Gå til innhold

tea

Angus

Anbefalte innlegg

ok, da så.

Jeg har ingen planer om å studere teologi i og med at jeg synes at Bibelen uttrykker seg klart nok.

Kunnskap er greit nok, men det er ikke det eneste som telles.

Paulusreferansen var til et sted i det Nye Testamentet hvor homofili blir nevnt. Jeg ble henvist til det stedet av en venn som har studert Bibelen svært nøye.

Et spørsmål: gjør du ditt syn til allmengyldige kristne sannheter?

Husk at det finnes mange ulike syn, ingen av dem kan kalles allmenngyldige.

Når jeg snakker om kristendommen sier jeg mitt syn, om noen er uenig så er det deres sak og er eventuelt noe som kan diskuteres saklig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

- det er naturstridig og unaturlig på en fundamental måte

Også dyr kan vise tegn på homofili. Skal disse også kriminaliseres? Og det er også naturstridig og unaturlig å bli født med 6 fingre eller 6 tær. Hva med disse? For ikke å snakke om alle disse som driver med munnsex; Alle vet jo hva kjønnsorganene er der for, og da kan man vel ikke drive med slikt? Skal vi da kriminalisere munnsex også? Og kanskje vi skal forby dildoer også med det samme? For ikke å snakke om oppblåsbare Barbara?

- mange h og l. oppererer med en egen agenda (uærlighet)

Dette må du nok spesifisere nærmere for at jeg skal kunne gi deg et svar. Alle mennesker er uærlige iblant. Ja, forskere har funnet ut at alle lyver minst en gang om dagen. Skal vi alle i fengsel da?

- mange av disse folka driver lobbyvirksomhet i de fleste institusjoner

Lobbyvirksomhet er pr. def. ikke ulovlig i Norge. Da var det nok mange bedriftsledere som måtte gå i fengsel for å drive lobbyvirksomhet på Stortinget. Og jeg tror nok du bør skille litt mellom lobbyvirksomhet og opplysningsvirksomhet. Men spesifiser gjerne...

- mange oppererer med løgn for å male sin egen kake (uærlighet)

Her kommer uærlighet inn i bildet, og det har jeg svart på lenger oppe. Personlig maler jeg ikke min egen kake, men jeg synes nok at du maler fanden på veggen.

- en homofile tendere til å snakke sin egen sak uansett tema. Prøver alltid å påvirke andre.

Dette kan jeg ikke si at jeg har lagt merke til. Kan du komme med noen eksempler?

- de hevder de er 10% av befolkningen mens de sansynlig vis ikke utgjør mer er en 3-4 %. (uærlighet)

Hva gjør dine tall mer riktige enn deres? Det kan jo være at det er du som er uærlig i dette tilfellet?

- driter i samfunnet og dets stabilitet. Maler kun sin egen kake.

Her synes jeg nok at du mangler bevisførsel. Spesifiser eller bli betraktet som useriøs. Man går ikke inn i en rettssal og sier: Han skal dømmes fordi jeg mener han er slik eller slik. Mitt inntrykk er jo nettopp at de ønsker stabilitet også blant de homofile. Partnerskapsloven og retten til å adoptere er bare to punkter som jeg mener beviser dette.

- så å si allt en slik person driver meg dreier rundt sin egen legning.

Spesifiser. Kom gjerne med eksempler. Løse påstander kan alle komme med. Jeg kan f.eks. si: Alt du driver med dreier rundt din egen legning. Mener du at jeg har rett eller urett? Og hvorfor mener du f.eks. at jeg har urett? En påstand er en påstand og ingen bevisførsel. Forøvrig synes jeg det er en tåpelig påstand.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunnskap er greit nok, men det er ikke det eneste som telles.

Jo, skal man uttale seg om kristendommen er kunnskap SVÆRT viktig. Hvis ikke risikerer man å feilinformere mennesker om livsviktige anliggender.

Husk at det finnes mange ulike syn, ingen av dem kan kalles allmenngyldige.

Fint, da er vi helt enige på det punktet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere! :)

Det er helt greit å diskutere kristendom, eller annet livssyn for den del, men kan dere ikke da starte en tråd på "Alternativt"?

Så kan denne tråden få handle om det det den er ment:

Kriminalisering av homoseksualitet (tør vi ta den debatten?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- det er naturstridig og unaturlig på en fundamental måte

- mange h og l. oppererer med en egen agenda (uærlighet)

- mange av disse folka driver lobbyvirksomhet i de fleste institusjoner

- mange oppererer med løgn for å male sin egen kake (uærlighet)

- en homofile tendere til å snakke sin egen sak uansett tema. Prøver alltid å påvirke andre.

- de hevder de er 10% av befolkningen mens de sansynlig vis ikke utgjør mer er en 3-4 %. (uærlighet)

- driter i samfunnet og dets stabilitet. Maler kun sin egen kake.

- så å si allt en slik person driver meg dreier rundt sin egen legning.

-unaturlig for deg kanskje... Jeg kan ikke bestemme for deg hva du syns er naturlig eller unaturlig, og jeg har ikke tenkt til å prøve heller. Men for meg ville det vært veldig unaturlig å være hetrofi, og det av den grunnen at jeg er lesbisk, det er ikke noe jeg kan gjøre med det!!! Det er sånn jeg er. Og hvem er det som har bestemt at det er unaturlig??? Du? Kristendommen? Fordømmende mennesker?

- driver med agenda?? kan ikke skjønne hvor du har det i fra...

- Lobbyvirksomhet... ja ja... hver dag går jeg rundt til mine venner og andre og forklarer dem og prøver og overbevise dem at di er homofile... hva er det du tror om meg??? de som er hetrofile er vel hetrofile, det er vil ikke noe å gjøre med det!!! eller er det kanskje det angus?? kanskje du er redd for å blihomofil selv.. av alt det propoganda du mener og se og høre hver dag...

- Opere med løgn... hva slags løgner er det du skal fram til?? jeg har tenkt og tenkt, men jeg kommer ikke fram til noe svar på hva slags løyner du mener her...

- Jeg elsker og diskutere... ingen tvil om det. men ehh.. om homofili hele tiden.. det ville blitt litt kjedelig i lengden syns jeg... Liker å diskutere alt jeg..

- hvor har du fått de tallene fra?? 3-4%,10%? jeg kan si deg en ting angus, det er nok fler enn du tror.

- angus jeg driver med mye rart jeg.. jeg driver ikke med å være homofil... kan fortelle det om hva jeg driver med til daglig og ikke daglig.. men jeg tror liksom du ikke har så veldig stor interesse av det... eller??

argumentene dine holder ikke...

men en ting til.. hva om din bestevenn, eller noen du kjenner godt er homofile. hva om den personen kommer å sier at han/hun er homofil.. hva gjør du da?? vil du hate den? den er jo fortsatt den samme personen som den alltid har vært.. eller??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heh... Hvorfor skal det være forbudt å elske et annet menneske?

Tenk om du måtte i fengsel for å være forelsket?! Det er jo helt feil.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...