Gjest Gjest1 Skrevet 14. juli 2006 #1 Skrevet 14. juli 2006 For første gang har min datter fått husarrest. Hun får ikke gå utenfor dørene eller være med venner. Grunnen er ikke nødvendig å trekke inn her. Men hvordan klarer dere det? Vi har ikke så stor plass, så jeg hører kvernen går i ett hos henne. Hun sitter på rommet sitt og kjefter omtrent sammenhengende! Jeg gir snart opp.
Gjest Gjest Skrevet 14. juli 2006 #2 Skrevet 14. juli 2006 vi har ikke det problemet siden vi praktiserer fri barneoppdragelse. det vil si at det er bare vi voksene som får husarrest når arvingene mener at vi trenger det.
Gjest Gjest1 Skrevet 14. juli 2006 #3 Skrevet 14. juli 2006 vi har ikke det problemet siden vi praktiserer fri barneoppdragelse. det vil si at det er bare vi voksene som får husarrest når arvingene mener at vi trenger det. ← Lykke til!
mallina Skrevet 14. juli 2006 #4 Skrevet 14. juli 2006 vi har ikke det problemet siden vi praktiserer fri barneoppdragelse. det vil si at det er bare vi voksene som får husarrest når arvingene mener at vi trenger det. ← Seriøst? Dette må da være spøk
Gjest Piper Skrevet 14. juli 2006 #5 Skrevet 14. juli 2006 Forstår godt at du snart gir opp, for ørene våre har virkelig behov for en pause av og til Men stå på, for så lenge du er konsekvent vil hun kanskje lære til en annen gang. Sier kanskje, for det er beklageligvis ikke alltid det hjelper med husarrest
Gjest Gjest1 Skrevet 14. juli 2006 #6 Skrevet 14. juli 2006 Forstår godt at du snart gir opp, for ørene våre har virkelig behov for en pause av og til Men stå på, for så lenge du er konsekvent vil hun kanskje lære til en annen gang. Sier kanskje, for det er beklageligvis ikke alltid det hjelper med husarrest ← Neivisst. Men når jeg har sagt husarrest må det bli husarrest. Kan ikke gå tilbake på det. Det forhandles nå på harde livet om rydding i stedet for husarrest i morgen. Får se hva vi kommer frem til. Men takk for støtte!
Gjest Gjest1 Skrevet 14. juli 2006 #7 Skrevet 14. juli 2006 Bruk iPod! Bruk støvsugeren! Syng refrenget til "Hi Ho Silver Lining" så høyt du kan! Hva som helst, egentlig, så lenge du ikke gir opp halvveis og slipper henne ut. Altså, jeg er ingen big fan av å straffe, bare så det er sagt. men noen ganger er det nødvendig, og uansett om det er husarrest eller noe annet, så er det viktigste å IKKE GI SEG. Har du sagt det, må du stå for det, ellers blir det motsatt læring en masse.... For øvrig har jeg sympati med både deg og henne. Får håpe hun lærer noe ← Takk for støtte. Hun har fått nok av sjanser til å slippe, men en plass går grensen selv for meg. Rådene er notert!
Kaffeavtalen Skrevet 14. juli 2006 #8 Skrevet 14. juli 2006 Jeg sliter med å få mine barn ut, så i stedet for husarrest bruker jeg utestraff. Hvorvidt det fungerer er usikkert. Men innimellom m¨å man bare sette en standard.
Gjest Gjest_Petronella_* Skrevet 14. juli 2006 #9 Skrevet 14. juli 2006 Husarrest har jeg aldri praktisert. Har oppdratt to unger - helt uten bruk av husarrest. Det var heller ikke noe mine foreldre praktiserte i vår oppdragelse... Kan ikke se hva godt det skal gjøre - og jeg har til gode å se at det har en positiv funksjon.
Gjest Gjest Skrevet 14. juli 2006 #10 Skrevet 14. juli 2006 Nei,husarrest,innestraff,kall det hva du vil synes jeg er noe rare greier. Det har aldri jeg praktisert med sønnen min. Ikke hadde vi noe sånt hjemme når jeg var barn heller. Sønnenmin er 16 nå,og oppfører seg veldig bra. Gjorde/gjør han noe galt så er det nok å snakke til han på en fornuftig måte. Har gått helt fint det hittil. Nå har han aldri vært noen bråkmaker el.funnet på noe særlig tull heller da. Men,uansett sånn straff har jeg virkelig ikke sansen for. Trodde ikke folk gjorde sånt en gang lenger jeg da,men....
*Ariel* Skrevet 14. juli 2006 #12 Skrevet 14. juli 2006 Typisk at man får svar på det man spør om her inne... not. Ellers får du jo bare sette på musikken høyt i stua hos deg selv, så kan hun sitte der inne og kjefte. Jeg forstår godt at man noen ganger på ty til en sånn straff, og jeg håper den funker. Den funket på meg da jeg var liten
Gjest Gjest1 Skrevet 15. juli 2006 #13 Skrevet 15. juli 2006 Typisk at man får svar på det man spør om her inne... not. ← Jeg visste det kom, hadde vel ventet mer.
Gjest StoreSky Skrevet 15. juli 2006 #14 Skrevet 15. juli 2006 Åssen går det med den husarresten? Like mye kjefting og smelling idag? (driver og forbereder meg selv på å bli tenårings mamma..) Så lenge straffen står iforhold til "forbrytelsen" er det vel OK! Stå på du Violetta! Men råd har jeg ei..må vel bare overse..poenget hennes er jo å kjefte og smelle så mye at du sender henne ut.
ceca Skrevet 15. juli 2006 #15 Skrevet 15. juli 2006 Skru på radioen, lat som om du har det utrolig gøy.. (det vil irritere henne, men samtidig kan det hende hun slutter å kjefte og begynner å lytte etter hva hun går glipp av....) Det viktigste av alt - ikke gi henne oppmerksomhet på det hun sier / gjør på rommet, for det er det hun vil oppnå. Om man selv praktiserr husarrest eller ikke irrelevant i denne tråden... Ceca
Gjest Gjest1 Skrevet 15. juli 2006 #16 Skrevet 15. juli 2006 Åssen går det med den husarresten? Like mye kjefting og smelling idag? (driver og forbereder meg selv på å bli tenårings mamma..) Så lenge straffen står iforhold til "forbrytelsen" er det vel OK! Stå på du Violetta! Men råd har jeg ei..må vel bare overse..poenget hennes er jo å kjefte og smelle så mye at du sender henne ut. ← Hun forhandlet seg til å slippe husarrest i dag mot at hun gjorde en større ryddejobb. Så det er over for denne gang, og hun tok poenget. 1-0 til meg, så langt.
Gjest Gjest_Petra_* Skrevet 15. juli 2006 #17 Skrevet 15. juli 2006 Jeg vil nå heller si at det er 1-0 til henne
Brunhilde Skrevet 15. juli 2006 #18 Skrevet 15. juli 2006 Om man selv praktiserr husarrest eller ikke irrelevant i denne tråden... ← Hvorfor det?
Gjest Gjest1 Skrevet 15. juli 2006 #19 Skrevet 15. juli 2006 Jeg vil nå heller si at det er 1-0 til henne ← Men du har ikke vært her og sett alt som skjedde. Det har jeg.
Gjest StoreSky Skrevet 15. juli 2006 #20 Skrevet 15. juli 2006 At hun gjør en større gjenytelse istede for fortsatt husarrest, høres bra ut. Det er da tross alt ikke fengsel vi snakker om.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå