Gå til innhold

Proteinshake til frokost?

Gjest Stifler's mom

Anbefalte innlegg

Gjest Stifler's mom

Jeg prøver å gå ned litt, og det går fint, egentlig. Men jeg ser at det blir litt lite proteiner. Spiser mye frukt og grønt, og får i meg kylling og fisk, men det gir jo fett i tillegg (og fett er det ikke akkurat problemer med å få i seg...). Finnes det lettvinte proteinkilder uten så mye fett i, eller er det bedre å ta seg en proteinshake om morgenen? Kan dere i så fall anbefale noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tunfisk i vann, mager skinke. Men så er det like viktig å få i seg flerumettet fett da. Kroppen gir lettere slipp på fettet hvis du inntar litt sunt fett. Feit fisk er bra frokostmat innimellom. Alternativet er et rent proteinpulver. (noen typer har faktisk en del fett):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stifler's mom

Tunfisk i vann, det var bra - godt i salater, vil jeg tro.

Hva slags proteinshake? De har kanskje ulike typer. Jeg tenker på smoothies, at det kunne vært digg å starte med en smoothie om morgenen. Måtte laget noe av frukt, da, og tilsatt noe proteingreier. Eventuelt om det finnes frukt eller noe som inneholder litt proteiner. Appelsin har jo faktisk litt protein i seg, men ikke større mengder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jellyfish - gidder ikke logge in

Jeg er veldig fornøyd med proteinshaken fra Herbalife. I stedet for å blande pulveret med vanlig smakstilsetting kan du ha det f.eks. i en smoothie eller f.eks. havregrøt. Supert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vegetabilske proteinkilder er korn, bønner, linser og erter. Men kroppen tar lettere opp proteiner fra kjøtt, fisk og meieriprodukter. Anbefaler proteinpulveret fra Tech Nutrition som du finner hos Sunkost. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg pleier å lage meg en smoothie etter at jeg har trent, hvor jeg da putter oppi en skje med proteinpulver. Smaker ikke noe forskjell, jeg har en med jorbær smak, men tror det er samme hva slags smak man har om man bruker den i smoothie. Synes det er en grei måte å få i meg ekstra proteiner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Proteinshaker bør ikke brukes som måltidserstatter men som et kosttilskudd. Hvis du trener er det genialt å bruke det da man bygger muskler av det. Du bør få i deg ca 2-3g protein pr kg kroppsvekt pr dag.

Jeg anbefaler deg å kjøpe proteinpulver i tillegg til kylling, fisk og kjøtt. Finnes i mange smaker og jeg personlig liker den fra Proteinfabrikken best

www.proteinfabrikken.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du vil ha smoothie til frokost, så kan du putte proteindrikk oppi :) på proteinfabrikken kan du kjøpe proteiner uten smak også. Jeg anbefaler å spise fast føde til frokost da, for det setter igang systemet mye bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...