Gå til innhold

Hvilken gresk øy er din favoritt?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Cosmic Girl

Mulig mye har skjedd på Antiparos de siste årene, eller at vi hadde flaks da vi var der.

Tror det er 4-5 år siden vi var der 2-3 uker, og synes det var helt fint. Så de flotte og fasinerende grottene, var på den sjarmerende utekinoen enkelte kvelder, spiste god mat på restauranter hvor ingen nordmenn serverte, og traff stort sett ikke mange andre nordmenn.

Vi gikk lange turer hver dag, og fant små strender uten noe særlig folk. Var kjempefornøyd! Men vi valgte likevel å ikke besøke det da vi var på øyhopping i år, fordi det er greit å beholde minnene fra en "gammel fantastisk ferie" uten å blande de med en "ny ferie", som kanskje blir nedtur. Jeg forstår nå når jeg leser om den norske kolonien på Antiparos at det nok var riktig beslutning :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Gjest *Gjest*

Zakynthos - uten tvil!!

Grunnen til det:

- Naturen. Det å stå på en plattform 200 meter over vannet og se ned på Smuggler's Wreck var helt fantastisk!!! Flottere utsikt skal du lete lenge etter. Fikk tårer i øynene og et sinnsykt rush :)

Poros er også en koselig liten øy. Ganske stille der, men vil du ha litt storby avveksling kan du ta Hydrofoil båt til Athen (ca 45 minutter hvis jeg ikke husker helt feil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 måneder senere...
Gjest Nanne70

Poros, uten tvil! Kjempeflott liten øy som har alt man trenger; Flere fine små strender, et yrende folkeliv uten å kjennes overbefolket, et passelig utvalg utesteder uten at partyfaktoren dermed er skyhøy, ikke overvekt av skandinaviske charterturister, derimot en god del grekere, noen italienere og briter, og ikke disse store, stygge, tilrettelagte charterturistanleggene. Her handler man på det lokale "supermarkedet" side om side med greske gamle damer og husmødre, men man kan også spasere langs havnepromenaden og se på alle luksusbåtene som er innom for en dag eller to. Øya ligger nært Peloponneshalvøya, som er et eldorado for alle som er interessert i gresk historie og kultur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Det er først og fremst Mykonos som er homse-øya i Hellas. Skiathos har ikke noe flere ferierende homser/lesber enn andre greske øyer.

Yep yep, stemmer, my bad :regn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var bare der på dagstur, så jeg vet ikke hvordan en hel uke der ville være, men Hydra var helt nydelig :)

(leste forøvrig feil i tittelen først og trodde det var snakk om greske guder... :fnise: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thassos er en kjempekoselig øy. Vært der 2 ganger, var nå sist i en liten by som het potos. Der var det bare så hyggelig og gjestfrie mennesker og helt nydelig mat også. Billig, vi var 2 voksne og 2 barn (1 baby) og brukte vel 6000 på en uke, da spiste vi alle måltider ute inkl. frokost.

Har også vært på Karpathos og der var også veldig fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare vært på to greske øyer; Rhodos og Kreta. Likte begge to kjempegodt!!! Klarer ikke velge hvilken som var best ;) Begge to er hvertfall å anbefale for familier ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var nylig på Skiathos, kan ikke si at jeg la merke til noen homofile. Men derimot på Mykonos så yret det!

Men Mykonos skal jeg tilbake til, fikk bare sett litt, men jeg likte helt klart det jeg så!

Jeg liker alle de greske øyene jeg, men tror jeg styrer unna Kreta da jeg har fått for meg at det er bare en stor turistmaskin..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...