Gå til innhold

Hva er galt med småbarnsforeldre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det står far og barn ute på parkeringsplassen, og ungen fikk en nøkkel til å leke med. Dette rusulterer i at barnet bruker nøkkelen til å ripe opp bilen min, som står parkert der. Jeg sier fra til jenta at det må hun ikke gjøre siden hun ødelegger bilen min. Faren snur seg mot meg og sier "den blir ikke ødelagt". "Jo, bilen min blir repet opp og stygg i lakken" svarer jeg, til hvilket far bare sier "det var bilen din jeg mente, den blir ikke ødelagt at det".

Resultatet blir sinne og at jeg dytter hardt til ungen. Og i stedenfor en unnskyldning for at ungen har ødelagt bilen, får jeg et surt "du har ikke barn vel". Og nei, jeg har ikke barn. Og hadde jeg hatt barn hadde de aldri fått lov til å ødelegge andres biler!

Og bare så det er sagt, jeg synes ikke det er greit å dytte barn, men skal de lære at de kan gjøre som de vil, får de også lære at andre vil gjøre akkurat det de vil mot barnet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde bedt om navn , adresse og tlfnr. Skrevet i tillegg opp bilnr. deres. Sagt ifra at de an velge om de vil ta det på forsikring eller betale privat, men bilen (der ripen er) skal omlakkeres Og de må betale for omlakkering, sden det er deres bar som lagde ripen - mens far stod å så på. Nei bilen er ikke ødelagt (kvarulerende far) men lakken er..og der vil det begynne å ruste.

Og stort sett lærer småbarns-foreldre barna sine å være forsiktig med biler.

Og speielt andre sine.

Ceca ;)

Gjest gjest1
Skrevet

Ja, dagens barn og foreldre ;)

Nei fysj, jeg hadde gjort det samme som hun ovenfor sier, de får betale!

Når du selger bilen, trekker det jo ned at lakken ikke er så pen/lettere for rust å komme på.

Kanskje litt for sent nå, noe som er kjipt, men fadern heller, jeg hadde eksplodert om det hadde skjedd meg!

Gjest gjesten
Skrevet

Det der er jo rent hærverk, og i verste fall koster det mange tusenlapper å få omlakkert hele siden på bilen. Lurer på om man ikke kan anmelde det til politiet om det overstiger f. eks 5000 kroner? Det tror jeg faktisk at jeg ville ha gjort siden faren var like delaktig i det som stod og så på at sitt eget avkom drev på.

Men hva i all verden har det med saken å gjøre om du hadde barn eller ikke? Man ødelegger ikke andres eiendom uansett. Eller kanskje man blir så dum i hodet av å få barn? Da skal i hvertfall jeg knipe sammen, for så dum vil jeg ikke bli ;)

Jeg blir helt matt av slike mennesker :frustrert:

Skrevet

Jeg hadde kommet til å kreve full erstatning fra dem ja, ingen tvil om det.

Haded blitt rasende, på FAREN, ikke unge.

At du dyttet ungen kan jeg ikke med min villeste fantasi skjønne, respektere eller forstå, uansett hvor provosert du ble av faren. Og dette mefører jo bare at du har mindre sjangs på å nå frem med faren, for å si det minst, så dette var ikke noe genitrekk.

Men om du har barn eller ei har ikke noe med saken å gjør, og dt har han ikke noe medå gjøre. Og alle utgifter du får i denne sammenheng er det bare logisk at DE skal dekke.

For jo, bilen BLIR ødelagt når de striper opp lakken, og voksne mennesker kan da umulig mene noe annet. Det er rent herverk, og erstatning, evt anmeldelse er på sin plass.

Skrevet

Jeg er helt enig med Malama.

Skrevet
Det der er jo rent hærverk, og i verste fall koster det mange tusenlapper å få omlakkert hele siden på bilen. Lurer på om man ikke kan anmelde det til politiet om det overstiger f. eks 5000 kroner? Det tror jeg faktisk at jeg ville ha gjort siden faren var like delaktig i det som stod og så på at sitt eget avkom drev på.

Men hva i all verden har det med saken å gjøre om du hadde barn eller ikke? Man ødelegger ikke andres eiendom uansett. Eller kanskje man blir så dum i hodet av å få barn? Da skal i hvertfall jeg knipe sammen, for så dum vil jeg ikke bli  ;)

Jeg blir helt matt av slike mennesker  :frustrert:

Jeg kunne forstått at det er vanskelig å holde styr på barn. Men jeg sa fra på en fin måte først at jenta måtte slutte med det siden det ødela bilen min. Og når hverken far eller barn tok notis av det, mistet jeg siste rest av forståelse.

Og ja, jeg skjønner heller ikke hvordan min barnløshet er skyld i at jeg ikke forstår at det er helt greit for barn å ødelegge bilen min. At foreldre synes det er sjarmerende med noen rampestreker betyr ikke at andre setter pris på det. Uskyldige rampestreker er en ting, men denne rampestreken vil koste meg dyrt og bilkjøperen jeg snart skal møte vil ha et godt grunnlag til å prute nå som bilen ikke lenger er i tilsvarende stand som den var ved testkjøring.

Skrevet

:overrasket: Det er helt utrolig! Jeg hadde ikke hatt problemer med å forstå at barnet ikke tenkte seg om, men en voksen mann må da kunne bruke hodet litt.

:frustrert:

Skrevet (endret)
Jeg hadde kommet til å kreve full erstatning fra dem ja, ingen tvil om det.

Haded blitt rasende, på FAREN, ikke unge.

At du dyttet ungen kan jeg ikke med min villeste fantasi skjønne, respektere eller forstå, uansett hvor provosert du ble av faren. Og dette mefører jo bare at du har mindre sjangs på å nå frem med faren, for å si det minst, så dette var ikke noe genitrekk.

Men om du har barn eller ei har ikke noe med saken å gjør, og dt har han ikke noe medå gjøre. Og alle utgifter du får i denne sammenheng er det bare logisk at DE skal dekke.

For jo, bilen BLIR ødelagt når de striper opp lakken, og voksne mennesker kan da umulig mene noe annet. Det er rent herverk, og erstatning, evt anmeldelse er på sin plass.

Jeg er ikke stolt over å ha dyttet et barn. Men jeg pratet til jenta først og sa at hun ikke måtte ødelegge bilen min med nøkkelen. Da kom far bort og sa at den ikke ville bli ødelagt. Først trodde jeg han mente at nøkkelen ikke ville bli ødelagt, så jeg poengterte at jeg mente bilen ville bli ødelagt. Men det var bilen han mente, sa han. Da var det allerede en lang ripe i bilen, og jeg ville ikke ha flere riper, og siden faren ikke gjorde noe med det etter at jeg sa fra, så dyttet jeg barnet bort. Da gikk de og lot meg og bilen være i fred.

Skal foreldre lære barna sine at de kan gjøre som de vil og ødelegge andres ting, må barna lære at ikke alle mennesker setter pris på dette. Jeg er også oppdratt etter "fri barneoppdragelse" og har ikke hatt regler under oppveksten. Men jeg vet da at jeg ikke skal ødelegge andres ting likevel.

Hvordan vil dere nå frem til et voksent menneske som ikke har respekt for andres eiendeler, og ikke viser evne til å irettesette barna sine når eier av gjenstanden ber barn og foreldre om å la gjenstanden være i fred så den ikke blir ødelagt. Jeg kom ingen vei med hverken far eller barn. Og å la dem ødelegge en dyr bil som jeg eier, kommer ikke på tale.

Endret av Bobeline
Gjest Piper
Skrevet
Det står far og barn ute på parkeringsplassen, og ungen fikk en nøkkel til å leke med. Dette rusulterer i at barnet bruker nøkkelen til å ripe opp bilen min, som står parkert der. Jeg sier fra til jenta at det må hun ikke gjøre siden hun ødelegger bilen min. Faren snur seg mot meg og sier "den blir ikke ødelagt". "Jo, bilen min blir repet opp og stygg i lakken" svarer jeg, til hvilket far bare sier "det var bilen din jeg mente, den blir ikke ødelagt at det".

Resultatet blir sinne og at jeg dytter hardt til ungen. Og i stedenfor en unnskyldning for at ungen har ødelagt bilen, får jeg et surt "du har ikke barn vel". Og nei, jeg har ikke barn. Og hadde jeg hatt barn hadde de aldri fått lov til å ødelegge andres biler!

Og bare så det er sagt, jeg synes ikke det er greit å dytte barn, men skal de lære at de kan gjøre som de vil, får de også lære at andre vil gjøre akkurat det de vil mot barnet.

Først vil jeg si at jeg forstår godt du ble sinna, men jeg forstår ikke at du kan la det gå ut over et uskyldig barn. Fordi faren er en drittsekk, bør ikke du synke ned på hans nivå. Noe jeg mener du gjorde, i det du dyttet til barnet.

Jeg ville fjernet barnet fra bilen, om jeg så måtte løftet det opp. Men jeg er ikek eni i at du kan gjøre hva du vil mot barnet, for du straffer jo barnet for at faren er en drittsekk. Barnet har tydeligvis ikke lært forskjellen på rett og galt, og det er ikke barnet sin feil.

Men ejg ville spurt etter navn, adresse og telefonnummer, og sagt til faren at jeg sender regningen til deg, for bilen må beklageligvis lakkes om. Og om jeg har barn eller ikke, spiller liten rolle. For bilen har fått riper, og det er ditt barn som har vært årsaken til det.

Og mine barn ahdde heller ikke fått gjøre noe slikt, for hvem som helst klarer å forstå at det kan bli store riper i lakken. Selv jeg, som ikke har peiling på biler, forstår dette.

Men det igjen, fritar ikke deg for ditt ansvar, nemlig å klare å oppføre deg ovenfor barnet.

Gjest Gjest
Skrevet
Først vil jeg si at jeg forstår godt du ble sinna, men jeg forstår ikke at du kan la det gå ut over et uskyldig barn. Fordi faren er en drittsekk, bør ikke du synke ned på hans nivå.  Noe jeg mener du gjorde, i det du dyttet til barnet.

Barnet var jo ikke akkurat uskyldig, det hadde jo ripet opp bilen ... Om barnet er stort nok til å ripe opp lakken på en bil er det stort nok til å vite at man ikke ødelegger (andres) eiendeler. Men naturligvis, faren er jo den største idioten her siden han tydeligvis ikke har klart å oppdra barnet sitt helt, men jeg synes ikke TS burde få pes for å ha dyttet til d****ungen.

Gjest Piper
Skrevet
Barnet var jo ikke akkurat uskyldig, det hadde jo ripet opp bilen ... Om barnet er stort nok til å ripe opp lakken på en bil er det stort nok til å vite at man ikke ødelegger (andres) eiendeler. Men naturligvis, faren er jo den største idioten her siden han tydeligvis ikke har klart å oppdra barnet sitt helt, men jeg synes ikke TS burde få pes for å ha dyttet til d****ungen.

Om barnet aldri får lære at det er galt, vil det ha store problemer å lære seg det selv. Noen vil kanskje forstå det, men det er nå litt vanskelig når en aldri har lært det. Derfor snakket jeg om et uskyldig barn.

Og beklageligvis blir barnet en drittunge i andres øyne, når det egentlig er foreldrene det er noe gale med. Man kan faktisk lære barn ganske mye, om man først velger det.

Til TS

Jeg hadde anmeldt faren for hærverk, for det kan kanskje lære han til en annen gang. Ta bilder av bilen, og anmeld drittsekken.

Skrevet

Jeg bere lurer TS; dyttet du barnet så hardt at det falt i bakken?

Jeg leste og svarte tidligere på innlegget ditt og tolket dyttet slik at du skubbet til det, men ikke så hardt at det falt.

Gjest Hedda Gabler
Skrevet

Du vet selvfølgelig at det var galt å dytte til barnet, men jeg kan skjønne at du ble vanvittig provosert! Faren hørtes rett og slett ikke helt god ut, og burde ha fått en økonomisk skrape for det her.

Skrevet

Jeg slutter ikke å forundres over foreldres måte å oppdra barn på :sjokkert:

Gjest gjest1
Skrevet (endret)

Enig med denne, om faren ikke gidder reagere, og ungen fortsetter etter å ha blitt tilsagt om å slutte... Kanskje feil måte å gjøre det på, men TS trenger sikkert ikke høre mer om det...

Endret av Chic
Gjest Gjest
Skrevet

Å fy fader! Jeg hadde blitt så jævli forbanna at jeg hadde fillerista den ungen! Jeg kan ikke fordra unger og ser helst at folk oppdrar ungene sine selv, for overlater de det til meg blir jeg mest sannsynlig satt inn for barnemishandling! Og det ville vært verdt å sitte inne for det også. Ungene har altfor løse tøyler, gjør de hærverk skal vi bare ha forståelse for de er jo bare barn må vite og må få ha det litt gøy!!! Jeg gjorde også ugagn når jeg var liten, men fikk ris så det holdt etterpå også!

Gjest Gjest_kallamilla_*
Skrevet
Om barnet er stort nok til å ripe opp lakken på en bil er det stort nok til å vite at man ikke ødelegger (andres) eiendeler.

...eh, et barn på f. eks. 1 år er stort nok til å ripe opp lakk på en bil med en nøkkel, men er ikke nødvendigvis stort nok til å skjønne at dette er galt....

dette må læres over tid ;)

Ellers synes jeg at å skubbe til ungen blir for dumt....

Skrevet (endret)
Å fy fader! Jeg hadde blitt så jævli forbanna at jeg hadde fillerista den ungen!

[...]

Jeg gjorde også ugagn når jeg var liten, men fikk ris så det holdt etterpå også!

Ja, og så ser vi hvor stor "nytte" det har gjoert at du fikk juling som barn da: det enest du har lært av det er at du synes det er ok å mishandle de som er svakere enn deg selv...

Nei, takk og lov for at det du vil gjøre er forbudt ved lov.

Endret av Malama

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...