Gjest Stifler's mom Skrevet 12. juli 2006 #1 Del Skrevet 12. juli 2006 Jeg prøver å gå ned litt, og det går fint, egentlig. Men jeg ser at det blir litt lite proteiner. Spiser mye frukt og grønt, og får i meg kylling og fisk, men det gir jo fett i tillegg (og fett er det ikke akkurat problemer med å få i seg...). Finnes det lettvinte proteinkilder uten så mye fett i, eller er det bedre å ta seg en proteinshake om morgenen? Kan dere i så fall anbefale noe? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
la Flaca Skrevet 12. juli 2006 #2 Del Skrevet 12. juli 2006 Tunfisk i vann, mager skinke. Men så er det like viktig å få i seg flerumettet fett da. Kroppen gir lettere slipp på fettet hvis du inntar litt sunt fett. Feit fisk er bra frokostmat innimellom. Alternativet er et rent proteinpulver. (noen typer har faktisk en del fett) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Stifler's mom Skrevet 12. juli 2006 #3 Del Skrevet 12. juli 2006 Tunfisk i vann, det var bra - godt i salater, vil jeg tro. Hva slags proteinshake? De har kanskje ulike typer. Jeg tenker på smoothies, at det kunne vært digg å starte med en smoothie om morgenen. Måtte laget noe av frukt, da, og tilsatt noe proteingreier. Eventuelt om det finnes frukt eller noe som inneholder litt proteiner. Appelsin har jo faktisk litt protein i seg, men ikke større mengder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jellyfish - gidder ikke logge in Skrevet 12. juli 2006 #4 Del Skrevet 12. juli 2006 Jeg er veldig fornøyd med proteinshaken fra Herbalife. I stedet for å blande pulveret med vanlig smakstilsetting kan du ha det f.eks. i en smoothie eller f.eks. havregrøt. Supert! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
la Flaca Skrevet 12. juli 2006 #5 Del Skrevet 12. juli 2006 Vegetabilske proteinkilder er korn, bønner, linser og erter. Men kroppen tar lettere opp proteiner fra kjøtt, fisk og meieriprodukter. Anbefaler proteinpulveret fra Tech Nutrition som du finner hos Sunkost. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mokka Skrevet 13. juli 2006 #6 Del Skrevet 13. juli 2006 Hei! Jeg pleier å lage meg en smoothie etter at jeg har trent, hvor jeg da putter oppi en skje med proteinpulver. Smaker ikke noe forskjell, jeg har en med jorbær smak, men tror det er samme hva slags smak man har om man bruker den i smoothie. Synes det er en grei måte å få i meg ekstra proteiner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sarabi Skrevet 13. juli 2006 #7 Del Skrevet 13. juli 2006 Proteinshaker bør ikke brukes som måltidserstatter men som et kosttilskudd. Hvis du trener er det genialt å bruke det da man bygger muskler av det. Du bør få i deg ca 2-3g protein pr kg kroppsvekt pr dag. Jeg anbefaler deg å kjøpe proteinpulver i tillegg til kylling, fisk og kjøtt. Finnes i mange smaker og jeg personlig liker den fra Proteinfabrikken best www.proteinfabrikken.no Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 15. juli 2006 #8 Del Skrevet 15. juli 2006 Erter inneholder mye proteiner og er kjempegodt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yme Skrevet 17. juli 2006 #9 Del Skrevet 17. juli 2006 Hvis du vil ha smoothie til frokost, så kan du putte proteindrikk oppi på proteinfabrikken kan du kjøpe proteiner uten smak også. Jeg anbefaler å spise fast føde til frokost da, for det setter igang systemet mye bedre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå