Gå til innhold

Tyrkia


Gjest ts

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Narnia

Uten at jeg har vært der vil jeg nok si Side. Var i Alanya sammen med kjæresten, og ingen av oss syntes det var noe særlig bra. Masete og lite å finne på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

side er veldig fint, men neste gang vil jeg prøve alanya. side ble litt lite, men for all del, kjempebra shopping og sånt. men selve byen var liten, så jeg ble litt lei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

...og hvorfor er det kuntyrkiske reisemål som er alternativene?? :overrasket:

...dårlig kunnskap om georgrafien rundt Middelhavet/Egeerhavet? Eller total mangel på kunnskap om andre og adskillig bedre reisemål?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...og hvorfor er det kuntyrkiske reisemål som er alternativene?? :overrasket:

...dårlig kunnskap om georgrafien rundt Middelhavet/Egeerhavet? Eller total mangel på kunnskap om andre og adskillig bedre reisemål?

kanskje fordi de engang har bestemt seg for det? Greit nok at man har hele verden for sine føtter en stakket stund i fjorten dager, men man skal jo da til syvende og sist dra en plass....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
kanskje fordi de engang har bestemt seg for det? Greit nok at man har hele verden for sine føtter en stakket stund i fjorten dager, men man skal jo da til syvende og sist dra en plass....

Ja, men hvorfor velge det dårligste reisemålet, når man i samme region har massevis av greske øyer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men hvorfor velge det dårligste reisemålet, når man i samme region har massevis av greske øyer?

Hvorfor akkurat til de greske øyer??

De har blitt påvirket av turismen i ørten år...

Og hvorfor er Tyrkia et så forferdelig reisemål??

Har vært både i Tyrkia og i Hellas, og hadde glatt valgt Tyrkia før Hellas...

Tyrkia har mye mer sjarm + du får ikke kjøpt kjøttboller og lutefisk på restaurantene.... ;)

Endret av Flugelhorn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Hvorfor akkurat til de greske øyer??

De har blitt påvirket av turismen i ørten år...

Og hvorfor er Tyrkia et så forferdelig reisemål??

Har vært både i Tyrkia og i Hellas, og hadde glatt valgt Tyrkia før Hellas...

Tyrkia har mye mer sjarm + du får ikke kjøpt kjøttboller og lutefisk på restaurantene....  ;)

Sjarm??? :overrasket:

Du har tydeligvis ikke særlige kunnskaper om matretter på greske øyer, når du du påstår at de har kjøttboller og lutefisk. Du blander nok sammen med det ekstremt harry reisemålet Gran Canaria.

Er det sjarmerende å bli overfalt på flyplasser av parasitter som beslaglegger bagasjen din, og og nekter å utlevere den før de har fått penger?

Er det sjarmerende å bli overfalt av frekke butikk- og restauranteiere, som går ut i gata foran deg for å hindre passasje når man går gjennom ei gate?

Er det sjarmerende for et foreldrepar at deres lyshårede 13-14 årige datter, blir befølt bak ryggen på foreldrene?

Er det sjarmerende når 22 av 30 nordmenn på et hotell blir innlagt på sykehus med amøber i magen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...
Sjarm??? :overrasket:

Du har tydeligvis ikke særlige kunnskaper om matretter på greske øyer, når du du påstår at de har kjøttboller og lutefisk. Du blander nok sammen med det ekstremt harry reisemålet Gran Canaria.

Er det sjarmerende å bli overfalt på flyplasser av parasitter som beslaglegger bagasjen din, og og nekter å utlevere den før de har fått penger?

Er det sjarmerende å bli overfalt av frekke butikk- og restauranteiere, som går ut i gata foran deg for å hindre passasje når man går gjennom ei gate?

Er det sjarmerende for et foreldrepar at deres lyshårede 13-14 årige datter, blir befølt bak ryggen på foreldrene?

Er det sjarmerende når 22 av 30 nordmenn på et hotell blir innlagt på sykehus med amøber i magen?

Jeg er faktisk TS.. Kan du ikke heller anbefale et sted å dra da, enn å slenge så fælt med leppa?

Vi kommer nok til å dra til Tyrkia, for det er DIT JEG VIL! (åpen for forslag)

Må si at dette er første gang jeg er i syden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har vært i Alanya to ganger. Begge gangene med venninner, men jeg kunne fint dratt dit med kjæresten. De har masse god mat(jeg har aldri blitt dårlig av den), shopping muligheter, og fine store strender. Og de har ett sykt bta uteliv om du drar i sesongen. Selvfølgelig er selgerne og restaurant eierne pågående,men det er klarer man å leve med. De lever jo av turister så de må jo bare prøve seg.

Jeg har aldri vært i Side, så det kan jeg ikke si noe om. Men hørt at det er fint. Ta å google litt på nett på begge stedene så kan du se hva de har å tilby.

Samtidig er Portugal veldig fint og Barcelona. Men Tyrkia er billigst og det er billig å leve der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Side, har vært begge plassene og syns det er finere i Side, litt roligere, men stort nok og gode utesteder.

Kan heller dra dagsturer inn til Alanya.

Og husk på å ta Tyrkisk bad første dagen, det er helt fantastisk nydelig! Ta første dagen fordi det gjør vondt viss du er bittelitt solbrent og er du blitt brun så "vasker" de av deg brunfargen.... :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som reisemål med kjæresten heller jeg mot Side. Foreslår at man tar bussen inn til den større byen Antalya om man har behov for å komme seg unna den verste "turist ghettoen". Nå er det seks år siden vi var der, men da var det i allefall slik at man kunne gå i fred i gata i Antalya - noe man ikke kan i Side.

Maten er kjempegod! Hvis man vil unngå å bli syk bør man ta et par forhåndsregler. Kjøp feks ikke kebab på en av de små kebabstedene sent på kvelden. Kebabene har ofte stått ute helt siden morgenen av, se i såfall på om kebaben er stor eller liten (da snakker jeg om selve "kjøtt klumpen" - vet ikke hva det heter - som henger i taket i sjappa). Selv ville jeg generelt unngå å spise på disse stedene.

Pass på at maten er godt stekt, unngå isbiter (slik man må i mange andre land).

Svært mange får litt problemer med magen når de reiser til Tyrkia, anbefaler at man starter med magetabeletter før man reiser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvorfor akkurat til de greske øyer??

De har blitt påvirket av turismen i ørten år...

Og hvorfor er Tyrkia et så forferdelig reisemål??

Har vært både i Tyrkia og i Hellas, og hadde glatt valgt Tyrkia før Hellas...

Tyrkia har mye mer sjarm [b]+ du får ikke kjøpt kjøttboller og lutefisk på restaurantene....  ;)

Sjarm???

Du har tydeligvis ikke særlige kunnskaper om matretter på greske øyer, når du du påstår at de har kjøttboller og lutefisk. Du blander nok sammen med det ekstremt harry reisemålet Gran Canaria.

En liten lesefeil?

Anbefaler forøvrig Side, et nummer bedre enn Alanya.

Men kanskje innsenderen allerede har valgt et sted å reise til, denne tråden er jo et halvt år gammel.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjarm??? 

Du har tydeligvis ikke særlige kunnskaper om matretter på greske øyer, når du du påstår at de har kjøttboller og lutefisk. Du blander nok sammen med det ekstremt harry reisemålet Gran Canaria.

En liten lesefeil?

Anbefaler forøvrig Side, et nummer bedre enn Alanya.

Men kanskje innsenderen allerede har valgt et sted å reise til, denne tråden er jo et halvt år gammel.....

Nei, vi har faktisk ikke reist ennå :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du funnet ut hvor dere skal reise da? Soden det nå har gått ett halvt år så har du vel blitt litt klokere på hva som frister?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest 1

Hm...jeg ville aldri ha anbefalt Tyrkia som et bra reisemål til noen.

Kanskje andre her har bedre erfaringer fra det landet enn meg?

Jeg opplevde landet som fryktelig masete, stressende, noe møkkete og slibrig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...