Gå til innhold

Hvilken gresk øy er din favoritt?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Har blitt bitt av den greske basillen og lurer på hva din greske favorittøy er?

Min er uten tvil Karpathos. Akkurat passe stor, masse idylliske viker med en taverna eller to, herlige mennesker og ikke minst: nydelig mat!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ååh, jeg elsket Skiathos! En perfekt gresk øy! En kombinasjon av hyggelig små gater å vandre rundt i på kveldstid og et par trendy discoteker for party liv! Strendene var også herlige!! På andre plass kommer Zakynthos :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Så langt er Lesvos favoritten, men eg vil til Karphatos...det er neste øy på lista. Chios er og vakker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chios er min favoritt. Nå har jeg bare vært på Chios og Inousses, foruten Athen og Halkidiki på fastlandet, så jeg har ikke så mye å sammenligne med, men Chios er og blir mitt greske hjemsted :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååh, jeg elsket Skiathos! En perfekt gresk øy! En kombinasjon av hyggelig små gater å vandre rundt i på kveldstid og et par trendy discoteker for party liv! Strendene var også herlige!! På andre plass kommer Zakynthos  :)

Seriøst...Skiatos???Er jo bare homser der jo.

Ett vennepar av oss dro får ørtende gang dit i fjor. HAN vil aldri dit igjenn, makan til styr, han har vaskebrett, høy og mørk, og stilig fyr, så han syntes det var slitsomt etterhvert. Hun bare lo, haha

Liker Kreta, fordi det er så rolig, kunne tatt med mormor dit, eller vært der alene...

Endret av M.P
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man vet hvor homofobe mange menn er, velger jeg å ta "problemet" med en klype salt ;-)

Jeg har forøvrig aldri hørt at Skiathos er noe homsested?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Fruktfat

naxos!! eneste stedet jeg har vært før som jeg vil til igjen.

jeg er sånn at jeg vil forskjellige steder hver gang jeg er på ferie, det er jo så mange steder å besøke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Korfu! Et herlig sted med passe temperaturer og fantastisk mat!

(Veldig stygt og grisete på de fleste store turiststedene, men reis litt lenger nord på øya, til de mindre stedene, så er det kjempefint! :) )

Ellers trivdes jeg egentlig veldig godt på santorini. (Men det krever at du holder deg unna de værste turiststedene og turist-tidene! )

Karpatos er fint, spesielt den lille byen Lefkos på motsatt side av øya i forhold til karpatos by! Stille og fredelig, kjempegod mat, og 3 fantastiske strender du nesten kunne vær i fred på! *herlig*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min favoritt til nå er Lesvos. Stor, mangfoldig og ikke så turistifisert som mange andre. Reiser imidlertid til Chios for første gang om tre uker. Gleder meg veldig :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gled deg Miami! Jeg har aldri vært på Lesvos, men jeg har hørt bare positivt om øya. -men jeg tror ikke du blir skuffet over Chios, og du vil kanskje oppleve den som enda mindre turistifisert enn Lesvos er!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seriøst...Skiatos???Er jo bare homser der jo.

Ett vennepar av oss dro får ørtende gang dit i fjor. HAN vil aldri dit igjenn, makan til styr, han har vaskebrett, høy og mørk, og stilig fyr, så han syntes det var slitsomt etterhvert. Hun bare lo, haha

Liker Kreta, fordi det er så rolig, kunne tatt med mormor dit, eller vært der alene...

Hehe, ja jeg er seriøs ;) Vennene dine har sikkert vært på Banana beach (en strand som er kombinert nudist og vanlig bikini soling) og der er det sikkert en del homser. Uansett så begynner det å bli 4-5 år siden jeg var på Skiathos da, så ting kan ha forandret seg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Det er først og fremst Mykonos som er homse-øya i Hellas. Skiathos har ikke noe flere ferierende homser/lesber enn andre greske øyer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 2 uker senere...
Gjest Cosmic Girl

Har vært på de aller fleste av Kyckladene, og må si at jeg har 2 favoritter: Antiparos og Sifnos

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min favorittøy var Antiparos, men det er jo bare nordmenn der, jo! Må finne meg en annen liten øy hvor ikke alle rundt meg snakker stavangerdialekt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest
Jeg har forøvrig aldri hørt at Skiathos er noe homsested?

det er i allefall et partysted. Vi var på naboøyen skopelos, vakker, frodig, rolig og vi ble anbefalt av guiden å dra dit. Hun sa at "alle skryter av skiathos, helt til de har besøkt skopelos." ;) Det stemmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Thassos er ei kjempefin, grønn øy. Lefkas likeså. Parga på fastlandet er kjempekoselig.

I år blir det Zakynthos, er spent på den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare spørre om hva som var så fint på Anti'Paros? Jeg syns det var som å komme på et kjempestort Sunwing anlegg med bare nordmenn og svensker. Halvparten av de som jobbet på restauranter der var norsk eller svensk..... I tillegg var det lite interessante ting å se på der.

Nei da var Paros (naboøya) 10 000 ganger bedre!!!! Bodde i en liten landsby på motsatt side av Paros by og farta øya på kryss og tverrs på lettsykkel!!! Fantastisk øy!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Pet_*
Jeg må bare spørre om hva som var så fint på Anti'Paros? Jeg syns det var som å komme på et kjempestort Sunwing anlegg med bare nordmenn og svensker. Halvparten av de som jobbet på restauranter der var norsk eller svensk..... I tillegg var det lite interessante ting å se på der.

Nei da var Paros (naboøya) 10 000 ganger bedre!!!! Bodde i en liten landsby på motsatt side av Paros by og farta øya på kryss og tverrs på lettsykkel!!! Fantastisk øy!!!

Det er jo ganske idyllisk der, med den lille trafikkfrie choraen og alle blomstene og alt. Men er enig med deg at det er altfor overfyllt av nordmenn. Og dette er stort sett nordmenn på øyhopping som ikke liker å trøkke seg sammen med andre nordmenn når de drar på ferie, så de drar ikke på chartertur. I stedet drar "alle" som drar på øyhopping hit og så ender de opp sammen med bare nordmenn allikevel... Nå har de jo begynt å sende charterturister dit igjen, så nå finner nok øyhopperfolket seg snart en annen øy de kan ha "for seg selv".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...