slipper de kun inn barnefaren og eventuelle søsken på selve barsel-/fødeavdelingen, alle andre må holde seg utenfor dørene(men det er sikkert mulig å smugle inn folk hvis du virkelig vil da). En må komme ut for å treffe dem. Synes det er deilig jeg, da kan vi jo bare sende ut en noen som sier at "Dessverre, det passer ikke så bra akkurat nå", hvis vi ikke orker besøk. Besøket kan jo ikke ane om jeg står i dusjen eller er fullt opptatt med et eller annet viktig :)

Lykke til med julegavene! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...