Gjest Gjesta Skrevet 12. juli 2006 #1 Skrevet 12. juli 2006 Jeg er lei av å høre maset deres på TV, bare fordi noen millioner av dere risikerer å sulte ihjel. Det er sommer i Norge, og HER er den saken vi alle brenner for. FAEN, dette er alvorlig! Godt at noen endelig tar det opp igjen! http://web3.aftenbladet.no/innenriks/okono...ticle317500.ece
Gjest Gjest Skrevet 12. juli 2006 #2 Skrevet 12. juli 2006 Hvordan i all verden går det an å glemme prisbarometer på kjøttvarer i en sånn sammenheng?
Gjest Gjesta Skrevet 12. juli 2006 #3 Skrevet 12. juli 2006 Hvordan i all verden går det an å glemme prisbarometer på kjøttvarer i en sånn sammenheng? ← Jeg fant ingen link, dessverre. Ellers er jeg jo enig.
Gjest Gjest Skrevet 12. juli 2006 #4 Skrevet 12. juli 2006 Joda, for de fleste enkeltpersoner i rike Norge kan dette virke som en fillesak. Og vinklingen er heller ikke den mest intelligente. Men hva når prisen passerer 20 kroner? 30? Og priser på mat og klær stiger pga. de økte transportkostnadene? Og kollektivtransport blir dyrere? Husk at vi har et land som heter Saudi-Arabia, verdens største leverandør av råolje, som siden slutten på 70-tallet har nektet å offentliggjøre data som kan fortelle noe om hvor store oljereserver de har igjen. Alt vi vet, er at de ikke har funnet noen større, utvinnbare felt siden da, og likevel påstår at de har like mye olje igjen som på den tiden(!). Dette kan komme til å bli en meget stygg sak.
Gjest Gjesta Skrevet 12. juli 2006 #5 Skrevet 12. juli 2006 Dette kan komme til å bli en meget stygg sak. ← Ja, det er det jeg også mener. Heldige negerbarn, som ikke har bil!
Gjest Miloine Skrevet 12. juli 2006 #6 Skrevet 12. juli 2006 Ja, det er det jeg også mener. Heldige negerbarn, som ikke har bil! ← GUD bevare! Dette er da ingen riktig negerbarn - de mangler jo fluer rundt øya? Vis meg noe ekte
Gjest Gjest Skrevet 12. juli 2006 #7 Skrevet 12. juli 2006 Jeg fant ingen link, dessverre. Ellers er jeg jo enig. ← Let mer!! Innlegget fremstår som lite nyansert når man kun viser en side av problemet.
Gjest Gjesta Skrevet 12. juli 2006 #8 Skrevet 12. juli 2006 Let mer!! Innlegget fremstår som lite nyansert når man kun viser en side av problemet. ← :fnis:
Gjest Gjest Skrevet 12. juli 2006 #9 Skrevet 12. juli 2006 Joda, for de fleste enkeltpersoner i rike Norge kan dette virke som en fillesak. Og vinklingen er heller ikke den mest intelligente. Men hva når prisen passerer 20 kroner? 30? Og priser på mat og klær stiger pga. de økte transportkostnadene? Og kollektivtransport blir dyrere? Husk at vi har et land som heter Saudi-Arabia, verdens største leverandør av råolje, som siden slutten på 70-tallet har nektet å offentliggjøre data som kan fortelle noe om hvor store oljereserver de har igjen. Alt vi vet, er at de ikke har funnet noen større, utvinnbare felt siden da, og likevel påstår at de har like mye olje igjen som på den tiden(!). Dette kan komme til å bli en meget stygg sak. ← Esel til folket. Hver nordmann sitt esel.
Gjest Gjest Skrevet 12. juli 2006 #11 Skrevet 12. juli 2006 Esel til folket. Hver nordmann sitt esel. ← God idé! For hvis verdensøkonomien kollapser fordi oljen tar slutt, ryker pensjonene våre, for de er basert på oljefondets investeringer i nettopp den økonomien. Da kan esler være redningen. Ikke bare kommer vi oss frem, men når vi blir så gamle og skrøpelige at vi ikke kommer oss noe sted uansett, så slakter vi bare eselet! Vi har mat for en stund, og et eselskinn som gjør vinterkulden mindre problematisk. Genialt!
Gjest Gjest Skrevet 12. juli 2006 #12 Skrevet 12. juli 2006 Jeg må tilstå jeg har fnist lenge over denne overskriften. Den er fantastisk morsom. Går det an å være mer politisk ukorrekt? Jeg skjønner selvsagt at det er ironi, men selv innen ironien har vi uskrevne regler, denne er så på kanten som du kan få det. Saftig!
Gjest Gjest Skrevet 12. juli 2006 #13 Skrevet 12. juli 2006 Genialt! ← Jepp. Og tenk hvor mange penger Staten sparer fordi de slipper utgifter til trafikkulykker. Ingen gidder å ri oppi ræva på et esel, for eselpromp stinker noe skikkelig. Kanskje det blir litt smuler til de afrikanske barna likevel (til slutt).
Carrot Skrevet 13. juli 2006 #14 Skrevet 13. juli 2006 Noen som husker hva bensinen kostet i 1070? eller 1980 for den del?? La oss anta at prisstigningen for en bestemt vare er like høy som stigningen i arbeidslønnen, og alle andre forhold er like. Med et slikt utgangspunkt vil man kunne kjøpe like mye av varen på to gitte tidspunkt. Under forutsetningen om at bensin nå koster 11 kroner per liter, har prisstigningen som nevnt ovenfor vært litt i overkant av 30 prosent. Utviklingen for en gjennomsnittlig industriarbeiderlønn har fra 1998 til fjerdekvartal 2004 vært på litt i underkant av 33 prosent, altså noe mer enn prisveksten på bensin. Forutsetter vi at lønningene ligger flate fra fjerde kvartal 2004 til første kvartal 2005, noe som er et beskjedent estimat, vil en gjennomsnittlig industriarbeider, dersom alle andre forhold like, få mer bensin for en månedslønn nå enn man gjorde i 1998. http://www.ssb.no/vis/magasinet/slik_lever...5-04-25-02.html Men det er klart - noe mååå vi da ha å klage på siden vi har det sååååå bra her..
Gjest Miloine Skrevet 13. juli 2006 #15 Skrevet 13. juli 2006 Noen som husker hva bensinen kostet i 1070? eller 1980 for den del?? ← Vel, i 1070 Nei Sorry, måtte bare Carrot - skjønte jo at du mente 1970
Gjest Gjest Skrevet 13. juli 2006 #16 Skrevet 13. juli 2006 sultkatastrofene i afrika er betydelig overdrevet for å få oss til å sende penger selvfølgelig. forøvrig vil jeg si at man må jo regne med at prisen på bensin går opp etter som tiden går.
Gjest Gjesta Skrevet 15. juli 2006 #17 Skrevet 15. juli 2006 sultkatastrofene i afrika er betydelig overdrevet for å få oss til å sende penger selvfølgelig. ← Enig. Og hvis vi bare lar være å sende penger lenge nok, er jo de fleste døde. Problem solved, og vi får råd til å bruke flere penger på å melde oss inn i organisasjoner som kjemper for lavere bensinpriser.
Gjest Sorte Får Bææ Skrevet 15. juli 2006 #18 Skrevet 15. juli 2006 Myten om den tynne neger er sterkt overdrevet: http://www.sgfitnessonline.com/IMAGE/FatNegroLady.jpg Hun har jo tydligvis fått både klær og nok mat.
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 15. juli 2006 #19 Skrevet 15. juli 2006 I beste Discovery-ånd vil jeg få kommentere den linken slik: Denne kvinnen veier 230 kg, det er like mye som 38 afrikanske barn. Hun har på seg en genser som er strikket av ulla fra 4 sauer og en lama. Maten hun spiser utgjør omtrentlig dagsrasjon for en fullvoksen elefant, og hun drikker omtrent 8 liter cola, nok til å fylle opp et toalett til randen.
Gjest Sorte Får Bææ Skrevet 15. juli 2006 #20 Skrevet 15. juli 2006 I beste Discovery-ånd vil jeg få kommentere den linken slik: Denne kvinnen veier 230 kg, det er like mye som 38 afrikanske barn. Hun har på seg en genser som er strikket av ulla fra 4 sauer og en lama. Maten hun spiser utgjør omtrentlig dagsrasjon for en fullvoksen elefant, og hun drikker omtrent 8 liter cola, nok til å fylle opp et toalett til randen. ← Hvorfor denne trangen i å nyansere og skille mellom afrikanske og amerikanske negere? Negere er negere. Dessuten manipulerer du beviset mitt om at negere flest er store som elefanter. Jeg mener, jeg hadde jo link til saken.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå